עזרה דרושה עזרה בדחיפות - איך למחוק מגוגל תמונות (פוטוס) בלי שיימחק מגלריה במכשיר?

יוסף יצחק פ.

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
יש לאמא שלי סמרטפון (מוגן, לכל המעוניינים), כשנודע לי שעד עכשיו היה גיבוי תמונות מה'גלריה' ל'גוגל תמונות'.
הבעיה כעת היא שאין לה מקום ב(גוגל)דרייב (גוגל תמונות יושב על גוגל דרייב, ביחד עם הדרייב עצמו כולל האימיילים), והיא לא יכולה לקבל מיילים חדשים באימייל.
הבעיה הרצינית היא, שאם אני מוחק תמונה מגוגל תמונות - היא נמחקת אוטומטית גם מהגלריה של המכשיר - למרות שהסנכרון והגיבוי בין גוגל תמונות למכשיר, מושבת.

ידוע לי שזה מכשיר חדש שנקנה לא מזמן, אך יש בגוגל תמונות, תמונות ישנות מלפני המון שנים, שאיכשהו גובו לשם. ואנחנו לא יכולים להסתכן במחיקתם.

חשבתי לגבות את כל התמונות מהסמרטפון לכונן חיצוני, ואז למחוק מגוגל תמונות, ואז לנסות להחזיר את התמונות חזרה לגלרייה - אבל אין לי מושג אם זה יעבוד.

אשמח ממש לעזרתכם.

(אם אתם לא ממש מבינים בתחום, אך אתם חושבים שניק כלשהו באתר יכול להועיל, בבקשה תייגו אותו כאן, כי אני לא מכיר ניקים מומחים בנושא).

תודה מראש.
 

יוסף יצחק פ.

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
לתועלת מי שימצא את האשכול הזה בעתיד:
יכול להיות מצב שבו גוגל תמונות (האפליקציה) (הן במחשב והן במכשיר חכם- סמרטפון) מגבה תמונות וסרטונים (באופן אוטומטי), כך שברגע שבו מצלמים תמונה, והתמונה נשמרת ב'גלריה' שבסמרטפון, התמונה מגובה (באיכות טובה ששוקלת כמה מגה-בייט) לאפליקציית 'גוגל תמונות'.
מה שגובה מופיע הן בסמרטפון והן במחשב (ב'גוגל תמונות').
פירושו של דבר: מחיקה או שינוי במחשב - יסונכרן עם האפליקציה, וכן להיפך.

מה כאן הבעיה?
לכל משתמש במסלול החינמי והנפוץ של גוגל, ישנם 15 GB בלבד. מי שרוצה יותר - שישלם.
ה-15 GB הללו מתחלקים ל: ג'ימייל. גוגל דרייב. גוגל תמונות. ו'דוקס' (גוגל מסמכים).
המיילים בד"כ לא תופסים הרבה מקום, אבל רצוי למחוק את המיותרים מעת לעת, ולרוקן מסל המחזור.​
כנ"ל בכל שאר האפליקציות שהוזכרו לעיל - מחקתם משהו? הוא נשמר כמדומני ל-30 יום (שאם תרצו לשחזר אותם תוכלו לעשות זאת), ואז נמחק סופית. אבל זה עדיין תופס מקום, ואם אתם זקוקים למקום הזה - פשוט תרוקנו את סל המחזור.​
בנדון דידן:
הבעייתיות ב'גוגל תמונות' במצב 'גיבוי אוטומטי' (או 'סנכרון', לא זוכר את השם המדויק) היא - שמה שנמחק בסמרטפון/מחשב - נמחק אוטומטית מהגלריה של המכשיר.

מה הפתרון?

(אנחנו החלטנו בכל מקרה לגבות את התמונות ל'כונן חיצוני' (דבר שלקח 40 דקות העתקה, ואז התייאשנו, עצרנו, ועברנו לפתרון השני, בדחילו ורחימו).
(הועתק מ'גוגל' , הדגשים לא במקור)
  1. פותחים את אפליקציית Google Photos במכשיר Android ומפסיקים את הגיבוי.
    • (מפסיקים את הגיבוי גם בכל שאר המכשירים שבהם רוצים לשמור את התמונות והסרטונים - במידה וקיים. לרוב - לא).
  2. נכנסים לאתר photos.google.com/login (גוגל תמונות, בקיצור) במחשב או בדפדפן בנייד.
  3. בוחרים תמונות וסרטונים שגובו ומוחקים אותם.
  4. מחכים כמה דקות ומוודאים שמכשיר Android מחובר ל-Wi-Fi.
  5. סוגרים את אפליקציית Google Photos ופותחים אותה מחדש.
    • יכול להיות שהתמונות והסרטונים שתמחקו עדיין יופיעו בתצוגת התמונות. הם רק עותקים מקומיים. כדי לבדוק את סטטוס הגיבוי של התמונה או הסרטון, מקישים עליהם (סמליל של מעין חץ) סמל האפשרויות הנוספות (סמליל של 3 נקודות). גוללים למטה לחלק של הפרטים.
כדי לוודא שהתמונה או הסרטון לא יגובו שוב ב-Google Photos ושהעותק המקומי לא יימחק, לא מפעילים את הגיבוי.

וכן,
בוחרים תמונות וסרטונים שגובו ומוחקים אותם.
לא היה קל לבצע את הפעולה. אני ממליץ למחוק תמונה 'פחות חשובה', ולוודא שהיא נשארת בסמרטפון.
אנחנו איפסנו את המכשיר לאחר כיבוי הגיבוי באפליקציה - כדי להיות בטוחים שזה לא יעבוד.
אח"כ - אין בעיה, וניתן למחוק. וזה לא יימחק מהאפליקציה - והכי חשוב - זה מפחית את שטח האחסון, ומונע בעיה של אי קבלת/שליחת מיילים.

כאן גם דנו בזה מעט בהרחבה.

הכותב הינו אדם נחמד שניסה לעזור לאימו עם הצרה שנחתה עליה משמיים, הוא בן אדם כמוני וכמוכם שפתח גוגל, העז, ניסה, ולקח סיכון - שבסוף השתלם, והוא החליט להיות נחמד ולכתוב את התהליך לטובת הדורות הבאים. הכותב מתנער מאחריות העלולה להיגרם ח"ו, ומזכיר שההוראות נלקחו מכאן . ט.ל.ח. תודה. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
 
  • חחח
Reactions: CO2

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה