דרוש מידע האם בבתי הספר מודעים לכך שהשעיה היא בד"כ לא עונש?!

element

משתמש מקצוען
והאם זה בכלל מתפקידי כאמא להפוך את זה מפרס לעונש?

לצערי הרב מאוד מאוד זה הגיע אלי.
הילד הושעה יחד עם עוד אחד מהכיתה שלו ועוד שלושה מהמקבילה.
בינתיים סיים את היום השני,
והוא חוגג וחוגג ולא נראה לרגע שהוא בהשעיה
וגם טורח לברך בכל הזדמנות על החופש.

מצד אחד אני לא חושבת שני צריכה להוסיף לו מעבר למה שקיבל,
אז הוא מבלה כל היום ומאוד נהנה.
מצד שני, אם ההשעיה היא פרס עבורו אני לא מבינה מה התועלת!
האם כהורה מקומי להתערב,
ולהכריח הגבלות מעבר להגבלות הרגילות?
כי בכל מקרה יש שעות מחשב מוגבלות מאוד מאוד גם בזמנים רגילים
הוא לא יושב כל הזמן מולו, האם להגביל גם את אותן שעות?
זה אומר שאני או בעלי נצטרך למצוא לו תעסוקה,
ילד בכיתה ה' שרגיל להיות בפעילות כל הזמן.

בחופש יש חברים אבל בלימודים הם בבי"ס.
תודה מראש על תובנות
 

לורן

משתמש פעיל
אני חושבת שגם אם הוא אומר שהוא חוגג לכאורה ונהנה בפנים יש לו צביטה בלב שכל החברים בכיתה והוא לא אולי לא ביום הראשון ולא בשני אבל אחר כך כן
בדרך כלל ילדים מושעים הם ילדים יותר מאתגרים, גם בבית.
חייבים לחשוב גם על ההורים שמתמודדים, יש להם התמודדות יומיומית אחרי הלימודים
למה הם אמורים לקבל עונש?
ודאי שהורים צריכים להראות שהם לא מרוצים מההתנהגות ולא לעזור לילד לכייף אבל גם לא למרר לו את החיים.
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
אמרה לי פעם אמא: "בבית לילד צריך להיות טוב בכל מקרה"
גם במוסד הלימודים צריך להיות לילד טוב בכל מקרה!
זה לא המקום להמשיך ולהעניש, צוות ביה"ס אמור לקחת את התפקיד ולמצוא עונש מתאים ומרתיע לפעם הבאה!
בדיוק כך...
היום לצוות ההוראה יש מגוון אדיר של עונשים להעמיד את הילד/ה על מקומו כמובן שאני מחפש מאוד את אפשרויות הענישה וההרתעה שההורים יסכימו לקבל בשלוות נפש....
 

שמעון גוטליב

משתמש מקצוען
טוב לדווח על העונש המופלא למורה
וסתם כך המורות מתגעגעות להשעיה של תלמידות מה שלא מקובל (המורות יעידו)
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ילד שהשעו אותו והוא מרגיש מצוין בבית משוחרר וחוגג, לעניות דעתי זה יכול להראות שקשה לו מאוד בבית הספר, וצריך להבין למה.
כל ילד אוהב חופש (אם הוא לא ארוך מידי), אך כשזה לכולם. ילד שמושעה כעונש והוא מחוץ לחברה וכו', לא מרגיש מזה טוב גם אם נחמד לו בבית, בפרט אם זה להרבה זמן.
לעומת זאת ילד שקשה לו במסגרת בית הספר - מרגיש בשהייה בבית שחרור והקלה גדולה, עד שהשייכות לכיתה, הצורך בחברה, הלהיות כמו כולם ועם כולם - מתגמד לו לעומת ההקלה שחש. אולי בגלל איזה קושי לימודי, או קושי לשבת, או קושי חברתי, או לחץ מוגזם עבורו, או כל דבר אחר. הייתי בודקת את זה.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
השהיה היא תמרור אזהרה להורים.
שימו לב למצב ילדכם..
יש כאלו הסבורים שמהרגע שרשמו את הילד לת"ת/ביה"ס האחריות החינוכית מוטלת על כתפי המלמד/ההנהלה-הת"ת.
הם שוכחים שהם בס"ה נועדו לסייע להורים למלאות את חובתם ולא להחליף את ההורים.

ולגופו של ענין- יש בתי ספר שנותנים רשימת משימות להשלמה עד החזרה והרבה.
 

חמחם

משתמש מקצוען
השאלה למה קבל השהיה.
אם זה על התנהגות לא מתאימה - ההשהיה נועדה "להזכיר" לו את זה.
הצהרת השמחה על החופש בד"כ באה לחפות על השעמום או על החוסר למידה וחברה.
בכל מקרה, אין צורך להחמיר בענישה
אבל גם לא לתת את הכיף מעבר לרגיל, בלי שום מסיבות חופש...
 

ופרצת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
מעניין לכמה זמן הילד מושהה, ובאלו תנאים יכול לחזור ללימודים..
ולעצם המקרה, מסכימה עם העמדה שהילד צריך להרגיש טוב ובטוח בבית. זאת יכולה להיות הזדמנות נהדרת לעודד את הילד לספר על הקורות אתו בת"ת/בביה"ס. יש סיכוי טוב להיחשף למידע כזה שיצריך חישוב מסלול מחדש.
ביחד עם זה, חשוב לי מאד, ולא רק במקרה של עונש, להעצים בעיני הילדים את סמכות המחנכים, ע"ד הכתוב בפרקי אבות "ומורא רבך כמורא שמים". זה לא אומר שתמיד הרב צודק. זה כן אומר שתמיד צריך לכבד את הרב. אם יש שאלות או אי-הסכמה - יש לפנות בכבוד לרב וללבן את הנושא.
לגבי תעסוקה: את הפעולות המיוחדות, כגון מחשב או קבלת ממתק - הייתי נותנת לילד אחה"צ, לאחר תום שעות הלימודים. כך הוא יבין שהוא לא מרויח מהמצב.
 

rew3020

משתמש מקצוען
טוב זה לא דווקא כיף.
טוב זה להיות אהוב, להרגיש נעים, וכו'.
זה לא סתירה לעונש ולהגבלות מסויימות - הניתנות מלב אוהב.
 

דינדושה

משתמש מקצוען
אני הילדה המאתגרת של הכיתה טעמתי כמה וכמה פעמים מהעונש הנפלא הזה
תוך יום יומיים השתעממתי למרות ששיחקתי אותה מבסוטה...
לאחר מכן הנפתי דגל לבן וחתמתי על כל מסמכי הכניעה של ההנהלה.
ילדים חברותיים יוצאים מדעתם כשהם לבד וכל החברים ביחד!
@element הרבה נחת!
זה אומר שאני או בעלי נצטרך למצוא לו תעסוקה,
ילד בכיתה ה' שרגיל להיות בפעילות כל הזמן​
זה העניין תני לו להשתעמם
אל תחפשי לו תעסוקה מעבר לרגיל
יש ספרים בבית יש משחקים שיסתדר
תוך כמה ימים הוא יבחל ב"פרס" הזה
מניסיון
 

משקפיים ורודות

משתמש מקצוען
בתור מורה ואמא לילדים,
ילד שחורג מכללי מסגרת ועובר קו אדום ברור
חייב השעיה!
גם כדי להתריע להורים שהמעשה חמור ולהבהיר לילד שעד כאן הגבול.

מעבר לזה, ילד מאובחן שלא מטופל,
יש פעמים שההשהייה היא כדי לנער את ההורה שחובה לטפל בילד...
 

צ ב י

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ילד בהשעייה הוא מסר להורים שחצה גבולות
על ההורים בשלב זה לתת לו את ההרגשה המתאימה
ילד בהשעיה זה גם הרתעה לחברים, לא ירצו לעבור את השלב המבייש
יש המתנים חזרה ללימודים בעבודה שהוא אמור לבצע בימים אלו
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה