מידע שימושי בשורה משמחת לחולי קורונה

  • פותח הנושא kola
  • פורסם בתאריך

kola

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי

חולה עם תסמינים: 10 ימים מהופעת התסמינים, ועוד 3 ימים ללא תסמינים. חולים עם תסמינים שלא ידוע מועד תחילתם: 10 ימים לאחר קבלת התוצאה החיוביות ובתנאי שחלפו 3 ימים מתום התסמינים. חולים ללא תסמינים: 10 ימים מהתוצאה החיובית


משרד הבריאות מקצר את משך הבידוד הנדרש מחולי קורונה מאומתים ללא בדיקה חוזרת. על פי ההנחיה שהועברה מהמשרד לקופות החולים, חולה קורונה מאומת יוגדר מחלים אם עברו עשרה ימים מיום תחילת התסמינים ובתוספת של שלושה ימים נוספים ללא תסמינים (חום ותסמינים נשימתיים), ובלבד שיתקבל אישור רופא להגדרתו כמחלים.

לפי ההנחיות החדשות, עבור חולים עם תסמינים זמן ההחלה המינימלי הוא 13 ימים מתחילת הסימפטומים. אם לא ניתן לקבוע בוודאות את מועד תחילת התסמינים, מחלים יוגדר לאחר 10 ימים מקבלת התוצאה החיובית, ובלבד שחלפו שלושה ימים לפחות מתום התסמינים. לבסוף, במקרים א-סימפטומטיים מחלים מוגדר כאשר עברו 10 ימים מיום קבלת התוצאה החיובית.

הנוהל המלא:

במקרים תסמיניים משרד הבריאות מאמץ את המלצת ארגון הבריאות העולמי, לפיה מחלים יוגדר כאשר עברו 10 ימים מיום תחילת התסמינים, בתוספת 3 ימים נוספים ללא תסמינים (ללא חום וללא תסמינים נשימתיים). מכאן עולה, כי עבור חולים תסמיניים, הזמן המינימלי להחלמה יהיה 13 יום לפחות מתחילת התסמינים.

במקרים תסמיניים עבורם לא ניתן לקבוע בוודאות את מועד תחילת התסמינים, מחלים יוגדר לאחר 10 ימים מקבלת התוצאה החיובית, ובלבד שחלפו 3 ימים לפחות מתום התסמינים (ללא חום וללא תסמינים נשימתיים).

במקרים א-תסמיניים, משרד הבריאות מאמץ את המלצת ארגון הבריאות העולמי, לפיה מחלים מוגדר כאשר עברו 10 ימים מיום קבלת תוצאה חיובית.

מקרים מאומתים המשתייכים לקבוצות הבאות יוגדרו כמחלימים רק על פי בדיקות: מאושפזים עקב תחלואה בנגיף קורונה החדש, כולל כל מי שאושפז בשלב כלשהו של המחלה. דיירים ומטפלים במוסדות עם אוכלוסייה בסיכון לתחלואה קשה בקורונה, כולל בתי אבות, בתי חולים שיקומיים, סיעודיים וגריאטריים, מעונות לקשישים, דיור מוגן ומקבצי דיור. הסובלים מדיכוי במערכת החיסון.

ממשרד הבריאות נמסר כי הוא "מתעדכן באופן שוטף במידע המצטבר על מחלת הקורונה. בהתאם לעדכונים האחרונים של ארגונים בינלאומיים, בנושא תקופת ההדבקה של חולה מאומת, אימץ המשרד את המלצות ארגון הבריאות העולמי וקיצר את תקופת ההחלמה והיציאה מבידוד במקרים מסוימים". יודגש כי "קיצור תקופת הבידוד של החולה והגדרתו כמחלים יתבצעו על ידי רופא בלבד, על פי נתונים שונים, כמפורט בהוראת המנהל, ויביאו להגדרת החלמה מהירה יותר ולחסכון מובהק בכמות בדיקות ההחלמה הנדרשת".

יצוין כי תקופה הבידוד לנדרשי בידוד עקב חשיפה לחולה או חזרה מחו"ל לא השתנתה, ועומדת עדיין על 14 ימים מלאים.


מקור:
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה