שיר דיי לך ילדה

3333ציפי

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
דיי לך ילדה, שתמיד רק טובה

ידי שרוול-מגוהץ משלבת

במחברתך לא השמטת מילה כתובה

ישר בצלצול במקום כבר יושבת



הראשונה לוותר, הראשונה לעזור,

לא גונבת אפילו ליחשוש מיותר

לכל החַפֵץ חיוכך יחזור

יצרך כלוא, סגור ומחותם.



אולי יום אחד תאחרי לשיעור,

אולי תתעצלי להכין עבודה.

תכעסי כשכועס לך, תדברי כשאסור,

ולרגע תהיי כמו כל תלמידה.



אזעיף לך פנים, אך ליבי ישמח,

כי הנה את פורצת קליפה.

תני לו מקום, לחופש שבך,

ואני ממקומי אדחוף עוד טיפה...




מכירים את האלו שבכל כיתה יש מהם?
זה מה שעלה לי בראש כשהתלמיד "הזה" אמר לי היום בכיתה 'לא בא לי להוציא מחברת'
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
הזדהיתי עם כל מילה.
נוגע ללב.
 

3333ציפי

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
תודה על התגובות.
ןחוץ מ@דיונון אף אחד לא חשב לתת בקורת, חבל!
אתן לעצמי:
הייתי מחליף את 'ישר'.
נכון, אבל במה? מיד?

מממממ, לא ממש חרוז משובח, אבל אולי לא נורא.

אזעיף לך פנים, אך ליבי ישמח,
הייתי אמורה להסביר שזה זעף חיצוני של משמעת ותו לא


בנוגע לתוכן:
הזדהיתי עם כל מילה.
את מורה?

וחשוב כל כך לראות את זה.
אני הרבה מתלבטת אם זה באמת דבר טוב או שכמורה אסור לי לעודד חוסר ציות (מסוים)
מה אומרים?
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
אני הרבה מתלבטת אם זה באמת דבר טוב או שכמורה אסור לי לעודד חוסר ציות (מסוים)
מה אומרים?
אני לא חושב שזה עידוד לחוסר ציות אלא לעצמאות. וחשוב מאוד להבדיל ביניהם
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L

miri012

משתמש מקצוען
תודה על התגובות.
ןחוץ מ@דיונון אף אחד לא חשב לתת בקורת, חבל!
אתן לעצמי:
.....

ביקורת עצמית זה מצוין.

"מיד בצלצול" מתנגן טוב, גם אני חשבתי על זה אתמול.

לגבי החרוזים, הצירוף "מיותר-מחותם" פחות מוצלח, אבל "לשיעור-כשאסור" מסתדר יפה מבחינת משקל. בעיני זה בסדר.

אני הרבה מתלבטת אם זה באמת דבר טוב או שכמורה אסור לי לעודד חוסר ציות (מסוים)
מה אומרים?

בעיני אין כאן עידוד לחוסר ציות, אלא ראיה של התמונה ממבט רחב ובוגר והבנה עמוקה של הדברים. גם ציינת שעדיין יהיה זעף חיצוני לשם חינוך, לצד שמחה בלב.
זה דומה למה שקורה עם מתבגרים: מצד אחד הורים ומחנכים רוצים שהנער או הנערה ילכו בתלם, יהיו ממושמעים ומחונכים, ומצד שני אם הם קצת מבינים, הם אמורים לשמוח על מלחמות קטנות ורצונות עצמאיים שמעידים על ילד שמתפתח בצורה בריאה.
כמחנכת, כדאי למצוא דרכים לאפשר בכיתה עצמאות ורצון חופשי 'בהיתר' כדי לחזק את היכולת הזאת אצל ילדים בסגנון הנ"ל.

אני נזכרת פתאום בימי כמדריכה. הכיתה של חניכותיי היתה שקטה יחסית ורגועה, בוודאי ביחס למקבילות. בתקופת מבחנים אחת הן פתאום יצאו להפגנה מול חדר המנהלת על מבחן לא הוגן או משהו כזה, ונענשו כמובן... בשיחה שהיתה לי אח"כ עם המחנכת שלהן, היא הסבה את תשומת לבי לרוח החיים המדהימה שהיתה בהן באותו שבוע, ולחיוניות שלא ממש ניכרה שם ביומיום. מבחינתה זה היה שווה את זה...
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
תמיד אני אומרת:
כשהילדים שלי מרשים לעצמם לא לשמוע בקולי זה אומר
שהם אינם רובוטים
ואני איני מכשפה...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה