חובה להדגיש:בין הקרבן למקרבן.
מדובר באותו אדם, בהפרש של שנה-שנתיים
(וזה כדי שנבין שאין כאן התייחסות לאדם, אלא למעשה)
חובה להדגיש:בין הקרבן למקרבן.
בדיוק. טרגדיה יוונית מהסוג הרע.חובה להדגיש:
מדובר באותו אדם, בהפרש של שנה-שנתיים
(וזה כדי שנבין שאין כאן התייחסות לאדם, אלא למעשה)
לא "הרבה דברים השתנו", דבר אחד בסיסי התהפך.1. אי אפשר להתווכח עם המציאות שמעולם מי שרצה חתן ת"ח התחייב לפרנס אותו בשנים שלאחר הנישואים.
פעם זה היה אוכל והיום משכנתא. מה שכן בעבר זה היה עד כ 10 שנים לאחר החתונה.
אממה הרבה דברים השתנו מאז ואולי יש מקום לדון בהם, אך על ההיסטורי אין חולק.
בעצמך טענת שאם ה90 אחוז שאין להם לא יתנו, הבחורים ירדו לרף של יכולת הנותנים.לא מאמין שאני צריך לכתוב את זה.
יש הרבה סוגי פשעים שהקרבן נאלץ לשתף איתם פעולה. אבל לא צריך שנה שניה בקרימנולוגיה בשביל לדעת להבדיל בין הקרבן למקרבן.
ואין בדברים שום השוואה לשום דבר. אבל השאלה פשוט מגוחכת.
באיזה גן עדן רוחני וגשמי היינו יכולים לחיות, אם היה אפשר לאגד 90% מהציבור לכח משימה שירתם יחד למאבקים ציבוריים.בעצמך טענת שאם ה90 אחוז שאין להם לא יתנו, הבחורים ירדו לרף של יכולת הנותנים.
אני לא יודע חדשות או לא בפרדס כץ רוב החרדים הם מהציבור הליטאי.רוב הדירות החדשות (!) בבני ברק נמכרות לציבור שאינו ליטאי..
על הביצה והתרנגולת שמעת?...בתשובה לשאלה שנשאלה פה רבות למה במרכז ולא בפריפריה:
כי הציבור הליטאי שואף למצוינות!
המטרה היא לא רק שאברך לא יצא לעבוד אלא מעבר לכך.
ומוסדות מצוינים יש במרכז ואין - לא קיים בפריפריה.
הסמינרים במרכז אינם דומים לסמינרים בפריפריה ואינם מסוננים כמוהם.
ישיבות קטנות בירושלים ובבני ברק זה משהו שאין בפריפריה כמות, מבחר ואיכות.
אותו הדבר גם בנושא הכויללים.
אברך מצוין מישיבה מצוינת רוצה ללמוד בכוילל מצוין עם אברכים ברמתו.
וכמובן שבפריפריה יש פחות מבחר ופחות רמות.
כל הסיבות הללו ועוד הן סיבות מדוע הציבור הליטאי ברובו מעדיף את המרכז על הפריפריה.
וואו כמה שטויות,הכללות והשמצות בפוסט אחדבתשובה לשאלה שנשאלה פה רבות למה במרכז ולא בפריפריה:
כי הציבור הליטאי שואף למצוינות!
המטרה היא לא רק שאברך לא יצא לעבוד אלא מעבר לכך.
ומוסדות מצוינים יש במרכז ואין - לא קיים בפריפריה.
הסמינרים במרכז אינם דומים לסמינרים בפריפריה ואינם מסוננים כמוהם.
ישיבות קטנות בירושלים ובבני ברק זה משהו שאין בפריפריה כמות, מבחר ואיכות.
אותו הדבר גם בנושא הכויללים.
אברך מצוין מישיבה מצוינת רוצה ללמוד בכוילל מצוין עם אברכים ברמתו.
וכמובן שבפריפריה יש פחות מבחר ופחות רמות.
כל הסיבות הללו ועוד הן סיבות מדוע הציבור הליטאי ברובו מעדיף את המרכז על הפריפריה.
תודהוואו כמה שטויות, הכללות והשמצות בפוסט אחד
בהינף מקלדת החלטת שכל הסמינרים/בתי ספר /ישיבות בפריפריה לא מסוננים
זה שקר גס והוצאת שם רע על ציבור ענק! שלא מתגורר בבני ברק/ירושלים!!!
בתשובה לשאלה שנשאלה פה רבות למה במרכז ולא בפריפריה:
כי הציבור הליטאי שואף למצוינות!
המטרה היא לא רק שאברך לא יצא לעבוד אלא מעבר לכך.
ומוסדות מצוינים יש במרכז ואין - לא קיים בפריפריה.
הסמינרים במרכז אינם דומים לסמינרים בפריפריה ואינם מסוננים כמוהם.
ישיבות קטנות בירושלים ובבני ברק זה משהו שאין בפריפריה כמות, מבחר ואיכות.
אותו הדבר גם בנושא הכויללים.
אברך מצוין מישיבה מצוינת רוצה ללמוד בכוילל מצוין עם אברכים ברמתו.
וכמובן שבפריפריה יש פחות מבחר ופחות רמות.
כל הסיבות הללו ועוד הן סיבות מדוע הציבור הליטאי ברובו מעדיף את המרכז על הפריפריה.
ולכן, במקום לפנטז על "אבות שמוכנים להיקרע" (בדקת גם אם בתך בת ה-20 מסוגלת נפשית ופיזית לממן במהלך 20 שנה הקרובות עוד 1M, ואז להתחיל להתחייב כמוך?)
צריך להבין שהפתרון מתחיל קודם כל במעבר לפריפריה.
זה הא' ב' בשביל לסיים את סאגת ההתחייבויות המטורפות ולאחריהן המשך ריצה אחר המשכנתא.
כל דירה שעולה עד 500K מתאימה ליעד הזה.
מספיק שההורים יתנו הון עצמי של 200K (שכמובן היה מקסים אם היה מתחלק בשווה- אבל גם אם לא, זה עוד איכשהוא נסבל),
האישה תעבוד בעבודה פחות תובענית ומלחיצה, תשלם משכנתא על 300K בכוחות עצמה,
והדובדבן שבקצפת- בבוא היום יקנו הזוג לילדיהם דירות בקרבתם, (בתקווה שעד אז הפריפריה לא תהפוך למרכז.)
תסבירו לי איך זה פוגע בלימוד תורה, בכבוד התורה או בכל עיקרון מקודש אחר.
לדעתי לא תתגשם.(בתקווה שעד אז הפריפריה לא תהפוך למרכז.)
גם דירות ב700-800 זה פתרון יפה מאודאז כשמדברים על דירות זולות מ-500K
כבר סיפרו כאן על האברך שהלך לשאול והתשובה שקיבלמי שיש לו כוח לקבל החלטות שמתאימות למצבו הכלכלי ולשלם את המחירים, מצוין.
מי שמחליט להתאמץ מעבר ליכולתו, אפילו בגלל ה"מה יגידו".
הוא פועל יוצא של ההבנה שהצד השני קיבל משהו,שלא יצפה מאחרים לוותר
הצד השני קיבל התחייבות,הוא פועל יוצא של ההבנה שהצד השני קיבל משהו,
והוא צריך לשלם על זה
ובעפולה אני יודעת בידיעה, שהדירות שנמכרות שם בפחות מ-500 הן דירות שלא שוות את זה. חצי קומה מתחת לקרקע, חוסר אפשרות הרחבה, דירה שלא מתוכננת נורמלי אבל אי אפשר לשנות את המבנה שלה כי הקירות הפנימיים הם קירות יסוד של הבניין, שכנים לא סימפטיים בלשון המעטה.
אדרבה. אני שמחה להיווכח שטעיתי.ממש לא נכון!
מצרפת פה תמונה מיד 2 שירה בעפולה פחות מ 500000 בקומה שניה,
מי שלא רוצה לעבור מנסה להגיד שהפריפריה לא טובה...צפה בקובץ המצורף 876648
לא דרשתיהצד השני קיבל התחייבות,
לא משנה האם הסיבה להתחייבות מוצדקת או לא (וגם לדעתי ברוב המקרים היא לא מוצדקת).
ואת לא יכולה לדרוש ממנו לוותר על ההתחייבות.
אם את תהיי בצד הזה ותוותרי על ההתחייבות שנתנו לך, זה יהיה יפה מאוד ואנושי מצידך. ברצינות, לא בציניות.
אבל את לא יכולה לדרוש ממישהו אחר שיוותר על כך.
יש בהחלט מקום לרחמים וחמלה
את יכולה להגיד. בכבוד.לא דרשתי
אמרתי:
תהיו בני אדם
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון
בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה
א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ: