כאילו שהאשכול לא היה מספיק רגיש גם בלי זהלא קשור לנושא (שעליו כבר הפסקתי להגיב)
אבל תפס לי את העין ממתי ובמה התואר שיש בסמינר הישן?
נערך לאחרונה ב:
כאילו שהאשכול לא היה מספיק רגיש גם בלי זהלא קשור לנושא (שעליו כבר הפסקתי להגיב)
אבל תפס לי את העין ממתי ובמה התואר שיש בסמינר הישן?
אני מקווה שאף אחד לא יחווה זאת, אבל לבחורה בת 24-25 אמור כבר להיות הון עצמי התחלתי, ובגיל הזה מעטים השידוכים שיורדים על כסף.את יודעת,
אם ההורים של הבחורה כשהיא תגיע לגיל 28, הם יאכלו ת'לב שלא הציעו יותר אז זאת לא אמונה. זה שקר עצמי.
ואולי שנה היא לא נוראה אבל 8 שנות שידוכים הן אסון.
ומי שיאמר שזה בסדר, כנראה לא חווה זאת...
אין תואר.והנה קם לו תואר ראשון של אונו בסמינר הישן.
אם אפשר לבקשאין תואר.
יש פיקוח של אונו על הלימוד שיהיה ברמה כמו תואר.
ישנם גם דברים שלמרות שבאופן עקרוני אדם עשוי לחשוב שהם טובים, כשהם נהפכים לחובת הכלל הם רעים.החיים שלנו בנויים לפי התורה, ובתוך מסגרת חברתית שמחזיקה את הציבור שבתוכה. אדם הוא יצור חברתי שצריך את המסגרת והשייכות והסטנדרטים החברתיים. זה לא כזה מגונה. זה צורך בסיסי שעוזר לאדם לחיות בצורה שבכללי הוא מאמין בה ורוצה בה. בלי זה, לא היינו עושים המון דברים חשובים. וכן היינו עושים הרבה דברים פחות מומלצים.
נכון שלא פעם יש הקצנה, והגורם החברתי גובר ולוקח מקום חזק מידי. אדם צריך לדעת להיות עצמאי גם בתוך המסגרת. אדם צריך לדעת לא להיסחף לדברים שהוא מתנגד להם. לא תמיד אפשרי עד הסוף, יש לזה מגבלות, כי הוא תלוי גם באחרים. וכל עוד איננו מחליף מסגרת, עליו לקבל גם דברים שהוא לא מסכים איתם לגמרי, אבל לא יכול להיות עצמאי בהם עד הסוף.
מעבר לכך, יש דברים, שהאדם כן מחזיק מהם, וכן חושב אותם לטובים באופן כללי וציבורי. אך הם קשים לו, או שהוא לא מרגיש אותם מספיק, ולולא המסגרת המחייבת לא היה עושה אותם.
עדיין אי אפשר לומר שאם עושה אותם, זה בהכרח גמור, ואין לו בזה שום רצון. ואם אדם כבר עושה אותם, יש עניין גדול שיתכוון כמה שיותר לשם שמיים ורצון טוב. לא בצביעות או ברמיה עצמית. אלא מתוך אותו רצון והסכמה שכן יש בתוכו לערך או לעניין המסוים.
הלא אם באמת היה מתנגד לסדר העדיפויות והדברים העיקריים של החברה שלו, הוא היה עובר לחברה אחרת.
בבית שמש או בקרית מלאכי?מהמשכורת של "סופר מקצוען" אפשר לתת דירות באזור השפלה
הולכים עם ומרגישים בלי. הוי אומר שלפעמים הכל עניין של רצון.אין תואר.
יש פיקוח של אונו על הלימוד שיהיה ברמה כמו תואר.
זה מה שקורה היום ברוב המקרים.רק אני לא מבינה משהו?
מה הבעיה שהזוג ייקח על עצמו משכנתא על הדירה שבה הוא גר?
ההורים יעזרו עם הסכום ההתחלתי, זה הגיוני. ומשכנתא לזוג ושלום.
זה בדיוק המצב היום.רק אני לא מבינה משהו?
מה הבעיה שהזוג ייקח על עצמו משכנתא על הדירה שבה הוא גר?
ההורים יעזרו עם הסכום ההתחלתי, זה הגיוני. ומשכנתא לזוג ושלום.
זהו, שאני מתכוונת לסכום התחלתי מינימלי מבחינת הבנק.זה מה שקורה היום ברוב המקרים.
השאלה אם ההורים מתחייבים להון של 400-800K והשאר משכנתא או להרבה פחות אם בכלל.
תגדירי מקום ממוצע?זהו, שאני מתכוונת לסכום התחלתי מינימלי מבחינת הבנק.
האם אלו הסכומים המינימליים כדי לקבל משכנתא על דירה ממוצעת במקום ממוצע?
מקום ממוצע זה נגיד,תגדירי מקום ממוצע?
משכנתא נגזרת גם מגובה השכר של הלווים ועוד נתונים.
בתכלס הרבה זוגות מקבלים סכומים גדולים אבל כדי להישאר בירושלים נוטלים עוד משכנתא לא קטנה בכלל.
מה אם מקומות עבודה?תקשיבו טוב- היום חריש זה הדיבור !!!!
אני מניחה ש800 זה גבול עליון. אם כי פה טענו בעבר שסכום מכובד אצל ליטאים לא ירד מ500K.מקום ממוצע זה נגיד,
או בפרברי הערים המרכזיות (נווה יעקב קרית יובל)
או בפריפריה קרובה (ביתר, ק"ס, רמב"ש)
נגיד. כמובן הכל בהכללות גסות.
וכמובן שמשכנתא נגזרת גם מדמות הלווים.
אבל עדיין... 800 אלף נשמע לי הרבה מעבר לסכום התחלתי. לא?
באופן אישי חייבת לומר שזה מגעיל אותי
ושקשה לי להאמין שמישהו יוצא מכל זה יותר גדול בתורה או משהו.
ולמה שההורים לא יתחלקו חצי חצי? זה מה שאני לא מצליחה להבין.
הלוואי שזה היה גבול עליוןאני מניחה ש800 זה גבול עליון.
לא צריך להגזים.הלוואי שזה היה גבול עליון
אני שמעתי על בחור שדורש 1,000,000 ש"ח מינימום (מוזר שלא דולר)
מישיבת "-----"
ולמיטב ידיעתי הוא לא היחיד
הדודה של אותו בחור אמרה שיש לו מלא הצעות
(אם כי יכול להיות שהיא מגזימה בהקשר להצעות כמו שאמרו פה)
קיצוני, לא מאד, לא מגזימהלא צריך להגזים.
המקרה שאת מתארת הוא וודאי קיצוני מאוד.
למיטב ידיעתי 800 זה אכן גבול עליון.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קו
א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ: