מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך
בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

מלי רקפת

משתמש מקצוען
אנחנו מדברים על מקרים שבהם מציעים לאב שני שידוכים - שתי בחורות באותה רמה פחות או יותר.
אחת אבא שלה מתחייב ל50,000 והשניה אבא שלה מתחייב ל-100,000.
אם הוא בוחר לבחון ראשונה את ההצעה הגבוהה יותר, אפשר לומר שזה "נושא אישה לשם ממון"? לא.
ואל תגידו לי שזו לא המציאות. כי כל זמן שיש הצעות גבוהות אין דרך לגרום להורי הבחורים לא לגשת לכאלו הצעות בשביל לשנות את השוק.
מובן הרצון לחפש שידוכים עם כסף.
אם ההצעות הגבוהות מגיעות מגבירים אז למה לא, זכה בתורה וגדולה.
אבל אם מציע ה800K הוא אברך שלא סוגר את החודש, הוא יכול לספר שקיבל 800 אבל האמת היא שהוא
קיבל שווער בעל חוב אדיר, ובמוקדם או במאוחר הזוג ירגיש את זה, ולפעמים אחרי כמה שנים יאלצו לקחת את החובות על עצמם.
אז כל עוד ההצעות המפתות מגיעות מאברכי קרית ספר ולא מגבירים ידועים כולם משחקים בנדמה לי......
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
ושוב:
כל הדיון,
בכל האשכול,
הוא רק על השאלה האחת והיחידה:
למה דוקא במרכז?

כי אם לא במרכז,
ומאחר שכולנו יודעים שזוגות לוקחים היום משכנתא,
הם יכולים להסתפק ב300 משני הצדדים יחד
בדיוק זה מה שאני מנסה לומר.
ששני הצדדים יתחלקו חצי-חצי, ויחד יגיעו לסכום התחלתי הכי נמוך שאפשר כדי לקנות דירה.
מאמינה שאפשר אפילו פחות מ300K
ואת השאר הזוג יקחו במשכנתא.
למה זה פחות בית של תורה?

(מעבר לזה אני לא רואה איך השחתת מידות של בחור צעיר תורמת לו להיות בן עליה או תלמיד חכם)
 
נערך לאחרונה ב:

מרחבית

משתמש מקצוען
ושוב:
כל הדיון,
בכל האשכול,
הוא רק על השאלה האחת והיחידה:
למה דוקא במרכז?

כי אם לא במרכז,
ומאחר שכולנו יודעים שזוגות לוקחים היום משכנתא,
הם יכולים להסתפק ב300 משני הצדדים יחד
יש עוד כמה שאלות באשכול...
וכשדנים על מרכז או לא, יש כפי שהוסבר באשכול שיקולים כבדי משקל לכאן ולכאן, כולל שיקולים כלכליים.
ולקחת משכנתא, השאלה כמה.
רוב האברכים לא יכולים לקחת משכנתא של 600 אלף. אולי אם נשותיהם בהייטק.
בקיצור, מסובך.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
בודקים לפי סמינר, לפי סגנון המשפחה, לפי אלף ואחד פרטים אחרים. וגם לפי האפשרויות הכספיות, שיעזרו למגורים ולחיים. במה הנקודה הזו שונה?
האם מותר לרצות בחורה מסמינר מסוים, ממשפחה עם יחוס, שנראית טוב, ועוד הרבה דברים, איש איש לפי נטיות לבו ומוסכמויות סקטרו, ורק לאפשרויות הכספיות שלה אסור להתייחס?
למה?
בוודאי שמותר להתייחס לאפשרויות הכספיות של הצד השני. (אלא שהמצב הנורמלי הוא לא שהכסף הוא העיקר, אלא כמו שאומרים בשם גדולים, ששידוך מורכב מ"קרן " (כלומר המדוברת עצמה) "נדוניה" "יחוס". וזה הולך לפי האות הראשונה, הקרן צריכים לבדוק שתהיה 100%, נדוניה מספיק שתמלא 50% מהציפיות, ויחוס 10%).

בכל אופן מותר ואולי אפילו מתבקש, שמשפחה דלת אמצעים, שאין להם מה לתת לחתן, והחתן תלמיד חכם ולא עומד לפרנס בעצמו, ירצו להתחתן עם משפחה עשירה שיש לה ותרצה לתת כסף להחזקת תורה. (כמובן שאסור להישאר רווק בשביל לחכות לשידוך עשיר, כמו שנפסק בהלכה, שזה נחשב "נושא אשה לשם ממון").

הבעיה היא המצב שמצב הדרישות היום בשוק השידוכים לא מתאים ל90% (בהגדרה ממעיטה) של "האפשרויות" של משפחות הכלה. אין להם את האפשרות!

כלומר, אם מישהו מחליט "אנחנו עושים שידוכים רק עם גבירים", בסדר. לבריאות.

אבל אף אחד לא מחליט את זה. למה באמת? כי כמה גבירים כבר יש, וכמה גבירים מתוכם ירצו את הבן שלכם, וכמה מתוכם הבת שלהם תתאים לבן שלהם.

הדבר היחיד שמשתמשים באותה שכבה דקה של גבירים, זה בשביל לצבוע את המציאות בצבעי הסוואה.

"זה לא שאנחנו דרשנו, חס ושלום. אלא שהרי לפני שנתיים הבת דודה ניסתה לשדך את הבן שלנו עם ההם, העורך דין הכריש הזה. והעורך דין הזה הרי נותן דירה קומפלט בקלות.
אז אנחנו יכלנו הרי לקחת אותה, נכון? בקשה! אם אתם רוצים את הבן שלנו, תשוו תנאים, ואם לא תשוו ממש, לפחות לפחות שלושתרבעי דירה במרכז.".

הגיע הזמן אחת ולתמיד לקרוע את ההסוואה הזו. אם את האקסיומה "הבן שלנו מתחתן רק עם 600K", היו מחליפים ב"הבן שלנו מתחתן רק עם מי ש י ש ל ו לתת 600K" (וכמובן המדובר לתת לכל הבנות, לא רק לבכורה ואחר כך כל השיירה תישאר בבית), או ב"הבן שלנו יתחתן עם כל בת שתתאים לו, אבל אם יש לצד השני לתת אנחנו נדרוש שיתאמצו לתת כפי היכולת שלהם - כפי שאנחנו מתאמצים לתת ביכולת שלנו" -
פרדס כץ הייתה עדיין משכן רק לכנופיות וחוות סוסים, ובקרית יובל לא היה בית כנסת אברכי אחד.


אז בא ונפרוש את המציאות הערומה: המצב היום הוא ההפך הגמור מ"התחשבות באפשרויות הכלכליות של הצד השני".
 
נערך לאחרונה ב:

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
משהו יודע להסביר לי טכנית
איך נותנים 800K לחתן
איפה יש בארץ גמחים או בנקים בסכומים הללו
אני לא מדבר על משכנתא וכו'
כי הרי מדברים פה שהזוג מקבל הון עצמי 800K
בעיני זה סיפור בפני עצמו
אשמח לדעת איפה יש גמחים כאלו בסכומים כאלו
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
רוב הדירות החדשות (!) בבני ברק נמכרות לציבור שאינו ליטאי..
אם אתם רומזים כאן שלולי הליטאים שמקבלים את הדירות, פרדס כץ הייתה מתחרדת בלאו הכי ע"י משפחות מחוגים אחרים שיש להם (ולא שקיבלו את הכסף ממישהו אחר) - אדרבא.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
משהו יודע להסביר לי טכנית
איך נותנים 800K לחתן
איפה יש בארץ גמחים או בנקים בסכומים הללו
אני לא מדבר על משכנתא וכו'
כי הרי מדברים פה שהזוג מקבל הון עצמי 800K
בעיני זה סיפור בפני עצמו
אשמח לדעת איפה יש גמחים כאלו בסכומים כאלו
יש המון דרכים, אבל צורה פשוטה - ההורים קונים דירה ולוקחים עליה משכנתא.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
הבעיה היא המצב שמצב הדרישות היום בשוק השידוכים לא מתאים ל90% (בהגדרה ממעיטה) של "האפשרויות" של משפחות הכלה. אין להם את האפשרות!
אז למה הם לא מפסיקים להציע? למה תשעים אחוז שאין להם אפשרות מציעים? ובמה הם יותר טובים לדעתך מאלה שנענים להצעות?
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
תשעים אחוז מהבחורים יישארו רווקים אם לא יציעו להם סכומים גבוהים??
מאה אחוז. (מאה אחוז שלפחות תשעים אחוז מהבחורים)

כמובן הם לא ישארו רווקים. הגבירים יבחרו לעצמם כמה בחורים בפינצטה, וכל השאר ירדו מהדרישות, ויתחתנו עם ההצעה הכספית שיתנו להם (הנורמה שהורי הבנות כן יסכימו לתת).
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
בכלל אני לא תופס.
יש כאן ויכוח? מישהו טוען שרוב או לפחות חלק גדול מהבחורים שמקבלים 400 - 800 K מקבלים את הכסף ממשפחות שיש להם את הכסף הזה (כפול מס' הבנות שלהם)?
נשמח לשמוע
 

מרחבית

משתמש מקצוען
כמובן הם לא ישארו רווקים. הגבירים יבחרו לעצמם כמה בחורים בפינצטה, וכל השאר ירדו מהדרישות, ויתחתנו עם ההצעה הכספית שיתנו להם (הנורמה שהורי הבנות כן יסכימו לתת).
אם כך השאלה שלי נשארת במקומה: למה 90 אחוז שאין להם ממשיכים לתת? ולמה אינך בא איתם חשבון לפחות כמו שהנך עושה לגבי הנענים להצעות?
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
אם כך השאלה שלי נשארת במקומה: למה 90 אחוז שאין להם ממשיכים לתת? ולמה אינך בא איתם חשבון לפחות כמו שהנך עושה לגבי הנענים להצעות?
לא מאמין שאני צריך לכתוב את זה.

יש הרבה סוגי פשעים שהקרבן נאלץ לשתף איתם פעולה. אבל לא צריך שנה שניה בקרימנולוגיה בשביל לדעת להבדיל בין הקרבן למקרבן.

ואין בדברים שום השוואה לשום דבר. אבל השאלה פשוט מגוחכת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה