[גם] לפרשת קרח

מבט חכ"ם

משתמש חדש
נשאל החפץ חיים זי"ע, האם משה רבינו לא הכיר את דתן ואבירם ואיך הם היו קרואי מועד, והשיב, משה רבינו ידע והכיר ורק עשה את שביכולתו שלא יהיו גרועים יותר ולכן קירבם וחיבקם וליטפם להראות את הקירבה שישארו במצבם הנוכחי ולא יותר מיכך.

לפני הוי"ה איש מחתתו חמשים ומאתים מחתת ואתה ואהרן ס"ת 'מיתה משונה'.

"ויקח קרח", פרשה זו יפה נדרשת. בפרשה זו יש תשעים וחמשה פסוקים, כמנין "יפה".

בזאת תדעון, היו 7 אותות באותו הזמן, ומרומז במילה "בזאת" - ב-ז' אֹת. "בזאת תדעון", כתוב ב"בן איש חי" בזאת, ב-ז' אות, ב7 אותות תדעו, 1. בליעת החולקים, 2. בליעת הנשים, 3. בליעת בניהם הגדלים פחות מגיל 20, 4. בליעת הקטנים פחות מגיל 13, 5. בליעת הבתים, 6. בליעת רכושם שהיה אצל אחרים, 7. השריפה של 250 איש, באלו תדעו ש-ה' שלחני.

כתוב בספר "אמרי אמת" [גור] בפרשת "קורח": "ששמע מהרבי מקָאְצְק זי"ע שצריך האדם להתבטל לַרַבִּי לגמרי כמו מקוה, שבמקוה צריך להיכנס בכל גופו וכמו כן צריך לבטל האדם עצמו אל הַרַבִּי בכל העניינים".
רמז: קֹרח חֻקת בלק: בשלש פרשיות אלו קרח חקת בלק – מופיעה האות ק', האות קו"ף מראה על קדושה. בפרשת קורח האות ק' מופיעה בהתחלה, בחוקת באמצע ובבלק בסוף. קרח בהתחלה היה קדוש, שהרי היתה לו רוח הקודש. חוקת, בהתחלה ענייני טומאה, בטמא שהיזו עליו מים טהורים ונהיה טהור ואח"כ יכול לאכול קודש, ואח"כ ממשיכה הפרשה לנושאים אחרים. ולכן כאן הקודש - הקו"ף - באמצע, בלק היה טמא בהתחלה, אך בסוף זכה ויצאה ממנו רות המואביה שיצא מנה דוד המלך, ולכן הק' בסופו.

תמו"ז זמני תשובה ממשמשים ובאים, זריזים מקדימים ועושים תשובה, תשובה זמינה ולנצלה ממוּקד.

סיפר הר"א בידרמן: אל מרן הבית ישראל מגור זי"ע הגיע אברך אב ל4 בנים מעוכבי שידוך וביקש ברכה, שאלו הרבי, הוֹדֵאְתָ, [מלשון הודאה ל-ה'], ולא הבין האברך את השאלה ושאל למי להודות, שאלו הרבי שוב ונשאר שותק, הגיב הרבי "תודֶה 60% ותבקש 40% בהצלחה, וכמובן מכוח ההודאה האברך נושע.

ביום ג יהיה ג תמוז: "שמירת הלשון - ג' תמוז": "פלא הוא בעיני שטבע בני אדם לחפש סגולות וברכות מאנשים גדולים להצלחה על פרנסה, ומה יועילו כל הברכות והסגולות אם חס ושלום מורגלים בזה החטא של לשה"ר והרי הוא מבטל השפעתו".[ג' תמוז - שנה פשוטה]. שנזכה לשמירה.
התחילה חופשה בת חודשיים אצל הבנות והתבקשתי מאנשי חינוך לשתף ולפרסם: אני מבקש שתעביר לכל יהודי ולכל יהודיה – אם המשפחה שלך חשובה שלך, אם אכפת לך מהחינוך של הילדים שלך, אם אכפת לך מהצניעות ויראת השמיים של אשתך ושלך – אל תתפתו ללכת בחופשה הקרובה אחר עצת היצר הרע למלונות ואתרי נופש פרוצים, אשר מסתובבים שם אנשים חסרי יראת ה', או שבאותו מקום לא נשמרים כל גדרי הצניעות והכשרות. לא חסרים מקומות כשרים וטובים לנפוש בהם ולהשתחרר בהם, אבל על דבר אחד אל תוותרו – אל תוותרו על הנשמה שלכם ושל הילדים שלכם בגלל חתיכת מבצע או בגלל חתיכת אטרקציה זמנית שאיננה לרוחכם, כי האטרקציה הזאת עלולה חלילה לעלות לכם בנשמה של אחד מבני משפחתכם, אשר אחר כך אי אפשר יהיה להשיב את הגלגל לאחור. אני היום מרגיש כאדם שחרב עליו עולמו, מפני שאיבדתי את הבת היחידה שלי בעבור נופש זמני וטיפשי שהרס לי את כל החיים. התייעצו עם הרב לפני כל נופש".
אושר הוא לא רק מה שאתה בונה לעתיד, אלא בוודאי מה שאתה מעצב בהווה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה