בין בשר לחלב

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לא קשור לפורום אולם זהו הפורום הכי קרוב לתורני בפרוג.
האם זה נכון ומה המקור למנהג מסוים של חלק מהאנשים לחכות בין בשר לחלב רק לתחילת השעה השישית כלומר חמש שעות ומקצת שעה
שמעתי גם על מנהג של חמש וחצי שעות אולם זה ממש לא ברור לי כי אם לפי מקצת שעה ככולה הרי שחמש וקצת מועיל ואם מצד רוב שעה צריך 31 דקות .
אשמח לקבל מקור הלכתי.
 

שמח לעזור

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אני גם שמעתי על כאלו אנשים ותמיד אני מחפש זכר ועניין.
בהלכה נפסק שש, והדעות שנדחים הם שעה וארבע שעות, כמדומני.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י שמח לעזור;529265:
אני גם שמעתי על כאלו אנשים ותמיד אני מחפש זכר ועניין.
בהלכה נפסק שש, והדעות שנדחים הם שעה וארבע שעות, כמדומני.

אם אני זוכר נכון דעת הרמ"א היא קינוח הפה והדחתו והחלפת מפה, או שעה אחת, אך הוא כותב בעצמו שמי שיש בו ריח תורה ישמור שש.
ההולנדים נוהגים שעה.

דעת הפרי חדש היא 6 בימות הקיץ, ו-4 בחורף ואכן דעה זו נדחתה.

חלק מהיקים נוהגים שלוש, ושמעתי שמקור למנהגם נמצא ברבינו ירוחם.

לגבי הדעות שאתה מחפש, אולי תבדוק בספר הכשרות של הרב פוקס

(דרך אגב - הפורום הזה בהחלט נועד גם בשביל שאלות כאלה)
 

chayasl

משתמש סופר מקצוען
שלום,
אני יודעת שהיקים מחכים 3 או 4 שעות.
וגם שמעתי שבחסידות מסוימת מחכים עד השעה השישית, רק אם עוברים מיום ללילה, כלומר אם יש בתוך ה 5 שעות שקיעה או זריחה..
 

TIP X

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
באיזה חסידות ?

לפני כעשר שנים חיפשתי עם ראש ישיבה חשוב, מקור לענין ולא מצאנו [כוונתי למנהג הראשון שפתחתי בו] ורק הפוך מצאנו בערוך השולחן שמביא לא לעשות כן - כרגע אני כותב מזיכרון ונא לא לתפוש אותי על המילה..
 

ובר

משתמש רשום
גם אני חיפשתי לפני הרבה זמן מקור מוסמך למנהג של חמש שעות ולא מצאתי,
מה שכן, מקובל שבגלציה נהגו ככה ובפרט חסידי צאנז אולם לא מצאתי סימוכין לזה ולהיפך האדמו"ר ר' יענקלע מפשעווארסק זצ"ל שהיה מקור למנהגי גלציה בכלל וצאנז בפרט ביטל את המנהג וגם זקני הגה"צ ר' העניך פדווא זצ"ל אבד"ק לונדון שהיה פוסק גלציאני ביטל מאוד המנהג הזה.
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מעניין שבמשפחתה של אימי נהגו כך.
הונגרים מבודפשט - ולא חסידים.
 

תמנתי ווב דיזיין

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
זו לא הלכה, זה מנהג של רוב שישית. גם אצלנו נוהגים כך.
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
ענין ההמתנה שש שעות מבוסס על דברי הגמרא בחולין שם מובא שיש להמתין שיעור כל שהוא, ומובא שם שמר עוקבא המתין בין בשר בחלב שיעור שבין סעודה אחת לשניה. על סמך מנהג זה של מר עוקבא כותב הרי"ף שמוכח מהתלמוד שיש להמתין שיעור כלשהו, ומכיון שלא מצאנו שיעור פחות מהשיעור שהמתין מר עוקבא, על כן אין להמתין פחות משיעור שבין שתי סעודות. הרמב"ם פירט ששיעור זה הוא ערך שש שעות.
מכיון שכך יש המבינים שאין הכוונה לשש שעות מדויקות ויש להקל בכך. מה גם שמובא בהלכה שהעולם נוהג להמתין רק שעה אחת ויש להם על מה שיסמוכו.
הייתי מרחיב יותר אלא שנטרפה השעה.
 

עורך תורני

משתמש צעיר
געוולדיג, שתים עשרה אצלך זה טריפה? :)

עוד דבר מענין בנידון דנן, לפני מספר שנים התבררה לי הלכה שלא מאד שכיחה, אך חשוב לדעת אותה. במידה ואדם ישן שינת קבע של לילה לאחר אכילת בשר, לאחר מכן מותר לו לאכול חלב, אף אם לא עברו שש שעות. (מעשה שהיה ב'קמפ' ישיבתי, וכך הורה הלכה למעשה הגר"ע אויערבך שליט"א)
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
מה שמצאתי בשאלה זו:
 

קבצים מצורפים

  • זמן המתנה בין בשר לחלב.PDF
    KB 260.5 · צפיות: 42

chayasl

משתמש סופר מקצוען
אכן כמו שכתבו, זה בחסידות צאנז.
מצאתי מקור.. ספר "דברי יציב" לרבי יקותיאל יהודה הלברשטאם זצוק"ל. בחלק "ליקוטים והשמטות" עמ' ע"ח, סימן ס"ט.
 

קבצים מצורפים

  • ללא שם.JPG
    KB 583.1 · צפיות: 33

ובר

משתמש רשום
הרב עבדיה יוסף שליט"א מביא בספרו יביע אומר ח"א יו"ד סימן ד ובח"ג יו"ד סימן ג כמה צדדים להקל בחמש שעות וחצי והוא מיקל בשעת הדחק, עכ"פ מעניין לעיין שמה שמביא כמה מקורות בענין.
 

נועי

משתמש חדש
מקור המנהג

מקור המנהג - מפי השמועה, הוא אצל גאון הגאונים - הדברי חיים מצאנז זי"ע.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה