או לפחות אומר שנותן...אבל הרוב נותן...
או לפחות אומר שנותן...אבל הרוב נותן...
אבל כן ראוי ללעוג למי שדורש סכום עתק בלי לתת כלום בתמורה
חלילה לא התכוונתי שהוא לא שווה כלוםחח
באמת חבל לשלם על כלומניקים.
יש לי רשימה ארוכה ארוכה של כלומניקים שלא דורשים כלום. משונים האנשים שלא חוטפים אותם
אנחנו כנראה מדברות בשתי שפות אחרות.חלילה לא התכוונתי שהוא לא שווה כלום
חביב אדם שנברא בצלם, בוודאי יהודי, בודאי שומר תורה ומצוות, בוודאי בן תורה
התכוונתי שהוא לא נותן כלום בזה שהוא מואיל בטובו להתחתן,
בודאי שהוא לא נותן בזה דירה בירושלים לאף אחד
אני מציעה לה פשוט לחכות.אגב מה אתם מציעים לבחורה לעשות?
בחורה שלא רוצה לקחת מההורים שלה כלום!!!!!!
אבל כשהם מציעים סכום נמוך (שגם הוא מעבר ליכולתם)
מציעים לה בחורים צולעים, עם גיבנות וכו'
אז היא מתפשרת על הרבה דברים ומסתכלת רק על הקרן
אבל עצם התפיסה של שדכניות ושל הציבור כולו הוא:
אהה היא לא מביאה כסף אז שתתחתן עם בחור צולע/ שמבוגר ממנה ב10 שנים/ שלא מתאים לה בכלל
היא שמכעיסה!!
גם בשביליבשבילי בן תורה ותלמיד חכם אמיתי שווה הרבה מאוד. הרבה מעבר לדירה וכסף. (לא בגללו. בגלל התורה.)
זה ראוי להערצה, אם זה נעשה מבחירה ויש לזה איזו שהיא התכנות כלכלית.אנחנו כנראה מדברות בשתי שפות אחרות.
בשבילי בן תורה ותלמיד חכם אמיתי שווה הרבה מאוד. הרבה מעבר לדירה וכסף. (לא בגללו. בגלל התורה.)
וחיתנתי כבר כמה ילדים ב"ה כך שיש לי מושג מכיסי ועל בשרי כיצד זה מרגיש.
אז אני מחכה,אני מציעה לה פשוט לחכות.
אם בעבר אמרו שבחור משתבח עם השנים ובחורה נובלת, היום זה ממש לא נכון.
בחורה חכמה יכולה לנצל את הזמן, להגדיל את יכולת ההשתכרות שלה, לחסוך לדירה ואפילו להנות.
שידוך אמיתי לא יורד על כסף.
את שלה היא תקבל.
בחמשה חתונות ועוד שני אירועים אחרים במשפחה שלי
אני יודע בוודאות שהם עלו רבע מאירוע רגיל
לשלם על 80% פחות מוזמנים 1/3 פחות כסף (במקרה הטוב) זה לשלם ביוקר.אמנם באמת עלה פחות, אבל בערך משהו כמו שני שליש.
בסוף הוא יגיע, אבל באמת אולי כדאי עשות מאגר של בחורים שלא דורשים מעל סכום מיידי גבוהה ובחורות שלא יכולות או לא רוצות לתת, ויהיה הטבות משמעותיות למי שימצא שידוך משם.אז אני מחכה,
ואוהו מנצלת את הזמן (וגם נהנית ממנו)
(אני לא כ"כ מבוגרת, ואפילו בכלל לא)
אבל זה לא סותר שזה מכעיס לראות את סוג ההצעות...
ולא מתחשק לי לחכות עד בוש
חוץ מזה שזה לחלוטין לא פתרון
ויש לי עוד כמה אחיות אחרי...
תסלחי לי אבל התגובה הזו מלמדת שאין לך מושג והבנה במושג של להתחתן עם בן תורה או לחתן את בתך לבן תורה.גם בשבילי
וגם התורה של האבא שווה בעיני הרבה מאוד.
ואם דוקא רוצים לתת מליון שקל בשביל תורה
יש הרבה ישיבות ומוסדות שזקוקים לזה,
אה, וגם יש הרבה אברכים בני תורה שזקוקים לתרומה הזו,
בגלל שנאלצו לתת הון עתק לחתן שצריך משום מה לגור דוקא בחירבה בירושלים,
בשביל כבוד התורה.
גם בשבילי
וגם התורה של האבא שווה בעיני הרבה מאוד.
ואם דוקא רוצים לתת מליון שקל בשביל תורה
יש הרבה ישיבות ומוסדות שזקוקים לזה,
אה, וגם יש הרבה אברכים בני תורה שזקוקים לתרומה הזו,
בגלל שנאלצו לתת הון עתק לחתן שצריך משום מה לגור דוקא בחירבה בירושלים,
בשביל כבוד התורה.
לא נעים לי להרגיש מטיפה בשער או משהו דומה.אבל זה לא סותר שזה מכעיס לראות את סוג ההצעות...
ולא מתחשק לי לחכות עד בוש
חוץ מזה שזה לחלוטין לא פתרון
ויש לי עוד כמה אחיות אחרי...
" לעולם ימכור אדם כל מה שיש לו וישא בת תלמיד חכם, שאם מת או גולה - מובטח לו שבניו תלמידי חכמים, ואל ישא בת עם הארץ, שאם מת או גולה - בניו עמי הארץ "א. לא זוכרת שעל נקודה אחת ממה שציינת נכתב 'לעולם ימכור'.
ואני מוסיפהכתבתי לך שאנחנו מדברות בשתי שפות אחרות ואכן.
אכתוב לך שתי נקודות ובזה אסיים.
א. לא זוכרת שעל נקודה אחת ממה שציינת נכתב 'לעולם ימכור'.
ב. אין שום בעיה מוסרית לדרוש עבור 'נכס' כלשהו מחיר מסויים.
יש בעיה מוסרית לדרוש/לתבוע נכס ללא התמורה שביקשו עליה. (וכל הפוסל במומו פוסל. 'גזלנים' 'סחטנים')
והראיה שכל אותם שהולכים לפי היכולות שלהם* בדרך כלל לא כועסים ולא מנסים לשנות את סביבתם.
*ואולי מוותרים על מה שלא יוותרו אחרים 'מזוקנים' 'מבוגרים' 'נמוכים' 'תיכוניסטים' 'בן של' 'למד ב' וכו'
(יש לי הרבה ביקורות על ההתנהלות סביב רכישת הדירות, בעיות הנובעות בדיוק מאותה בעיה של התנהלות מנותקת התאמה אישית. חפשי בהודעות אחרות שלי באשכול).
גם על חתן ת"ח לא נכתב 'לעולם ימכור', אלא על בת ת"ח.א. לא זוכרת שעל נקודה אחת ממה שציינת נכתב 'לעולם ימכור'.
הרצון לדאג שבנך או בתך יתחילו את החיים בצורה מסודרת ויוכלו להתמסר לחיי אברכות הוא אדיר (ללא מצוקה כלכלית). הורים מוכנים לשלם על זה הון. וזה לא משנה כל כך אם הורי הבנים או הבנות. לרב האנשים יש גם וגם.
אין שום בעיה מוסרית לדרוש עבור 'נכס' כלשהו מחיר מסויים.
" לעולם ימכור אדם כל מה שיש לו וישא בת תלמיד חכם, שאם מת או גולה - מובטח לו שבניו תלמידי חכמים, ואל ישא בת עם הארץ, שאם מת או גולה - בניו עמי הארץ "
תעיינו ברמב"ם ועוד.גם על חתן ת"ח לא נכתב 'לעולם ימכור', אלא על בת ת"ח.
והמציאות היום היא בדיוק הפוכה, שבת הת"ח צריכה לשלם...
נכס זה משהו שהשני מקבל
לקחת בלי לתת כלום זה דרישת מס
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קו
א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ: