איך לכתוב מיילים שיווקיים שיקבלו מענה מלקוחות? 7 טקטיקות שאתם חייבים לאמץ
נכתב על ידי
דפנה בן יהושע
בתאריך 12 בספטמבר 2016
בקטגוריה
שיפור ייחס המרה
המייל השיווקי עדיין לא מת. זה נכון שיש הרבה טכניקות שיווקיות חדש ומלהיבות יותר בשוק, אבל נכון לעכשיו שליחת מיילים שיווקיים ממשיכה לגבור על כולם. על פי Campaign Monitor, מיילים מספקים את
ההחזר הגבוה ביותר עבור ההשקעה – $38 הכנסות עבור כל $1 שמושקע:
גם במדד האפקטיביות,
שיווק באמצעות מייל מנצח כל ערוץ שיווקי דיגיטלי אחר (
קידום אתרים, שיווק ברשתות חברתיות, פרסום במובייל וכו'), כפי שמראה הגרף הזה מ-QuickSprout:
אבל האם כל המיילים השיווקיים נוצרו שווים? האם זה שפצחתם בקמפיין שיווקי במייל מבטיח לכם תשובות והמרות? לא בהכרח. כדאי להצליח עם מיילים שיווקיים צריך לדעת איך לכתוב אותם. כדי לענות על צורך זה, אספתי כמה טיפים שיוכלו לסייע לכם לחדד את המסר השיווקי שלכם, לייצר אצל הנמענים שלכם רגש חיובי ולגרום להם להגיב למיילים שלכם במקום להתעלם מהם.
1. בשם השולח, השתמשו בשמכם במקום בשם הגנרי של החברה
שם השולח במייל אולי נתפס אצלכם כמשהו טריוויאלי שאין לייחס לו חשיבות: שם החברה זה מספיק, לא? מספיק אנשים יפתחו מיילים ששם השולח בהם הוא שם החברה. מצד שני, תחשבו כמה מיילים שיווקיים אנשים מקבלים ביום. רוב המיילים האלה הם לא אישיים במיוחד. דווקא מייל שיתייחס לנמען בצורה אנושית ויבהיר לו מי האדם שכותב לו, עשוי לתפוס את תשומת הלב של הקורא. אנחנו נוטים להתייחס לפרסונליזציה כאל פנייה אל הקורא בשמו, אבל גם הבהרה לקורא שהוא מתכתב עם אדם אמיתי ולא עם ישות מסחרית עמומה היא טכניקה של פרסונליזציה.
איך שם השולח במיילים שיווקיים בדרך כלל נראה (תמונה מהמייל שלי):
והנה מייל שקיבלתי לאחרונה מ-Lauren B. מי זאת Lauren B? טוב ששאלתם. היא אשת שיווק ב-Online Marketing Institute, והיא גם מקפידה לחתום על המייל בשמה. אני חייבת להגיד שזה עושה הרגשה נעימה יותר בהשוואה למייל מיישות הנקראת story: או zap doctors.
2. השקיעו בשורת הנושא של המייל
שורת הנושא של המייל שאתם שולחים היא ככל הנראה החלק החשוב ביותר בו: היא זו שבדרך כלל תקבע אם הגולש יפתח את המייל או לא. לכן, צריך להשקיע בה לא פחות מאשר משקיעים במייל עצמו. לא מומלץ לכתוב פשוט תיאור של המוצר או השירות שאתם משווקים: "מדפסת-סורק-פקס חדשנית עם יכולות מתקדמות" או "הוצאת כלבים לטיולים כשאתם בחופשה". כדאי לעשות את שורת הנושא מגרה, אישית, אפילו קצת מסתורית.
הנה שני מיילים שקיבלתי ב-13 ביולי. שניהם קשורים לתחומים שאני מתעניינת בהם – כתיבה וקואצ'ינג. אבל נחשו איזה מהמיילים סקרן אותי יותר?
דוגמא נוספת שאני תמיד אוהבת לתת בהקשר הזה היא שורות הנושא של "חדשות 20 פלוס" של
שירותי בריאות כללית, שמצטיינות לא רק בניסוחים משעשעים אלא גם בפנייה המתאימה למגדר הנמענ/ת:
הסוד הוא להבין מה הולך לעניין את הקורא במייל שלכם ומהי הדרך הברורה ביותר להציג זאת. אחרי שניסחתם את זה לעצמכם במשפט או שניים, נסו לצמצם את זה לכמה שפחות מילים:
5-7 מילים נחשבות לאורך מצוין לשורת נושא. אפשר לזרוק פנימה גם את שם הנמען, בשביל אפקט הפרסונליזציה.
3. השתמשו בכלים לשיפור מיילים
כמו בכל תחום היום, גם בכתיבת מיילים שיווקיים אתם לא חייבים להסתמך רק על היכולות שלכם כדי לגרום להם להיות יותר אפקטיביים. יש כלים שיכולים לעזור לכם, אז למה לא להשתמש בהם? הנה 3 דוגמאות לכלים כאלה (לעת עתה שלושתם אינם זמינים בעברית, אבל הם יוכלו לעזור לכם במיילים שאתם כותבים באנגלית):
Respondable
Respondable הוא כלי חדש מבית בומרנג של ג'ימייל. למי שעדיין לא מכיר, בומרנג הוא פיצ'ר של ג'ימייל שבאמצעותו ניתן "להקפיץ" מיילים לראש תיבת המייל ביום ובשעה שאתם בוחרים, כדי שלא תשכחו להתייחס אליהם. לאחרונה, צוות בומרנג שיחרר את Respondable: "עוזר אישי" שמשתמש באינטליגנציה מלאכותית כדי לעזור לכם לכתוב מיילים שיקבלו מענה. רספונדבל מופיע בתור סרגל ביצועים ירקרק בתחתית המייל, שאם לוחצים עליו פותח חלון המגלה לכם את הביצועים של המייל שלכם במדדים כמו אורך שורת הנושא, ספירת המילים, קריאות, ואפילו נימוס ואובייקטיביות(!). ניתן ללחוץ על כל מדד בנפרד ולקבל הסבר נוסף והצעות לשיפור.
Hemingway
המינגוויי, על שם הסופר הנודע, הוא עורך טקסטים חינמי. ניתן להכניס לתוכו טקסטים מוכנים או לכתוב בו ישירות ולקבל משוב על מדדים כמו תחביר, איות, קריאות, מספר מילים, שימוש בגוף סביל במקום פעיל ועוד. ניתן לבצע בו פונקציות עריכה נוספות כגון יצירת כותרות, הכנסת קישורים ויצירת רשימות ממוספרות או עם בולטים. חוץ מזה, הוא מעוצב בגווני פסטל נעימים, עושה שימוש בפונט גדול וקריא ומאד ידידותי למשתמש.
Mail Tester
אף אחד לא ישיב למייל ששלחתם, שלא לדבר על יקרא אותו, אם הוא ינחת אוטומטית בתיבת הספאם. איך מוודאים שזה לא יקרה? מתברר שיש דרך לבדוק אם המייל יוגדר כספאם או ייחסם מהתיבה של הנמענים שלך על ידי מסנני ספאם.
Mail Tester הוא כלי חינמי אשר מנתח את המייל שלכם לפי מדדים שונים ונותן לו ציון בהתאם. ציון של 5 ומעלה משמעותו היא שיש סבירות גבוהה שהמייל שלך לא יסומן כספאם. בכניסה לאתר תתבקשו לשלוח את המייל לכתובת המשמשת לבדיקה, ומספר שניות לאחר השליחה תקבלו ציון ופירוט של כל המדדים בהם המייל שלכם נכשל, כולל הסברים.
4. השתמשו בהוכחה חברתית והראו תוצאות
לא משנה כמה תטענו שאתם טובים במה שאתם עושים, אנשים תמיד רוצים לראות מספרים והוכחות. אז למה לא לספק להם את זה? ספרו להם על לקוחות אחרים שלכם ולאלו תוצאות הם הגיעו בזכותכם. זה יגרום להם להיות פתוחים יותר להצעה שלכם.
בדיקה של חברת YesWare העלתה ששיעורי הפתיחה של מיילים גבוהים יותר כאשר הם נשלחים בתפוצה רחבה, וששיעורי המענה גבוהים יותר כאשר מצוינים בהם בעלי עניין נוספים. הנה מייל שמדגים זאת:
5. כתבו מיילים קצרים, פשוטים ואנושיים
חשבו רגע על המיילים השיווקיים שאתם מקבלים. אלו מיילים אתם יותר נהנים לקרוא? את אלה שנראים כמו מגילות עמוסות באינפורמציה ובז'רגון מקצועי ולא מביעים שום עניין בכם וברצונותיכם? או את אלה שהם קצרים, פשוטים להבנה, פונים אליכם ישירות ומציעים לכם הצעה המבוססת על תחומי העניין שלכם? האמת העגומה היא שתיבות המייל של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מלאות עד אפס מקום במיילים שיווקיים, ואין להם כוח לקרוא משהו ארוך, מסובך ומשעמם מחברה שהם לא מכירים.
הפתרון? כתבו בשפה מדוברת. צמצמו את המייל לנקודות החשובות באמת. הסבירו לנמען למה ההצעה שלכם צריכה לעניין אותו – אך עשו זאת בטון אדיב וידידותי. הימנעו מכל מה שעלול לגרום למי שקורא את המייל ללחוץ על "מחק" או לסמן אותו כספאם: מונחים מקצועיים ("אובר-אקספוזיציה", "פלטפורמה רדיקלית"), קלישאות מכירתיות ("הספר שישנה לכם את החיים"), שפה רשמית מדי (זה לא מכתב מעורך דין, "לית מאן דפליג" לא יעבוד כאן), גוף סביל ("הפרוייקט הוצג על ידי נציג החברה") וכו'.
6. השתמשו בשאלות
מחקר שביצע צוות בומרנג של ג'ימייל מצא שלמיילים שכללו 1-3 שאלות היה סיכוי
גבוה ב-50 אחוזים לקבל מענה בהשוואה למיילים שלא כללו שאלות. שאלות מגרות את המוח האנושי לחשוב על תשובות, גם אם אנחנו עושים זאת באופן בלתי נשלט. ולכן, כדי להגדיל את הסיכוי שהנמענים ישיבו למייל ששלחתם להם, דאגו לזרוק פנימה כמה שאלות הקשורות לנושא המייל. חשוב שאלה יהיו שאלות פתוחות, וכאלה שאתם יכולים לענות עליהן בעצמכם.
אני אהבתי את הניוזלטר הזה של
מאז"ה 9, שפשוט מלא בשאלות שעושות חשק לגלות על מה מדובר:
6. כתבו סוף ברור ועוצמתי שמניע לפעולה
מה אתם רוצים שהגולשים יעשו אחרי שהם קוראים את המייל מכם? זאת השאלה עליה אתם צריכים לחשוב כאשר אתם כותבים את שורת הסיום במייל. האם אתם רוצים שהם יתחילו לעקוב אחריכם באינסטגרם? יורידו את האיבוק שכתבתם? ייכנסו לאתר שלכם כדי לראות את כל המבצעים? יחזירו אליכם מייל עם הפרטים שלהם כדי להירשם לסדנה? הבהירו זאת בשורת הסיכום באמצעות קריאה ברורה לפעולה: "עקוב אחרינו באינסטגרם!", "הורידי את האיבוק כאן!", "השיבי למייל זה עם מספר טלפון ומועד מועדף לסדנה!". שורת הסיכום היא רגע האמת – המאני טיים. והיא זאת שיכולה לקבוע אם הנמענים יבצעו את הפעולה לשמה שלחתם את המייל.
דוגמא מוצלחת היא המייל הזה ממהמעצבת
רוני קנטור, שהסיום שלו מכיל שאלה שהיא גם קריאה לפעולה, ותשובה שהיא כפתור ה"קליק":
סיכום
האם שימוש בכל הטקטיקות שלעיל יגביר את שיעור המענה למיילים שלכם ויביא ליותר המרות? אף פעם אי אפשר לדעת בוודאות, אבל כנראה שהסבירות לכך תעלה. וזאת סיבה מספיק טובה לנסות לפחות חלק מהצעות האלה. חשוב לציין שגם שימוש במערכת דיוור אלקטרוני איכותית ואמינה לעסקים הוא חלק בלתי נפרד משיווק אפקטיבי במייל, שכן מערכות אלה כוללות בדרך כלל תבניות מעוצבות לניוזלטרים, דו"חות סטטיסטיים מפורטים שניתן לקבל בזמן אמת ועוד. אנחנו משתמשים במערכת דיוור אלקטרוני של חברת
אקטיב טרייל ובינתיים מרוצים מאד.