בעיקר להודות
משתמש רשום
לראש חודש:
ממעלות תפילת יעלה ויבוא: יעלה ויבוא ויגיע ויראה וירצה וישמע ויפקד ויזכר יחד 7 בקשות, והם כפול 6 שהם זכרוננו פקדוננו וזכרון אבותינו וזכרון משיח וזכרון ירושלים וזכרון כל עמך בית ישראל, והתוצאה 42 והם כפול 7 לפליטה לטובה לחן ולחסד לרחמים לחיים טובים ולשלום, יחד 294, ועוד זכרֵנו פקדֵנו הושִעֵנו ועוד חוס וחנֵנו ורחם עלינו והושעינו ס"ה 301 בקשות בתפילה אחת
[התנצלות שלא הספקתי לשלוח על בראשית. קיבלתי הרבה ביקוש באישי לזכור לשלוח ל-נח]
אלה תולדות נֹחַ נח איש צדיק וגו'. ביאר אחי בעל ה"זרע אברהם" שליט"א יש לומר בדרך צחות "נח" ראשי תיבות נ'אך ח'זערן נ'אך ח'זערן, מי שחוזר על לימודיו כל הזמן, הוא איש צדיק. בכאריה ישאג הוסיף מה דאיתא ב"בית אברהם" וב"לב שמחה" ש"אלה תולדות נח" רומז לתורה דהוא ראשי תיבות "תנא", ושפיר נרמז בהמשך "נח" שצריך הרבה לחזור על לימודו.
אלה תולדות נח נח בשם הרה"ק ר' שמחה בונם מפשיסחא זצ"ל אומרים שהכח של נח היה שכל פעם היה נח חדש עם התחדשות, וזהו אלה תולדות נח, שוב נח, נתחדש מחדש.
נח איש צדיק תמים היה בדורותיו. מובא בשובע שמחות לחיות בשני דורות ולהיות צדיק בשניהם, זהו באמת שבח גדול.
כתוב במסילת ישרים, שברגע שהאדם מתעלה, הוא מרומם את כל העולם איתו. וברגע שהוא מתדרדר, הוא מדרדר את כל העולם איתו. עפ"י הדברים האלה, מובן מה קרה בדור המבול: בדור המבול השחית כל בשר את דרכו על הארץ, אז זה השפיע על כל החיות, העופות והבהמות. Dואומר החיד"א [ואולי גם באבן שלמה] שאותם נשמות היו בדור המבול והשחיתו, יחזרו שוב בדור שלפני ביאת המשיח וישחיתו הרבה כדי לעכב עד שתהיה שוב תיבת נוח.
[והמבול היה מים על הארץ. מובא באהל אברהם כשהיה פעם עצירת גשמים, והגאון רבי אברהם אביש מפראנקפורט זי"ע היה בדרכו להתפלל על הגשמים, ויהי בלכתו בתוך קהל עם סגולה, פגע בדרך באיש אחד קל בדעתו בעניני יראה, קרא לו הגאון שיצטרף אל הקהל ויבוא להתפלל. התחמק הלה במענה, רבי, וכי מה יכולה תפילתי להועיל. אמר לו הגאון בהלצה, אנשים כאלו כבר הביאו מבול לעולם, לא רק גשמים.]
*בלי תפילה אין כלום, ועל כן יש להתפלל ובפרט על רוחניות וכמו שאמר הגאון ר' ישראל סלנטר זצ"ל ש"דבר זה בדוק ומנוסה, כי התפילה לסייעתא דשמיא ברוחניות תמיד נשמעת". תְּפִלָ"ה תרופת פלא לכל העניינים.
*הדבר שבשבילו ראוי וטוב להסתכל לאחור - הוא רק כדי לראות כמה התקדמת רחוק.
*האנשים המאושרים הם לא אלו המקבלים יותר אלא אלו הנותנים יותר.
*חכמת חיים, חכם=חיים.
[תודה רבה על כל הפידבקים על החגים שקיבלתי באישי]
'לכבוד נישמת רבי עובדיה בן רבי יעקב יוסף זי"ע - ג' חשון
-*מרן עובדיה יִוסף ניפטר בגיל 93– זה רמוז בר"ת של שמו: חיים עובדיה יוסף בן ג'ורגיה=93 (השם "חיים" נוסף בתקוה לרפואתו).
יוסף הצדיק אומר לאחיו "... כי למחיה שלחני אִלֹקים" בראשית כה, ה למחיה=93, הגיל שבו ניפטר מרן. למחיה: נוטריקון ספריו של מרן - לִוְיַת חן, מאור ישראל, חזון עובדיה, יביע אומר, יִחוה דעת, הליכות עולם.
'לכבוד נישמת רבי ישראל בן רבי שלום שכנא זי"ע מרוז'ין - ג' חשון
'לכבוד נישמת רבי קלונימוס קלמיש הי"ד ב"ר אלימלך ז"ל מפיאסצנא - ד' חשון
- מחבר "חובת התלמידים הכשרת האברכים" ועוד
'ליכבוד נישמת רבי אלכסנדר זושא פרידמן הי"ד - מחבר מעיינה של תורה - ה' חשון
'ליכבוד נישמת רבי יהודה מאיר בן רבי יעקב שמשון שפירא מלובלין זי"ע - ז' חשון
- הקים את ישיבת חכמי לובלין
- זכה להכריז על יוזמה ותחילת הלימוד בדף היומי בתלמוד בבלי
[וזאת בהסכמת רבו מצ'ארטקוב לבקשת ה"אמרי אמת" מגור שההכרזה תוכרז ע"י אישיות רבנית.
וידוע שבהכרזה נאמר להתחיל ביום א של ראש השנה, ובאותו יום אחרי תפילת מנחה בגור אמר האמרי אמת "אני נכנס לילמוד את הדף היומי", וכל הציבור החלו לילמוד דף ב של ברכות, ואחרי תפילת ערבית של ליל ב אמר האמרי אמת בציבור דבר תורה מהדף הנ"ל.
וראיתי לאחרונה באיזשהו עלון שבבתי החסידים של גור בפולין -לפני ההכרזה- היתה הודעה מהאמרי אמת על שיעורי תורה ובה נכתב "וילמדו כולם באותו הזמן אותו הדף"]
'ליכבוד נישמת רבי יונה בן רבי אברהם מגירונדי זי"ע
- מחבר שערי תשובה ועוד - ח' חשון [-או ביום כ"ח]
'לכבוד נישמת רבי דון יצחק אברבנאל זי"ע - מחבר פירוש אברבנאל עה"ת - ח' חשון
ח' חשון יא"צ של אחד מראשוני עסקני אגו"י ר' יעקב רוזנהיים ז"ל
ממעלות תפילת יעלה ויבוא: יעלה ויבוא ויגיע ויראה וירצה וישמע ויפקד ויזכר יחד 7 בקשות, והם כפול 6 שהם זכרוננו פקדוננו וזכרון אבותינו וזכרון משיח וזכרון ירושלים וזכרון כל עמך בית ישראל, והתוצאה 42 והם כפול 7 לפליטה לטובה לחן ולחסד לרחמים לחיים טובים ולשלום, יחד 294, ועוד זכרֵנו פקדֵנו הושִעֵנו ועוד חוס וחנֵנו ורחם עלינו והושעינו ס"ה 301 בקשות בתפילה אחת
[התנצלות שלא הספקתי לשלוח על בראשית. קיבלתי הרבה ביקוש באישי לזכור לשלוח ל-נח]
אלה תולדות נֹחַ נח איש צדיק וגו'. ביאר אחי בעל ה"זרע אברהם" שליט"א יש לומר בדרך צחות "נח" ראשי תיבות נ'אך ח'זערן נ'אך ח'זערן, מי שחוזר על לימודיו כל הזמן, הוא איש צדיק. בכאריה ישאג הוסיף מה דאיתא ב"בית אברהם" וב"לב שמחה" ש"אלה תולדות נח" רומז לתורה דהוא ראשי תיבות "תנא", ושפיר נרמז בהמשך "נח" שצריך הרבה לחזור על לימודו.
אלה תולדות נח נח בשם הרה"ק ר' שמחה בונם מפשיסחא זצ"ל אומרים שהכח של נח היה שכל פעם היה נח חדש עם התחדשות, וזהו אלה תולדות נח, שוב נח, נתחדש מחדש.
נח איש צדיק תמים היה בדורותיו. מובא בשובע שמחות לחיות בשני דורות ולהיות צדיק בשניהם, זהו באמת שבח גדול.
כתוב במסילת ישרים, שברגע שהאדם מתעלה, הוא מרומם את כל העולם איתו. וברגע שהוא מתדרדר, הוא מדרדר את כל העולם איתו. עפ"י הדברים האלה, מובן מה קרה בדור המבול: בדור המבול השחית כל בשר את דרכו על הארץ, אז זה השפיע על כל החיות, העופות והבהמות. Dואומר החיד"א [ואולי גם באבן שלמה] שאותם נשמות היו בדור המבול והשחיתו, יחזרו שוב בדור שלפני ביאת המשיח וישחיתו הרבה כדי לעכב עד שתהיה שוב תיבת נוח.
[והמבול היה מים על הארץ. מובא באהל אברהם כשהיה פעם עצירת גשמים, והגאון רבי אברהם אביש מפראנקפורט זי"ע היה בדרכו להתפלל על הגשמים, ויהי בלכתו בתוך קהל עם סגולה, פגע בדרך באיש אחד קל בדעתו בעניני יראה, קרא לו הגאון שיצטרף אל הקהל ויבוא להתפלל. התחמק הלה במענה, רבי, וכי מה יכולה תפילתי להועיל. אמר לו הגאון בהלצה, אנשים כאלו כבר הביאו מבול לעולם, לא רק גשמים.]
*בלי תפילה אין כלום, ועל כן יש להתפלל ובפרט על רוחניות וכמו שאמר הגאון ר' ישראל סלנטר זצ"ל ש"דבר זה בדוק ומנוסה, כי התפילה לסייעתא דשמיא ברוחניות תמיד נשמעת". תְּפִלָ"ה תרופת פלא לכל העניינים.
*הדבר שבשבילו ראוי וטוב להסתכל לאחור - הוא רק כדי לראות כמה התקדמת רחוק.
*האנשים המאושרים הם לא אלו המקבלים יותר אלא אלו הנותנים יותר.
*חכמת חיים, חכם=חיים.
[תודה רבה על כל הפידבקים על החגים שקיבלתי באישי]
'לכבוד נישמת רבי עובדיה בן רבי יעקב יוסף זי"ע - ג' חשון
-*מרן עובדיה יִוסף ניפטר בגיל 93– זה רמוז בר"ת של שמו: חיים עובדיה יוסף בן ג'ורגיה=93 (השם "חיים" נוסף בתקוה לרפואתו).
יוסף הצדיק אומר לאחיו "... כי למחיה שלחני אִלֹקים" בראשית כה, ה למחיה=93, הגיל שבו ניפטר מרן. למחיה: נוטריקון ספריו של מרן - לִוְיַת חן, מאור ישראל, חזון עובדיה, יביע אומר, יִחוה דעת, הליכות עולם.
'לכבוד נישמת רבי ישראל בן רבי שלום שכנא זי"ע מרוז'ין - ג' חשון
'לכבוד נישמת רבי קלונימוס קלמיש הי"ד ב"ר אלימלך ז"ל מפיאסצנא - ד' חשון
- מחבר "חובת התלמידים הכשרת האברכים" ועוד
'ליכבוד נישמת רבי אלכסנדר זושא פרידמן הי"ד - מחבר מעיינה של תורה - ה' חשון
'ליכבוד נישמת רבי יהודה מאיר בן רבי יעקב שמשון שפירא מלובלין זי"ע - ז' חשון
- הקים את ישיבת חכמי לובלין
- זכה להכריז על יוזמה ותחילת הלימוד בדף היומי בתלמוד בבלי
[וזאת בהסכמת רבו מצ'ארטקוב לבקשת ה"אמרי אמת" מגור שההכרזה תוכרז ע"י אישיות רבנית.
וידוע שבהכרזה נאמר להתחיל ביום א של ראש השנה, ובאותו יום אחרי תפילת מנחה בגור אמר האמרי אמת "אני נכנס לילמוד את הדף היומי", וכל הציבור החלו לילמוד דף ב של ברכות, ואחרי תפילת ערבית של ליל ב אמר האמרי אמת בציבור דבר תורה מהדף הנ"ל.
וראיתי לאחרונה באיזשהו עלון שבבתי החסידים של גור בפולין -לפני ההכרזה- היתה הודעה מהאמרי אמת על שיעורי תורה ובה נכתב "וילמדו כולם באותו הזמן אותו הדף"]
'ליכבוד נישמת רבי יונה בן רבי אברהם מגירונדי זי"ע
- מחבר שערי תשובה ועוד - ח' חשון [-או ביום כ"ח]
'לכבוד נישמת רבי דון יצחק אברבנאל זי"ע - מחבר פירוש אברבנאל עה"ת - ח' חשון
ח' חשון יא"צ של אחד מראשוני עסקני אגו"י ר' יעקב רוזנהיים ז"ל