מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך
בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
בתשובה לשאלה שנשאלה פה רבות למה במרכז ולא בפריפריה:
כי הציבור הליטאי שואף למצוינות!
המטרה היא לא רק שאברך לא יצא לעבוד אלא מעבר לכך.
ומוסדות מצוינים יש במרכז ואין - לא קיים בפריפריה.
הסמינרים במרכז אינם דומים לסמינרים בפריפריה ואינם מסוננים כמוהם.
ישיבות קטנות בירושלים ובבני ברק זה משהו שאין בפריפריה כמות, מבחר ואיכות.
אותו הדבר גם בנושא הכויללים.
אברך מצוין מישיבה מצוינת רוצה ללמוד בכוילל מצוין עם אברכים ברמתו.
וכמובן שבפריפריה יש פחות מבחר ופחות רמות.
כל הסיבות הללו ועוד הן סיבות מדוע הציבור הליטאי ברובו מעדיף את המרכז על הפריפריה.
תודה רבה רבה על ההודעה הזו שממחישה לנו למה האשכול הזה כ"כ חשוב.

ולמה כ"כ חשובה כאן המוּדָעוּת.

כי חלק גדול מהסיבה שאנשים שאין להם כסף לגור במרכז לא הולכים לגור בפריפריה, הוא מסיבות לא נכונות, או מסיבות פתירות. ולא מהחלקים האמיתיים של הקושי לגור בפריפריה (לא שאין כאלו).

למשל מוסדות: כמובן שיש בהודעה הזו הגזמה פרועה (שלא לומר הוצאת שם רע). אבל עדיין, אין ספק שיש במרכז כמות גדולה יותר של מוסדות איכותיים (כלומר שבפריפריה יש מוסדות איכותיים, אבל במבחר נמוך יותר).

למה?

בגלל שיש חלק גדול מהציבור שלנו שנצמד למרכז... זה כל הסיפור. אם כל אלו שכל הסיבה שהם לא עוברים לפריפריה זה בגלל שאין מספיק מוסדות מהסגנון שלהם היו עוברים, אז זה פשוט היה נפתר...

זה דוגמה לאחד הדברים שצריך לפרק, ומה שיעזור זה מודעות. מודעות מודעות מודעות.

אם כשניגשים לשידוך, החתן והכלה והמחותנים יודעים מראש שיש כזו אופציה רלוונטית ומתאימה של פריפריה, כל המשא ומתן הכספי יראה אחרת.
 
נערך לאחרונה ב:

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
אם כי צריך להדגיש, שמי אמר שכל הנושא של "מבחר מוסדות" כזה משמעותי.

למשל בתי ספר יסודיים, המצב היום בציבור החרדי גם במרכז, שאין "מבחר". כל הילדות באזור הולכות לאותו בית ספר. (וגם מי שרוצה "פרטיים" כמו שירת דבורה או באר מרים, אין לו יותר מאופציה אחת. לא כמו ישיבה, נגיד, שבוחרים מתוך רשימה).

נו אז מה, לא מסתדרים? הילדות לא גדלות נורמלי בגלל שההורים שלהם לא יכלו לבחור את בית הספר שבדיוק מתאים להם ולילדה שלהם, מכל הבחינות וההיבטים? מסתדרים.

ואם באמת המנהלת לא הכי? או האוכלוסיה לא הכי בטעם שלנו? גם מסתדרים (לא רוצה לגלוש לענייני חינוך).


אז אוקי, ברור שיש מעלה במבחר של מוסדות. אבל זה לא "צורך". לא שבלי זה אי אפשר להסתדר. ולא שההורים שלנו (או הסבים, תלוי גיל) שהיה להם בקושי בכל העיר חינוך עצמאי אחד, ותיכון אחד בכל המחוז, לא הסתדרו.
 
נערך לאחרונה ב:

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
בתשובה לשאלה שנשאלה פה רבות למה במרכז ולא בפריפריה:
כי הציבור הליטאי שואף למצוינות!
המטרה היא לא רק שאברך לא יצא לעבוד אלא מעבר לכך.
ומוסדות מצוינים יש במרכז ואין - לא קיים בפריפריה.
הסמינרים במרכז אינם דומים לסמינרים בפריפריה ואינם מסוננים כמוהם.
ישיבות קטנות בירושלים ובבני ברק זה משהו שאין בפריפריה כמות, מבחר ואיכות.
אותו הדבר גם בנושא הכויללים.
אברך מצוין מישיבה מצוינת רוצה ללמוד בכוילל מצוין עם אברכים ברמתו.
וכמובן שבפריפריה יש פחות מבחר ופחות רמות.
כל הסיבות הללו ועוד הן סיבות מדוע הציבור הליטאי ברובו מעדיף את המרכז על הפריפריה.
אם זה בעיניך המתכון ליראת שמיים, לעליה בתורה ול*מצויינות* רוחנית,
אני נאלצת לחלוק עליך.
כל כך לחלוק עליך.
בעיני הגישה הזאת היא חלק מהבועה הבלתי פתירה.
 
נערך לאחרונה ב:

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
בתשובה לשאלה שנשאלה פה רבות למה במרכז ולא בפריפריה:
כי הציבור הליטאי שואף למצוינות!
המטרה היא לא רק שאברך לא יצא לעבוד אלא מעבר לכך.
ומוסדות מצוינים יש במרכז ואין - לא קיים בפריפריה.
הסמינרים במרכז אינם דומים לסמינרים בפריפריה ואינם מסוננים כמוהם.
ישיבות קטנות בירושלים ובבני ברק זה משהו שאין בפריפריה כמות, מבחר ואיכות.
אותו הדבר גם בנושא הכויללים.
אברך מצוין מישיבה מצוינת רוצה ללמוד בכוילל מצוין עם אברכים ברמתו.
וכמובן שבפריפריה יש פחות מבחר ופחות רמות.
כל הסיבות הללו ועוד הן סיבות מדוע הציבור הליטאי ברובו מעדיף את המרכז על הפריפריה.
כמה קל במחננו למצוא הצדקה תיאוקרטית לכל תופעה שהיא חברתית גרידא.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
בדיוק כך הליטאים רוכשים בבנייני שיכונים והשאר..
השאלה היא לא אם קונים בשיכונים או לא.

השאלה אם מי שקונה את הדירה בבני ברק במקום בפריפריה, עושה את זה מכסף שיש לו. זה השאלה.

והאם הוא עושה זאת בגלל ג'וק פרטי שלו (ואז זבש"ו), או בגלל נורמה ציבורית בעייתית (ואז הציבור צריך לראות איך הוא פותר אותה).
 

מקורי!

משתמש פעיל
מה יצא עם הארגון הזה שהולכים להקים או שהקימו לבחורי ישיבות ובנות סמינרים בשידוכים?
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
אם זה ממש מעצבן אני אשנה את הנוסח.
אני רק מבקשת לשמוע פרטים -
מתי קנית את הדירות, מה הגודל שלהן, מה המחיר שלהן, כמה כסף היה צריך להשקיע בשיפוץ לאחר הקניה.
וכמה זמן הם המתינו עד שהועד יאשר להם את הקניה.
 
נערך לאחרונה ב:

גלינג

משתמש סופר מקצוען
לפני 60 שנה, היו משפחות שהאב שחיתן ילדים, למד ולא פירנס את משפחתו ?

נדיר נדיר נדיר, כנראה לא קיים.
היום המציאות היא שאלו העובדים יכולים לתת פחות מהאברכים (לא אמרתי כולם, אני אומר רובם).
כך שהטענה נופלת.
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
למה העובדה שהן רוצות סגנון חיים מודרני ופתוח, אמורה להפריע להן לרצות לקשט את החיים בבעל שלומד?
הרי זה לא דורש מהן שום דבר.
ממש לא דורש כלום..
חוץ מלעבוד כמו חמור ולפרנס לבד, ולהסתפק ברמת חיים פחותה מהרמה שהיו רוצות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה