האם אתם קונים ספרים, אלו ספרים, ומדוע?

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
שמעי אפרת,
גם אני מצאתי את עצמי אי אז תוהה על הכתבות המשמימות והסיפורים המרוחים והקטעים הלעוסים.
החלטתי: לכתוב בעצמי חומר באמת טוב, כדי שיהיה מה לקרוא.
כתבתי, פרסמתי, ולמרבה הצער תפסתי שלעצמי לא עזרתי, כי את הקטעים שלי אני מכירה בע"פ.:eek:
אבל אי אפשר להשמיץ עד כדי כך.
יש גם חומר טוב לקריאה בימנו, לא אלמן ישראל.חפשי ומצאי.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י efrat1;1839271:
את רצינית?
ראיתי שאת שואלת שאלה.
עניתי לך באמת מתוך רצון טוב.
לא ציפיתי לכזו תשובה צינית.

מה גם שהשובה שלך אמוציונלית ולא מגיעה ממקום הגיוני.

אם אני אגיע לתופרת ואראה לה שהיא תפרה לי את המכפלת עקום, אז היא תענה לי "תתפרי בעצמך?אם זה היה כזה קל, זה לא היה קשה..". ???
לכן אני משלמת לתופרת , ולא עושה את המכפלת בעצמי. לא?


ועל איזו הקפצה את מדברת?
הי, אפרת.
לא עניתי לך בציניות.
אלא באמת ברצינות.
זה ממש קשה לכתוב קטעים שלא יחזרו על עצמם.
לכן כתבתי לך שתנסי לכתוב אותם ותגלי שזה לא כזה קל.

זו ממש לא ציניות. וסליחה אם כתבתי קצר, הייתי באמצע משהו, וקפצתי לענות לך כי חששתי שאעבור לעיסוק אחר ואשכח..
לא שמתי לב על הניסוח יותר מדי..

נס שנוי הקפיצה. אחרת הייתי פוגעת בלי להתכוון בכלל.

וביקשתי סליחה על ההקפצה כי היה נראה לי שהאשכול הזה ירד לתהום הנשיה ופתאום העלתי אותו מהאוב. ואני יודעת שיש רגישים להקפצות ישנות, אז התנצלתי מראש..
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אני קונה פנטזיה.
זה בד"כ ספרים שאפשר לקרוא אותם יותר מפעם אחת.
(וצריך מנת משכל גבוה יחסית כדי לכתוב אותם)
 

maty

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י יונה יונה;1839488:
אני קונה פנטזיה.
זה בד"כ ספרים שאפשר לקרוא אותם יותר מפעם אחת.
(וצריך מנת משכל גבוה יחסית כדי לכתוב אותם)

אין פנטזיה חרדית אמיתית.
אבל קראתי כבר כמה חיקויים ל"ספור שלא נגמר"...:rolleyes:
לוחמי התמורות בהחלט בכיוון - אבל - לא כולם קוראים לו חרדי....
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
למה אין?
מחלק התמונים, מחנה הקיץ של אדון הוא (-או X איך קוראים לזה? קראתי את זה שזה עוד התפרסם בעיתון) וכו.
"ממלכה במבחן" היא (סוג של) פנטזיה.

זה ז'אנר פחות מוגבל יחסית אז רואים בו כתיבה טובה יותר.
 

maty

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י יונה יונה;1839625:
למה אין?
מחלק התמונים, מחנה הקיץ של אדון הוא (-או X איך קוראים לזה? קראתי את זה שזה עוד התפרסם בעיתון) וכו.
"ממלכה במבחן" היא (סוג של) פנטזיה.

זה ז'אנר פחות מוגבל יחסית אז רואים בו כתיבה טובה יותר.

אלו אליגוריות משובחות. מאד.
לא פנטזיה.
ממלכה במבחן - אולי, אלך לבדוק הגדרות מדוייקות...
 

מה הענינים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
אני בוחרת ספר, תחילה, לפי השם של הסופר ואח"כ לפי הענין שהסיפור מעלה בי.
משום מה, בד"כ אני חוזרת מחנות הספרים בלי ספר קומיקס, לאכזבתם הרגעית של ילדי.
אני מסבירה להם שכדי שיהיה להם באמת מה לקרוא, עדיף להם ספר עבה ולא כמה עמודי קומיקס שנגמרים ברגע.
גם לי יש פינה של חיבה לספרים של פעם, אמנם הנוסטלגיה קצת השתלטה עלי, אבל הרבה מן הספרים באמת שוים געגועים.
ולמה, באמת, ישנם הרבה ספרים שאין אפשרות להשיג אותם היום בחנויות? למשל הספר של הסופרת נחמה קרמר: 'אני הייתי שם', ועוד, שאיני זוכרת את שמם
 

nc

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י יונה יונה;1839625:
למה אין?
מחלק התמונים, מחנה הקיץ של אדון הוא (-או X איך קוראים לזה? קראתי את זה שזה עוד התפרסם בעיתון) וכו.
"ממלכה במבחן" היא (סוג של) פנטזיה.

זה ז'אנר פחות מוגבל יחסית אז רואים בו כתיבה טובה יותר.

אלו אלגוריות, לא פנטזיה.
מלבד לוחמי התמורות ואיסתרק-מהללאל לא נתקלתי בפנטזיה חרדית.

אני מניחה שזה ז'אנר שדרושה חשיפה רצינית מאד אליו כדי להצליח להבין את צורת החשיבה הנדרשת.
יותר קל לכתוב על סיפורים שרואים ושומעים ברחובות.
 

nc

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י תקוה;1833474:
ספר מבוגרים שלא היה כתוב בשום עיתון אקנה יותר בעליזות מאחד כזה שאני מכירה דרך העיתון. (בסופו של דבר אני קוראת את כל העיתונים)
ספר שכבר היה מפורסם בעיתון אקנה כברירת מחדל ממש.
הבאה.:rolleyes:

מצטרפת. וחבל שספרים שהתפרסמו בהמשכים בעיתון לא עוברים עריכה מחדש.
יש ספרים עם עלילות ממש טובות שהמריחה שלהם עוד היתה איכשהוא נסבלת בהמשכים, אבל לקרוא אותה באופן רציף ... פשוט התעללות.
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
מה פרוש אילו אליגוריות ולא פנטזיה? גם הארי פוטר הוא אליגוריה.....
כל ספר פנטזיה הוא אליגוריה אחרת הוא היה סתם סיפור מעשיות מטופש נוסח 'שלגיה ושבעת הגמדים' (-וגם לקלאסיקות התמימות האילו יש כל מיני פרשניות שמראות את השתלשלות הנוסחאות ומה זה מראה על הדור שסיפר אותן)

ממלכה במבחן הוא הכי פחות פנטזיה מכולם כי 'אולי' היתה פעם כזו ממלכה והכללים הפיזיים הרגילים חלים בה אין בה פירות מוזרים או מראות שנתקעים בהן לנצח (היא סוג של רומן היסטורי-פנטזי).
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
הספרים: אולי היא בתוכי-עלקי גויטש ו-ימים יגידו -תהילה שר הם פנטזיות נעימות.
 

nc

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י יונה יונה;1840242:
מה פרוש אילו אליגוריות ולא פנטזיה? גם הארי פוטר הוא אליגוריה.....
כל ספר פנטזיה הוא אליגוריה אחרת הוא היה סתם סיפור מעשיות מטופש נוסח 'שלגיה ושבעת הגמדים' (-וגם לקלאסיקות התמימות האילו יש כל מיני פרשניות שמראות את השתלשלות הנוסחאות ומה זה מראה על הדור שסיפר אותן)

ממלכה במבחן הוא הכי פחות פנטזיה מכולם כי 'אולי' היתה פעם כזו ממלכה והכללים הפיזיים הרגילים חלים בה אין בה פירות מוזרים או מראות שנתקעים בהן לנצח (היא סוג של רומן היסטורי-פנטזי).

אלגוריה היא מעין משל. לא רק הרובד של הפרשנות אלא מוסר ההשכל המקביל לעולמנו.
מוכר התמונים הוא אלגוריה קלאסית.
הארי פוטר הוא לגמרי לא אלגוריה, והוא אכן דומה לממלכה במבחן במובן שהוא מתרחש בעולם המוכר לנו , בניגוד לשר הטבעות לדוגמה.
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י nc;1840294:
אלגוריה היא מעין משל. לא רק הרובד של הפרשנות אלא מוסר ההשכל המקביל לעולמנו.
מוכר התמונים הוא אלגוריה קלאסית.
הארי פוטר הוא לגמרי לא אלגוריה, והוא אכן דומה לממלכה במבחן במובן שהוא מתרחש בעולם המוכר לנו , בניגוד לשר הטבעות לדוגמה.

אלגוריה - היא יצירה שיש לה משמעות מעבר לתוכנה המפורש והגלוי של היצירה עצמה. אלגוריה נועדה להעביר מסר או מוסר השכל באמצעות סיפור, לרוב תוך שימוש באנלוגיה לחיינו (ויקי')
לפי ויקי' אפילו כיפה אדומה נחשבת לאליגוריה,
(ומשל הוא אליגוריה קצרה).

כמעט כל ספר פנטזיה הוא אליגוריה.


ו......... לא יודעת איפה הוגרהטס ממוקמת על המפה.....
 

רחלים

חומרי הוראה מדהימים, לבית, לגן ולכיתה ttps://www.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י יונה יונה;1840325:
ו......... לא יודעת איפה הוגרהטס ממוקמת על המפה.....


*הוגוורטס
 

nc

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י יונה יונה;1840325:
אלגוריה - היא יצירה שיש לה משמעות מעבר לתוכנה המפורש והגלוי של היצירה עצמה. אלגוריה נועדה להעביר מסר או מוסר השכל באמצעות סיפור, לרוב תוך שימוש באנלוגיה לחיינו (ויקי')
לפי ויקי' אפילו כיפה אדומה נחשבת לאליגוריה,
(ומשל הוא אליגוריה קצרה).

כמעט כל ספר פנטזיה הוא אליגוריה.


ו......... לא יודעת איפה הוגרהטס ממוקמת על המפה.....

ויקיפדיה הוא לא המבין הכי גדול בספרות, ונשאר חלוקות בדעתנו.

זה בגלל שאת מוגלגית.
 

מרק

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י תקוה;1840290:
הספרים: אולי היא בתוכי-עלקי גויטש הם פנטזיות נעימות.
את אולי היא בתוכי כתבה: תמר מור
[עיצוב כריכה: מירי דויטש ]
 

נחל

משתמש מקצוען
נכתב ע"י nc;1840179:
מצטרפת. וחבל שספרים שהתפרסמו בהמשכים בעיתון לא עוברים עריכה מחדש.
יש ספרים עם עלילות ממש טובות שהמריחה שלהם עוד היתה איכשהוא נסבלת בהמשכים, אבל לקרוא אותה באופן רציף ... פשוט התעללות.

כל סיפור צריך עריכה ספרותית, וההוצאה היחידה שעושה את זה ברצינות כיום (ככל הידוע לי לפחות, ואולי אני טועה) זה סלה, (דני ספרים לחרדים)
יש בעיה אובייקטיבית, שהוצאת ספרים הפכה למשהו כמעט התנדבותי. סופרים מרוויחים סכום מגוחך, וגם הוצאות הספרים במצוקה. כך קורה שחלק מהוצאות הספרים פחות ופחות נכונות להשקיע כספים, ולשוק יוצאים ספרים, שלפעמים אפילו לא עברו עריכה לשונית בסיסית. כמובן לא בכל ההוצאות - אבל זה קיים.
דני משקיע בצורה מקצועית בהפקה, אבל משאיר תמלוגים נמוכים לסופר.
לכאורה האופן היחיד שבו הצרכן יכול להשפיע על הרמה של הספרות בשוק (חוץ מלקנות ספרים שלטעמו הם טובים:rolleyes:...) זה לפדבק את מערכות העיתונים, כך שיהיה להם ברור האם רמת הספרות שהם מספקים, משפיעה על הנאמנות של המנויים לעיתון.
באופן כללי עיתונים מקבלים תגובות מעטות מקוראים, ומתיחסים ברצינות למה שהם מקבלים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה