דרושות 2 עצות לעריכה מקצועית

  • פותח הנושא od
  • פורסם בתאריך

od

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אני עומדת לערוך מצגת ומתיעצת איתכם לגבי הדרך הנכונה בשתי נקודות

1. מתוך סרט של כשעתיים, אני רוצה לגזור קטעים קצרצרים ולשלבם בסדר שונה לחלוטין, כשבסה"כ מכל אורך הסרט אני ישתמש בכעשר דקות. האם לא יכביד מידי על הפרימייר, לייבא את כל הסרט ואז לחתוך ולערוך.
למעשה בייבוא , בתוך הקובץ קיים כל משקל הסרט המקורי, ולכן גם אם הטיים ליין יהיה רק עשר דקות, הקובץ יהיה כבד, האם אני צודקת?
לכן אולי עדיף לחתוך במובי מייקר ולפרמייר להביא רק את הקטעים הדרושים. משום מה זה נראה לי פחות מקצועי. מה תמליצו לי לעשות.

2. יש קטע שבו אני רוצה להראות צלליות. (כמו ראיון טלוויזיה שהמרואין לא רוצה להחשף) האם עלי להסריט רגיל, ואז לעבד איכשהו (איך?) כדי שיראו רק צלליות, כמו שעושים בסטילס בפוטשופ. או שמראש עלי להסריט צלליות, ואז אעשה זאת ע"י תאורה + הסרטה מהגב וכו'.
עצות בבקשה.

ישר כח.
 

אביגדורית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
1. שעתיים לא כבד על פרימייאר, אצלי בכולופן (פרו).
2. נראה לי שיש עדיפות להסרטת צלליות כי זה נראה יותר אוטנטי.
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
1] תלוי מה חוזק ביצועי המחשב, זה לא אמור להכביד, ואם מדובר על משהוא מקצועי אז מובי מייקר שישאר בפינה...
2] אפשר לעבד בשלב העריכה יכול לצאת מעולה, אם מדובר בהפקה הוליוודית יש עדיפות לעשות את רוב האפקטים בשלב הצילום, [אא"כ הזמן וה$ בעדיפות ראשונה]
 

מירי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
מובי מייקר זה ממש צעצוע ולא למקצוענים

לגבי הצילום הייתי מעדיפה לצלם ללא הטשטוש ולבצע אותו אח"כ ע"י אפקט או מסכה כי אולי תרצי להשתמש בחומר גם ללא הטשטוש וכך תמיד ישאר לך המקור הנקי
 

יעל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
החומר כבר דגום לך למחשב או שהוא עדיין בקלטת???
כי אם עדיין לא דגמת אותו הייתי ממליצה לך לדגום בחלוקה לפרקים (זיהוי סצנות) במצב שזה לא שעתיים הסרטה רצופה.
בכל אופן להעביר את הסרט דרך המובי מייקר זה פשוט לזרוק מראש את איכות הסרט לפח. ושעתיים זה ממש לא אמור להיות כבד, אצלי רוב הסרטים שאני עורכת הם למעלה מ 4 שעות...
אולי פתיחת הקובץ לוקחת מעט יותר זמן (זה כבר תלוי במחשב..).
לגבי הצלליות תמיד עדיף להסריט ולהשתמש במקור הטוב ועליו לחדד את האפקטים, אבל בכל אופן שייך גם להשתמש באפקטים מלכתחילה.
 

od

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
תודה לכולכם, בזמן שישנתי טרחתם כולכם לענות.
קודם כל העריכה של העשר דקות מתוך סרט של שעתיים (שדגום כבר במחשב) זו רק סצנה אחת במצגת.
אז אולי באמת רצוי לעבוד על כל סצנה בנפרד וליצא לסרט ואז לחבר הכל??? צודק?

דבר נוסף, באיזה אפקט ומסכה כדאי להשתמש ע"מ להפוך לצלליות?

יקח לי עוד המון זמן הביצוע, ולכן חכו בסבלנות להתלהבות שלי מהתוצאות.
אל תדאגו עוד תשמעו ממני, אבל בקצב שלי.
בהצלחה לכולכם.
 

naamaid

משתמש צעיר
1) אם זו רק סצינה אחת תוכלי לעבוד על כל סצינה בsequence נפרד.
2) תשני לצלליות רק בafter effects שמיועדת לעריכת אפקטים ברמה גבוהה, ותוכלי להעביר את הקובץ בקלות לפרימייר או לקובץ AVI. בקיצור שווה לנסות את אפטר גם אם לא יודעים לעבוד בה.
אם נתקלת בבעיה צרי קשר.
בהצלחה.
 

od

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
דווקא למדתי את אפטר, אבל לא כ"כ ביסודיות, רק אשמח לקבל שם של אפקט. תודה.
 

rhapsody

משתמש רשום
בס"ד
שלום רב!
אפשר לקחת את הרעיון של יעל ולשדרג אותו...
קחי את הקלטת/קלטות המקריות תבעדי בפרמייר במצב של BATCH! תן לו על כל קטע שאתה צריכה IN ו OUT (פלוס מינוס אחרי זה תחתכי את ה TAILS) ואז תן לו פקודת דגום במצב BATCH. זה כבר ייתן לך רק את מה שאת צריכה בלי לעמיס בכלל!
לגבי הצלליות אם זה לא הפקת לצורך ממש אומנותי כמו באיזה סרט אבל לא לצורך טישטוש אלא כחלק מהמחשת סצינה, אז באמת משתמשים בתאורונים ואבזירי סצנה! אבל אם זה לצורך טישטוש שמה לא יראו את הפנים לצורך ראיון בעייתי וכו... אז גם בטלוויזיה משתמשים בהצללה או BLUR
פשוט ליצור REGIONAL אפקט , כלומר יש אפקט שנותן לך לבחור באיזה מקום לשים אפקט מסויים, שימי BLUR או אפקט לטיפול בהברה וקונטרס ואז שימי רק על הפנים! אם יש יותר מדי תזוזה של הגוף מה שיזיז את הפנים מחוץ לאיזור האפקט, אז תשתמשי בהצללה כללית על כל התמונה(שוב אפשר על ידי אפקטים שלקשורים לצבע או בהירות וקונטרס) או רעיון נוסף שימי CHROMA KEY על התמונה ואז תסמני עם טפטפת את צבע הפנים, שימי מתחת ערוץ עם שחור! שחקי עם הגוונים!
כל הישועות
עמרם
זה יגרום שלא יראו את הפנים שלה בכלל!
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י od;134688:
אז אולי באמת רצוי לעבוד על כל סצנה בנפרד וליצא לסרט ואז לחבר הכל??? צודק?.

בסוני VEGAS , לא צריך ליצא לסרט כל סצינה, אתה עורך כל אחד בנפרד, בסוף אתה מכניס את כל קבצי הפרוייקט של כל הסצינות, ללא צורך ברינדור, לקובץ חדש אחר, ואז עורך הכל ביחד, ומוסיף או משנה ליטושים אחרונים [או יותר], [כל סצינה מזוהה כסרט מרונדר של מה שבצעת, ללא אפשרות עריכה, כמו סרט מוכן,
מעלה נוספת גדולה יש לה שאתה יכול לעבוד בו זמנית עם התוכנה פתוחה פעמיים, אחד לסצינה בודדת, ואחת הכללית הסופית, וכשאתה עושה תיקונים בסצינה הבודדת, זה מסונכרן מיד בפרוייקט הכללי!!

תבדקו בתוכנות שלכם אולי זה גם עובד?
 

rhapsody

משתמש רשום
בס"ד
איזה קטע בדיוק הסברתי את זה למירוני...
זה נקרא NESTED SEQUENCES כלומר עבודה מרובה עם SEQUENCE שונים על טיימליין מסויים!
ברוכה והצלוחה...
עמרם
 

od

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
אני ממש לא יודעת מה זה "באטש" אבל לפי ההדרכה נראה לי שבדיוק זה מה שאני צריכה.

אין לי ווגאס, רק פרימייר ואפטר

לגבי הצלליות, אני לא מעונינת בדמות רק בפוזה, באמת רק צללית, אנסה את האפשרויות שהצעת.

אבל חברים, יקח זמן עד שאני יתחיל בעבודה, זה רק שעורי בית בינתיים, בפרט שעוד מעט בין הזמנים וכמעט לא יהיה לי זמן לעבוד עם הילדים. המון תודה. אני רואה שבנוסף להקב"ה, יש לי פה על מי לסמוך.
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
2 טיימלייןס מקבילים או כMODE טרימר כזה?
ואפשר לעבוד על 2 פרוייקטים שונים בו זמנית ?
וכן אפשר ליבא קבצי פרויקט לתוך קובץ פרוייקט חדש?

אתה מגרה אותי לאט לאט....
 

rhapsody

משתמש רשום
בס"ד
BATCH קיים כמבן גם בפרימייר יש אופציה שנראת BATCH CAPTURE כלומר הוא יוצר רשימת קטעים וכל פעם שאת עוברת על הסרט ונותנת לו IN OUT בקטעים שאת רוצה (יש כפתורים מיועדים לכך בחלון הדגימה את תראי כבר...) הוא מוסיף אותם לרשימה זאת
בסוף את לוחצת על התחלת הדגימה והוא מריץ את הסרט להתחלה אוטומאטית (אלא אם כן זה לא DV ואז את בבעיה כי זה לא יעבוד) ומתחיל להקליט את הקטעים לבד! הוא כבר מנגן מפסיק מריץ אחורה קדימה הוא שולט במצלמה/דוגם שיש לך!
עמרם
 

rhapsody

משתמש רשום
בס"ד
בקיצור מקארתור כמו שאומרים באנגלית JOIN US.....
חחח
באמת אחי זה וAVID זה התוכנות רק AVID לא מתאימה לאירועים! היא יותר לסרטים
 

מקארתור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
בררררר, שכחת את המלכה?
פיינל קאט
 

מירי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י מקארתור;135337:
2 טיימלייןס מקבילים או כMODE טרימר כזה?
ואפשר לעבוד על 2 פרוייקטים שונים בו זמנית ?
וכן אפשר ליבא קבצי פרויקט לתוך קובץ פרוייקט חדש?

אתה מגרה אותי לאט לאט....

הכל קים גם בפרמייר
 

rhapsody

משתמש רשום
בס"ד
לא בדיוק!
זה תלוי למה הצורך יש הרבה דברים שאדיוס לא ראה ממטר את פריממיר (למשל היציבות ועומת הרינדור ברילטיים) ויש דברים שאוויד לא רואה את האדיוס (צורת עבודה עם קבצים, מהירות עבודה נוחות ייצוא קבצים לשידור וכו..
כמובן שיש את פיינלקאט אבל היא דומה לאדיוס והפרימייר ביחד
עמרם
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה