מהרב גוגל...
פתרון לתקלות למדפסת
BROHER
לא פעם כאשר אנו נתקלים בתקלת דיו למדפסת ברדר שלנו עוברת בראשנו המחשבה לרכוש מדפסת חדשה זולה ונטולת בעיות . האם הדבר נכון ? לא תמיד . המדפסת החדשה תהיה קרוב לוודאי חסכונית פחות ותביא איתה תקלות חדשות ומורכבות יותר. מומלץ מאוד לתת מספר דקות את הדעת למדפסת הוותיקה שלנו , לנסות לפתור את התקלה ולאחר מכן להחליט החלטה מושכלת. במאמר זה ננסה להעניק לך הלקוח את הכלים הבסיסיים לאבחן ולפתור תקלות במדפסת שלך.
ראש דיו מדפסת או מחשב?
שלב ראשון בפתרון הבעיה אנו צריכים לאתר את מקורה,דיו או מדפסת או מחשב . אנו נבודד את המדפסת מהמחשב ע"י הוצאת דף בדיקה או צילום (במדפסות החדשות יותר). במידה ודף הבדיקה תקין התקלה במחשב במידה ודף הבדיקה (או הצילום) אינו תקין (או לא מתבצע) התקלה כמובן במדפסת.
במידה ותקלה במחשב – רוב התקלות במחשב נובעות כתוצאה מהתקנה חסרה או פגומה של ה-
DRIVER . הדריבר הינו התוכנה שקיבלנו עם המדפסת שמתפקידה לקשר בין המחשב למדפסת. ניתן להיכנס להגדרות המדפסת ע"י לחיצה על לוח בקרה – מדפסות ופקסים – דגם המדפסת . נבדוק את המדפסת מוגדרת כברירת מחדש (סימון וי ) ניכנס למאפיינים ונוודא שההגדרות הגיוניות. במידה ולא צלחה דרכנו (ואנו בטוחים שהתקלה ב – DRIVER) נסיר את ההתקנה דרך התחל – לוח בקרה – הסרת תוכניות ונתקין אותה מחדש לא לפני שווידאנו שתוכנת ההתקנה שקיבלנו עם המדפסת בידינו או לחלופין הורדנו תוכנת התקנה למדפסת מאתר החברה.
לפני ביצוע פעולה זאת מומלץ לנתק את הכבל ה – USB המקשר בין המדפסת למחשב ולהתקין אותו בכניסת USB אחרת במקרים רבים שקע ה-USBלא מותקן כהלכה והחלפת השקע פותרת את הבעיה.
בהנחה שהמדפסת שמישה , לאחר ביצוע פעולות אלה המדפסת "חייבת" להדפיס . במידה והמדפסת לא שמישה נעבור לפסקה הבאה.
תקלות אופייניות במדפסת ברדר
הוצאת דף בדיקה– לחיצה על MENU – INK MANAGEMENT – TEST PRINT
אין ניסיון הדפסה – כשהדף אינו נמשך ואין רעש של ניסיון הדפסה התקלה כנראה מחשב.יש לבצע דף בדיקה כדי לאמת זאת ,לפני ש"ננבור" במחשב נוודא שיש דיו במחסניות ואין הודעה להחליף מחסנית (חוסר דיו למדפסת באחת המחסניות לא מאפשר הדפסה).
דף מנסה להמשך– בשעת מתן פקודת הדפסה\צילום הדף מנסה להימשך ע"י המדפסת ויש רעש של ניסיון משיכה. אנו נסתכל לתוך המדפסת (עדיף באמצעות פנס) לנקודה בו הגומייה מושכת את הנייר.אם הגומייה מתחלקת ננקה אותה באמצעות מגבון(עדיף חומר אלכוהולי)אפשר אפילו לחספס אותה באמצעות ניר לטש והיא תמשוך מעתה את הניר. במידה ולא יש צורך להחליפה בעלות לא גבוהה במעבדה.
במידה והגומייה לא מסתובבת כלל סביר להניח שהבעיה במערכת ההזנה של הניר במדפסת ויש לתקנה במעבדה בלבד (עלות בינונית) .
נייר נתקע במדפסת– בשום מקרה אין למשוך את הנייר מהחלק הקדמי של המדפסת אשר מפעיל לחץ על מערכת הזנת הנייר ועלול לפגוע בה . יש לפתוח דלת אחורית הנמצאת בחלק האחורי של המדפסת ולמשוך הנייר משם בעדינות תוך השתדלות לא להשאיר חלקי נייר בתוך המדפסת שייגרמו לתפיסת נייר שוב ושוב .
הדפסה חלקית\לא איכותית –
סביר להניח שראש ההדפסה הפנימי סתום חלקית כתוצאה מבלות או חוסר שימוש או דיו לא איכותי (
VOX ו ORINKאיכותיים) .
יש לבצע ניקוי ע"י MENU – INK MANAGEMENT – TESTPRINTלאחר יציאת דף בדיקה יש לענות על השאלות והמדפסת תשאב דיו בחוזקה דרך ראש ההדפסה וכך תנקה אותו . לאחר שניים שלוש ניסיונות אם הדבר לא עלה בידך יש לפנות למעבדה או מוכר הדיו שלך.