אז הנה:שים לב שכבר אוחזים בדף75 ולא היה שום פיתרון מעשי אחד...
אפשר לגור בקרוואן נגרר.
הוא ממש זול.
ולגור במקומות הכי מבוקשים שיש, בהתאמה.
לדוג' בל"ג בעומר לסוע למירון....
אז הנה:שים לב שכבר אוחזים בדף75 ולא היה שום פיתרון מעשי אחד...
אגזמתם זה מדי יקר.......אז הנה:
אפשר לגור בקרוואן נגרר.
הוא ממש זול.
ולגור במקומות הכי מבוקשים שיש, בהתאמה.
לדוג' בל"ג בעומר לסוע למירון....
אפשר תרגום??
ואם נכונה ה"גישה העיסקית" המתייחסת לשידוך כעיסקה ולחתן כאל שווה כסף, ואם זה נכון מה שכתבו כאן שהעניין הזה מקבל גם הכוונה מ.., אז למעשה כבר קיים חוק בענין הזה:
חוק התחרות הכלכלית 1988: סימן ב
הסדר כובל
5. קו פעולה שקבע איגוד עסקי לחבריו או חלקם העלול למנוע או להפחית תחרות בעסקים ביניהם, או קו פעולה כאמור שהמליץ עליו לפניהם, יראו כהסדר כובל כאמור בסעיף 2, ואת האיגוד העסקי וכל אחד מחבריו הפועל על פיו כצד להסדר כובל. 6. אדם המנהל עסק וביודעו על קיום הסדר כובל מתאים את פעולותיו להסדר, כולו או מקצתו, יראו אותו כצד להסדר.
כתוב שם שאם יש איזה עסק שמאגד תחתיו כמה מוכרים והוא ממליץ להם על קו פעולה המונע תחרות ביניהם (למשל : "אל תסכימו למכור בפחות מכך וכך מאות K") זה עבירה על חוק הסדר כובל.
אגב סתם שאלה(לסמן רק לייק ענק!!)
למה היום זה הולך שהגברים דורשים.....פעם זה הלך שהבנות דורשות...מה הבדל בין היום לפעם??!!
אני חושבת שלבנות מותר לידרוש גם......
לפני כמה עשרות שניםמתי בדיוק?
בזמן של אליעזר ורבקה או משהו כזה...מתי בדיוק?
אנחנו לא מדברים על ר' אברום ור' משה.חיכיתי שהרב @אפרסמון2 יענה, הוא מן הסתם היה עושה זאת טוב יותר. כיון שהוא לא ענה בינתיים, אצטט תגובה ישנה שלו, בהתאמות הנדרשות:
"כאילו כל מה שהיה כאן עד עכשיו היה נורמה תקינה, מוסרית, מה שנקרא תיקון העולם.
האירוע ההזוי הזה, שיושבים בסלון בני ברקי של עמודוני ספרים פורמייקה מתקלפת ותריסים שבורים, ומחתימים יהודי אברך שאשתו מורה על התחייבות של 400K לנישואי הבת שלו, רק בשביל שתקבל חתן כמו שתתאים לה, כמו האבא שלה וכמו האחים שלה -
זה לא היה מעשה אומלל של כניעה לנורמה מעוותת, של המשך העברת לפיד הייסורים והאומללות והחובות מדור לדור.
לא, מה פתאום.
זה היה נורמה תקינה, מוסרית, מה שנקרא תיקון העולם.
פשוט ר' אברום, האבא של החתן ישב וחשב: מהי הדרך הישרה, התקינה, המוסרית, בה נלך עכשיו?
אה, ודאי! לקבל מר' מוישה הדלפון, שנפלה בחלקו בת מוצלחת שאני דווקא רוצה לבן שלי, את הארבע מאות אלף שקל שהוא חותם עליהם עכשיו.
רגע, אומרת אשתו: בכל זאת, אולי בכל זאת נרחם עליהם, זה הלחם והחלב שלהם!
חלילה! משיב ר' אברום נחרצות. מילא אחרי שהוא יתמוטט לגמרי, אף אחד לא אומר שאם קורה לאדם משהו, לא לרחם עליו או להקפיד אתו או לסרב לעזור לו. להפך. מצווה לרחם ולוותר ולעזור לאדם שקרה לו מקרה מצער, וישראל רחמנים בני רחמנים, ועושים זאת יום יום.
אך אם חלילה אנחנו נוותר לו כעת, זה עלול להכניס נורמה ציבורית כזו , שאנשים מוותרים, זו דרך בעייתית מאוד, גם תורנית הלכתית, וגם התנהלות בעולם, מה שנקרא תיקון העולם.
זו נורמה לא תקינה, לא מוסרית!
לפי דעתי הרוב הגדול של המתחייבים נאלצים להתחייב, והאפשרות לממש את התחייבותם כרוכה במאמצים כמעט בלתי אפשריים ופעמים רבות מסכני חיים (כך כתבו גדולי ישראל , לא אני, וכך אומר ההגיון והמחשבון).לפי דעתך הרוב הגדול של המתחייבים אנוסים להתחייב, ואין באפשרותם לממש את התחייבותם.
לא , לא דיברתי בכלל על פתרון, ולא על משהו שיטתי,הפתרון שלך: שיתחייבו, אבל שאחר כך הצד השני יוותר להם. משהו שיטתי כזה, שמקיף את הרוב (לדעתך).
(למרות שכל השכנים ימשיכו כמובן)
אם מדובר על מה שכתבתי אני, אז לא. לא היה בכוונתי להציע דבר כזה, כי הוא אכן בלתי ישים.התכוונתי שהפתרון המוצע: ביום בהיר יחליטו יחד כ----ל הורי הבחורות שאין להם (שזה לפחות 90% מהבחורות, כאמור) - זהו, מהרגע אנחנו לא ניגשים לשידוכים עם דרישות גבוהות בשום אופן, זה פתרון שלא יהיה בחיים.
כל עוד תהיה לכם ולאחרים תפיסה של קרבנות
ציטוטים מהמכתבים של גדולי ישראל:כך כתבו גדולי ישראל
בדיוק כשם שבלתי ישים לארגן את רוב הבחורים והוריהם שיום בהיר יחליטו יחד לא להענות להצעות שמציעים להם.
דיברתי עלי ועלייך, מה המעשה הראוי מבחינתנו
זה הכל
(סתם שאלה אגבית - מישהו יודע להסביר לי את המשמעות של "תרתי משמע" כאן?)ציטוטים מהמכתבים של גדולי ישראל:
ופעמים הרבה אית ביה סכנה ממש תרתי משמע
יש מאגר מיוחד לשידוכים ללא עלות גבוההלאחרונה הייתי מעורב בכמה שידוכים שלא הגיעו לגמר בגלל הענין הכספי. הדרישות הגבוהות של הורי הבחורים. בלי קשר כלל למציאות רק משום שכך רגילים לבקש ואם לא יבקשו זה ישמע שהבחור לא טוב.
למשל, תשובות הורי בחורים:
1. בננו גבוה כ-1.80, הבחורה 1.60 אם הם יתנו 650,000 ש"ח יהיה על מה לדבר, אנחנו הרי מוותרים?! [עוד לא ראיתי נעליים עם עקבים בעלות של 250,000 ש"ח].
2. יש לנו הצעות עם דירות בירו' וב"ב למה שנתפשר על פחות.
3. בחורים פחות טובים מבננו מקבלים 600 לא מגיע לבנן שלנו המיוחד לפחות 650?! [אנחנו ניתן 100 זה מה שאנחנו יכולים]...
ועוד שק של תשובות. זה ממש דוחה מלהציע הצעות...
בחורות מודרניות הרבה פעמים מעדיפות לעשות קריירה ושהבעל ישאר אברך ויגדל את הילדים כשהיא בעבודה. תורה וגדולה במקום אחד.....ממש לא דורש כלום..
חוץ מלעבוד כמו חמור ולפרנס לבד, ולהסתפק ברמת חיים פחותה מהרמה שהיו רוצות.
ואיכשהו כולם מצפצפים ולא פועלים לפי 'המכתבים הנוקבים'גדולי ישראל כתבו בנושא הזה של הדרישות המופרזות כמה וכמה מכתבים נוקבים, וגם הביעו את דעתם בעל פה בחריפות נגד התופעה.
אם ממילא אני כבר נותן 800 K למה לא ארצה שהבת תהיה לידי
לא ממש הולך ביחד.ויגדל את הילדים כשהיא בעבודה. תורה וגדולה במקום אחד.....
אם לא אכפת לך, גם בעיירה ייחוס השידוך נקבע לרוב לפי הנדוניה שהבחורה הביאה..למה היום זה הולך שהגברים דורשים.....פעם זה הלך שהבנות דורשות...מה הבדל בין היום לפעם??!!
הלואי שזה יסתכם בנדוניה......אם לא אכפת לך, גם בעיירה ייחוס השידוך נקבע לרוב לפי הנדוניה שהבחורה הביאה..
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קו
א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ: