בעקבות האשכולות הרבים על דו"חות בתח"צ והחקיקה בעניין בפעילותו של הרב פינדרוס.
ציטוטים מפרוטוקול הועדה מהדיון הראשון שלה בנושא (בדיון השתתף גם @איצ'ה קו המידע וזה שוב המקום להודות לו על הפעילות הציבורית שלו), עם מעט קטעי קישור על דעתי. אולי זה ילמד אותנו משהו על ההתנהלות של חברות התח"צ, ועל איך שהם מתייחסים ועושים כל שביכולתם על מנת לשרת את ציבור הנוסעים (ככה לפחות חלק מחברות התח"צ מדגישות במענה לתלונות).
עיקר השינוי הוא בהצעת החוק שתפסיק את הקשר בין כמות הדו"חות לשכר שמקבל הפקח. אבל יש כאן דוגמא שלכאורה על פניו מראה איך נציג של חברת תח"צ מתנהל בהצגת נתונים בועדה.
יש מקום להניח שכל ההתנהלות שלהם מול משרד התחבורה, מול בתי המשפט כשהם נתבעים, ומולנו הנוסעים היא דומה.
אז זה רק ציטוטים (גם טעויות הכתיב), והדברים מדברים בעד עצמם, עם קצת קטעי קישור והערות קטנות שהן דעתי האישית בלבד.
ניר לנדאו הוא נציג אגד לועדה (בפרוטוקול הוא מוגדר: סמנכ"ל מינהל, חברת אגד)
קישור לפרוטוקול המלא
ניר לנדאו:
... בבדיקות שנעשו בעיקר בשנתיים האחרונות, מעל 20% לא מתקפים באוטובוסים. זאת אומרת יש בעל עסק, הוא מנהל עסק, נכנסים 100 אנשים לחנות שלו, 20 אנשים לא משלמים, לא מתקפים. זאת נקודת המוצא. ... שיקול הדעת הוא אחר מתי שיש 20% של המתקפים ושמעתי את התיאורים הדרמטיים, ואני לא מכיר פלוגות של פקחים, ...
....
כל מה שנדרש זה לתקף, ויש שיקול דעת, אנחנו ערניים לתקופה, אנחנו ערניים למצב הרוח, אנחנו ערניים להכול. אבל 20% מכמות האנשים לא מתקפים באוטובוסים.
שוב ושוב נציג אגד מדבר על 20% שלא מתקפים.
בהמשך הפרוטוקול פונה נציג אגד ליו"ר הועדה:
ניר לנדאו:
אתה מוכן רגע לשאול את הנכבדים, כל אחד פה זה מעניין, מה כמות הנוסעים שלא משלמים בכל חברה?
....
ניר לנדאו:
אני שואל על כמות האי-תיקופים, כמה אצל כל מפעיל בתחבורה הציבורית?
....
בועז הירש:
בועז מהרכבת הקלה. ... צוות אב לתחבורה, לפי שיטת המדידה שלו טוען ל-19% של לא משלמים, אצלנו הנתונים יותר נמוכים בסביבות 9-10 אחוז לפי המדידה שלנו.
קריאה:
שניהם יותר נמוכים מאגד.
ניר לנדאו:
ואצלכם כמה?
....
קריאה:
בין 15-20 תלוי באזור. אגב, בחרדי פחות.
ניר לנדאו:
ועוד איה חברות יש פה בסביבות 15-20?
מירי:
מירי מחברת אקסטרה, בין 15-20.
היו"ר יצחק פינדרוס:
כמה אצלכם באגד?
שימו לב שינוי חד לפניכם
ניר לנדאו:
לאור הפעילות המבורכת שעשינו, בסביבות 10.
קריאה:
מקודם נאמר 20 אני רק מדייק.
ניר לנדאו:
אני אמרתי 20, יצאנו לדרך עם 20, עכשיו אנחנו עומדים על 10. זה נתון שנמצא והרשות יודעת ומכירה. זאת אומרת אגד היחידה שלקחה את הנחיות הרשות כמו שצריך, גם מאינטרסים עסקיים, אני לא אומר, וכרגע הורידה בחצי בטווח של שנה וחצי את הנתון הזה. כאשר על פי הנתונים, ויושב פה יושב-ראש הרשות בשוק התחבורה בין 20 ל-20 ומשהו לא מתקפים באוטובוסים, וקרה אגד שיצאה לדרך הזאת ביחד עם הרשות לפני שנה וחצי זה עשרה.
בהתחלה הוא מדבר שוב ושוב על 20% בשנתיים האחרונות שלא מתקפים, ולא מזכיר את "הפעילות המבורכת" של אגד. ורק אחרי קבלת הנתונים מהחברות האחרות ואחרי שיו"ר הועדה הרב פינדרוס מעמת אותו עם כמות התלונות הגדולה כנגד אגד מול שאר החברות אנו שומעים על הפעילות המבורכת של אגד שהורידה את כמות האי תיקופים ל-10%.
שמא נשאל אולי הירידה לקטנות של 10 או 20 אחוז לא כל כך חשובה ומעניינת את נציג אגד.
אז בואו נראה מה קורה כשנציגת ארגון 15 דקות מדברת:
איריס דור-און:
איריס דור-און, 15 דקות - ארגון צרכני תחבורה ציבורית. האמת שלא התכוונתי להעלות את זה, אבל מאחר שזה עלה, אני חייבת להגיד שמתוך כל התלונות שקיבלנו על פקחים שהאמת אנחנו לא מקבלים כל כך הרבה, 70% מהתלונות הן על אגד, למרות שהם מהווים 28% מהנסיעות באוטובוסים. ...
ואחרי הדברים האלה לנציג אגד דוקא מאוד חשוב הדיוק בנתונים:
ניר לנדאו:
את יודעת כמה תלונות אגד קיבלה במספר?
איריס דור-און:
אני יודעת מה הפניות למוקד שלנו.
ניר לנדאו:
במספר, כי בסוף צריך לא להטעות ולהיות מדויק.
....
ניר לנדאו:
היא קיבלה תלונות כארגון 15 דקות. 70% מ-20? 70% מ-30? 70% מ-5? מ-50?
איריס דור-און:
היו לנו כ-2,300 פניות ב-2023 בשלל נושאים. מתוכם כ-11% היו לגבי נושא של פקחים.
ניר לנדאו:
11% מ-2,000?
אכן, כדברי נציג אגד חשוב להיות מדוייקים ולא להטעות.
לא אמרתי שום דבר רק ציטטתי ונתתי מעט דברי קישור והסבר על דעתי בלבד.
ציטוטים מפרוטוקול הועדה מהדיון הראשון שלה בנושא (בדיון השתתף גם @איצ'ה קו המידע וזה שוב המקום להודות לו על הפעילות הציבורית שלו), עם מעט קטעי קישור על דעתי. אולי זה ילמד אותנו משהו על ההתנהלות של חברות התח"צ, ועל איך שהם מתייחסים ועושים כל שביכולתם על מנת לשרת את ציבור הנוסעים (ככה לפחות חלק מחברות התח"צ מדגישות במענה לתלונות).
עיקר השינוי הוא בהצעת החוק שתפסיק את הקשר בין כמות הדו"חות לשכר שמקבל הפקח. אבל יש כאן דוגמא שלכאורה על פניו מראה איך נציג של חברת תח"צ מתנהל בהצגת נתונים בועדה.
יש מקום להניח שכל ההתנהלות שלהם מול משרד התחבורה, מול בתי המשפט כשהם נתבעים, ומולנו הנוסעים היא דומה.
אז זה רק ציטוטים (גם טעויות הכתיב), והדברים מדברים בעד עצמם, עם קצת קטעי קישור והערות קטנות שהן דעתי האישית בלבד.
ניר לנדאו הוא נציג אגד לועדה (בפרוטוקול הוא מוגדר: סמנכ"ל מינהל, חברת אגד)
קישור לפרוטוקול המלא
ניר לנדאו:
... בבדיקות שנעשו בעיקר בשנתיים האחרונות, מעל 20% לא מתקפים באוטובוסים. זאת אומרת יש בעל עסק, הוא מנהל עסק, נכנסים 100 אנשים לחנות שלו, 20 אנשים לא משלמים, לא מתקפים. זאת נקודת המוצא. ... שיקול הדעת הוא אחר מתי שיש 20% של המתקפים ושמעתי את התיאורים הדרמטיים, ואני לא מכיר פלוגות של פקחים, ...
....
כל מה שנדרש זה לתקף, ויש שיקול דעת, אנחנו ערניים לתקופה, אנחנו ערניים למצב הרוח, אנחנו ערניים להכול. אבל 20% מכמות האנשים לא מתקפים באוטובוסים.
שוב ושוב נציג אגד מדבר על 20% שלא מתקפים.
בהמשך הפרוטוקול פונה נציג אגד ליו"ר הועדה:
ניר לנדאו:
אתה מוכן רגע לשאול את הנכבדים, כל אחד פה זה מעניין, מה כמות הנוסעים שלא משלמים בכל חברה?
....
ניר לנדאו:
אני שואל על כמות האי-תיקופים, כמה אצל כל מפעיל בתחבורה הציבורית?
....
בועז הירש:
בועז מהרכבת הקלה. ... צוות אב לתחבורה, לפי שיטת המדידה שלו טוען ל-19% של לא משלמים, אצלנו הנתונים יותר נמוכים בסביבות 9-10 אחוז לפי המדידה שלנו.
קריאה:
שניהם יותר נמוכים מאגד.
ניר לנדאו:
ואצלכם כמה?
....
קריאה:
בין 15-20 תלוי באזור. אגב, בחרדי פחות.
ניר לנדאו:
ועוד איה חברות יש פה בסביבות 15-20?
מירי:
מירי מחברת אקסטרה, בין 15-20.
היו"ר יצחק פינדרוס:
כמה אצלכם באגד?
שימו לב שינוי חד לפניכם
ניר לנדאו:
לאור הפעילות המבורכת שעשינו, בסביבות 10.
קריאה:
מקודם נאמר 20 אני רק מדייק.
ניר לנדאו:
אני אמרתי 20, יצאנו לדרך עם 20, עכשיו אנחנו עומדים על 10. זה נתון שנמצא והרשות יודעת ומכירה. זאת אומרת אגד היחידה שלקחה את הנחיות הרשות כמו שצריך, גם מאינטרסים עסקיים, אני לא אומר, וכרגע הורידה בחצי בטווח של שנה וחצי את הנתון הזה. כאשר על פי הנתונים, ויושב פה יושב-ראש הרשות בשוק התחבורה בין 20 ל-20 ומשהו לא מתקפים באוטובוסים, וקרה אגד שיצאה לדרך הזאת ביחד עם הרשות לפני שנה וחצי זה עשרה.
בהתחלה הוא מדבר שוב ושוב על 20% בשנתיים האחרונות שלא מתקפים, ולא מזכיר את "הפעילות המבורכת" של אגד. ורק אחרי קבלת הנתונים מהחברות האחרות ואחרי שיו"ר הועדה הרב פינדרוס מעמת אותו עם כמות התלונות הגדולה כנגד אגד מול שאר החברות אנו שומעים על הפעילות המבורכת של אגד שהורידה את כמות האי תיקופים ל-10%.
שמא נשאל אולי הירידה לקטנות של 10 או 20 אחוז לא כל כך חשובה ומעניינת את נציג אגד.
אז בואו נראה מה קורה כשנציגת ארגון 15 דקות מדברת:
איריס דור-און:
איריס דור-און, 15 דקות - ארגון צרכני תחבורה ציבורית. האמת שלא התכוונתי להעלות את זה, אבל מאחר שזה עלה, אני חייבת להגיד שמתוך כל התלונות שקיבלנו על פקחים שהאמת אנחנו לא מקבלים כל כך הרבה, 70% מהתלונות הן על אגד, למרות שהם מהווים 28% מהנסיעות באוטובוסים. ...
ואחרי הדברים האלה לנציג אגד דוקא מאוד חשוב הדיוק בנתונים:
ניר לנדאו:
את יודעת כמה תלונות אגד קיבלה במספר?
איריס דור-און:
אני יודעת מה הפניות למוקד שלנו.
ניר לנדאו:
במספר, כי בסוף צריך לא להטעות ולהיות מדויק.
....
ניר לנדאו:
היא קיבלה תלונות כארגון 15 דקות. 70% מ-20? 70% מ-30? 70% מ-5? מ-50?
איריס דור-און:
היו לנו כ-2,300 פניות ב-2023 בשלל נושאים. מתוכם כ-11% היו לגבי נושא של פקחים.
ניר לנדאו:
11% מ-2,000?
אכן, כדברי נציג אגד חשוב להיות מדוייקים ולא להטעות.
לא אמרתי שום דבר רק ציטטתי ונתתי מעט דברי קישור והסבר על דעתי בלבד.
נערך לאחרונה ב: