גוגל שוב משנה את החוקים - תוצאות מותאמות אישית למיקום המחפש בארץ

אהרן2

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
בעקבות העדכון האחרון, רוב בעלי העסקים והאתרים יצטרכו להשקיע משאבים שונים בהתאמת האתר שלהם למציאות החדשה. ייתכן, שהלוקאליזציה של גוגל מסמנת מגמה לפיה עסקים מקומיים יצמחו יותר מעסקים בפריסה רחבה.

2014 מסתיימת, 2015 יוצאת לדרך, וכפי שבני אדם רבים נוהגים לציין התחלה חדשה עם החלטות חדשות, כך גם גוגל מתהדרת בעדכון אלגוריתם חדש, חשוב במיוחד: מעכשיו תוצאות החיפוש תותאמנה ספציפית למיקום של המחפש. כלומר, אם לדוגמה, בדיוק באותו רגע מישהו בבאר שבע ומישהי בחיפה מקלידים בתיבת החיפוש של גוגל את הביטוי "אופניים חשמליים", הם לא בהכרח יקבלו את אותן תוצאות ולמעשה אף סביר להניח, שרשימת האתרים, שתוצג בפניהם תהיה שונה.

בארה"ב ובקנדה, אגב, עדכון האלגוריתם לפיו התוצאות מותאמות אישית למיקום המחפש נמצא בתוקף זה מכבר, וליתר דיוק מאז 2005, השנה שבה החלה גוגל להתייחס למיקום המחפש כפרמטר בולט מבחינת דירוג תוצאות החיפוש.

האם השינוי משפיע על כל החיפושים?
לא בהכרח. תיאורטית, כל החיפושים, שיבוצעו מעתה ואילך בישראל יושפעו מהמיקום של המחפש. כך לדוגמה, חיפוש שנבצע אצלנו בבית, יציג תוצאות שונות מאלה שנקבל אם נבצע את אותו חיפוש בדיוק במשרד, או כשאנחנו נמצאים בעיר אחרת.

יחד עם זאת ישנם ביטויים, שעבורם אין משמעות למיקום, ועל כן גם לאחר השקתו של העדכון החדש, התוצאות תישארנה אחידות בכל רחבי ישראל. למשל, אם נחפש "לימודים", "עיצוב מטבחים" או "בנימין נתניהו" סביר להניח, שלמיקום לא תהיה השפעה.

במקרים אחרים ההבדלים בין תוצאות החיפוש במקומות שונים יהיו צנועים יחסית. במיוחד כך הדבר עבור חיפושים של שירותים או מוצרים בהם למיקום ישנה השפעה, אבל היא מוגבלת. דוגמאות לכך הן "טיפול בדיקור סיני" ו"מכונת כביסה". סביר להניח, שבלי קשר למקום החיפוש, ישתבצו במקומות הראשונים אתרים חזקים, והשפעת המיקום תבוא לידי ביטוי בחלקו התחתון של הדף הראשון, שבו יוצגו אתרים רלוונטיים, שהם חזקים בעיר הספציפית, שבה מתבצע החיפוש.

איך תדעו איפה אתם ממוקמים לאחר העדכון?
גם אם האתר שלכם היה עד עכשיו במצב מצוין, אינכם יכולים לנוח על זרי הדפנה, ובפרט חשוב לבחון מה המצב שלו לאחר העדכון, ומהו המיקום שלו ביחס למילות מפתח כאלה ואחרות בכל עיר רלוונטית מבחינתכם.

על מנת לעשות זאת, עליכם לפתוח בגוגל כרום חלון גלישה בסתר (Incognito), לפתוח בדף תוצאות החיפוש את הלשונית "כלי חיפוש" ושם לבחור עיר ספציפית.

התחזקות האינדקסים וגם דפים "ספאמיים"
על סמך ממצאים ראשוניים, המרוויחים הגדולים בעקבות העדכון, שחתם את 2014 הם אתרי האינדקסים: ככל שהחיפוש כללי יותר, כך יותר אתרי אינדקסים משתלטים על הדף הראשון, וכך למשל מי שמחפש "אינסטלטור" עלול לגלות, שרוב רובן של התוצאות הן אתרים שכאלה, שלא בהכרח מעניקים לו ערך מוסף. אחת הדרכים להגיע למידע רלוונטי יותר ולבעלי מקצוע איכותיים היא למקד את החיפוש . למשל, במקום סתם "אינסטלטור", לחפש "אינסטלטור איתור נזילה בקירות" או "אינסטלטור הוצאת שורשים מביוב" וכו'.

גם אתרים בעלי דפים "ספאמיים" באופיים עלולים להתחזק כתוצאה מהעדכון. שכן, אם למשל, מאמן כושר פרטי יצר אתר, שבו דפים לפי ערים, זהים כמעט בתוכנם כשרק הכותרת ואולי קצת טקסט משתנה ("מאמן כושר אישי בתל אביב", "מאמן כושר אישי בהרצליה", "מאמן כושר אישי ברמת גן" וכו'), הרי שכעת הוא עשוי ליהנות מיתרון על פני מתחרה, שהשקיע בתוכן איכותי באמת.

מאחר שבשנים האחרונות גוגל נלחמת בכל כוחה, וכוחה כמובן רב, בספאם על סוגיו השונים, בהחלט ייתכן שהיא תיתן את הדעת על התופעה הנ"ל (ובפרט להילחם בה באמצעות עדכון פנדה). בנוסף סביר להניח, שלאחר העדכון הראשוני גוגל עוד תבצע התאמות שונות בהתאם לפידבקים מהגולשים.

ההשקעה הנדרשת מבעלי עסקים ואתרים
ככל שהחיפוש הופך חכם יותר, כך קידום האתרים חייב להיות מושכל יותר.

בהתאם, בעקבות העדכון האחרון, רוב בעלי העסקים והאתרים יצטרכו להשקיע משאבים שונים בהתאמת האתר שלהם למציאות החדשה, ובפרט לנקוט בצעדים הבאים:

א. להגדיר לעצמם מיהו קהל היעד הרלוונטי מבחינה גיאוגרפית - האם הוא מפוזר בכל רחבי הארץ או שמא מרוכז בערים ספציפיות.
חשוב להדגיש, שצעד זה חורג מגבולות עולם קידום האתרים, שכן גיבוש האסטרטגיה החדשה מאפשר לבעלי עסקים להבין טוב יותר אל מי כדאי להם לפנות ואפילו למצוא דרכים חדשות למשוך את אותו קהל יעד.

ב. לבצע אופטימיזציה של האתר לפי ערים חשובות.

ג. להיעזר באפיקי שיווק נוספים באינטרנט דוגמת ויו-טיוב ולשלב בהם שמות ערים רלוונטיות.

בנוסף, בהחלט ייתכן, שהלוקאליזציה של גוגל מסמנת (או מתווה) מגמה לפיה עסקים מקומיים יצמחו יותר מעסקים בפריסה רחבה. וגם על כך כדאי לתת את הדעת, ובכל מקרה דבר אחד בטוח: גם ב-2015 גוגל תמשיך לעדכן את האלגוריתם שלה, ובעלי אתרים ואנשי קידום יצטרכו להיות עם אצבע על הדופק ולהגיב בהתאם, ובעיקר למצוא כל הזמן דרכים להציע ערך אמיתי לגולשים.

מאת: און יבין, ינואר 2015.
מנכ"ל משותף וראש תחום אינטרנט במשרד הפרסום Exactive

מקור
 

sh12

משתמש מקצוען
עוד בעיה למנויי רימון ואתרוג - כתובת המחשב מעודכנת ל: גבעת שמואל = המשרדים של רימון.
 

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
נכתב ע"י sh12;1503895:
עוד בעיה למנויי רימון ואתרוג - כתובת המחשב מעודכנת ל: גבעת שמואל = המשרדים של רימון.

כשאתה כותב דבר כזה, אולי תשקול להוסיף גילוי נאות...
 

גרפיקנער

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מה בדיוק השתנה? הרי עד היום המיקום נקבע לפי הספק אינטרנט שלי, ולא היה להם מידע מדוייק על מיקום.
 

עיטורים פלוס

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
עימוד ספרים
מהיום פרסום עסקים בגוגל כנראה יצמח, כדי שידעו עליך בכל הארץ. ואולי זה בעצם הרעיון :)
 

גרפיקנער

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
שאתה עובד בחברה שמתחרה באתרוג.

במחשבה שניה, אני חושב שאני מבלבל בין שני ניקים. יש לך אולי שם משתמש דומה למישהו אחר.
 

sh12

משתמש מקצוען
נכתב ע"י גרפיקנער;1505360:
שאתה עובד בחברה שמתחרה באתרוג.

במחשבה שניה, אני חושב שאני מבלבל בין שני ניקים. יש לך אולי שם משתמש דומה למישהו אחר.

הגזמת......
ופעם הבאה כדאי לחשוב לפני כל כתיבה :)

אני פשוט נתקלת בזה כל פעם שאני פותחת אתר עם מיקום כגון "איפה בוס"...
 

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
כנראה גם אני התבלבלתי בניק
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י sh12;1503895:
עוד בעיה למנויי רימון ואתרוג - כתובת המחשב מעודכנת ל: גבעת שמואל = המשרדים של רימון.

קשקוש
אני ברימון וגוגל מפות מזהה את המיקום שלי בדיוק על המילימטר.
 

3 פינות

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אני יעשה קצת סדר, גוגל יכול לזהות את המיקום המדויק על המילימטר רק דרך GPS או דרך רשתות וויפי.
מה אני מתכווין? יש לגוגל בסיס נתונים ענק שמכיל כיסוי רחב מאוד של רשתות הוויפי בעולם כולל המיקום המדויק שלהם,המאגר הזה נוצר על ידי
1. הרכבים של גוגל שמצלמים בשביל המפות שלהם, הם גם כן ממפים רשתות.
2. על ידי משתמשי אנדרואיד שהסכימו לשתף מידע מיקום עם גוגל.
3. על ידי הצלבת מידע, כלומר שאם רשת 123 נמצאת ליד רשת 345 אז רשת 123 ו345 נמצאות באותו מקום.
כל זה נכון במידה ואתה מחובר דרך וויפי שמופיע אצליהם במאגר או שהמתאם וויפי שלך עובד וסורק רשתות באיזור. במידה ולא אז הדרך היחידה שלהם היא לדעת דרך כתובת הIP שלך כפי שהיא רשומה בarin הרשם של כתובות הIP4
https://www.arin.net/
הכתובות שמופיעות אצל ARIN הם של הספק ולא של הלקוח. זה הכל.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י 3 פינות;1506230:
אני יעשה קצת סדר, גוגל יכול לזהות את המיקום המדויק על המילימטר רק דרך GPS או דרך רשתות וויפי.
מה אני מתכווין? יש לגוגל בסיס נתונים ענק שמכיל כיסוי רחב מאוד של רשתות הוויפי בעולם כולל המיקום המדויק שלהם,המאגר הזה נוצר על ידי
1. הרכבים של גוגל שמצלמים בשביל המפות שלהם, הם גם כן ממפים רשתות.
2. על ידי משתמשי אנדרואיד שהסכימו לשתף מידע מיקום עם גוגל.
3. על ידי הצלבת מידע, כלומר שאם רשת 123 נמצאת ליד רשת 345 אז רשת 123 ו345 נמצאות באותו מקום.
כל זה נכון במידה ואתה מחובר דרך וויפי שמופיע אצליהם במאגר או שהמתאם וויפי שלך עובד וסורק רשתות באיזור. במידה ולא אז הדרך היחידה שלהם היא לדעת דרך כתובת הIP שלך כפי שהיא רשומה בarin הרשם של כתובות הIP4
https://www.arin.net/
הכתובות שמופיעות אצל ARIN הם של הספק ולא של הלקוח. זה הכל.

אין לי מושג איך גוגל מזהה את המיקום, אבל:
א. רכבי גוגל מפות לא היו כאן, בוודאות גמורה
ב. אין לי אנדרואיד והרשת היא רשת קווית, של בזק, עם ספק רימון

וכשאני נכנס לגוגל מפות ובוחר מיקום, הוא מאתר במדויק את המיקום שלי בדיוק של מטר
 

הבוס הגדול

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
בעקבות העדכון האחרון, רוב בעלי העסקים והאתרים יצטרכו להשקיע משאבים שונים בהתאמת האתר שלהם למציאות החדשה. ייתכן, שהלוקאליזציה של גוגל מסמנת מגמה לפיה עסקים מקומיים יצמחו יותר מעסקים בפריסה רחבה.

2014 מסתיימת, 2015 יוצאת לדרך, וכפי שבני אדם רבים נוהגים לציין התחלה חדשה עם החלטות חדשות, כך גם גוגל מתהדרת בעדכון אלגוריתם חדש, חשוב במיוחד: מעכשיו תוצאות החיפוש תותאמנה ספציפית למיקום של המחפש. כלומר, אם לדוגמה, בדיוק באותו רגע מישהו בבאר שבע ומישהי בחיפה מקלידים בתיבת החיפוש של גוגל את הביטוי "אופניים חשמליים", הם לא בהכרח יקבלו את אותן תוצאות ולמעשה אף סביר להניח, שרשימת האתרים, שתוצג בפניהם תהיה שונה.

בארה"ב ובקנדה, אגב, עדכון האלגוריתם לפיו התוצאות מותאמות אישית למיקום המחפש נמצא בתוקף זה מכבר, וליתר דיוק מאז 2005, השנה שבה החלה גוגל להתייחס למיקום המחפש כפרמטר בולט מבחינת דירוג תוצאות החיפוש.

האם השינוי משפיע על כל החיפושים?
לא בהכרח. תיאורטית, כל החיפושים, שיבוצעו מעתה ואילך בישראל יושפעו מהמיקום של המחפש. כך לדוגמה, חיפוש שנבצע אצלנו בבית, יציג תוצאות שונות מאלה שנקבל אם נבצע את אותו חיפוש בדיוק במשרד, או כשאנחנו נמצאים בעיר אחרת.

יחד עם זאת ישנם ביטויים, שעבורם אין משמעות למיקום, ועל כן גם לאחר השקתו של העדכון החדש, התוצאות תישארנה אחידות בכל רחבי ישראל. למשל, אם נחפש "לימודים", "עיצוב מטבחים" או "בנימין נתניהו" סביר להניח, שלמיקום לא תהיה השפעה.

במקרים אחרים ההבדלים בין תוצאות החיפוש במקומות שונים יהיו צנועים יחסית. במיוחד כך הדבר עבור חיפושים של שירותים או מוצרים בהם למיקום ישנה השפעה, אבל היא מוגבלת. דוגמאות לכך הן "טיפול בדיקור סיני" ו"מכונת כביסה". סביר להניח, שבלי קשר למקום החיפוש, ישתבצו במקומות הראשונים אתרים חזקים, והשפעת המיקום תבוא לידי ביטוי בחלקו התחתון של הדף הראשון, שבו יוצגו אתרים רלוונטיים, שהם חזקים בעיר הספציפית, שבה מתבצע החיפוש.

איך תדעו איפה אתם ממוקמים לאחר העדכון?
גם אם האתר שלכם היה עד עכשיו במצב מצוין, אינכם יכולים לנוח על זרי הדפנה, ובפרט חשוב לבחון מה המצב שלו לאחר העדכון, ומהו המיקום שלו ביחס למילות מפתח כאלה ואחרות בכל עיר רלוונטית מבחינתכם.

על מנת לעשות זאת, עליכם לפתוח בגוגל כרום חלון גלישה בסתר (Incognito), לפתוח בדף תוצאות החיפוש את הלשונית "כלי חיפוש" ושם לבחור עיר ספציפית.

התחזקות האינדקסים וגם דפים "ספאמיים"
על סמך ממצאים ראשוניים, המרוויחים הגדולים בעקבות העדכון, שחתם את 2014 הם אתרי האינדקסים: ככל שהחיפוש כללי יותר, כך יותר אתרי אינדקסים משתלטים על הדף הראשון, וכך למשל מי שמחפש "אינסטלטור" עלול לגלות, שרוב רובן של התוצאות הן אתרים שכאלה, שלא בהכרח מעניקים לו ערך מוסף. אחת הדרכים להגיע למידע רלוונטי יותר ולבעלי מקצוע איכותיים היא למקד את החיפוש . למשל, במקום סתם "אינסטלטור", לחפש "אינסטלטור איתור נזילה בקירות" או "אינסטלטור הוצאת שורשים מביוב" וכו'.

גם אתרים בעלי דפים "ספאמיים" באופיים עלולים להתחזק כתוצאה מהעדכון. שכן, אם למשל, מאמן כושר פרטי יצר אתר, שבו דפים לפי ערים, זהים כמעט בתוכנם כשרק הכותרת ואולי קצת טקסט משתנה ("מאמן כושר אישי בתל אביב", "מאמן כושר אישי בהרצליה", "מאמן כושר אישי ברמת גן" וכו'), הרי שכעת הוא עשוי ליהנות מיתרון על פני מתחרה, שהשקיע בתוכן איכותי באמת.

מאחר שבשנים האחרונות גוגל נלחמת בכל כוחה, וכוחה כמובן רב, בספאם על סוגיו השונים, בהחלט ייתכן שהיא תיתן את הדעת על התופעה הנ"ל (ובפרט להילחם בה באמצעות עדכון פנדה). בנוסף סביר להניח, שלאחר העדכון הראשוני גוגל עוד תבצע התאמות שונות בהתאם לפידבקים מהגולשים.

ההשקעה הנדרשת מבעלי עסקים ואתרים
ככל שהחיפוש הופך חכם יותר, כך קידום האתרים חייב להיות מושכל יותר.

בהתאם, בעקבות העדכון האחרון, רוב בעלי העסקים והאתרים יצטרכו להשקיע משאבים שונים בהתאמת האתר שלהם למציאות החדשה, ובפרט לנקוט בצעדים הבאים:

א. להגדיר לעצמם מיהו קהל היעד הרלוונטי מבחינה גיאוגרפית - האם הוא מפוזר בכל רחבי הארץ או שמא מרוכז בערים ספציפיות.
חשוב להדגיש, שצעד זה חורג מגבולות עולם קידום האתרים, שכן גיבוש האסטרטגיה החדשה מאפשר לבעלי עסקים להבין טוב יותר אל מי כדאי להם לפנות ואפילו למצוא דרכים חדשות למשוך את אותו קהל יעד.

ב. לבצע אופטימיזציה של האתר לפי ערים חשובות.

ג. להיעזר באפיקי שיווק נוספים באינטרנט דוגמת ויו-טיוב ולשלב בהם שמות ערים רלוונטיות.

בנוסף, בהחלט ייתכן, שהלוקאליזציה של גוגל מסמנת (או מתווה) מגמה לפיה עסקים מקומיים יצמחו יותר מעסקים בפריסה רחבה. וגם על כך כדאי לתת את הדעת, ובכל מקרה דבר אחד בטוח: גם ב-2015 גוגל תמשיך לעדכן את האלגוריתם שלה, ובעלי אתרים ואנשי קידום יצטרכו להיות עם אצבע על הדופק ולהגיב בהתאם, ובעיקר למצוא כל הזמן דרכים להציע ערך אמיתי לגולשים.

מאת: און יבין, ינואר 2015.
מנכ"ל משותף וראש תחום אינטרנט במשרד הפרסום Exactive

מקור

מה התחדש מאז בעניין זה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  25  פעמים

לוח מודעות

למעלה