מה שהי' ניתן עד היום רק למייצגים - אפשרי לכל אחד
- תאריך פרסום 06.07.2023
שירות חדש
החל מהיום, לקוחות רשות המסים בישראל, יכולים להיכנס לאזור האישי שלהם, באתר הרשות ולהפיק טופסי 106 עד 6 שנים אחורה. המהלך יהווה הקלה משמעותית בתהליך הגשת בקשות להחזר מס ויתרום למיצוי הזכויות של הזכאים.
טופס 106 הינו אישור שנתי שמופק לשכיר על ידי כל מעסיק בנפרד, ומרכז את נתוני המשכורת וניכויי המס וההפרשות הסוציאליות מכל החודשים בשנת המס. בהתאם לחוק, הטופס נמסר לשכיר על ידי המעסיק ברבעון הראשון של השנה, עבור השנה החולפת. עד היום, שכירים שנדרשו למסמך זה והוא לא היה עוד בידיהם, הצטרכו לפנות למעסיק על מנת לשחזרו ואם לא ניתן היה לשחזרו אצל המעסיק (אם בשל סגירת מקום העבודה או מכל סיבה אחרת), היו נדרשים אותם עובדים לפנות למשרד מס הכנסה באזור מגוריהם לשחזור הטופס או לשאת בתשלום למייצג שישיג עבורם את הטופס. השירות שהושק היום לציבור, מייתר למעשה את הצורך לפנות למעסיק או למשרד מס הכנסה או למייצג על מנת להשיג את הטופס.
השירות החדש נועד לסייע ולהקל על ציבור משלמי המס למצות את זכויותיהם לקבלת החזרי מס ששולם על ידם ביתר, בין השאר בשל נסיבות אישיות שלא מצאו את ביטויין בחישוב המס של המעסיק למשל, עזיבת מקום עבודה במהלך השנה, קבלת אישור נכות רטרואקטיבי בשיעור המזכה בפטור ממס ועוד. יודגש, מימוש הזכויות הינו באמצעות הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה. שכירים שאינם חייבים בהגשת דו"ח שנתי, יכולים להגיש בקשה להחזר מס עד שש שנים אחורה.
מנהל רשות המסים ערן יעקב: "השירות החדש הינו צעד נוסף של הרשות ליישום האסטרטגיה שלה המציבה את הלקוח במרכז והוא חלק מהמאמצים לשפר את השירות ולהגביר את מיצוי הזכויות בקרב הציבור, על ידי מהלכים המעודדים לקוחות ששילמו מס ביתר לבקש החזרי מס. במסגרת זו, בין היתר, פונה הרשות באופן יזום ללקוחות שאותרו כבעלי פוטנציאל גבוה לקבלת החזר מס ומזמינה אותם במהלך שמותג תחת "מעטפות ירוקות" להגיש בקשות להחזר בגין שנים קודמות. הזמינות של טופסי 106 באזור האישי תקל משמעותית על תהליך הגשת הבקשה להחזר מס, במסגרתו נדרש הלקוח להציג אישורים על הכנסות וניכויים ממקומות שבהם עבד באותה שנת מס".
טופס 106 הינו אישור שנתי שמופק לשכיר על ידי כל מעסיק בנפרד, ומרכז את נתוני המשכורת וניכויי המס וההפרשות הסוציאליות מכל החודשים בשנת המס. בהתאם לחוק, הטופס נמסר לשכיר על ידי המעסיק ברבעון הראשון של השנה, עבור השנה החולפת. עד היום, שכירים שנדרשו למסמך זה והוא לא היה עוד בידיהם, הצטרכו לפנות למעסיק על מנת לשחזרו ואם לא ניתן היה לשחזרו אצל המעסיק (אם בשל סגירת מקום העבודה או מכל סיבה אחרת), היו נדרשים אותם עובדים לפנות למשרד מס הכנסה באזור מגוריהם לשחזור הטופס או לשאת בתשלום למייצג שישיג עבורם את הטופס. השירות שהושק היום לציבור, מייתר למעשה את הצורך לפנות למעסיק או למשרד מס הכנסה או למייצג על מנת להשיג את הטופס.
השירות החדש נועד לסייע ולהקל על ציבור משלמי המס למצות את זכויותיהם לקבלת החזרי מס ששולם על ידם ביתר, בין השאר בשל נסיבות אישיות שלא מצאו את ביטויין בחישוב המס של המעסיק למשל, עזיבת מקום עבודה במהלך השנה, קבלת אישור נכות רטרואקטיבי בשיעור המזכה בפטור ממס ועוד. יודגש, מימוש הזכויות הינו באמצעות הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה. שכירים שאינם חייבים בהגשת דו"ח שנתי, יכולים להגיש בקשה להחזר מס עד שש שנים אחורה.
מנהל רשות המסים ערן יעקב: "השירות החדש הינו צעד נוסף של הרשות ליישום האסטרטגיה שלה המציבה את הלקוח במרכז והוא חלק מהמאמצים לשפר את השירות ולהגביר את מיצוי הזכויות בקרב הציבור, על ידי מהלכים המעודדים לקוחות ששילמו מס ביתר לבקש החזרי מס. במסגרת זו, בין היתר, פונה הרשות באופן יזום ללקוחות שאותרו כבעלי פוטנציאל גבוה לקבלת החזר מס ומזמינה אותם במהלך שמותג תחת "מעטפות ירוקות" להגיש בקשות להחזר בגין שנים קודמות. הזמינות של טופסי 106 באזור האישי תקל משמעותית על תהליך הגשת הבקשה להחזר מס, במסגרתו נדרש הלקוח להציג אישורים על הכנסות וניכויים ממקומות שבהם עבד באותה שנת מס".