בעיה במדפסת Brother - מדפיסה דפים ריקים

א. י. ג.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
המדפסת [Brother] התחילה פתאום להוציא דפים ריקים. אציין שהדיו כמעט מלא.
דגם - Brother MFC-J430W Printer .
האם משהו נתקל פעם בכזה סיפור.

בשירות לקוחות של Brother אמרו לי שהיות והשתמשתי עם עם דיו תואם ולא מקורי זה סָתַם את הצינור של הדיו. מה שמעניין הוא שאני משתמש עם הדיו הזה כבר כמה שנים ומה קרה פתאום?!
 

א. י. ג.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
WIFI ישירות למחשב.
 

אין דופי

משתמש סופר מקצוען
הוא המכשיר היחיד שמחובר אליה?
אני ממליץ לנסות להתחבר דרך כבל ישיר למחשב, או לחלופין לבדוק שההתקנים מתואמים ושאין דרייבר או הגדרה לא מתאימה.
מחילה מהחברה, נשמע הרבה יותר הגיוני מ'סתימת חור דיו'. אם זה באמת הבעיה, הייתי מצפה לכתמי דיו לא ברורים או לפחות להתראה מהמדפסת.
 

א. י. ג.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בעיה במדפסת.jpeg
חברתי ישירות למחשב והבעיה נשארה...
ניסיתי להדפיס 4 ריבועים גדולים של כל הצבעים, ואז כן הצליח, אבל יצא גרוע מאוד. מצו"ב תמונה.
 

aridesk

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עריכה והפקת סרטים
מהרב גוגל...

פתרון לתקלות למדפסת


BROHER


לא פעם כאשר אנו נתקלים בתקלת דיו למדפסת ברדר שלנו עוברת בראשנו המחשבה לרכוש מדפסת חדשה זולה ונטולת בעיות . האם הדבר נכון ? לא תמיד . המדפסת החדשה תהיה קרוב לוודאי חסכונית פחות ותביא איתה תקלות חדשות ומורכבות יותר. מומלץ מאוד לתת מספר דקות את הדעת למדפסת הוותיקה שלנו , לנסות לפתור את התקלה ולאחר מכן להחליט החלטה מושכלת. במאמר זה ננסה להעניק לך הלקוח את הכלים הבסיסיים לאבחן ולפתור תקלות במדפסת שלך.


ראש דיו מדפסת או מחשב?


שלב ראשון בפתרון הבעיה אנו צריכים לאתר את מקורה,דיו או מדפסת או מחשב . אנו נבודד את המדפסת מהמחשב ע"י הוצאת דף בדיקה או צילום (במדפסות החדשות יותר). במידה ודף הבדיקה תקין התקלה במחשב במידה ודף הבדיקה (או הצילום) אינו תקין (או לא מתבצע) התקלה כמובן במדפסת.


במידה ותקלה במחשב – רוב התקלות במחשב נובעות כתוצאה מהתקנה חסרה או פגומה של ה-

DRIVER . הדריבר הינו התוכנה שקיבלנו עם המדפסת שמתפקידה לקשר בין המחשב למדפסת. ניתן להיכנס להגדרות המדפסת ע"י לחיצה על לוח בקרה – מדפסות ופקסים – דגם המדפסת . נבדוק את המדפסת מוגדרת כברירת מחדש (סימון וי ) ניכנס למאפיינים ונוודא שההגדרות הגיוניות. במידה ולא צלחה דרכנו (ואנו בטוחים שהתקלה ב – DRIVER) נסיר את ההתקנה דרך התחל – לוח בקרה – הסרת תוכניות ונתקין אותה מחדש לא לפני שווידאנו שתוכנת ההתקנה שקיבלנו עם המדפסת בידינו או לחלופין הורדנו תוכנת התקנה למדפסת מאתר החברה.

לפני ביצוע פעולה זאת מומלץ לנתק את הכבל ה – USB המקשר בין המדפסת למחשב ולהתקין אותו בכניסת USB אחרת במקרים רבים שקע ה-USBלא מותקן כהלכה והחלפת השקע פותרת את הבעיה.

בהנחה שהמדפסת שמישה , לאחר ביצוע פעולות אלה המדפסת "חייבת" להדפיס . במידה והמדפסת לא שמישה נעבור לפסקה הבאה.


תקלות אופייניות במדפסת ברדר

הוצאת דף בדיקה– לחיצה על MENU – INK MANAGEMENT – TEST PRINT

אין ניסיון הדפסה – כשהדף אינו נמשך ואין רעש של ניסיון הדפסה התקלה כנראה מחשב.יש לבצע דף בדיקה כדי לאמת זאת ,לפני ש"ננבור" במחשב נוודא שיש דיו במחסניות ואין הודעה להחליף מחסנית (חוסר דיו למדפסת באחת המחסניות לא מאפשר הדפסה).



דף מנסה להמשך– בשעת מתן פקודת הדפסה\צילום הדף מנסה להימשך ע"י המדפסת ויש רעש של ניסיון משיכה. אנו נסתכל לתוך המדפסת (עדיף באמצעות פנס) לנקודה בו הגומייה מושכת את הנייר.אם הגומייה מתחלקת ננקה אותה באמצעות מגבון(עדיף חומר אלכוהולי)אפשר אפילו לחספס אותה באמצעות ניר לטש והיא תמשוך מעתה את הניר. במידה ולא יש צורך להחליפה בעלות לא גבוהה במעבדה.


במידה והגומייה לא מסתובבת כלל סביר להניח שהבעיה במערכת ההזנה של הניר במדפסת ויש לתקנה במעבדה בלבד (עלות בינונית) .



נייר נתקע במדפסת– בשום מקרה אין למשוך את הנייר מהחלק הקדמי של המדפסת אשר מפעיל לחץ על מערכת הזנת הנייר ועלול לפגוע בה . יש לפתוח דלת אחורית הנמצאת בחלק האחורי של המדפסת ולמשוך הנייר משם בעדינות תוך השתדלות לא להשאיר חלקי נייר בתוך המדפסת שייגרמו לתפיסת נייר שוב ושוב .




הדפסה חלקית\לא איכותית –



סביר להניח שראש ההדפסה הפנימי סתום חלקית כתוצאה מבלות או חוסר שימוש או דיו לא איכותי (


VOX ו ORINKאיכותיים) .

יש לבצע ניקוי ע"י MENU – INK MANAGEMENT – TESTPRINTלאחר יציאת דף בדיקה יש לענות על השאלות והמדפסת תשאב דיו בחוזקה דרך ראש ההדפסה וכך תנקה אותו . לאחר שניים שלוש ניסיונות אם הדבר לא עלה בידך יש לפנות למעבדה או מוכר הדיו שלך.
 

חוה ש

משתמש מקצוען
מהרב גוגל...

פתרון לתקלות למדפסת


BROHER


לא פעם כאשר אנו נתקלים בתקלת דיו למדפסת ברדר שלנו עוברת בראשנו המחשבה לרכוש מדפסת חדשה זולה ונטולת בעיות . האם הדבר נכון ? לא תמיד . המדפסת החדשה תהיה קרוב לוודאי חסכונית פחות ותביא איתה תקלות חדשות ומורכבות יותר. מומלץ מאוד לתת מספר דקות את הדעת למדפסת הוותיקה שלנו , לנסות לפתור את התקלה ולאחר מכן להחליט החלטה מושכלת. במאמר זה ננסה להעניק לך הלקוח את הכלים הבסיסיים לאבחן ולפתור תקלות במדפסת שלך.


ראש דיו מדפסת או מחשב?


שלב ראשון בפתרון הבעיה אנו צריכים לאתר את מקורה,דיו או מדפסת או מחשב . אנו נבודד את המדפסת מהמחשב ע"י הוצאת דף בדיקה או צילום (במדפסות החדשות יותר). במידה ודף הבדיקה תקין התקלה במחשב במידה ודף הבדיקה (או הצילום) אינו תקין (או לא מתבצע) התקלה כמובן במדפסת.


במידה ותקלה במחשב – רוב התקלות במחשב נובעות כתוצאה מהתקנה חסרה או פגומה של ה-

DRIVER . הדריבר הינו התוכנה שקיבלנו עם המדפסת שמתפקידה לקשר בין המחשב למדפסת. ניתן להיכנס להגדרות המדפסת ע"י לחיצה על לוח בקרה – מדפסות ופקסים – דגם המדפסת . נבדוק את המדפסת מוגדרת כברירת מחדש (סימון וי ) ניכנס למאפיינים ונוודא שההגדרות הגיוניות. במידה ולא צלחה דרכנו (ואנו בטוחים שהתקלה ב – DRIVER) נסיר את ההתקנה דרך התחל – לוח בקרה – הסרת תוכניות ונתקין אותה מחדש לא לפני שווידאנו שתוכנת ההתקנה שקיבלנו עם המדפסת בידינו או לחלופין הורדנו תוכנת התקנה למדפסת מאתר החברה.

לפני ביצוע פעולה זאת מומלץ לנתק את הכבל ה – USB המקשר בין המדפסת למחשב ולהתקין אותו בכניסת USB אחרת במקרים רבים שקע ה-USBלא מותקן כהלכה והחלפת השקע פותרת את הבעיה.

בהנחה שהמדפסת שמישה , לאחר ביצוע פעולות אלה המדפסת "חייבת" להדפיס . במידה והמדפסת לא שמישה נעבור לפסקה הבאה.


תקלות אופייניות במדפסת ברדר

הוצאת דף בדיקה– לחיצה על MENU – INK MANAGEMENT – TEST PRINT

אין ניסיון הדפסה – כשהדף אינו נמשך ואין רעש של ניסיון הדפסה התקלה כנראה מחשב.יש לבצע דף בדיקה כדי לאמת זאת ,לפני ש"ננבור" במחשב נוודא שיש דיו במחסניות ואין הודעה להחליף מחסנית (חוסר דיו למדפסת באחת המחסניות לא מאפשר הדפסה).



דף מנסה להמשך– בשעת מתן פקודת הדפסה\צילום הדף מנסה להימשך ע"י המדפסת ויש רעש של ניסיון משיכה. אנו נסתכל לתוך המדפסת (עדיף באמצעות פנס) לנקודה בו הגומייה מושכת את הנייר.אם הגומייה מתחלקת ננקה אותה באמצעות מגבון(עדיף חומר אלכוהולי)אפשר אפילו לחספס אותה באמצעות ניר לטש והיא תמשוך מעתה את הניר. במידה ולא יש צורך להחליפה בעלות לא גבוהה במעבדה.


במידה והגומייה לא מסתובבת כלל סביר להניח שהבעיה במערכת ההזנה של הניר במדפסת ויש לתקנה במעבדה בלבד (עלות בינונית) .



נייר נתקע במדפסת– בשום מקרה אין למשוך את הנייר מהחלק הקדמי של המדפסת אשר מפעיל לחץ על מערכת הזנת הנייר ועלול לפגוע בה . יש לפתוח דלת אחורית הנמצאת בחלק האחורי של המדפסת ולמשוך הנייר משם בעדינות תוך השתדלות לא להשאיר חלקי נייר בתוך המדפסת שייגרמו לתפיסת נייר שוב ושוב .




הדפסה חלקית\לא איכותית –



סביר להניח שראש ההדפסה הפנימי סתום חלקית כתוצאה מבלות או חוסר שימוש או דיו לא איכותי (


VOX ו ORINKאיכותיים) .

יש לבצע ניקוי ע"י MENU – INK MANAGEMENT – TESTPRINTלאחר יציאת דף בדיקה יש לענות על השאלות והמדפסת תשאב דיו בחוזקה דרך ראש ההדפסה וכך תנקה אותו . לאחר שניים שלוש ניסיונות אם הדבר לא עלה בידך יש לפנות למעבדה או מוכר הדיו שלך.

תודה רבה! מאד עזר לי.
 

ברג

משתמש רשום
אני מנצל את הפורו
לשאלה חדשה
יש לי מדפסת זירוקס 3025
בכל הפעלה של המדפסת זה מדפיס דף נסיון
וסת מבזבז דפי / דיו
אי פותרי את הבעיה הזאת?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה