בירור זכר ונקבה

יענקי111

משתמש צעיר
לפני כמה ימים היה לי ויכוח לגבי המשפט "עתות רצון נדירים".
להבנתי, "עתות רצון נדירות" הוא המשפט הנכון כי עת היא לשון נקבה, אך מה לעשות והסופר התעקש על "עתות רצון נדירים".
את דעתכם המנומקת אשמח לקבל.
יום טוב, שבוע טוב
 

מנחם מלוין

משתמש רשום
שאלתך מזכירה לנו את פשר לימוד התחביר
להבין את שיוך המילים במשפט למי כל אחת מקושרת ומה משמעותה.
כך ששתי האפשרויות נראות לי תקינות.
אלא שאם הנדירות היא של הרצון
היה צ"ל עיתות רצונות נדירים
או עיתות רצון נדיר.
כך נראה לי מקופיא.
מנחם
 

קבצים מצורפים

  • לוגו אוהב ספר.jpg
    KB 116.2 · צפיות: 14

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עתות רצון = עתות של רצון, ועל כן יבחר הסופר: "עתות רצון נדירות" או "עתות רצון נדיר"... כלומר, אם העתות נדירות או הרצון נדיר.
 

יענקי111

משתמש צעיר
נכון הדבר.
גם אני לתומי חשבתי כך, אך מה לעשות והסופר התעקש אחרת...
נכתב ע"י אפכא מסתברא;1235160:
עתות רצון = עתות של רצון, ועל כן יבחר הסופר: "עתות רצון נדירות" או "עתות רצון נדיר"... כלומר, אם העתות נדירות או הרצון נדיר.
 

ברוך_השם

משתמש רשום
סופרים עקשניים שבטוחים שיודעים עברית נכון יותר מכל מגיה...

מה שאפכא כתב זה הנכון.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה