דרוש מקור והסבר

טייפסעטער

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נקודת קובץ [=שורק] היא תולדה של נקודת שורק [=מלאפום].

תורה לכל העונים
 

סוגרים שידוך

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אם שורוק זו תנועה גדולה ונקודת קובוץ קטנה
אז מובן מי האבא ומי הילד, ולפי שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ על כן לשניהם אותה הברה
 

טייפסעטער

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
תודה רבה!

למה נקרא השורק גדולה, וקבוץ קטנה?
(ואם אפשר מקור לזה)
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
דבר פשוט הוא- אמנם יש תנועות גדולות ללא הארכה של אימות קריאה (קמץ, צירה חסר, חולם חסר) אבל התנועות שיש להן הארכה ע"י אימות הקריאה הן בוודאי גדולות. מקור (בלי ההסבר הנ"ל, שהוא דבר הלמד מעניינו) מתוך ספר הדקדוק לרמח"ל:תנועות גדולות וקטנות רמחל 001.jpg
אמנם כיום במבטאנו הדל אין אנו מרגישים בזה, אבל אפשר להבחין בשפות רבות באופנים שונים של ביטוי הברת הU, פעמים קצרה ופעמים ארוכה. בלע"ז יש שתיכתב OU או בגרש או נקודה וכד' מעל אות U.
 
נערך לאחרונה ב:

חכימא

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אמנם כיום במבטאנו הדל אין אנו מרגישים בזה, אבל אפשר להבחין בשפות רבות באופנים שונים של ביטוי הברת הU, פעמים קצרה ופעמים ארוכה. בלע"ז יש שתיכתב OU או בגרש או נקודה וכד' מעל אות U.
גם בימינו יש מי שמרגישים בזה
ה"ה יוצאי 'אויברלנד' (מצויים בעיקר בכמה קהילות באירופה), להם שינוי בין הגיית שורוק לקבוץ, באופן דומה למ"ש @אפכא מסתברא אבל באופן ברור ונשמע לכל אוזן.
 

חכימא

משתמש פעיל
עריכה תורנית
מעשה באחד שהיה "מדקדק" בחמורה כבקלה,
ומידי שנה בשנה בשבת זכור היה משרך רגליו למרחקים,
יותר מאלפיים אמה היה הולך לבי כנישתא דמחוזא הנ"ל דקהילת.....,
הידועה במסורה שלהם, ואף מבחינים בין שורוק - קבוץ,
לכן החמיר מיודעינו ביזע לשמוע מהם גם פרשת זכור בכל שנה ושנה,
עד שגילה לו אליהו, כי בפרשת זכור אין לא קבוץ ולא שורוק,
אבל יש כאן...
:)
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מעשה באחד שהיה "מדקדק" בחמורה כבקלה,
ומידי שנה בשנה בשבת זכור היה משרך רגליו למרחקים,
יותר מאלפיים אמה היה הולך לבי כנישתא דמחוזא הנ"ל דקהילת.....,
הידועה במסורה שלהם, ואף מבחינים בין שורוק - קבוץ,
לכן החמיר מיודעינו ביזע לשמוע מהם גם פרשת זכור בכל שנה ושנה,
עד שגילה לו אליהו, כי בפרשת זכור אין לא קבוץ ולא שורוק,
אבל יש כאן...
:)
האמנם?
'ובכל הנחשלים'
 
נערך לאחרונה ב:

טייפסעטער

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בקריאת התורה בשבת שעבר הבחנתי בפסוק זה:
(יד, יד)
וּבְעַמֻּד עָנָן אַתָּה הֹלֵךְ לִפְנֵיהֶם יוֹמָם וּבְעַמּוּד אֵשׁ לָיְלָה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה