מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך
בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

Ayalas

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
מאמינה לך ששמעת.
לא מאמינה שזה נפוץ כמו שאת מנסה לתאר.
שוב זה קיצוני, שוב לא אחד בדור
רק רציתי לומר שגם 800K זה לא גבול עליון
למרבה הצער והבושה
 

Ayalas

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
אכן ישנם בחורים כאלה.
כתבתי 'בדרך כלל'.
כי בחור לא פועל בצורה גלויה נגד מוסכמה חברתית ברורה סתם כך.
ומאד מאד!! קשה לו ברוחניות
והרבה מאד שיצאו מישיבות מבחינה לימודית/ קשיי קשב וריכוז/ מה שלא יהיה
התדרדרו גם מבחינה דתית
ולכן די קשה למצוא בחור שיצא לעבוד ונשאר ברוחניות ברמה של בחור ישיבה
גם אם הוא מאד שמור
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
יש פה זוג. זוג. שיש להם אחריות מלאה על חייהם המשותפים. הם לא שני צדדים: הוא והוריו והיא והוריה.
אם הוא מסנן מילים לעברה, מרגיש שבגדו בו ובכסף שהתחייבו לתת לו ושהיא אחראית, רחמיי על שניהם.
האם הוריו מצליחים תמיד להתאפק ולא 'לשדר' לזוג הצעיר את מה שהם מרגישים ?
האם הבעל לא יהיה מתוסכל מזה שלא עמדו בהתחייבות ?
ברור שחובתו של בעל להתאפק ולא לומר מילה ובכך ירויח בעולם הזה וגם בעולם הבא.
כתבתי את המציאות שעלולה לקרות ...
 

Ayalas

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הדמיות בתלת מימד
האם הוריו מצליחים תמיד להתאפק ולא 'לשדר' לזוג הצעיר את מה שהם מרגישים ?
האם הבעל לא יהיה מתוסכל מזה שלא עמדו בהתחייבות ?
ברור שחובתו של בעל להתאפק ולא לומר מילה ובכך ירויח בעולם הזה וגם בעולם הבא.
כתבתי את המציאות שעלולה לקרות ...
וגם אם היא רק עלולה לקרות
זה עובר בתת מודע, מתחת לפני השטח
 

מרחבית

משתמש מקצוען
הם לא פושעים. לא כתבתי. אבל אברך שיש לו בחסכונות 200K ומתחייב לכל אחת מארבע בנותיו 400K הוא נסחט.
הוא מרגיש נסחט. זה ברור. וחסר אונים מול המצב הבלתי אפשרי הזה. זה חונק, אין על זה ויכוח.
וזו לעניות דעתי שאלת גדול מה עושים בכל המקרים הרבים האלה, וכל אחד מקבל את התשובה המתאימה לו באופן פרטי.
מכירה אנשים שקבלו כל מיני תשובות שלא הייתי חושבת.
פה באמת השאלה עד כמה ומהי חובת השתדלותו עבור שידוכי בנותיו לפי מצבו האישי.
ולפעמים יש המוותרים על משהו ברקע הבחור, שקצת פחות רגיל, לא על רמת הבחור עצמו, שיכול להיות מצוין מכל בחינה.

ואז הוא אמר לעצמו: מה חובת השתדלות שלי? במה אקיים "בכל משלח ידך"? מה השם רוצה ממני עכשיו?
אה, ודאי! להוציא מר' מוישה הדלפון, שנפלה בחלקו בת מוצלחת שאני דווקא רוצה לבן שלי, התחייבות לארבע מאות אלף שקל.
לא הוא לא אומר זאת לעצמו.
בפעם האלף: זה לא הולך ככה. אלא הוא מעדיף מראש לגשת להצעה אחרת, שיש להם לתת יותר מר' משה הדלפון.
נשמע אכזרי עבור ר' משה.
נשמע הכי הגיוני שבעולם למי שיש לו הצעות של יותר.
וגם ר' משה הדלפון לא רק שבמקומו היה נוהג בדיוק אותו דבר, אלא שגם היה סבור שזה לגמרי בסדר.
ואם האבא של החתן דווקא רוצה את הבת המוצלחת של ר' משה הדלפון מכל הסיבות הנכונות, הוא יתפשר במחילה על מה שלר' משה יש להציע לו. ואולי ר' משה יעלה קצת, אך לא יותר מידי.

זו לא השיטה.
זו המציאות שבשטח. שיש יותר בנות מבנים, והמציאות בשטח שיש חינוך לחיי אברכות, ויש הערכה ורצון דווקא לת''ח.

אל תצייר את זה כאילו מישהו מסוים לוחץ על מישהו מסוים שהוא מעוניין בבתו, שההוא ישלם לו מעל ומעבר ליכולתו. לרוב זה לא כך.
והוא לא חייב לעשות רק את חובת ההשתדלות ותו לא. לא ככה אנחנו חיים. ואף אחד לא טען שהוא עושה הכל בשם חובת השתדלותו המינימאלית והמחויבת. לא.

מה שאין כן מי שמשקר ביודעין ומתחייב לתת סכומים שלא מתכונן לתת.
 
נערך לאחרונה ב:

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
מה שחשוב הוא שכל אדם לא יפעל מתוך הרגש.
כעס על הבחורים 'הסחטנים' וכדומה.
תחשוב האם ישנו סיכוי סביר למצוא בחור הגון ומתאים לבת.
לחשוב נקודתי על הבת שלו ועל המציאות בשטח.
====
אם נתקעתי באמצע הכביש ונהג מונית רוצה לסחוט אותי במחיר גבוה, לפעמים כדאי 'להיסחט' ולא להיות 'עקרוני'.
אם יש לי בת, לפעמים עדיף 'להיסחט' ולמצוא לה בחור הגון וצעיר, מאשר להמתין כמה שנים ולהפסיד שנים יקרות. ומי יודע מה יהיה אז ? השנים שעוברות כמעט תמיד מזיקות מאוד לבת וגם 'מייקרות' את השידוך.
להיות חכם ולא לחשוב על הצדק.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
יש 2 אתרי חדשות חרדים מהדריניוז חריש וחדשות חריש שם תוכלו לקבל הרבה מידע על העיר חריש וכן לחפש ביוטיוב סרט תדמית חריש שהוקרן בכנס לביסוס הקהילות בחריש שנערך לפני 3 שבועות
אני מקוה ששילמת למנהלי האתר על הפרסומת..
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
שלר' משה יש להציע לו
סיפרו כאן מקודם שר' משה הלך לרב ושאל אותו מה לעשות שיש לו 4 בנות והוא בקושי גומר ת'חודש, והרב אמר לו: אין לך ברירה, אם אתה רוצה שידוך נורמלי תציע 300-400*4
(וגם האבא של החתן שמע את הסיפור הזה כמובן, והוא יודע שכשר' משה מציע לו 400 זה על חשבון הטיפולים של אשתו)
 

מרחבית

משתמש מקצוען
לפני כמאה שנה בפולין.
היו בחורות רבות שהתבגרו כי לאביהם לא היה 'נדן' לתת עבורן.
וזה בכלל לא היה קשור לבני-תורה (שהיו מתי מספר).
זאת בעיה עתיקת יומין.
וכאובה מאוד מאוד ...
אבל לא כל כך קשורה לתורה...

וגם לא תמיד לכסף.
וכפי שכתבו, בעיית הרווקות בדורינו חוצה מגזרים. אין ציבור שלא זועק את זעקת הרווקים והרווקות. כולל דתיים לאומיים שחיים כל-כך אחרת, כולל אמריקאים.
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
לפני כמאה שנה בפולין.
היו בחורות רבות שהתבגרו כי לאביהם לא היה 'נדן' לתת עבורן.
כשהיהודים עסקו במסחר, ונשים לא עבדו, ולא היו כוללים, ומי שלא היה לו בסיס למסחר באמת לא היה יכול להתחיל את החיים
זה לא היה בגלל שמוכרחים לקנות בירושלים אחרת יש מצב שיפסידו את החתונה של הבתדודה כי האוטובוס האחרון יצא
(כן , יש עוד סיבות. ברור. סליחה)
 

איתן_ל

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אני חושב לגופו של עניין שבענייני שידוכים במגזר החרדי יש לתת את הדעת על שלושה דברים עיקריים:
1. החוצפה שיש בחלק מהזרמים בציבור החרדי לדרוש דירה וביטחון כלכלי עבור הבן "האברך" מצד הכלה.
2. השד העדתי ו"הגזענות" שיש בעיקר בציבור החרדי.
3. עניין הייחוס- שחלילה הבן או הבת לא יפלו על אדם שלא בן של מישהו.

כל המגרעות האלה בעיקר נמצאים בזרם האשכנזי והתחילו לחלחל לזרם הספרדי. באם יתנו את הדעת על שלושה דברים אלו וישימו להם סוף- בטוחני שבעיית המעוכבים תצנח בעשרות אחוזים.

לצערי זו לא דרכה של תורה, ולא דרך עבודת ה'.

אבל ב"ה יש מעט פיקחים במגזר- מסתכלים לגופו של עניין- מה הבחור/ה ולא מה המוצא שלו/ה ולא מה המשפחה שלו/ה והלוואי וירבו כמותם.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
סיפרו כאן מקודם שר' משה הלך לרב ושאל אותו מה לעשות שיש לו 4 בנות והוא בקושי גומר ת'חודש, והרב אמר לו: אין לך ברירה, אם אתה רוצה שידוך נורמלי תציע 300-400*4
(וגם האבא של החתן שמע את הסיפור הזה כמובן, והוא יודע שכשר' משה מציע לו 400 זה על חשבון הטיפולים של אשתו)
האם הרב אמר כך, הוא לא התכוון שיתחייב על מנת לא לקיים.
ואם הוא לא יודע מאיפה ייקח את הכסף, שישאל שוב.
אני לא אוהבת לספר סיפורי ניסים. את זה אני יכולה לספר לעצמי, ולא לאחרים. אבל, כן. בעניין השידוכים, כפי שכתבו, יש דברים לא רגילים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה