כללי בעיה בהדפסה - בקשת סיוע ופתרון

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
לאחרונה הודפסו שני ספרים (בצבע מלא) שעימדתי וסגרתי אותם לדפוס. בשניהם התגלתה אותה הבעיה: הצללים שאמורים להיות שחורים ממש נראו בספר המודפס יותר כאפור-ירוק-כהה ולא כל כך שחור, או אולי כעין שחור מלוכלך. אני מבינה שזו בעיה בהגדרת הצבעים או בסגירה. מה עלי לעשות כדי שזה לא יקרה שוב?
אדייק ואומר שהטקסט למשל יצא שחור ממש, וגם הצללים הללו שאני מדברת עליהם התחילו להתכהות, ורק בשחור האטום ממש יש את הבעיה, וגם לא בכל התמונות. זה לא כל כך בולט לעין, אבל כשרואים את זה, זה מאוד מפריע.
אודה על כל עזרה ופתרון.
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
אינדזיין.
התמונות בפוטושופ.
 

תקשורת

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
הרבה פעמים זה בעיה בריפ של הדפוס- שהם עוד לא התקדמו עם ההתקדמות התוכנות
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אולי בעי'ה של רווי'ה באזורים הכהים ביותר
נסי לדגום את השחור הבעייתי ולבדוק את ערכי ה CMYK שלו.
תלוי בסוג הנייר, אבל זה לא אמור לעבור את ה-250 בערך

לפעמים כשמשחקים עם LEVELS בפוטושופ מגיעים לתוצאות שגורמות בלגן בהדפסה.

ואולי המסך שלך לא מכוייל?
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
השאלה היא איך אני מגדירה שחור יפה או שחור רגיל כשמדובר בחלק של תמונה? לדוגמא - יש לי סלע, יש בו הרבה גוונים, ביניהם שחור. כל הצבעים יצאו יפה חוץ מהשחור.
או אולי זה כמו שאמר תקשורת לא בעיה שלי? יכול להיות? הספרים הודפסו בשני מקומות שונים. יכול להיות שלשניהם יש בעיה? ובכל מקרה, האם אין דרך לפתור אותה?
 

מעיינות21

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
זה יכול לקרות.בוודאי.
במיוחד אם זה צבעוני אז זה הרי עובר 4 צבעים עד שהוא מגיע לצבע האמיתי.
ובעניין הנ"ל זה ברור כי השחור שלך בנוי מ4 צבעים לעומת הטקסט שהוא בנוי משחור בלבד.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
לדעתי הגדרת הצל שלך צריכה להיות בנויה מ100% שחור.
יתכן שהדיו הצבעוני באיכות טובה יותר משל השחור או משהו כזה ולכן השחור שמודפס בסוף לא מכסה מספיק את השכבות שמתחת ולכן רואים ירוק.
 

zap

משתמש צעיר
בעיה עם שחור....- שיעור בהמרת צבע ופרופילים (ממודל למודל)

לגבי צל, כשרוצים צל שחור - אכן, יש צורך לבנותו מ-100% שחור....וגם לכך יש פתרון...
אך לגבי שחור בתמונה עצמה - לא בצל, הבעיה היא לדעתי: בעיה של המרת צבע לפי פרופיל מתאים מ-RGB ל-CMYK .
ראשית כל, גם כפי שמופיע בספר של מנטור ובעוד מקורות רבים וטובים, כשאנו פותחים תמונה ומתחילים לטפל בה להכינה לדפוס וכו'...בטרם הפכנו אותה ל-CMYK עוד כאשר היא במודל RGB
ולאחר שהגדרנו שחור ולבן ובצענו את כל הפעולות התיקונים והאפקטים שאנו רוצים על התמונה כשהיא במודל RGB ומגיע שלב ההמרה של התמונה למודל CMYK, הרי שחשוב לבחור פרופיל נכון ומתאים לפרוייקט, פרופיל רצוי זה מאד חשוב....לכאורה למנטור יש פרופילים שלהם (וכל דיון בפרופילים שלהם ובכל פרופיל אפשרי מצדיק כבר אשכול בפני עצמו....)
נושא זה של המרת תמונה ממודל למודל בפרופילים שונים קובע את התוצאה...
ומבלי מיד לסבך ולפרט פה אנסה להסביר בקצרה...
בעצם כשתמונה נמצאת במודל RGB היא אין בה שחור...גם כשאנחנו רואים שחור אין שחור...יש פנסים אדום, ירוק, כחול, שלכאורה היו אמורים ליצור בהמרה CMY ללא שחור בכלל..הרי כל אחד מצבעי ההדפסה הוא המשלים לאחד מצבעי המסך בגלגל הצבעים...והשחור כל אחד יודע שהוסיפו אותו לשיפור ההדפסה...כיוון שכל 3 הצבעים של דפוס הבסיסיים : ורוד, תכלת, צהוב - בערבוב מלא יחד יצרו חום בוצי ולא ממש שחור וכדי להוסיף שחור שיכול להיות מודפס שחור נקי בהדפסה הוסיפו שחור נקי להדפסה...
היות שבהדפסה שמים הדיו לפי מה שהוגדר בקובץ, הרי שיש ליצור ולהגדיר את השחור כבר בקובץ. בדפוס - זה לא בעיה איך להגדיר שחור, לוקחים דיו שחור ומוסיפים, ואיך יגדירו שחור בקובץ? הרי התמונה במקורה מפנסים של 3 צבעים ללא שחור...א"כ מהיכן נוצר השחור בעצם, מנין היגיע לנו שחור לתוך הקובץ לתמונה של ה-CMYK? מי הגדיר והכניס אותה בהמרה? ועוד שאלה לגבי מי יגן וכיצד על כמות הדיו שלא תעבור 300% שלא יהא עומס צבע על הדף?
הפרופיל!!! - הפרופיל הוא הוא היוצר והאחראי....והוא אמור להתאים לסוג הניר...
ובהתליך ההדפסה כמו גם בהמרה....בא לידי ביטוי יצירת השחור והדפסתו....בשיטת:UCR או GCR וכאן כמובן נכנס גם הריפ וגם הדפסים שאמורים להיות מקצועיים ולהבין זאת...
לפירוט לגבי הנקודות הללו מתאים אפילו אשכול של דיון בנושא צבע מודלים המרה כיול וכו'....נוכל לדון גם באשכול נפרד או פה...ואם תהיה דרישה לפירוט בנושא..אפרט........:)
 

miri

מירי הס- אמנית ציור
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
תודה zep האם תוכלי להביא דוגמא של המרת תמונה לcmyk? אני יודה לך מאד
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
תודה לכולם על העזרה והסיוע!
תודה רבה ל-zap. הצלחתי להבין מה הבעיה שכתבת, אבל לא מה הפתרון. האם תסכימי לפרט יותר, עד שאדע מה עלי לעשות?
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
CKUH

מאוד חשוב לעבוד עם פרופיל צבע נכון.
כאשר ממירים מ-RGB ל-CMYK מומלץ ביותר לא להשתמש בברירת המחדל של התוכנות, אלא לעשות בעצמך את המרת הפרופיל ולבחור מתוך רשימה את מה שהכי מתאים לסוג ההדפסה. כך תקבלי על המסך מראה שהוא הקרוב ביותר לתוצאה בדפוס.

הפרופיל הסטנדרטי בארץ הוא לפי צבעים אירופאים, וזה שונה קצת מצבעים אמריקאים שזו ברירת המחדל של הפרופיל ברוב התוכנות.

בהמרת פרופיל צבע ניתן גם לקבוע פרמטרים שונים כמו מידת התפשטות הצבע על הנייר (שונה מאוד בין סוגי נייר שונים, לפי כמה שהם סופגים. למשל - נייר עיתון ונייר כרומו)

עכשיו איך עושים את זה:

בתוכנות ADOBE
בתפריט EDIT
יש אופצי'ה שנקראת
ASSIGN PROFILE (אילוס)
או
CONVERT PROFILE (פוטושופ)

נכנסים ובוחרים מהרשימה את המתאים.
EUROSCALE COATED לנייר כרומו
EUROSCALE UNCOATED לנייר רגיל
ניתן לבקש מהדפוס/עיתון וכו' את הפרופיל שלהם, או לשאול אותם מה הכי מתאים לעבודה.

יש שם עוד אופציות שאפשר לשנות, אין לי זמן להרחיב כרגע. אולי ZAP?

יש לי גם הדרכה מאוד מעניינת בנושא, שכתב מישהו בפורום זמן דיגיטלי, אני אצרף אותה מאוחר יותר.

(מעבר לזה - כמובן, תמיד יש הבדלים בין המסך שלך לדפוס, וצריך לקחת את זה בחשבון ולוודא גם בדפוס שהקובץ הגיע כמו שצריך, או פשוט לגשת לדפוס ולראות איך זה אצלם).
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה