מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך
בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

פ.נ

משתמש מקצוען

ואם נכונה ה"גישה העיסקית" המתייחסת לשידוך כעיסקה ולחתן כאל שווה כסף, ואם זה נכון מה שכתבו כאן שהעניין הזה מקבל גם הכוונה מ.., אז למעשה כבר קיים חוק בענין הזה:
חוק התחרות הכלכלית 1988: סימן ב
הסדר כובל
5. קו פעולה שקבע איגוד עסקי לחבריו או חלקם העלול למנוע או להפחית תחרות בעסקים ביניהם, או קו פעולה כאמור שהמליץ עליו לפניהם, יראו כהסדר כובל כאמור בסעיף 2, ואת האיגוד העסקי וכל אחד מחבריו הפועל על פיו כצד להסדר כובל. 6. אדם המנהל עסק וביודעו על קיום הסדר כובל מתאים את פעולותיו להסדר, כולו או מקצתו, יראו אותו כצד להסדר.

אפשר תרגום??
 

פ.נ

משתמש מקצוען
אגב סתם שאלה(לסמן רק לייק ענק!!)
למה היום זה הולך שהגברים דורשים.....פעם זה הלך שהבנות דורשות...מה הבדל בין היום לפעם??!!
אני חושבת שלבנות מותר לידרוש גם......
 

פ.נ

משתמש מקצוען
כתוב שם שאם יש איזה עסק שמאגד תחתיו כמה מוכרים והוא ממליץ להם על קו פעולה המונע תחרות ביניהם (למשל : "אל תסכימו למכור בפחות מכך וכך מאות K") זה עבירה על חוק הסדר כובל.

אגב סתם שאלה(לסמן רק לייק ענק!!)
למה היום זה הולך שהגברים דורשים.....פעם זה הלך שהבנות דורשות...מה הבדל בין היום לפעם??!!
אני חושבת שלבנות מותר לידרוש גם......
 

מרחבית

משתמש מקצוען
חיכיתי שהרב @אפרסמון2 יענה, הוא מן הסתם היה עושה זאת טוב יותר. כיון שהוא לא ענה בינתיים, אצטט תגובה ישנה שלו, בהתאמות הנדרשות:

"כאילו כל מה שהיה כאן עד עכשיו היה נורמה תקינה, מוסרית, מה שנקרא תיקון העולם.

האירוע ההזוי הזה, שיושבים בסלון בני ברקי של עמודוני ספרים פורמייקה מתקלפת ותריסים שבורים, ומחתימים יהודי אברך שאשתו מורה על התחייבות של 400K לנישואי הבת שלו, רק בשביל שתקבל חתן כמו שתתאים לה, כמו האבא שלה וכמו האחים שלה -

זה לא היה מעשה אומלל של כניעה לנורמה מעוותת, של המשך העברת לפיד הייסורים והאומללות והחובות מדור לדור.

לא, מה פתאום.

זה היה נורמה תקינה, מוסרית, מה שנקרא תיקון העולם.

פשוט ר' אברום, האבא של החתן ישב וחשב: מהי הדרך הישרה, התקינה, המוסרית, בה נלך עכשיו?

אה, ודאי! לקבל מר' מוישה הדלפון, שנפלה בחלקו בת מוצלחת שאני דווקא רוצה לבן שלי, את הארבע מאות אלף שקל שהוא חותם עליהם עכשיו.

רגע, אומרת אשתו: בכל זאת, אולי בכל זאת נרחם עליהם, זה הלחם והחלב שלהם!

חלילה! משיב ר' אברום נחרצות. מילא אחרי שהוא יתמוטט לגמרי, אף אחד לא אומר שאם קורה לאדם משהו, לא לרחם עליו או להקפיד אתו או לסרב לעזור לו. להפך. מצווה לרחם ולוותר ולעזור לאדם שקרה לו מקרה מצער, וישראל רחמנים בני רחמנים, ועושים זאת יום יום.

אך אם חלילה אנחנו נוותר לו כעת, זה עלול להכניס נורמה ציבורית כזו , שאנשים מוותרים, זו דרך בעייתית מאוד, גם תורנית הלכתית, וגם התנהלות בעולם, מה שנקרא תיקון העולם.

זו נורמה לא תקינה, לא מוסרית!
אנחנו לא מדברים על ר' אברום ור' משה.
מדברים על שיטה. לפי דעתך הרוב הגדול של המתחייבים אנוסים להתחייב, ואין באפשרותם לממש את התחייבותם.
לפי דעת אפרסמון מדובר ב 90 אחוז.
(חולקת על המספרים האלה, אבל לא זה הנושא כרגע).
הפתרון שלך: שיתחייבו, אבל שאחר כך הצד השני יוותר להם. משהו שיטתי כזה, שמקיף את הרוב.
לכן, זה לא דומה לדעתי לסיפור של וולדר.
על זה עניתי וכתבתי.
 
נערך לאחרונה ב:

סימן שאלה

משתמש פעיל
לפי דעתך הרוב הגדול של המתחייבים אנוסים להתחייב, ואין באפשרותם לממש את התחייבותם.
לפי דעתי הרוב הגדול של המתחייבים נאלצים להתחייב, והאפשרות לממש את התחייבותם כרוכה במאמצים כמעט בלתי אפשריים ופעמים רבות מסכני חיים (כך כתבו גדולי ישראל , לא אני, וכך אומר ההגיון והמחשבון).


הפתרון שלך: שיתחייבו, אבל שאחר כך הצד השני יוותר להם. משהו שיטתי כזה, שמקיף את הרוב (לדעתך).
לא , לא דיברתי בכלל על פתרון, ולא על משהו שיטתי,
דיברתי עלי ועלייך, מה המעשה הראוי מבחינתנו
זה הכל

(למרות שכל השכנים ימשיכו כמובן)
 
נערך לאחרונה ב:

מרחבית

משתמש מקצוען
התכוונתי שהפתרון המוצע: ביום בהיר יחליטו יחד כ----ל הורי הבחורות שאין להם (שזה לפחות 90% מהבחורות, כאמור) - זהו, מהרגע אנחנו לא ניגשים לשידוכים עם דרישות גבוהות בשום אופן, זה פתרון שלא יהיה בחיים.
אם מדובר על מה שכתבתי אני, אז לא. לא היה בכוונתי להציע דבר כזה, כי הוא אכן בלתי ישים.
בדיוק כשם שבלתי ישים לארגן את רוב הבחורים והוריהם שיום בהיר יחליטו יחד לא להענות להצעות שמציעים להם.

כל עוד תהיה לכם ולאחרים תפיסה של קרבנות ומקרבנים, יתרחקו הפתרונות העניניים למצוקה הקשה.
 
נערך לאחרונה ב:

סימן שאלה

משתמש פעיל
כל עוד תהיה לכם ולאחרים תפיסה של קרבנות
כך כתבו גדולי ישראל
ציטוטים מהמכתבים של גדולי ישראל:
"לצערנו הדברים מגיעים קרוב לפקוח נפש, ולעתים לכדי פקוח נפש ממש. כל המתבונן בדברים חרד מלראות עד היכן הדברים מגיעים. לכן חובה למצוא את הדרך להקל ולצמצם את העול הזה." "המעיק על גופם ונפשם מאוד מאוד, ופעמים הרבה אית ביה סכנה ממש תרתי משמע, וכבר נודע לכל כי באו מים עד נפש ועד בכלל רחמנא לצלן"
מכאן
 
נערך לאחרונה ב:

אורח חיים

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
לאחרונה הייתי מעורב בכמה שידוכים שלא הגיעו לגמר בגלל הענין הכספי. הדרישות הגבוהות של הורי הבחורים. בלי קשר כלל למציאות רק משום שכך רגילים לבקש ואם לא יבקשו זה ישמע שהבחור לא טוב.
למשל, תשובות הורי בחורים:
1. בננו גבוה כ-1.80, הבחורה 1.60 אם הם יתנו 650,000 ש"ח יהיה על מה לדבר, אנחנו הרי מוותרים?! [עוד לא ראיתי נעליים עם עקבים בעלות של 250,000 ש"ח].
2. יש לנו הצעות עם דירות בירו' וב"ב למה שנתפשר על פחות.
3. בחורים פחות טובים מבננו מקבלים 600 לא מגיע לבנן שלנו המיוחד לפחות 650?! [אנחנו ניתן 100 זה מה שאנחנו יכולים]...
ועוד שק של תשובות. זה ממש דוחה מלהציע הצעות...
יש מאגר מיוחד לשידוכים ללא עלות גבוהה
 

הדס ט

משתמש מקצוען
ממש לא דורש כלום..
חוץ מלעבוד כמו חמור ולפרנס לבד, ולהסתפק ברמת חיים פחותה מהרמה שהיו רוצות.
בחורות מודרניות הרבה פעמים מעדיפות לעשות קריירה ושהבעל ישאר אברך ויגדל את הילדים כשהיא בעבודה. תורה וגדולה במקום אחד.....
(אני מכירה סיפור כזה. הוא היה רוצה לצאת לעבוד. היא מעדיפה שישאר אברך, זה יותר נוח לה....)
 

אסתי אחת

משתמש מקצוען
ואי
גדולי ישראל כתבו בנושא הזה של הדרישות המופרזות כמה וכמה מכתבים נוקבים, וגם הביעו את דעתם בעל פה בחריפות נגד התופעה.
ואיכשהו כולם מצפצפים ולא פועלים לפי 'המכתבים הנוקבים'
אם זכור לכם היתה תקופה של איסור לחבוש פיאות שהיה בהם חשש ע''ז
גם אז פורסמו מכתבים נוקבים - ומרבית, אם לא כל הנשים החרדיות לא נגעו בפאות אלו והלכו תקופה ארוכה בכיסויי ראש חליפיים עד שנמצאו פתרונות ,למרות הקושי הרב.
כנ''ל עם נושא הפלאפונים האסורים שאף אדם יר''ש לא ירכוש טלפון פרוץ.

מה קורה כאן בנושא זה- איפה הציות לדברי גדולי ישראל?
 
D

Deleted 66182

אורח

מירי עוס

משתמש מקצוען
ויגדל את הילדים כשהיא בעבודה. תורה וגדולה במקום אחד.....
לא ממש הולך ביחד.
אם הוא נשאר בבית ומגדל את ילדיו, קצת קשה להתעלות בתורה..
ועדיין, גם משכורת של אשת קריירה קלאסית, לא תמיד נותנת גדולה..

יכול להיות שיש בחורות כאלה, אבל אז שמירת הסדרים שלו לא משהו, ממילא הכולל שלו גם פחות, דבר הפוגע בשקיעותו בתורה, ובאברכיותו.
קשה לי להאמין שאדם כזה יחזיק מעמד הרבה זמן, רק כי אשתו רוצה, וזאת בניגוד לרצונו האישי ללכת לעבוד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה