שיתוף - לביקורת גם לנו מותר

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איך חזרתי בתשובה אתה שואל.
האמת שזה לא התחיל ביום אחד. זה תקופה ארוכה שהתחילו לנקר בי מחשבות כאלה, על משמעות החיים, על מה יש אחרי שמתים, מה התפקיד הספציפי שלי בעולם.
ידעתי איפה התשובות. אפשר לומר שגם ידעתי מה צריך לעשות. אבל אתה חי בחברה כזו שבה זה היה מקובל. אתה מסתכל עלי מזועזע. איך יתכן? איסורים דאורייתא ומצוות עשה כאילו לא קיימים? זה יהודי? גם אני לא מבין את עצמי היום. אבל אז הרגשתי את עצמי טוב מאוד. חייתי כמו כולם.
התחושה היתה שיש את אלה שעושים את כל זה, ויש את אלה שלא וזה נורמלי. אל תשפוט אותי אתה נולדת בבית אחר.
אני זוכר את היום הראשון שבו החלטתי להקפיד על מצווה מסוימת. תאמין לי זה היה קשה. היינו שם קבוצה של אנשים שמכירים אותי טוב, והסתכלו עלי כמו מוזר. אולי אפילו צבוע. אבל לאט לאט הם התרגלו. כבר ידעו שאל יעקב לא פונים בנושאים מסוימים. ושמע, אפילו העריכו אותי. אחד בא ואמר לי, הלוואי שהיה לי אומץ כמוך.
אני לא מאשים אותם, הם אנשים טובים. אבל אם התורה אמת אז עד הסוף. היום, ברוך השם, כבר שנה שאני מקפיד בכל הכח על לשון הרע. על ביטול תורה. על לא תשנא את אחיך בלבבך. ועוד כל מיני איסורים חלקם דאורייתא שנהגתי לחפף.
וברוך השם לא מתגעגע לחיים הקודמים שלי.
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה