ב.ד.ה. אתר המרכז את פרטי ניחומי האבלים של הנרצחים הי"ד

בן מאיר

משתמש פעיל

תפוח אדמה

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L

חרדים, הולכים לנחם משפחות? יפה! זה מה שאסור לכם לומר​

הציבור החרדי כולו מתגייס למען המלחמה, כל אחד בדרכו הוא, חרדים רבים מקיימים את מצוות הרבנים והולכים לנחם משפחות אבלים שיקיריהם נהרג במתקפת הפתע, אך בוודאי שלא מכוונה רעה, הם אומרים דברים הפוגעים במשפחות | אבישג וירט בטור חשוב (חרבות ברזל)​


שימו לב, כתבה חשובה שפורסמה בעקבות זה בכיכר השבת:
השבוע לצערי ניחמתי חברה טובה מאד שאחיה הצעיר נהרג במלחמה המתנהלת כלוחם בקבע ביחידה מובחרת.
המשפחה, מופלאה וחזקה, בני ההתיישבות העובדת, חילונים וארץ ישראליים מאד.
באחד הערבים, בזמן מעגל סיפורים על הנופל, התיישבו במעגל כמה חרדים שבאו לנחם. ניכר היה שאינם בני המשפחה ולא מכירים את הנופל. ישבו דקות ארוכות, ואז ביקשו לדבר כחלק מהמעגל.
אמרו שהם הולכים לנחם משפחות רבות כדי לומר שהם חלק מהחברה הישראלית ולהשתתף בצער. הם הוסיפו איזה וורט על הנופל ו"הנקודה היהודית שבו" מתוך הסיפורים ששמעו במעגל. פירשו ודרשו את אופיו לפי תפיסת עולמם.
למרות התחושה שיש בזה חסד ואדיבות, המשפחה ראתה בזה עלבון, ובוודאי לא נחמה.
מבחינתם, בנם נהרג מתוך חובה והגנה על אזרחים, בפועל, ביישובי העוטף. חובה שהחברה החרדית לא משתתפת בה באופן פעיל ומתמשך, והמנחמים שבאים להשתתף רק בצער יש בזה חוסר הבנה של המצב.
הניסיון לעמוד ולומר משהו בשם "החברה החרדית" ואפילו דבר תורה בשם התורה ויהדות נחווה כחוסר ענווה, חדירה למרחב פרטי ולא מרגשת או מנחמת.
אפשר לעשות כמה דברים כדי להימנע מלעלוב, להרגיז ולהעציב משפחה שהולכים לנחם:
א. נסו לחשוב- עבור מי אתם באים? אם התשובה היא בשביל ההרגשה שאתם חלק מהחברה הישראלית, או כדי לומר זאת למשפחה האבלה, אל תלכו. לא הולכים לנחם כדי לצאת מנוחמים, והמשפחה מרגישה שנוצלה במסע השייכות והנכונות שלכם.
ב. אם אתם הולכים לנחם, בררו לפני כן על החלל. האם היה מבית חילוני מאד ובני המשפחה לא ישמחו לדבר תורה? אולי היה ביחידה מובחרת שדואגת לכל צרכי המשפחה, אולי תגיעו לחצר ותראו מנחמים אין ספור, ואין בכם צורך.
ג. אם אתם מגיעים, אין צורך לדבר ולומר מדוע הגעתם. אפשר לעזור בניקיון הבית, לסדר ולהגיש קפה. לקחת חלק בשבעה בלי להביא אתכם "תוכן", פשוט לעזור. את הנחמה, החיבוק והתמיכה אולי מקבלים בני המשפחה משותפי הדרך של החלל ושלהם.
ד. וזו המלצה שלי: לא בטוח שמסע ניחומים הוא הדבר שהחברה ה"ישראלית" זקוקה לו על מנת שתרגיש שהחברה החרדית לוקחת חלק. חשבו: האם יש מקלט באזור שצריך לפנות ולנקות? האם יש חקלאי שזקוק ליידים עובדות? בתי מרחקת? סופרמארקטים? אולי יש דברים רבים שהחברה האזרחית זקוקה להם עכשיו שיהיו פחות מרגשים מלהגיע ולשמוע סיפורים על לוחם שנפל בהגנה על אזרחים, אבל יהיו הרבה יותר כניסה תחת האלונקה, ואמת באמירה של לקיחת חלק.
 

בן מאיר

משתמש פעיל

חרדים, הולכים לנחם משפחות? יפה! זה מה שאסור לכם לומר​

הציבור החרדי כולו מתגייס למען המלחמה, כל אחד בדרכו הוא, חרדים רבים מקיימים את מצוות הרבנים והולכים לנחם משפחות אבלים שיקיריהם נהרג במתקפת הפתע, אך בוודאי שלא מכוונה רעה, הם אומרים דברים הפוגעים במשפחות | אבישג וירט בטור חשוב (חרבות ברזל)​


שימו לב, כתבה חשובה שפורסמה בעקבות זה בכיכר השבת:
השבוע לצערי ניחמתי חברה טובה מאד שאחיה הצעיר נהרג במלחמה המתנהלת כלוחם בקבע ביחידה מובחרת.
המשפחה, מופלאה וחזקה, בני ההתיישבות העובדת, חילונים וארץ ישראליים מאד.
באחד הערבים, בזמן מעגל סיפורים על הנופל, התיישבו במעגל כמה חרדים שבאו לנחם. ניכר היה שאינם בני המשפחה ולא מכירים את הנופל. ישבו דקות ארוכות, ואז ביקשו לדבר כחלק מהמעגל.
אמרו שהם הולכים לנחם משפחות רבות כדי לומר שהם חלק מהחברה הישראלית ולהשתתף בצער. הם הוסיפו איזה וורט על הנופל ו"הנקודה היהודית שבו" מתוך הסיפורים ששמעו במעגל. פירשו ודרשו את אופיו לפי תפיסת עולמם.
למרות התחושה שיש בזה חסד ואדיבות, המשפחה ראתה בזה עלבון, ובוודאי לא נחמה.
מבחינתם, בנם נהרג מתוך חובה והגנה על אזרחים, בפועל, ביישובי העוטף. חובה שהחברה החרדית לא משתתפת בה באופן פעיל ומתמשך, והמנחמים שבאים להשתתף רק בצער יש בזה חוסר הבנה של המצב.
הניסיון לעמוד ולומר משהו בשם "החברה החרדית" ואפילו דבר תורה בשם התורה ויהדות נחווה כחוסר ענווה, חדירה למרחב פרטי ולא מרגשת או מנחמת.
אפשר לעשות כמה דברים כדי להימנע מלעלוב, להרגיז ולהעציב משפחה שהולכים לנחם:
א. נסו לחשוב- עבור מי אתם באים? אם התשובה היא בשביל ההרגשה שאתם חלק מהחברה הישראלית, או כדי לומר זאת למשפחה האבלה, אל תלכו. לא הולכים לנחם כדי לצאת מנוחמים, והמשפחה מרגישה שנוצלה במסע השייכות והנכונות שלכם.
ב. אם אתם הולכים לנחם, בררו לפני כן על החלל. האם היה מבית חילוני מאד ובני המשפחה לא ישמחו לדבר תורה? אולי היה ביחידה מובחרת שדואגת לכל צרכי המשפחה, אולי תגיעו לחצר ותראו מנחמים אין ספור, ואין בכם צורך.
ג. אם אתם מגיעים, אין צורך לדבר ולומר מדוע הגעתם. אפשר לעזור בניקיון הבית, לסדר ולהגיש קפה. לקחת חלק בשבעה בלי להביא אתכם "תוכן", פשוט לעזור. את הנחמה, החיבוק והתמיכה אולי מקבלים בני המשפחה משותפי הדרך של החלל ושלהם.
ד. וזו המלצה שלי: לא בטוח שמסע ניחומים הוא הדבר שהחברה ה"ישראלית" זקוקה לו על מנת שתרגיש שהחברה החרדית לוקחת חלק. חשבו: האם יש מקלט באזור שצריך לפנות ולנקות? האם יש חקלאי שזקוק ליידים עובדות? בתי מרחקת? סופרמארקטים? אולי יש דברים רבים שהחברה האזרחית זקוקה להם עכשיו שיהיו פחות מרגשים מלהגיע ולשמוע סיפורים על לוחם שנפל בהגנה על אזרחים, אבל יהיו הרבה יותר כניסה תחת האלונקה, ואמת באמירה של לקיחת חלק.
אפשר לשבת כמה דק' ולקום ולנחם. זה מכבד ביותר. לא חושב שיש צורך לדבר אתה לא רב ב'ערכים' או הידברות'.
הדבר נכון לכל שבעה. לאבלים אין כח לשמוע הטפות, רק לראות השתתפות כנה בצער. כמה פשוט, ככה כואב
 

Yes it's me

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
המטרה העיקרית בניחום אבלים זה לקחת חלק מכאב,
עצם זה שבאים זה מראה שאכפת, וכתשובה לשאלה למה באתם?
תענו לההשתתף אתכם בכאב
הכי מכבד, הכי מנחם הכי מקרב!
 

זהבית87

משתמש מקצוען
משפחת ארלי יושבת שבעה על בנם הקדוש בנימין ארלי ז"ל הי"ד
ברחוב יבנה 10, רמת בית שמש א'
(הלוויה התקיימה אתמול יום ראשון אחה"צ)

זמני התפילות בימי השבעה:
שחרית: 8:00
מנחה: 16:25
מעריב: 17:05

זמני ניחום אבלים:
8:00-13:00
15:00-21:00
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
ד. וזו המלצה שלי: לא בטוח שמסע ניחומים הוא הדבר שהחברה ה"ישראלית" זקוקה לו על מנת שתרגיש שהחברה החרדית לוקחת חלק. חשבו: האם יש מקלט באזור שצריך לפנות ולנקות? האם יש חקלאי שזקוק ליידים עובדות? בתי מרחקת? סופרמארקטים? אולי יש דברים רבים שהחברה האזרחית זקוקה להם עכשיו שיהיו פחות מרגשים מלהגיע ולשמוע סיפורים על לוחם שנפל בהגנה על אזרחים, אבל יהיו הרבה יותר כניסה תחת האלונקה, ואמת באמירה של לקיחת חלק.
והכי חשוב (וזו לא צדקנות יתירה אלא התמקדות בדברים התועלתניים באמת, לצורך המערכה ובכלל)
לקרוא עוד פרק תהילים, לעזור לאלמנות ויתומים בשכונה (כן כן חרדים..), להתנהג בכבוד אחד לשני ולשפר מה שצריך,
ולא לחפש לרעות בשדות זרים שיש מהם גם מי שסבור (כמש"כ) ש"אנחנו" בסך הכל עשבים שוטים
כך שאין טעם לנסות בכח להרגיש "חלק מהחברה הישראלית" כשאתה לא באמת כזה,
ומי שאכן חושב כך, אז צריך לפשפש אם הוא מרגיש גם חלק אינטגרלי ואמתי מהחברה החרדית,
כי אין מה לעשות, החברה שלנו שומרת על עצמה ומתבדלת מהם במגוון דברים רעיוניים ומעשיים
אלא מה, אתה רוצה להזדהות עם כאבם לקדש שם שמים, (בהנחה שחרדי שמנחם אבלים זה אכן קידוש השם)
אז תקדש את שמו ית' בקריאת פרק תהילים, תשבור מידה אחת, הרגל קטן, מה שיעשה את העבודה לא פחות ואפילו יותר
נ.ב אני כותב זאת כאדם שמכיר את הציבור החילוני טוב מאוד מבית ומבחוץ וקצרתי
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה