קורונה בקשה להסבר בנתונים סותרים בין הדשבורד לבין מאגרי משרד הבריאות

דיוק רב

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
הדשבורד של משרד הבריאות מביאים רק את הנתונים השבועיים, כמה בדיקות היו מהיום ועד 7 ימים אחורה, הם לא מביאים נתונים מצטברים כמו שמביאים על המאומתים עצמם!
הנה ההעתק מהדשבורד עם מספרים של כל יום ממה שהם מדווחים על מספר הבדיקות שנעשו ב 7 ימים אחרונים (אני רושם כל יום, וזה נשמר לי בהיסטוריית הגירסאות)
השורה העליונה היא של אלעד והשורה השניה מתחתיה היא של בני ברק. שכחתי לצלם את העיר
אחוז חיובי שבועיים.png


לעומת זאת
במשרד הבריאות 'במאגרים' כן משקפים כל חצי שבוע את כל הנתונים, מביאים מצב מצטבר של כל הנתונים עם פירוט יומי לפי כל השכונות והערים.
וכך אני סיכמתי את 'אלעד' ואת 'בני ברק' (עליהן פערו אתמול ה'חדשות' את פיהם נגד גדולי ישראל) סך מצטבר בדיקות של יום 25/10 מינוס מצטבר בדיקות של יום 24. וכן הלאה. ומה יצא לי:
אחוז חיובי יומי.png

קודם כל יש איזו תקלה ביום 24. (זה היום שהיתה תקלה במשרד הבריאות - זוכרים?)
שנית: הנתונים המתפרסמים בדשבורד של משרד הבריאות אינם מתאימים בעלילה לחלוטין. לא קרב זה אל זה:
נקח לדוגמה את יום 25 שסיכום הבדיקות של 7 ימים אחורה (19/10-25/10) = 1333 באלעד. ו-7308 בבני ברק.
לעומת מה שיצא במאגר 435 באלעד, ו- 1993 בבני ברק.


עד כאן
אתם יכולים לבדוק אותי במאגר
ולעשות בעצמכם את החשבון הפשוט שעשיתי. ולראות במו מחשביכם.

מצורף בזה גם הקישור של הקובץ שלי עם כל הנתונים שיעניינו אתכם.

(שלא נדבר על הצורך המיותר בלדבר על העלייה המזערית (שליש האחוז בתוך האחוז החיובי), לעומת הירידה הצלולה במספרים של מאומתים, ובמספרי הבדיקות עצמן. מזה עושים כותרות? "עלייה מדאיגה בציבור החרדי". ופרשנים עוד מוסיפים חטא על יגון, כאילו שיש כאן איזה נתון שצריך לפרש אותו, ולבדוק מאיפה זה מגיע? ולתלות את זה רח"ל בחיידרים ובתלמודי התורה.)
תמונת המצב של אלעד ובני ברק, לפי הדשבורד
אחוז חיובי לפי הדשוורד.png
 
נערך לאחרונה ב:

UU

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
נראה לי אף אחד במשרד הבריאות לא חשב שיהיה בנ"א כמוכם שפשוט רושם כל יום את הנתונים....
מדיניות ה'סמוך'
אף אחד לא יראה את הכשלים שלנו כשאנחנו נשחק בנתונים כרצונינו...
כל הכבוד לכם על הצפת הדברים, והסרת ההכפשות ללא ביסוס מהציבור שלנו, פעם אחר פעם.
 

דיוק רב

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
נראה לי אף אחד במשרד הבריאות לא חשב שיהיה בנ"א כמוכם שפשוט רושם כל יום את הנתונים....
נקווה שהם מתמצאים בבריאות קצת יותר טוב מאשר מתמטיקה וסטטיסטיקה.
בסוף נצטרך להגיע למסקנא הידועה לנו מזמן: 'אם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר"... אלעק שומר.
תקלות יש בכל מקום, ולכן מאוד כדאי לשקף מה שיותר, ואז אם הציבור עולה על תקלה, אומרים: סלח לנו, טעינו ותיקנו.
אבל כשאתה מעלים נתונים, כלומר לא מפרסם את הכל, לא נותן שקיפות, שומר לעצמו מגרש אפור למשחק. ומעלים את זה בתקשורת, ומעלים את זה בדיוני הקורונה! שם אנחנו צריכים לחפור ולגלות לכולם, שמישהו 'עלום' קורה פה.
ואני לא צריך לרשום כל יום.
בשביל זה יש מחשב, עם קצת ידע באקסל, וזה לוקח בס"ה 4-5 דקות ליום.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה