דיון: איך בוחרים קופירייטר???

חפציבה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
שלום לכולם!
אשמח לחוות דעתכם בנושא שמעסיק אותי מאד:
נניח שאני צריכה סלוגן לעסק \ מוצר מסויים -
כמובן שאני צריכה בעל מקצוע תותח! שילמד את הנושא מכל הכיוונים, יבין את המטרה וידע מה כדאי ואיך נכון לרשום, אבל יחד עם המקצועיות שלו אני צריכה שתהיה לו גם 'הברקה' טובה שתמצא חן בעיני.
השאלה היא, איך אני יכולה לדעת מראש, לפני שאני בוחרת את הקופירייטר - גם אם סלוגנים אחרים שלו מצאו חן בעיני - מי מבטיח לי שגם הפעם יעלה לו רעיון מבריק שיתאים לי בול?
אולי למישהו אחר יהיה רעיון יותר מתאים??
איך אני יכולה לסגור עם מישהו שיעבוד בשבילי בלי לדעת מראש שום כיוון – הרי כל מה שאני משלמת זה בשביל התוצאה הסופית שאין לי קצה של מושג מה יצא ואם זה ימצא חן בעיני...
אם היתה בעולם אפשרות כזו (אולי פה בפורום יש סיכוי???) שכמה מומחים יציעו רעיונות, ואני אקח את הרעיון הטוב ביותר, וכמובן אשלם עליו מחיר מלא - זה היה הכי אידיאלי מבחינתי, אבל אני מבינה שזה לא כ"כ מקובל, ולא הוגן מבחינת בעלי המקצוע...
אז מה אתם מציעים?
 

אספקלריא

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
1.להתבונן בעבודות שלו, ולהתחבר לסגנון
2.למצוא בעל מקצוע סובלני במיוחד...
3.לסכם מראש על כמות של אופציות לסלוגנים ומה קורה במצב שאין מציאת חן
4. להתפלל להשם שישים את המילים הנכונות בבעל המקצוע שבחרת
5.לזכור שהכל לטובה
בהצלחה!
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
לשאלת המטבע הזו, שני צדדים.
בעל עסק שאינו מוגדר, ובלי ערכים מלאים על העסק שלו, אינו מאפשר לקופירייטר להצעיד את העסק לקהל הלקוחות המדוייק עבורו, ובהכרח לשביעות רצון הלקוח. (חוץ מהעובדה שקמפיין אמור להיות נכון, ולא בהכרח מה שאוהבים ממבט ראשון).

בבסיס ההחלטה שלכם ושל לקוחות רבים, עומדת ההנחה (הנכונה ביסודה) כי התשלום על התוצאה, כאשר בכל עבודת יוצר התשלום על ההשקעה.

כך שבאופן כללי תוכלו להסתמך על סגנונו מהעבר של הקופירייטר שתבחרו, כשם שכך תבחרו צייר/ת לספר שתוציאו.

אמנם, לצורך העניין, אני למשל מתחייב על תוצאות! כך שאם לא הגעתם לתוצאה הרצויה בקמפיין כמסוכם, התשלום יוחזר!
אך יחד עם זאת, ההתחייבות קיימת רק ללקוחות הבאים עם אסטרטג, יועץ עסקי מלווה.

מנגד, תוכלו למצוא קופירייטר זול שיהיה שווה לכם להמר.

בהצלחה רבה!
 

חפציבה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
זו הסיבה בדיוק שפתחתי את הדיון הזה -
אני יודעת שהתשלום הוא עבור ההשקעה, אין לי שום ספק.
אבל מה שאני מקבלת בסוף זו התוצאה, ואם היא לא מתאימה לי ולא אשתמש בה - אז זרקתי כסף לפח.
 

חויד

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
מה אם הלכת לנגר והוא בנה לך ארון לפי מידות מיוחדות שהבאת,
ולבסוף הארון לא נראה לך... ? זרקת כסף לפח? כנראה שכן.
 

פרספכתיבה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
יוצרי ai
ככה זה בעוד הרבה עסקים\נותני שירות שהלקוח לוקח ריזיקה מסויימת- צלם, קבלן, תופרת, מעצב ברים ועוד... - את משלמת להם על שעות העבודה ולא לפי התוצאה הסופית. כיון שנותני השירות משקיעים שעות עבודה ומאמץ בעבודה שהלקוח התחבר אליה בסוף, בדיוק כמו מה שהם משקיעים בעבודה שהלקוח לא היה מרוצה בסופה. ועל הזמן הזה מגיע להם תשלום.
לכן חשוב לבדוק היטב לפני שמסכמים עם קופירייטר אם הוא בראש שלך. וכן לתאם ציפיות לגבי תהליך העבודה והכרוך בו.

הקופירייטר מצידו
צריך לעשות את המקסימום כדי לקלוע למטרה הן מבחינת פיצוח הבריף בצורה מקצועית והן מבחינת הגשמת הציפיות האישיות של הלקוח - במיוחד כאשר מדובר בשמות עסקים או סלוגנים שהלקוח צריך להתחבר אליהם לגמרי ולהיות מזוהה איתם כיון שהם ילכו איתו לאורך זמן ולא כמו מודעה חד פעמית או קמפיין תקופתי מתחלף.

בעל העסק מצידו צריך לתת אימון בקופירייטר שהוא בחר כאיש מקצוע מנוסה ומבין בתחומו, ולהיות פתוח לקבל רעיונות וכיוונים שהוא עצמו לא חשב עליהם בצורה משוחררת -לחשוב בראש גדול יותר ולא לשלול מיידית כל מה שלא נראה במבט ראשון. להתייעץ עם חברים שמבינים בפרסום או קולגות, לקבל דעות מלקוחות ולעשות סקר דעות קטן לפני שהוא מחליט האם לפסול או לאשר את ההצעה.

אישית אני נוהגת לבצע שיחת אפיון מעמיקה עם הלקוח לפני ביצוע העבודה - למלאות איתו בריף ולהסביר לו את משמעותו, לקבל ממנו כמה שיותר מידע לגבי הציפיות שלו מהעבודה ולתת לו מבחר הצעות מסגנונות שונים בכמה סבבים כשבין סבב לסבב אנו מקיימים שיחת מיקוד נוספת לברר מה היה חסר לו בסבב הקודם ומדוע לא התחבר להצעות עד עתה, לנתח שוב את המסרים שהוא מעוניין לשלב בסלוגן\מודעה ולעבוד על סבב נוסף.
מנסיוני רוב רובם של הלקוחות יוצאים ב"ה מרוצים בצורה כזו.
 

יוסי גולדשטיין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
"הניתוח והפיצוח"
לא ניתן (בינתיים) לצפות את העתיד!!!
אם מצפים ליצירתיות וחדשנות אין מודל לבנות עליו אלא על בסיס העבר?
1. חייב להיות בעל ראש גדול עם ידע במגוון תחומים כדי "להיכנס לנעליים".
2. להתעניין ספציפית באיזה מגרש הוא יותר חזק: כתיבה שיווקית, שמות וסלוגנים, קמפיינים וכדו'.
3. להתחיל בקטן. נראה?! ממשיכים!...
 

אספקלריא

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
ככה זה בעוד הרבה עסקים\נותני שירות שהלקוח לוקח ריזיקה מסויימת- צלם, קבלן, תופרת, מעצב ברים ועוד... - את משלמת להם על שעות העבודה ולא לפי התוצאה הסופית. כיון שנותני השירות משקיעים שעות עבודה ומאמץ בעבודה שהלקוח התחבר אליה בסוף, בדיוק כמו מה שהם משקיעים בעבודה שהלקוח לא היה מרוצה בסופה. ועל הזמן הזה מגיע להם תשלום.
לכן חשוב לבדוק היטב לפני שמסכמים עם קופירייטר אם הוא בראש שלך. וכן לתאם ציפיות לגבי תהליך העבודה והכרוך בו.

הקופירייטר מצידו
צריך לעשות את המקסימום כדי לקלוע למטרה הן מבחינת פיצוח הבריף בצורה מקצועית והן מבחינת הגשמת הציפיות האישיות של הלקוח - במיוחד כאשר מדובר בשמות עסקים או סלוגנים שהלקוח צריך להתחבר אליהם לגמרי ולהיות מזוהה איתם כיון שהם ילכו איתו לאורך זמן ולא כמו מודעה חד פעמית או קמפיין תקופתי מתחלף.

בעל העסק מצידו צריך לתת אימון בקופירייטר שהוא בחר כאיש מקצוע מנוסה ומבין בתחומו, ולהיות פתוח לקבל רעיונות וכיוונים שהוא עצמו לא חשב עליהם בצורה משוחררת -לחשוב בראש גדול יותר ולא לשלול מיידית כל מה שלא נראה במבט ראשון. להתייעץ עם חברים שמבינים בפרסום או קולגות, לקבל דעות מלקוחות ולעשות סקר דעות קטן לפני שהוא מחליט האם לפסול או לאשר את ההצעה.

אישית אני נוהגת לבצע שיחת אפיון מעמיקה עם הלקוח לפני ביצוע העבודה - למלאות איתו בריף ולהסביר לו את משמעותו, לקבל ממנו כמה שיותר מידע לגבי הציפיות שלו מהעבודה ולתת לו מבחר הצעות מסגנונות שונים בכמה סבבים כשבין סבב לסבב אנו מקיימים שיחת מיקוד נוספת לברר מה היה חסר לו בסבב הקודם ומדוע לא התחבר להצעות עד עתה, לנתח שוב את המסרים שהוא מעוניין לשלב בסלוגן\מודעה ולעבוד על סבב נוסף.
מנסיוני רוב רובם של הלקוחות יוצאים ב"ה מרוצים בצורה כזו.

כל מילה!
גם אני עובדת ככה, (בתחום הכתיבה וגם בתחום העיצוב) בשיטת הסבבים והסקיצות.
באופן אישי מול הלקוח.
זה דרך מעולה. והלקוח שותף מלא לתהליך היצירה.

אי אפשר שלא להיות מרוצה בסוף.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
אני ממש מזדהה עם נושא האשכול.
אני בתהליך של עסק בהקמה, כרגע עובדת מול קופירייטית ספציפית - ויודעת שבכל מקה כל תוצאה שלא תהיה - אני ארצה יעוף ממישהו נוסף (ותותח) שייעץ לי אם כדאי ללכת על הביצוע שנעשה או לא.
מקובל דבר כזה? כמובן יעוץ בתשלום הוגן
 

קופירייטה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
הפקות ואירועים
אני ממש מזדהה עם נושא האשכול.
אני בתהליך של עסק בהקמה, כרגע עובדת מול קופירייטית ספציפית - ויודעת שבכל מקה כל תוצאה שלא תהיה - אני ארצה יעוף ממישהו נוסף (ותותח) שייעץ לי אם כדאי ללכת על הביצוע שנעשה או לא.
מקובל דבר כזה? כמובן יעוץ בתשלום הוגן
לא כל כך מקובל ללכת לקופירייטר נוסף.
כל קופי והראש שלו. כל אחד ייקח את זה לכיוון אחר.
כן נהוג פעמים רבות להתייעץ עם יועץ עסקי, אם יש לך אחד כזה שמלווה את העסק ומכיר אותו.
וכמובן - עם משפחה, אחיות, אמא, שכנות, ידידות, חברות, בנות, קולגות, בנודודות, סבתות, בעל וכו'
ולהעביר את מטר התגובות היישר למייל הקופירייטר בצנזור קל.
והוא? מתמודד.
מקזז את ההערות אלו עם אלו (להגדיל את התמונה ולהקטין, להחליף לצבע יותר חם קר חם כהה בהיר. לקצר את המשפט ולהסביר אותו יותר כי לא מבינים. השם הראשון הכי טוב אבל השם שלישי עוד יותר טוב, בתכלס השני) נותן ללקוח כוס מים וירטואלית, ומזכיר לו למה הלכנו על מה שהלכנו, ואיזה הערות נכון לבחור מבחינה מקצועית ולהתייחס אליהם.
 

אספקלריא

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני ממש מזדהה עם נושא האשכול.
אני בתהליך של עסק בהקמה, כרגע עובדת מול קופירייטית ספציפית - ויודעת שבכל מקה כל תוצאה שלא תהיה - אני ארצה יעוף ממישהו נוסף (ותותח) שייעץ לי אם כדאי ללכת על הביצוע שנעשה או לא.
מקובל דבר כזה? כמובן יעוץ בתשלום הוגן

זה מראה שאין לך אמון אמיתי בבעל מקצוע שבחרת...
קצת בעייתי
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
זה מראה שאין לך אמון אמיתי בבעל מקצוע שבחרת...
קצת בעייתי

יש אמון, אבל זה משהו אצלי באופי.. אולי אחרי שאראה מה התוצאה זה יהיה אחרת (אני שואלת כרגע לפני שראיתי את התוצאה)
 

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
שאלה מרתקת.
אין ספק שמה שתופס את העין בסופו של דבר זה סלוגן המתוחכם והמבריק אבל היצירה של מיתוג שקולע בול למטרה שלשמה הוא נועד עוברת דרך אסטרטגיה ברורה ונשלמת בעיצוב איכותי. בשני הפרמטריםפ האחרים קל יותר להניח שמי שיודע את העבודה יוכל לספק לך את הסחורה שסיפק בהצלחה לאחרים. במה שנוגע לחלק של הקופי אכן צריך לקוות להשראה אבל גם שם כמעט תמי מי שמוצלח ועשה את זה טוב בעבר יוכל להנפיק הברקה נוספת.
וכאן אני מגיע לחלק שהוא עבורי קצת גול עצמי, אבל אין ברירה, זו האמת. הלקוח צריך להיות מרוצה מהתוצאה ומותר לו לשגע את הקופירייטר ולבקש ממנו לסחוט ממוחו הברקות נוספות עד שזה ילהיב את הלקוח.
 

מנטור

משתמש פעיל
יש 2 חלקים מרכזיים שאנחנו רוצים מהקופי
1 . שיתאים לנו הרעיון , ושהביצוע יראה בעינינו משגע!
2'. שהפרסום ימכור . שיקבל הרבה זמן אוויר מכירתי
וזה הקונפליקט של כל הקופי . כי לפעמים הרצון שלנו , לא ממש מוכר בפועל!
לא אחת אנחנו מגיעים כשאנו כבר יודעים בראש שלנו ,מה אנחנו רוצים שיצא

ע"מ למקסם את הביצוע חשוב לדעת מראש מה הבידול שלנו {על בסיס ידע מהלקוחות} ולא לחכות לקופי שתמציא אותו , כמה שאנחנו נהיה ברורים יותר ,נרוויח לפחות שהוא יאלץ להתרכז רק בהברקה ולא בכל הבידול ייחודיות
 

נענע

משתמש סופר מקצוען
חשוב לשים לב לנקודה נוספת:
עד כמה שחשוב שאת כלקוחה תאהבי את הקמפיין
חשוב עוד יותר שהלקוחות שלך יאהבו אותו.
ולכן המבחן האמתי הוא סקר דעת קהל פוטנציאלי (לא סתם קהל, אני מחדדת. אלא דווקא הקהל הפוטנציאלי אליו פונים במודעה)
גם בסקר הזה צריך לדעת לשאול את השאלות הנכונות
והשאלה האמתית צריכה לגעת במטרת הקמפיין:
אם המטרה היא שהלקוח ירים טלפון לברר
את צריכה לשאול את קהל היעד שלך:
האם היית מרים טלפון בעקבות המודעה?
הטעם האישי שלו לגבי נקודות קטנות במודעה אינו משנה, כל עוד המודעה היתה משיגה את מטרתה.

אם המטרה שלך בהוצאת קמפיין היא- "לאהוב את הקמפיין ושהאנשים הקרובים אליך יאהבו אותו"
וולקאם!
רק קחי בחשבון שאת זורקת כסף לפח/ לצורך רגשי אישי שלך.


(חפציבה, אני לא מתכוונת אליך אלא ללקוחה הוירטואלית שלנו:) )
 

obyektiv

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
D I G I T A L
וגם לברר אצל אלה שעבדו איתו
 

יעל זפרני

מיתוג ופרסום עסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
פרסום וקופי
צילום מקצועי
לא מבינה מה ככ קשה לבחור קופירייטר.
שולחים לי הודעה פרטית, אני מתמחרת, חוזה,
וזהו.
קלי קלות.

אצלך אפשר לומר כך.
רק מהתגובות שלך בפורום... ;):D
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה