באישור: חגורה חדשה בבגד חדש, ידעת שיש חגורות שאסור? ומה כן מותר?

נחמי בלר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
בקובץ השמע המצורף תוכלי להאזין להלכת השבת השבועית הדנה בהשחלת חגורה בבגד חדש, שזה לא כזה פשוט כמו שזה נראה...

ערב שבת שלום לך, אשת החיל.

אני מתרגשת לשלוח את ההלכה ה-25. פשוט לא להאמין :) ומדהים לראות כמה שאת וחברותייך שלך טורחות להמשיך ולהפיץ את ההלכה שוב לעוד ועוד מעגלים, ועוד נשים מצטרפות בכל שבוע ואף הן פותחות מעגלים חדשים של שבת, וכל אחת ממשיכה לצבור לה זכויות רבות עד אין סוף. שתזכי לעוד ועוד מצוות.

הלכת השבת בעריכתו של הרה"ג ר' שמחה נויבירט שליט"א. עורך הספר שמירת שבת כהלכתה ובנו של מחבר הספר, הרה"ג יהושע נויבירט זצ"ל.


מהי הלכת השבת?

הלכת השבת הינה הלכה קצרה ופרקטית המיועדת לך, אשת החיל, בפורמט קולי, רהוט וקצר. (מצורפת רצועת שמע קצרה למייל). אם ברצונך להצטרף לרשימת התפוצה החסויה, נא שלחי מייל, אפילו ריק, לכתובת: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>

ניתן להאזין להלכת השבת גם בקו הלכת השבת, בטלפון, שמספרו: 0723-18-18-20. ניתן ורצוי לשתף ולהפיץ.

לזכות אסתר ברכה בת ייטל יהודית לרפואה שלימה במהרה!

למעוניינות, להלן גם ההלכה הכתובה:


הלכת שבת פרק כ"ה

ערב שבת שלום, שבת פרשת משפטים.


שבת מלכה הנה ירדה לה, השקט שאחרי הסערה. את מתענגת על אווירת השבת הרגועה ואז הולכת ללבוש את הבגד החדש שרכשת לכבוד שבת, יש לך שבת שמחה ומאד חשוב לך להיראות במיטבך. הכל נראה מקסים ואת נהנית, מגיעה להשחיל את החגורה החדשה בבגד, ו – אופס, ידעת שיש כאן בכלל שאלה הלכתית?


אם מדובר בחגורה המיועדת לבגד המסויים הזה, ועומדת להיות חלק מן הבגד הזה באופן קבוע, כנראה נחדש לך, שעל פי ההלכה, אסור להשחיל את החגורה בפעם הראשונה במקרה הזה.


אבל, חגורה רגילה המיועדת לכלל הבגדים, ואינה דווקא חלק מובהק מן הבגד המסויים הזה, מותר להשחיל אפילו בבגד חדש.


שזה אומר – שוב, אם החגורה הזו מיועדת לבגד הספציפי הזה והיא החגורה שתמיד תתלווה אליו ספציפית – אסור להשחילה בשבת בפעם הראשונה. לאחר הפעם הראשונה – אין בכך בעיה ומותר. אם מדובר בחגורה שאינה ספציפית דווקא לבגד הזה והיא חגורה גנרית שהולכת עם בגדים רבים – אין בעיה להשחילה בשבת אף בפעם הראשונה.

שבת שלום, אשת חיל!
 

קבצים מצורפים

  • 25 אולפני נחמי בלר תקשורת NBC הלכת שבת משפטים פרק כה.mp3
    2.2 MB · צפיות: 32

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה