להבנתי בכל מקרה שבו מדברים על כך שלא מאחרים חתונה מדובר באופן שהצדדים כבר קבעו ביניהם על תאריך.
אפשר לדון על כל ראיה וראיה בנפרד, בכל אופן כך מקובל.
וראהעוד בספר פרדס אליעזר (פ"י) שהביא את דברי הנחלת שבעה (פ"ז) שכתב: והחתונה תיהיה למזל טוב לזמן פלוני או בתובתוך הזמן הזה מתי שיתרצו הצדדים. ודייק מדבריו כי הקפידא זו בשמירת קביעות זמן החתונה, עיקרה לרחק נאמרה ולא לקרב, והיינו שאין חוששים להקדים את זמן הנישואין מהמועד הנקוב אלא שמקפידין טובא שלא לאחר מן הזמן אשר הוחלט.
וראה עוד בשלחן העזר (אבן העזר ד ה סק"א) בשם ספר ליקוטי שושנים (אות עב) שכתב שלהקדים אפשר. וביאר הטעם בליקוטי שושנים, שהשידוך הוא כמו הגליפה של בריאת העולם, ואם מאחרין החתונה מתקלקל ח"ו הגליפה, ואחר כך קשה כבר לעשות החתונה.
וראה באגרות משה (יורה דעה ח"ב סי' קסט) שכתב שאין לדחות את החתונה אפילו לזמן קצר, אף כשישנה סיבה טובה כגון שאחד מהורי החתן יושב שבעה. וראה בבירור הלכה לגרי"א זילבר (אבן העזר סד אות ג) שכתב שאין לדחות תאריך חתונה אף כשנופל על תאריך יאהרצייט.