נכון. כבר אמרתי שאסור לעשות את זההאם הרב אמר כך, הוא לא התכוון שיתחייב על מנת לא לקיים.
התכוונתי רק שהאבא של הבחור יודע שהסכום שר' משה הדלפון מציע זה מהלחם והחלב (וגם הסכום שהשני הציע זה בערך אותו הדבר)
נכון. כבר אמרתי שאסור לעשות את זההאם הרב אמר כך, הוא לא התכוון שיתחייב על מנת לא לקיים.
כשהיהודים עסקו במסחר, ונשים לא עבדו, ולא היו כוללים, ומי שלא היה לו בסיס למסחר באמת לא היה יכול להתחיל את החיים
זה לא היה בגלל שמוכרחים לקנות בירושלים אחרת יש מצב שיפסידו את החתונה של הבתדודה כי האוטובוס האחרון יצא
(כן , יש עוד סיבות. ברור. סליחה)
לכל האבות של הבחורים לא היה ולכל האבות של הבחורות היה?גם לאבא שלו לא היה
ברור שיש סכום מסויים של נדוניה שמוטל על האב לתת כדי להשיא את בתו, השאלה כמהאבל למה דווקא הצד של הבחורה היה צריך לתת?
למה זה כל כך ברור?ברור שיש סכום מסויים של נדוניה שמוטל על האב לתת כדי להשיא את בתו, השאלה כמה
סליחה, אבל באמת לא מצליחה להבין מה הגיוני בזה.בפעם האלף: זה לא הולך ככה. אלא הוא מעדיף מראש לגשת להצעה אחרת, שיש להם לתת יותר מר' משה הדלפון.
נשמע אכזרי עבור ר' משה.
נשמע הכי הגיוני שבעולם למי שיש לו הצעות של יותר.
את יודעת כמה הצעות שקולות מבחינת פרטים חיצוניים יש לכל בחור?סליחה, אבל באמת לא מצליחה להבין מה הגיוני בזה.
אתה רוצה לסנן כי יש לך המון הצעות? בבקשה,
תבדוק לפי סמינר, לפי סגנון משפחה, לפי אלף ואחת פרטים חיצוניים.
מה קשור כסף? מה זה ביזנס?
אני ודעת שזה נשמע נאיבי
אבל באמת לא מצליחה להבין את ההגיון
זה לא כל כך ברור...ברור שיש סכום מסויים של נדוניה שמוטל על האב לתת כדי להשיא את בתו, השאלה כמה
בודקים לפי סמינר, לפי סגנון המשפחה, לפי אלף ואחד פרטים אחרים. וגם לפי האפשרויות הכספיות, שיעזרו למגורים ולחיים. במה הנקודה הזו שונה?סליחה, אבל באמת לא מצליחה להבין מה הגיוני בזה.
אתה רוצה לסנן כי יש לך המון הצעות? בבקשה,
תבדוק לפי סמינר, לפי סגנון משפחה, לפי אלף ואחת פרטים חיצוניים.
מה קשור כסף? מה זה ביזנס?
את יודעת למה?בודקים לפי סמינר, לפי סגנון המשפחה, לפי אלף ואחד פרטים אחרים. וגם לפי האפשרויות הכספיות, שיעזרו למגורים ולחיים. במה הנקודה הזו שונה?
האם מותר לרצות בחורה מסמינר מסוים, ממשפחה עם יחוס, שנראית טוב, ועוד הרבה דברים, ורק לאפשרויות הכספיות שלה אסור להתייחס?
למה?
לכן גם אסור לי למכור לבני אדם בצבור שלנו קשתות מסוגננות? בגדי פאר? ארוחות גורמה? פאה איכותית? תכנית ערב מפעימה? צילומים מרהיבים?מי שלוקח סכומים כאלו מבנאדם בציבור שלנו
שולחן ערוך אבן העזר הלכות קידושין סימן נחלמה זה כל כך ברור?
הרי לפי מה שאת אומרת זה לא עסק.
סך הכל רוצים לעזור לזוג להקים את ביתו בצורה מבוססת.
אז למה שדווקא אבי הנערה ייתן גם אם אין לו?
וואולכן גם אסור לי למכור לבני אדם בצבור שלנו קשתות מסוגננות? בגדי פאר? ארוחות גורמה? פאה איכותית? תכנית ערב מפעימה? צילומים מרהיבים?
בואי, אנחנו אוכלוסיה במצוקה ועדיין השוק חופשי שכל אחד יקנה מה שהוא רואה לנכון. ואני אמכור למי שרוצה לקנות. זה לא התפקיד שלנו להגביל את הקונים שלנו...
שוק חופשי,לכן גם אסור לי למכור לבני אדם בצבור שלנו קשתות מסוגננות? בגדי פאר? ארוחות גורמה? פאה איכותית? תכנית ערב מפעימה? צילומים מרהיבים?
בואי, אנחנו אוכלוסיה במצוקה ועדיין השוק חופשי שכל אחד יקנה מה שהוא רואה לנכון. ואני אמכור למי שרוצה לקנות. זה לא התפקיד שלנו להגביל את הקונים שלנו...
מקווה שבעלי האתר יכנו לאשכול ויבינו שהם צריכים לתת לי אחוזים, אבל באמת באמת שאני לא מרויח מזה כלוםאני מקוה ששילמת למנהלי האתר על הפרסומת..
כן רק שאת לא תטעני שכל אלו הם מחויבי המציאות להחזיק בית של תורה.לכן גם אסור לי למכור לבני אדם בצבור שלנו קשתות מסוגננות? בגדי פאר? ארוחות גורמה? פאה איכותית? תכנית ערב מפעימה? צילומים מרהיבים?
בואי, אנחנו אוכלוסיה במצוקה ועדיין השוק חופשי שכל אחד יקנה מה שהוא רואה לנכון. ואני אמכור למי שרוצה לקנות. זה לא התפקיד שלנו להגביל את הקונים שלנו...
נכון אני לא אטען שקשת היא מחויבת מציאות להחזיק בית של תורה.כן רק שאת לא תטעני שכל אלו הם מחויבי המציאות להחזיק בית של תורה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קו
א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ: