מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך
בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

סימן שאלה

משתמש פעיל
האם הרב אמר כך, הוא לא התכוון שיתחייב על מנת לא לקיים.
נכון. כבר אמרתי שאסור לעשות את זה
התכוונתי רק שהאבא של הבחור יודע שהסכום שר' משה הדלפון מציע זה מהלחם והחלב (וגם הסכום שהשני הציע זה בערך אותו הדבר)
 

מרחבית

משתמש מקצוען
כשהיהודים עסקו במסחר, ונשים לא עבדו, ולא היו כוללים, ומי שלא היה לו בסיס למסחר באמת לא היה יכול להתחיל את החיים
זה לא היה בגלל שמוכרחים לקנות בירושלים אחרת יש מצב שיפסידו את החתונה של הבתדודה כי האוטובוס האחרון יצא
(כן , יש עוד סיבות. ברור. סליחה)

אבל למה דווקא הצד של הבחורה היה צריך לתת?
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
ברור שיש סכום מסויים של נדוניה שמוטל על האב לתת כדי להשיא את בתו, השאלה כמה
למה זה כל כך ברור?
הרי לפי מה שאת אומרת זה לא עסק.
סך הכל רוצים לעזור לזוג להקים את ביתו בצורה מבוססת.
אז למה שדווקא אבי הנערה ייתן גם אם אין לו?
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
בפעם האלף: זה לא הולך ככה. אלא הוא מעדיף מראש לגשת להצעה אחרת, שיש להם לתת יותר מר' משה הדלפון.
נשמע אכזרי עבור ר' משה.
נשמע הכי הגיוני שבעולם למי שיש לו הצעות של יותר.
סליחה, אבל באמת לא מצליחה להבין מה הגיוני בזה.
אתה רוצה לסנן כי יש לך המון הצעות? בבקשה,
תבדוק לפי סמינר, לפי סגנון משפחה, לפי אלף ואחת פרטים חיצוניים.
מה קשור כסף? מה זה ביזנס?

אני ודעת שזה נשמע נאיבי
אבל באמת לא מצליחה להבין את ההגיון
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
סליחה, אבל באמת לא מצליחה להבין מה הגיוני בזה.
אתה רוצה לסנן כי יש לך המון הצעות? בבקשה,
תבדוק לפי סמינר, לפי סגנון משפחה, לפי אלף ואחת פרטים חיצוניים.
מה קשור כסף? מה זה ביזנס?

אני ודעת שזה נשמע נאיבי
אבל באמת לא מצליחה להבין את ההגיון
את יודעת כמה הצעות שקולות מבחינת פרטים חיצוניים יש לכל בחור?
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
ברור שיש סכום מסויים של נדוניה שמוטל על האב לתת כדי להשיא את בתו, השאלה כמה
זה לא כל כך ברור...
ספרה לי המזכירה הערביה בקופת חולים שאצלם עד שהבחור לא מחזיק ברשותו בית שום סכוי שיתנו את בתם.
אמרה כבר בא אלי בחור רוצה את הבת שלי.. אמרתי לו תלך תבנה בית תחזור נדבר.
שאלתי אותה ובאמת הוא יבנה בית. אמרה כן. אני מכירה את המשפחה יש להם הרבה אדמות והם יבנו לו בית.
התענינתי עוד ואמרתי לה מה גם לך יש לכל הבנים? אמרה לא. לכן יש לי רק בן אחד... ועוד ידעה להוסיף, אתם אני לא מבינה איך אתם מסתדרים...
בקיצור חלק זה הצע וביקוש. והצד השני זה אמונה ובטחון..
 

מרחבית

משתמש מקצוען
סליחה, אבל באמת לא מצליחה להבין מה הגיוני בזה.
אתה רוצה לסנן כי יש לך המון הצעות? בבקשה,
תבדוק לפי סמינר, לפי סגנון משפחה, לפי אלף ואחת פרטים חיצוניים.
מה קשור כסף? מה זה ביזנס?
בודקים לפי סמינר, לפי סגנון המשפחה, לפי אלף ואחד פרטים אחרים. וגם לפי האפשרויות הכספיות, שיעזרו למגורים ולחיים. במה הנקודה הזו שונה?
האם מותר לרצות בחורה מסמינר מסוים, ממשפחה עם יחוס, שנראית טוב, ועוד הרבה דברים, איש איש לפי נטיות לבו ומוסכמויות סקטרו, ורק לאפשרויות הכספיות שלה אסור להתייחס?
למה?
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
בודקים לפי סמינר, לפי סגנון המשפחה, לפי אלף ואחד פרטים אחרים. וגם לפי האפשרויות הכספיות, שיעזרו למגורים ולחיים. במה הנקודה הזו שונה?
האם מותר לרצות בחורה מסמינר מסוים, ממשפחה עם יחוס, שנראית טוב, ועוד הרבה דברים, ורק לאפשרויות הכספיות שלה אסור להתייחס?
למה?
את יודעת למה?
כי זה לא שרובינו מליונרים, ויש אחוז כלשהו שמתקשה לשלם את הסכומים האלו.
כולנו אוכלוסיה על גבול המצוקה, במחילה.
לפי ההתכתבויות פה אפשר לחשוב שכולנו מהעשירון העליון... סכומים שאנשים בסביון לא חולמים לתת.
ולכן-
מי שלוקח סכומים כאלו מבנאדם בציבור שלנו, שברור-ברור-ברור שבשביל לשלם אותם הוא יצטרך להקיז את דמו
אז בעיני זה פשע.
ולא תעזור שום מכבסת מילים.

הבהרה - אני רחוקה מרחק שנות אור מלחתן ילדים, בעז"ה
לא מדברת ממקום אישי.
רק התופעה הזאת הזויה בעיני.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
מי שלוקח סכומים כאלו מבנאדם בציבור שלנו
לכן גם אסור לי למכור לבני אדם בצבור שלנו קשתות מסוגננות? בגדי פאר? ארוחות גורמה? פאה איכותית? תכנית ערב מפעימה? צילומים מרהיבים?
בואי, אנחנו אוכלוסיה במצוקה ועדיין השוק חופשי שכל אחד יקנה מה שהוא רואה לנכון. ואני אמכור למי שרוצה לקנות. זה לא התפקיד שלנו להגביל את הקונים שלנו...
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
למה זה כל כך ברור?
הרי לפי מה שאת אומרת זה לא עסק.
סך הכל רוצים לעזור לזוג להקים את ביתו בצורה מבוססת.
אז למה שדווקא אבי הנערה ייתן גם אם אין לו?
שולחן ערוך אבן העזר הלכות קידושין סימן נח
סעיף א
צוו חכמים שיתן אדם מנכסיו מעט לבתו, וזהו הנקרא פרנסה. המשיא את בתו סתם, לא יפחות לה מכסות שפוסקין לאשת עני שבישראל. בד"א, שהיה האב עני; אבל אם היה עשיר, הרי זה ראוי ליתן לה כפי עשרו.
 
נערך לאחרונה ב:

סימן שאלה

משתמש פעיל
לכן גם אסור לי למכור לבני אדם בצבור שלנו קשתות מסוגננות? בגדי פאר? ארוחות גורמה? פאה איכותית? תכנית ערב מפעימה? צילומים מרהיבים?
בואי, אנחנו אוכלוסיה במצוקה ועדיין השוק חופשי שכל אחד יקנה מה שהוא רואה לנכון. ואני אמכור למי שרוצה לקנות. זה לא התפקיד שלנו להגביל את הקונים שלנו...
וואו
הבטחתי שבכל פעם שתעלה השטות הזו אני אענה שוב,
וזה כבר מתחיל להיות קשה
אם לא אכפת לך להסתכל קצת בעמודים הקודמים
 

Ayalas

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
לכן גם אסור לי למכור לבני אדם בצבור שלנו קשתות מסוגננות? בגדי פאר? ארוחות גורמה? פאה איכותית? תכנית ערב מפעימה? צילומים מרהיבים?
בואי, אנחנו אוכלוסיה במצוקה ועדיין השוק חופשי שכל אחד יקנה מה שהוא רואה לנכון. ואני אמכור למי שרוצה לקנות. זה לא התפקיד שלנו להגביל את הקונים שלנו...
שוק חופשי,
אבל עדיין יש מוצרים בפיקוח...
 

Ayalas

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
לכל המוצרים האלו יש תחליף או שלא צריך אותם בשביל לחיות
בעל, כן.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
לכן גם אסור לי למכור לבני אדם בצבור שלנו קשתות מסוגננות? בגדי פאר? ארוחות גורמה? פאה איכותית? תכנית ערב מפעימה? צילומים מרהיבים?
בואי, אנחנו אוכלוסיה במצוקה ועדיין השוק חופשי שכל אחד יקנה מה שהוא רואה לנכון. ואני אמכור למי שרוצה לקנות. זה לא התפקיד שלנו להגביל את הקונים שלנו...
כן רק שאת לא תטעני שכל אלו הם מחויבי המציאות להחזיק בית של תורה.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
כן רק שאת לא תטעני שכל אלו הם מחויבי המציאות להחזיק בית של תורה.
נכון אני לא אטען שקשת היא מחויבת מציאות להחזיק בית של תורה.
ואני אמשיך לטעון שתמיכה כלכלית איתנה מגדילה את הסכויים להמשיך ללמוד בישוב הדעת לאורך זמן.
ושקטיעה דרסטית של התמיכה הנפוצה תגרום בסופו של דבר ליציאת יותר אברכים לשוק העבודה (לו יצויק שתהיה קטיעה כזו)

אבל המשפט שאת מצטטת באמת לא קשור לגופו של נושא. אלא נכתב בטענה על כך שהמוכרים צריכים להגביל את הסחורה שאנשים רוצים לקנות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה