זה נכוןדיבורים מהסוג הזה לא ישנו את המצב - אני חותמת לך.
כאילו שיש כזה זן שנקרא "הורי הבחורים"שהורי הבחורים הם
אני מניחה שהתכוונת להודעה שלי.תמחקי את ההודעה מיד. הוצאת שם רע!!! שקר מוחלט!!!
יש לי ילדים שגרים שם!!!
הדירות שם כמו בכל מקום. גם במאה שערים וגאולה תראי דירות חצי באדמה.
וכמה עוד דירות כאלו מצאת שם?
שקר מוחלט הוצאת שם רע!!! - חטא המרגליםובעפולה אני יודעת בידיעה, שהדירות שנמכרות שם בפחות מ-500 הן דירות שלא שוות את זה. חצי קומה מתחת לקרקע, חוסר אפשרות הרחבה, דירה שלא מתוכננת נורמלי אבל אי אפשר לשנות את המבנה שלה כי הקירות הפנימיים הם קירות יסוד של הבניין, שכנים לא סימפטיים בלשון המעטה.
תגידו שגם בבני ברק יש כאלו דירות - נכון.
אבל מי שהולך לגור בעפולה, וזאת רק דוגמא, ומשלם מחירים קשים של מרחק ו"פינוקים" למיניהם, לגור אחרי הכל בכזו דירה זה כבר קצת מעבר לכח הסבל.
אז כשמדברים על דירות זולות מ-500K כדאי לקחת גם את זה בחשבון.
אם זה ממש מעצבן אני אשנה את הנוסח.שקר מוחלט הוצאת שם רע!!! - חטא המרגלים
שים לב שהיא לא כתבה את זה על כלל הדירות בעפולה, אלא על כאלו שעולות בהתאם.שקר מוחלט הוצאת שם רע!!! - חטא המרגלים
הדיון הוא על כך שלכל החלטה בחיים יש מחיר וכל אחד אמור לשלם את המחירים של ההחלטות שלו, לא משנה באיזה נושא.הדיון כאן הוא לא מה מחירי הדירות,
אלא עצם הרעיון שלעבור לפריפריה במקום לשלם סכומים אסטרונומיים,
מי שממש חשוב לו יחפש כל יום או ייסע למקום.
אלא פשוט לא להוציא שם רע על מקומות רחוקים.
(חברה זכתה בעפולה ב 900000 דירה חדשה של 125 מ"ר...)
תלוי איך רוצים לחיות וכמה משלמים על זה.
במרכז לעולם היא לא הייתה מצליחה להגיע לכזה גודל בכזה מחיר...
יש הרבה שבהתחלה גרים שם חצי שנה בשכירות - [במחיר שכירות יחידה בב"ב אפשר לשכור בעפולה 3 דירות] ובינתיים מחפשים בנחת דירה. הרבה עשו כן והצליחו מאוד. מקימים שם בתים לתפארת ברוגע ושלווה לזוג להורים וילדיהם.מי שממש חשוב לו יחפש כל יום או ייסע למקום.
אלא פשוט לא להוציא שם רע על מקומות רחוקים.
(חברה זכתה בעפולה ב 900000 דירה חדשה של 125 מ"ר...)
תלוי איך רוצים לחיות וכמה משלמים על זה.
במרכז לעולם היא לא הייתה מצליחה להגיע לכזה גודל בכזה מחיר...
במקרה הפחות טוב- רק עובד למחייתו, במקרה הטוב גם עם ירושה רצינית.הדיבורים על לפני 60 שנה... שאב הכלה היה במקרה הטוב עם ירושה רצינית ובמקרה הפחות טוב- עובד למחייתו
גם אז היו כאלו שלמדו. רק כמו שציינתי, נתוני חייהם היו שונים.במקרה הפחות טוב- רק עובד למחייתו, במקרה הטוב גם עם ירושה רצינית.
לפני 60 שנה, היו משפחות שהאב שחיתן ילדים, למד ולא פירנס את משפחתו ?גם אז היו כאלו שלמדו. רק כמו שציינתי, נתוני חייהם היו שונים.
מה פתאום.לפני 60 שנה, משפחות שהאב חיתן ילדים, למד ולא פירנס את משפחתו ?
נדיר נדיר נדיר, כנראה לא קיים.
גם הלומדים המעטים זה היה צעירים עד שיצאו לפרנס את משפחתם - לרוב בעבודה תורנית.מסכימה עם זה שהלומדים של אז היו מעטים ומסוימים מאד, בעוד היום זה הקלאסה, והעובדים הם ה"יוצאי דופן".
לא "הרבה דברים השתנו", דבר אחד בסיסי התהפך.
פעם בחורי הישיבות היו אחוז קטן מהבחורים בחברה שלנו, והיה אפשר למצוא עבורם (עבור חלקם לפחות) אחוז קטן של גבירים אוהבי תורה.
היום גדו"י בנו פה, בסייע"ד מרובה, מה שהחילויינים קוראים "חברת לומדים".
כמעט כל הבחורים תלמידי חכמים, וגם כמעט כל הורי הבנות תלמידי חכמים.
אולי שהבחור יפרנס את חמיו?
נכון מאד, אבל אי אפשר להתעלם מזה שההחלטה של הפרט משפיעה על הכללהדיון הוא על כך שלכל החלטה בחיים יש מחיר וכל אחד אמור לשלם את המחירים של ההחלטות שלו, לא משנה באיזה נושא.
בגילאים המבוגרים יש פתיחות משמעותית יותר של הבחורות.הנה הגענו לעוד סיבה ששידוכים מתעכבים
יש המון בחורות סגנון צדיק שרוצות בעל לומד
ויש המון בחורים פתוחים יותר שרוצים לעבוד/לשלב עבודה
אני יודע על בחור ליטאי מבוגר,בגילאים המבוגרים יש פתיחות משמעותית יותר של הבחורות.
רק שאז הרבה בחורים כבר נמצאים במקום מאד מאד שונה רוחנית.
וזה ממש לא כמו בעבר שבנ"א יצא לעבוד...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קו
א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ: