דרוש מקור מספרי חסידות שהקב"ה נותן לרע לשלוט

anonymous 308

משתמש צעיר
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הרמח"ל בדעת תבונות א' מ"ב כותב וז"ל:
אמנם, הנה זה הוא מחוקו של היחוד העליון לבדו ב"ה - להראות עוצם ממשלתו השלמה; שכל הזמן שהוא רוצה, מניח העולם להיות סוער והולך בילדי הזמן, עת אשר שלט הרע בעולם; ולא עוד, אלא שאינו מעכב על ידי הרע הזה מעשות כל אשר בכחו לעשות, ואפילו מגיעות בריותיו עד הדיוטא התחתונה. אפס כי לא מפני זה יאבד עולמו, כי הממשלה לו לבדו, והוא עשה, והוא סובל, והוא מחץ, והוא ירפא, ואין עוד מלבדו. והנה זה יתד חזק לאמונת בני ישראל, אשר לא ירך לבם לא מאורך הגלות ולא ממרירותו הקשה, כי אדרבה, הרשה הקב"ה והניח לרע לעשות כל מה שבכחו לעשות, כמו שביארנו. ובסוף הכל - כל יותר שהקשה הרע את עול סבלו על הבריות, כן יותר יגלה כח יחודו ית' וממשלתו העצומה אשר הוא כל יכול, ומתוך עומק הצרות הרבות והרעות מצמיח ישועה בכחו הגדול ודאי:
מחפש עוד חומר כעין זה בעיקר מספרי חסידות ובכלל
שהקב"ה נותן כח לכוחות הרע לשלוט ואינו מעכב על ידם לעשות כל אשר בכחם לעשות
אודה במאוד על כל הפניה או מקור כעין דברי הרמח"ל בספרי מאורי החסידות
 

אליז

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
יש לכך הרבה רמזים בחז"ל.
בספרי חסידות
ראה מעין דמעין זה בשפת אמת (פרשת בא תרלו):

בא אל פרעה וכו' כי אני הכבדתי. זה לחזק ליבות בני ישראל אשר גם בראותם כי היצר וסטרא אחרא גובר ח"ו בחזקת היד, עם כל זה יחזקו עצמם לגשת מול המלחמה, ביודעם זאת כי בל כח הסטרא אחרא גם בן רק בהשגחת הבורא.

וראה עוד (תרלט):
והוא לחזק לבבות בני ישראל, לידע כי כל הסתר בכללות ובפרטות כל נפש מישראל הכל מכח הבורא יתברך לכבודו, ולכן אל יפול לב האדם עליו בראותו כח היצר ותחבולותיו כי רבים המה, אבל כולם מאת נורא עלילה יתברך שמו.
 

עט להשקיע

עימוד ועיצוב מקצועי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים

anonymous 308

משתמש צעיר
עימוד ספרים
עריכה תורנית
כן ודאי
אודה מאוד על כל הפניה ומקור
 

עט להשקיע

עימוד ועיצוב מקצועי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים
יש נושא שמוזכר כמה פעמים בספר התניא, מיוסד על הפסוק: עת אשר שלט האדם (בליעל) באדם (דקדושה) לרע לו (בכדי שעל ידי זה, יצאו ניצוצות הקדושה ממנו ותבטל מציאותו).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה