מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך
בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

סימן שאלה

משתמש פעיל
נכון מאד, אבל אי אפשר להתעלם מזה שההחלטה של הפרט משפיעה על הכלל
אם לגור בפריפריה זה וויתור מסוים, הרבה יותר קשה לעשות את הוויתור הזה כשהוא חריג, וקל יותר כשהוא מקובל. תכעסו אולי אבל זו המציואת
ובמיוחד בנושא שלנו,
שבו לא יעזור לך אם תחליטי מליון פעם לגור בפריפריה,
כל זמן שהשידוך שלך לא חושב ככה,
והוא לעולם לא יחשוב ככה,
כל זמן שחברים שלו חושבים,
שהפריפריה מיועדת לבחורים דפוקים, שלא מצאו:
"שידוך עם כסף" (כלומר, שידוך עם ר' אריה ליב סולוביצ'יק מכולל חזון איש, שגר בדירה המקולפת מתחת לקרקע ברחוב דונולו, וקיבל החלטה אסטרטגית למכור את ביתו ולעבור לשכירות, ולומר לשדכנים שהוא נותן 500K, או אפילו 700K כדי למתג וכו', כזכור לכולנו).
 
נערך לאחרונה ב:

שולי איטח

משתמש מקצוען
כמעט
והנה הגענו לעוד סיבה ששידוכים מתעכבים
יש המון בחורות סגנון צדיק שרוצות בעל לומד
ויש המון בחורים פתוחים יותר שרוצים לעבוד/לשלב עבודה

לאלה אין מספיק הצעות מתאימות
וגם לאלה אין
כי הבנות לומדות בסמינר שצריך רק בעל אברך ושואפות לכך
ולא כל הבחורים מסוגלים
ולבחורים הללו האמיתיים עם עצמם שבהחלט מעוניינים לקבוע עיתים אך לשלב עבודה-הולך מאד קשה...
ולהמון בנות איכותיות הולך גם קשה...אין מספיק היצע גם בגלל העניין הכספי...

(אני לא מדברת מנסיון -פשוט רואה מה קורה בשטח)

צודקת לגמרי
לבחורות אין היום כמעט הצעות
מכירה בחורה שרוצה בחור שלומד אבל מצידה שיצא לעבוד כמה שנים אחרי (לא בחורה רחובית אלא קצת אחרת מהרגיל)
יש לה כל יום כמה הצעות!! כי לא קימות כאילו בחורות ויש הרבה כאילו בחורים

כמובן לא באה להגיד שבגלל זה צריך לרצות בעל עובד :) אבל מספרת מציאות

ובמאמר מוסגר -גם מבחורה כזו בציבור הליטאי כאשר הבחור שמור רוצים הורי הבחורים סכומים של 300-400 (לא 500-800)
 

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כמעט
והנה הגענו לעוד סיבה ששידוכים מתעכבים
יש המון בחורות סגנון צדיק שרוצות בעל לומד
ויש המון בחורים פתוחים יותר שרוצים לעבוד/לשלב עבודה
ליתר דיוק -
יש המון בחורות בסגנון פתוח שרוצות בעל לומד.
למה העובדה שהן רוצות סגנון חיים מודרני ופתוח, אמורה להפריע להן לרצות לקשט את החיים בבעל שלומד?
הרי זה לא דורש מהן שום דבר.
 

chaia

משתמש מקצוען
ד. עברתי על הקובץ שהביאו כאן עם מידע על הפריפריה ובין השאר מחירי הדירות.
המקום היחיד שמצאתי שהמחירים נמוכים מ-500K, זה עפולה. אם יש משהו שפיספסתי וייתכן שפיספסתי אשמח שתתקנו אותי.
ובעפולה אני יודעת בידיעה, שהדירות שנמכרות שם בפחות מ-500 הן דירות שלא שוות את זה. חצי קומה מתחת לקרקע, חוסר אפשרות הרחבה, דירה שלא מתוכננת נורמלי אבל אי אפשר לשנות את המבנה שלה כי הקירות הפנימיים הם קירות יסוד של הבניין, שכנים לא סימפטיים בלשון המעטה.
תגידו שגם בבני ברק יש כאלו דירות - נכון.
אבל מי שהולך לגור בעפולה, וזאת רק דוגמא, ומשלם מחירים קשים של מרחק ו"פינוקים" למיניהם, לגור אחרי הכל בכזו דירה זה כבר קצת מעבר לכח הסבל.
אז כשמדברים על דירות זולות מ-500K כדאי לקחת גם את זה בחשבון.

בטבריה יש דירות בפחות מ500, אמנם לא בנוף כינרת פוריה אבל האוכלוסיה החרדית לא מתגוררת רק שם.
בקרית שמואל יש דירות יפות מרווחות ומאד זולות.
בטבריה עילית בשיכון ד' יש דירות עמידר ישנות שגם אחרי עלות השיפוץ המחיר עדיין נמוך מ500.
בשיכון ג' יש משפחות שקונות ביחד בטאבו משותף וילה ומחלקות אותה ל2- גם זה יוצא פחות מ500.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בתשובה לשאלה שנשאלה פה רבות למה במרכז ולא בפריפריה:
כי הציבור הליטאי שואף למצוינות!
המטרה היא לא רק שאברך לא יצא לעבוד אלא מעבר לכך.
ומוסדות מצוינים יש במרכז ואין - לא קיים בפריפריה.
הסמינרים במרכז אינם דומים לסמינרים בפריפריה ואינם מסוננים כמוהם.
ישיבות קטנות בירושלים ובבני ברק זה משהו שאין בפריפריה כמות, מבחר ואיכות.
אותו הדבר גם בנושא הכויללים.
אברך מצוין מישיבה מצוינת רוצה ללמוד בכוילל מצוין עם אברכים ברמתו.
וכמובן שבפריפריה יש פחות מבחר ופחות רמות.
כל הסיבות הללו ועוד הן סיבות מדוע הציבור הליטאי ברובו מעדיף את המרכז על הפריפריה.
כמו המשל עם הרצפה העקומה.
ולגבי הסינונים, מצוין. תני לנו לחיות בלעדיהם.
 

reish

משתמש מקצוען
ובמאמר מוסגר -גם מבחורה כזו בציבור הליטאי כאשר הבחור שמור רוצים הורי הבחורים סכומים של 300-400 (לא 500-800)
איזה הזוי זה.
כאילו, קודם היה התירוץ שכדי שהבחור יוכל להמשיך ללמוד צריך לאפשר לו כלכלית. עכשיו מה?
 

שולי איטח

משתמש מקצוען
איזה הזוי זה.
כאילו, קודם היה התירוץ שכדי שהבחור יוכל להמשיך ללמוד צריך לאפשר לו כלכלית. עכשיו מה?

לא כ"כ בקטע של דרישה לכן רשמתי רוצים לא דורשים
כי ההורים רוצים שהזוג יצליח להתחיל מהיכן שהוא, כן גם ההורים של הבחורה רוצים שהיא תקבל משהוא להתחיל
(מכירה הורים בציבורים אחרים שגם מתאמצים לתת מעבר ליכולת כמו בכל שלב בחיים)
בכל אופן האחיות/החברות והמשפחה מסביב קבלו סכומים גבוהים והיא גם רוצה עזרה בתחילת דרכה לפחות חלק קטן
אבל זה לא חובה כמובן שאם ההורים לא יתנו הרבה יהיה סוג של התפשרות אבל מה לעשות מנסים לבקש:)
 

reish

משתמש מקצוען
לא כ"כ בקטע של דרישה לכן רשמתי רוצים לא דורשים
כי ההורים רוצים שהזוג יצליח להתחיל מהיכן שהוא, כן גם ההורים של הבחורה רוצים שהיא תקבל משהוא להתחיל
(מכירה הורים בציבורים אחרים שגם מתאמצים לתת מעבר ליכולת כמו בכל שלב בחיים)
בכל אופן האחיות/החברות והמשפחה מסביב קבלו סכומים גבוהים והיא גם רוצה עזרה בתחילת דרכה לפחות חלק קטן
אבל זה לא חובה כמובן שאם ההורים לא יתנו הרבה יהיה סוג של התפשרות אבל מה לעשות מנסים לבקש:)
עדיין זה נורא הזוי.
איפשהו באשכול כששאלנו למה ההורים משני הצדדים לא נרתמים באופן שווה למטרה המשותפת של סיוע לזוג בצורת החיים האברכית - הסבירו שהבור שלומד הוא כמו סחורה ומשלמים עליו.
מה כאן?
ברור שההורים רוצים לעזור לזוג, ואולי חלקם גם יתאמצו מעבר ליכולת. אבל בהיעדר סחורה (כמה גרוע זה נשמע. לא מאמינה שאני כותבת כך), מה הקשר שדוקא הורי הבחורה יתבקשו לשלם, או ישלמו יותר מהורי הבחור?
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
כי אם אנחנו מבינים שהנתינה היא למעשה סוג של תמיכה ותרומה,
אז למרות שהם התחייבו על זה,
אם אנחנו רואים שאין להם,
ואנחנו יודעים שזה הלחם והחלב של הילדים,
וקוצב הלב של האבא,
(סליחה, לא בטוח, אולי בסוף לא),
ואנחנו יכולים להסתדר יפה מאוד בלי זה
יש בהחלט מקום לרחמים וחמלה
הצד השני קיבל התחייבות,
לא משנה האם הסיבה להתחייבות מוצדקת או לא (וגם לדעתי ברוב המקרים היא לא מוצדקת).
ואת לא יכולה לדרוש ממנו לוותר על ההתחייבות.
יש איזה סיפור של חיים ולדר,
על תורם שהתחייב לתת תרומה ענקית,
ופשט את הרגל,
והילדים קראו לו "גנב",
והבן שלו הלך לשון בגומחה...
מישהו (לא) מכיר?
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
יש איזה סיפור של חיים ולדר,
על תורם שהתחייב לתת תרומה ענקית,
ופשט את הרגל,
והילדים קראו לו "גנב",
והבן שלו הלך לשון בגומחה...
מישהו (לא) מכיר?
סיפור ידוע ועשו על זה גם סרט.

אבל אין שום קשר,

א. מדובר שם על אדם שהתחייב עם יכולת וגב - ובסוף קרה משהו בלתי צפוי _(כח עליון).

ב. אף אחד לא אמר שהוא פטור מתשלום - בפרט שכבר התחילו לבנות על סמך ההתחייבות שלו, האצבע המאשימה בסיפור היה על ההשלכות שהיו לזה על הילד שלו - והפגיעות מהחברים שלו, וזה שהחברים של אבא שלו התנכרו אליו והיו כפויי טובה, ומעל כולם על הרכילות שדיברו עליו עוד בשלב השמועות עוד לפני שהוא פשט רגל (מה שבסוף לא קרה)
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
ב. אף אחד לא אמר שהוא פטור מתשלום - בפרט שכבר התחילו לבנות על סמך ההתחייבות שלו
נכון, סליחה , טעיתי.
באמת גם אמרו שהוא חייב לאסוף כספים כדי לשלם את ההתחייבות שלו

(היה נדמה לי שעשו משהו אחר, שהעסקנים הלכו לעזור לו במקום לתבוע ממנו)
 
נערך לאחרונה ב:

מרחבית

משתמש מקצוען
נכון, סליחה , טעיתי.
באמת גם אמרו שהוא חייב לאסוף כספים כדי לשלם את ההתחייבות שלו

(לי היה נדמה שעשו משהו אחר, שהעסקנים הלכו לעזור לו במקום לתבוע ממנו)
קורים מקרים בחיים שאדם 'נופל', ולא יכול לקיים את ההתחייבויות שלו.
זו לא הנורמה הרגילה. זה היוצא דופן.
הנורמה הרגילה היא שאדם מתחייב על דברים או על ממון - הצפי הוא שיעמוד בהתחייבויות שלו.
כי התחייבות היא דבר רציני, ולא משחק.

אי אפשר ליצור נורמה ציבורית מלכתחילה שאנשים יתחייבו על דברים ולא יעמדו בהתחייבויות שלהם.
זו נורמה לא תקינה, לא מוסרית, והופכת כל התחייבות לחוכא ואיטלולא ומוציאה את מושג התחייבויות מהעולם, כי הן בעצם לא שוות כלום. אחד המתחייב, ואחד הלא מתחייב.

אף אחד לא אומר שאם קורה לאדם משהו, לא לרחם עליו או להקפיד אתו או לסרב לעזור לו.
להפך. מצווה לרחם ולוותר ולעזור לאדם שקרה לו מקרה מצער, וישראל רחמנים בני רחמנים, ועושים זאת יום יום.

אך להכניס נורמה ציבורית כזו מלכתחילה, כאילו התחייבות לא מחייבת, זו דרך בעייתית מאוד, גם תורנית הלכתית, וגם התנהלות בעולם, מה שנקרא תיקון העולם.
 
נערך לאחרונה ב:

סימן שאלה

משתמש פעיל
מצווה לרחם ולוותר ולעזור לאדם שקרה לו מקרה מצער, וישראל רחמנים בני רחמנים, ועושים זאת יום יום.

אך להכניס נורמה ציבורית כזו מלכתחילה
זו דרך בעייתית מאוד, גם תורנית הלכתית, וגם התנהלות בעולם, מה שנקרא תיקון העולם.

זו נורמה לא תקינה, לא מוסרית
חיכיתי שהרב @אפרסמון2 יענה, הוא מן הסתם היה עושה זאת טוב יותר. כיון שהוא לא ענה בינתיים, אצטט תגובה ישנה שלו, בהתאמות הנדרשות:

"כאילו כל מה שהיה כאן עד עכשיו היה נורמה תקינה, מוסרית, מה שנקרא תיקון העולם.

האירוע ההזוי הזה, שיושבים בסלון בני ברקי של עמודוני ספרים פורמייקה מתקלפת ותריסים שבורים, ומחתימים יהודי אברך שאשתו מורה על התחייבות של 400K לנישואי הבת שלו, רק בשביל שתקבל חתן כמו שתתאים לה, כמו האבא שלה וכמו האחים שלה -

זה לא היה מעשה אומלל של כניעה לנורמה מעוותת, של המשך העברת לפיד הייסורים והאומללות והחובות מדור לדור.

לא, מה פתאום.

זה היה נורמה תקינה, מוסרית, מה שנקרא תיקון העולם.

פשוט ר' אברום, האבא של החתן ישב וחשב: מהי הדרך הישרה, התקינה, המוסרית, בה נלך עכשיו?

אה, ודאי! לקבל מר' מוישה הדלפון, שנפלה בחלקו בת מוצלחת שאני דווקא רוצה לבן שלי, את הארבע מאות אלף שקל שהוא חותם עליהם עכשיו.

רגע, אומרת אשתו: בכל זאת, אולי בכל זאת נרחם עליהם, זה הלחם והחלב שלהם!

חלילה! משיב ר' אברום נחרצות. מילא אחרי שהוא יתמוטט לגמרי, אף אחד לא אומר שאם קורה לאדם משהו, לא לרחם עליו או להקפיד אתו או לסרב לעזור לו. להפך. מצווה לרחם ולוותר ולעזור לאדם שקרה לו מקרה מצער, וישראל רחמנים בני רחמנים, ועושים זאת יום יום.

אך אם חלילה אנחנו נוותר לו כעת, זה עלול להכניס נורמה ציבורית כזו , שאנשים מוותרים, זו דרך בעייתית מאוד, גם תורנית הלכתית, וגם התנהלות בעולם, מה שנקרא תיקון העולם.

זו נורמה לא תקינה, לא מוסרית!
 

פ.נ

משתמש מקצוען
יהיה. יהיה שינוי.

אם אתה מאמין שאפשר לקלקל תאמין שאפשר לתקן.
כמו שחשבו שהקרונה תוזיל את כל המחירים של האולמות ובסוף הקרונה גרמה שהעלו רק את האף שלהם.......רק כי אנשים היו אדישים....
מאוד חכמה לומר עדיף "דבר מעט ועשה הרבה..."
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
כמו שחשבו שהקרונה תוזיל את כל המחירים של האולמות ובסוף הקרונה גרמה שהעלו רק את האף שלהם.......רק כי אנשים היו אדישים....
מאוד חכמה לומר עדיף "דבר מעט ועשה הרבה..."
מי שלא אומר "אין סיכוי", זה כבר התחלה טובה.

ברור שעדיף לעשות מלומר. אבל בתחום הזה, האמת שבעיקר מה שחסר זה מודעות. אז כל דיבור חשוב. (בע"ה בהודעה הקרובה אדגים את זה)
 

פ.נ

משתמש מקצוען
מי שלא אומר "אין סיכוי", זה כבר התחלה טובה.

ברור שעדיף לעשות מלומר. אבל בתחום הזה, האמת שבעיקר מה שחסר זה מודעות. אז כל דיבור חשוב. (בע"ה בהודעה הקרובה אדגים את זה)
שים לב שכבר אוחזים בדף75 ולא היה שום פיתרון מעשי אחד...
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
באיזה גן עדן רוחני וגשמי היינו יכולים לחיות, אם היה אפשר לאגד 90% מהציבור לכח משימה שירתם יחד למאבקים ציבוריים.
גם אם הדרישה מהם לא הייתה להתרווק ולא להתחתן (!), אלא סתם - נניח לא לקנות מוצר צריכה של מפעל שעשה עוולה כלשהי.

נו באמת. חלומות באספמיא.
הבהרה חשובה: לא התכוונתי חס ושלום שאין מה לעשות. "אין מה לעשות" זה תמיד עצת היצר.

התכוונתי שהפתרון המוצע: ביום בהיר יחליטו יחד כ----ל הורי הבחורות שאין להם (שזה לפחות 90% מהבחורות, כאמור) - זהו, מהרגע אנחנו לא ניגשים לשידוכים עם דרישות גבוהות בשום אופן, זה פתרון שלא יהיה בחיים.


הפתרון הוא ללכת על קבוצה מסויימת, של כמה אלפי משפחות, שתיקח את עצמה לידים, ותוציא את עצמה ממעגל האימים הזה. להם זה יהיה פתרון, וקרוב לוודאי שזה יעזור ברמה זו או אחרת גם לכולם.

וזה מה שמריץ @נדוניה כהלכה

כמובן שזה הפתרון הציבורי. ברמת הפרט, יש כבר המונים שהחליטו כבר שהם "הולכים על זה". נכון, לא מספיק. עדין לא מספיק. אבל ב"ה המצב משתפר והולך.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  0  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה