עזרה ברכת אשר יצר

  • פותח הנושא tmr
  • פורסם בתאריך

tmr

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
שאלה קצת מוזרה.
אבל מתעוררת בי בכל פעם שאני מברכת את הברכה.
מעתיקה את הנוסח:

בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלקֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר יָצַר אֶת הָאָדָם בְּחָכְמָה וּבָרָא בוֹ נְקָבִים נְקָבִים חֲלוּלִים חֲלוּלִים.
גָּלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִסֵּא כְבוֹדֶךָ, שֶׁאִם יִפָּתֵחַ אֶחָד מֵהֶם אוֹ יִסָּתֵם אֶחָד מֵהֶם, -
אִי אֶפְשַׁר לְהִתְקַיֵּם וְלַעֲמוֹד לְפָנֶיךָ אֲפִילוּ שָׁעָה אֶחָת.
בָּרוּךְ אַתָּה אֲדֹנָי רוֹפֵא כָל בָּשָׂר וּמַפְלִיא לַעֲשׁוֹת.

ההתחלה דיי מובנת, יש פה שבח והודיה על היצירה המופלאה הזאת שנקראת אדם.
אחכ מגיע "גלוי וידוע לפני"
ופה השאלה
בעצם אנחנו עוצרים ואומרים-
היי, אנחנו מזכירים לך ש "אם.. אי אפשר".
ואז סיום הברכה- "ברוך אתה..."
אנחנו כביכול "מזהירים" אותו שאם ייסתם אחד מהם- לא נוכל להמשיך לעבוד אותו.

ניסיתי לחשוב על עוד חלקים בתפילה בהם אנחנו "מתזכרים" את ה' על איזשהו דבר מופלא שעשה, וזהו.
מניחים על השולחן עובדה ועוזבים.
לכאורה שאלה פשוטה, אבל מסקרנת אותי באמת.

טוב קצת מסתבכת בלהגדיר את השאלה, הכוונה למה אנחנו מיידעים אותו ולא פשוט מודים על זה.
סתומרת, מי אנחנו שניידע אותו, שנזכיר לו את הפלא.


מישהו?
מבין את השאלה?
 

נ. גל

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
א. לא צונזר שם ה' בסוף הברכה.
ב. לתוכן העניין: הכוונה בשורה "גלוי וידוע לפני כיסא כבודך" היינו שלפני ה' ידוע עד כמה ניסי שאנחנו חיים בגוף כ"כ מורכב ומופלא, אך אנו איננו מסוגלים להבין זאת, ולכן אנו מודים לו על הניסים שרק הוא מבין את גודלם.
ג. מצרפת את ההלכות הנוגעות לכך משו"ע (הלכות נטילת ידיים), אודות פירוש הברכה, כפי שהועלו לאתר "דרשו". מקווה שיסייע.
ד. להבא, מומלץ יותר לשלוח שאלות מסוג זה בפורום אא"ר, כיוון ששם קהל הצופים רחב הרבה יותר, והסיכוי להענות גדול יותר (אם כי, באופן אישי, אני לא נכנסת לפורום זה כמעט, כך שלא אזכה לשזוף עיני בשאלות נוספות).
 

קבצים מצורפים

  • שוע אשר יצר.pdf
    KB 419.1 · צפיות: 42

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
אני לא יודעת אם זו התשובה אבל בעבר חשבתי על המילים:
אשר יצר - עולם היצירה
וברא בו - עולם הבריאה
ומפליא לעשות - עולם העשייה.
אם יפתח או ייסתם - יש קשר בין העולמות, ויש צינורות שמחברים,
וכל זאת על פי קבלה.
צריך לזכור שהכל בריאה יצירה ועשייה של בורא עולם, והוא קבע כללים
שדרכם האור עובר, וזה משפיע רוחנית ואף פיזית.
 

מאל"ף ועד תג

עריכה | הגהה | עימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מומלץ לעיין בספרו הנפלא של הרב פינקוס זצ"ל "סדור התפילה"
הוא מאריך שם בשאלה זו ספציפית ושופך אור כדרכו על ברכה זו ודומותיה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה