מה שנכון - נכון
משתמש צעיר
היום בעוד ארבע שבועות יתקיימו הבחירות של המנהל הקהילתי בנווה יעקב,
מצו''ב מכתב ששלחתי ל'רשות הרבים' של יתד וכן ל'קולות התושבים' של החינמון השכונתי 'קול השכונה'
תושבי נווה יעקב הקוראים שורות אלו - קחו את הדברים לתשומת ליבכם.
בנוסף שתפו את הדברים עם מכריכם תושבי השכונה. ניתן לשתף במייל וכדו' וכן ניתן להדפיס, לפרסם ולתלות,
וכמובן שאפשר להעביר את עיקרי הדברים למכריכם גם בע''פ.
שלום רב,
בהתקרב מועד הבחירות למינהל הקהילתי רציתי להעיר את תשומת לב הציבור לדברים העומדים על סדר היום.
הגיע הזמן להתעורר ולהתכונן כמו שצריך לקראת הבחירות.
על פניו יחשוב החושב שבסך הכל מדובר בבחירות למנהל הקהילתי ואין לזה שום משמעות מיוחדת.
ידוע מה רבותינו אמרו על הבחירות המוניציפאליות שאנשים חושבים שזה רק משפיע על פינוי האשפה וכדו' - 'הרבה גופי תורה תלויים בזה'
גם לבחירות למנהל הקהילתי יש משקל כבד ומשמעותי מאוד ואי אפשר כלל וכלל לזלזל בכך.
כידוע בקדנציה הנוכחית של המנהל הקהילתי, אנו תושבי השכונה חווינו (וחווים עדיין) סבל משמעותי שלא יתואר.
במקום שהמנהל ישרת את התושבים, המציאות היא הפוכה לחלוטין.
אפרט בזאת כמה נקודות שיסכמו בגדול את כשלי המנהל הנוכחי
1. המנהל תפקד כביכול והוא חברה עסקית ולא זרוע של עיריית ירושלים עם תקציבים אדירים ויכולות כבירות. כל פעילות ופעילות עלתה סכומים משמעותיים המקבילים לפעילויות הנערכות ע''י חברות עסקיות - שלהם כמובן אין תקציבי ענק.
כך היו מצבים רבים בהם נערכו במקביל אותם פעילויות במנהל הקהילתי נווה יעקב ובמקביל במנהל אחרים כג' פסגת זאב,
למרבה השערורייה אותה פעילות בדיוק - בנווה יעקב עלתה סכום גדול ובשכונה אחרת סכום קטן משמעותית ולפעמים אף חינם!!
2. אין כתובת לפניות של התושבים. יש כל כך הרבה מה לשפר ואין באמת למי לפנות. זה מצב לא הגיוני.
3. חוסר שקיפות בין המנהל לבין התושבים - ההתנהלות היומיומית מתנהלת בחוסר שקיפות משווע כאשר התושב הממוצע רואה פעם פעם שהבטחות שהמנהל הבטיח לא שוות את הנייר עליו הם רשומות,
דברים טובים שקרו בשכונה והמנהה''ק רץ לקבל על זה קרדיט, התבררו שנעשו בכלל ע''י גורמים אחרים.
(לדוגמא היה בשכונה מבצע חיסונים מידי פעם ע''י מאוחדת בהשתתפות מזערית של המנהל כאשר המנה''ק רץ ולקח על עצמו את הקרדיט המלא וזה רק דוגמא אחת)
חוסר שקיפות משווע בפן הכלכלי, אפס פירוט כמה המנה''ק מקבל, כמה הוא מוציא ופירוט מקיף - למה הם לא מפרסמים? ממה הם מפחדים???
4. טכנולוגיה מחלידה - קו טלפון לא מתוחזק עם בעיות קשות, מנסים להירשם לאירועים ולא מצליחים,
אין אתר מקוון למנה''ק למרות שלמעל 90% מציבור השכונה יש גישה ולו חלקית לרשת (מסוננת כמובן).
הניוזלטר מוזנח ומוגש בצורה לא טובה.
5. המנהל מוציא מידי שבוע אלפי שקלים על יח''צ בעיתון השכונתי במקום להשקיע את הכסף בדברים אמיתיים וחשובים.
פרסומות על דברים נחוצים ניתן לשלוח במייל כאשר בדורנו ל90% מהמשפחות יש מייל וגם ה10% שאין מתעדכן דרך שכנים וכדו'
בנוסף אפשר להפעיל מערך צינתוקים שעלותו אפסית לעומת מערך פרסומי היח''צ הבזבזני.
במקרים מיוחדים ניתן לפרסם, כך לדוג' שכל שבוע יהיו 3-4 עמודים עם מידע חשוב במקום המצב כיום של כ10 עמודים מרוחים חסרי תוכן אמיתי בעלות יקרה בתחילת העיתון (מהצד השני...)
6. חלק מחברי המנהל (ולמרבה הבושה אף ממנהיגיו) בכלל לא תושבי השכונה, זה נורמלי??!
7. התחבורה הציבורית בשכונה היא הגרועה ביותר מבין כל שכונות ירושלים. למנה''ק זה לא ממש הפריע. (רמז : מי שיש לו רכב לא צריך אוטובוס)
מה שנדרש מאיתנו הבוחרים:
א' לבדוק בשבע עיניים את מי אנו בוחרים, נכון, כל המועמדים נחמדים וחייכנים אך עלינו מוטלת החובה לבדוק היטב מי ידאג לנו ומי יבד לאינטרסים שלו.
ב' לא להצביע למועמד לפני שאנו עוברים על כל רשימת הכשלים הנ''ל ובטוחים שהמועמד שנבחר לא יתנהג כך.
ג' להחתים מועמדים על הרשימה הנ''ל של כל כשלי המנהל - חתימתם תהיה על כך שהם לא יתנהגו כך ומבטיחים לשנות את הנהגת המנהל מקצה לקצה.
ד' לא לחתום למועמד שלא מבטיח לקיים בתחילת הקדנציה החדשה 'תוכנית מאה הימים' לשפר את כל הבעיות הקשות בשכונה מקצה לקצה,
בכל התחומים. תשתיות, חינוך,בטיחות, תרבות, פנאי, חברה, בריאות, כושר, תח''צ ועוד ועוד.
בברכה רבה ובתקווה להגיע לימים שפויים יותר עם מנה''ק שפוי ולא מנה''ק אינטרסנטי וברברי.
מצו''ב מכתב ששלחתי ל'רשות הרבים' של יתד וכן ל'קולות התושבים' של החינמון השכונתי 'קול השכונה'
תושבי נווה יעקב הקוראים שורות אלו - קחו את הדברים לתשומת ליבכם.
בנוסף שתפו את הדברים עם מכריכם תושבי השכונה. ניתן לשתף במייל וכדו' וכן ניתן להדפיס, לפרסם ולתלות,
וכמובן שאפשר להעביר את עיקרי הדברים למכריכם גם בע''פ.
שלום רב,
בהתקרב מועד הבחירות למינהל הקהילתי רציתי להעיר את תשומת לב הציבור לדברים העומדים על סדר היום.
הגיע הזמן להתעורר ולהתכונן כמו שצריך לקראת הבחירות.
על פניו יחשוב החושב שבסך הכל מדובר בבחירות למנהל הקהילתי ואין לזה שום משמעות מיוחדת.
ידוע מה רבותינו אמרו על הבחירות המוניציפאליות שאנשים חושבים שזה רק משפיע על פינוי האשפה וכדו' - 'הרבה גופי תורה תלויים בזה'
גם לבחירות למנהל הקהילתי יש משקל כבד ומשמעותי מאוד ואי אפשר כלל וכלל לזלזל בכך.
כידוע בקדנציה הנוכחית של המנהל הקהילתי, אנו תושבי השכונה חווינו (וחווים עדיין) סבל משמעותי שלא יתואר.
במקום שהמנהל ישרת את התושבים, המציאות היא הפוכה לחלוטין.
אפרט בזאת כמה נקודות שיסכמו בגדול את כשלי המנהל הנוכחי
1. המנהל תפקד כביכול והוא חברה עסקית ולא זרוע של עיריית ירושלים עם תקציבים אדירים ויכולות כבירות. כל פעילות ופעילות עלתה סכומים משמעותיים המקבילים לפעילויות הנערכות ע''י חברות עסקיות - שלהם כמובן אין תקציבי ענק.
כך היו מצבים רבים בהם נערכו במקביל אותם פעילויות במנהל הקהילתי נווה יעקב ובמקביל במנהל אחרים כג' פסגת זאב,
למרבה השערורייה אותה פעילות בדיוק - בנווה יעקב עלתה סכום גדול ובשכונה אחרת סכום קטן משמעותית ולפעמים אף חינם!!
2. אין כתובת לפניות של התושבים. יש כל כך הרבה מה לשפר ואין באמת למי לפנות. זה מצב לא הגיוני.
3. חוסר שקיפות בין המנהל לבין התושבים - ההתנהלות היומיומית מתנהלת בחוסר שקיפות משווע כאשר התושב הממוצע רואה פעם פעם שהבטחות שהמנהל הבטיח לא שוות את הנייר עליו הם רשומות,
דברים טובים שקרו בשכונה והמנהה''ק רץ לקבל על זה קרדיט, התבררו שנעשו בכלל ע''י גורמים אחרים.
(לדוגמא היה בשכונה מבצע חיסונים מידי פעם ע''י מאוחדת בהשתתפות מזערית של המנהל כאשר המנה''ק רץ ולקח על עצמו את הקרדיט המלא וזה רק דוגמא אחת)
חוסר שקיפות משווע בפן הכלכלי, אפס פירוט כמה המנה''ק מקבל, כמה הוא מוציא ופירוט מקיף - למה הם לא מפרסמים? ממה הם מפחדים???
4. טכנולוגיה מחלידה - קו טלפון לא מתוחזק עם בעיות קשות, מנסים להירשם לאירועים ולא מצליחים,
אין אתר מקוון למנה''ק למרות שלמעל 90% מציבור השכונה יש גישה ולו חלקית לרשת (מסוננת כמובן).
הניוזלטר מוזנח ומוגש בצורה לא טובה.
5. המנהל מוציא מידי שבוע אלפי שקלים על יח''צ בעיתון השכונתי במקום להשקיע את הכסף בדברים אמיתיים וחשובים.
פרסומות על דברים נחוצים ניתן לשלוח במייל כאשר בדורנו ל90% מהמשפחות יש מייל וגם ה10% שאין מתעדכן דרך שכנים וכדו'
בנוסף אפשר להפעיל מערך צינתוקים שעלותו אפסית לעומת מערך פרסומי היח''צ הבזבזני.
במקרים מיוחדים ניתן לפרסם, כך לדוג' שכל שבוע יהיו 3-4 עמודים עם מידע חשוב במקום המצב כיום של כ10 עמודים מרוחים חסרי תוכן אמיתי בעלות יקרה בתחילת העיתון (מהצד השני...)
6. חלק מחברי המנהל (ולמרבה הבושה אף ממנהיגיו) בכלל לא תושבי השכונה, זה נורמלי??!
7. התחבורה הציבורית בשכונה היא הגרועה ביותר מבין כל שכונות ירושלים. למנה''ק זה לא ממש הפריע. (רמז : מי שיש לו רכב לא צריך אוטובוס)
מה שנדרש מאיתנו הבוחרים:
א' לבדוק בשבע עיניים את מי אנו בוחרים, נכון, כל המועמדים נחמדים וחייכנים אך עלינו מוטלת החובה לבדוק היטב מי ידאג לנו ומי יבד לאינטרסים שלו.
ב' לא להצביע למועמד לפני שאנו עוברים על כל רשימת הכשלים הנ''ל ובטוחים שהמועמד שנבחר לא יתנהג כך.
ג' להחתים מועמדים על הרשימה הנ''ל של כל כשלי המנהל - חתימתם תהיה על כך שהם לא יתנהגו כך ומבטיחים לשנות את הנהגת המנהל מקצה לקצה.
ד' לא לחתום למועמד שלא מבטיח לקיים בתחילת הקדנציה החדשה 'תוכנית מאה הימים' לשפר את כל הבעיות הקשות בשכונה מקצה לקצה,
בכל התחומים. תשתיות, חינוך,בטיחות, תרבות, פנאי, חברה, בריאות, כושר, תח''צ ועוד ועוד.
בברכה רבה ובתקווה להגיע לימים שפויים יותר עם מנה''ק שפוי ולא מנה''ק אינטרסנטי וברברי.