הִתְנַעֲרִי מֵעָפָר קוּמִי שְּׁבִי יְרוּשָׁלִָם הִתְפַּתְּחִי מוֹסְרֵי צַוָּארֵךְ שְׁבִיָּה בַּת־צִיּוֹן (ישעיהו נב/ב) |
על הר ציון ששמם: (איכה רבה ה/יח)
וכבר היה רבן גמליאל ורבי אליעזר בן עזריה ור' יהושע ורבי עקיבא נכנסין לרומי ושמעו קול המונה של רומי מפוטליילוס עד מאה ועשרים מיל. התחילו הם בוכים ורבי עקיבא משחק. אמרו: עקיבא, אנו בוכים ואתה משחק? אמר להם: ואתם למה בכיתם? אמרו לו: לא נבכה, שהגוים עובדים עבודת כוכבים, להוון משתחוים לעצביהון ויושבין בטח ושאנן ושלוה, ובית הדום רגלי אלהינו היה לשריפת אש ומדור לחית השדה, ולא נבכה? אמר להם: לכך אני משחק. אם כן למכעיסיו, ק"ו לעושי רצונו. פעם אחרת היו עולין לירושלים הגיעו לצופים וקרעו בגדיהם. הגיעו להר הבית וראו שועל אחד יוצא מבית קדשי הקדשים, התחילו הם בוכים ור' עקיבא משחק.
אמרו לו עקיבא לעולם אתה מתמה עלינו אנו בוכים ואתה משחק? אמר להם אתם למה אתם בוכים? אמרו לו ולא נבכה? מקום שכתוב בו: (במדבר א') והזר הקרב יומת, והרי שועל יוצא מתוכו?! ועליו נתקיים הפסוק: על הר ציון ששמם שועלים הלכו בו. אמר להם: אף אני לכך אני משחק. הרי הוא אומר: (ישעיה ח') - ואעידה לי עדים נאמנים את אוריה הכהן ואת זכריהו בן יברכיהו. וכי מה ענין אוריה אצל זכריה? אוריה במקדש ראשון וזכריה במקדש שני, אלא מה אמר אוריה: (ירמיה כ"ו) כה אמר ה' צבאות ציון שדה תחרש וירושלים עיים תהיה.
ומה אמר זכריה (זכריה ח'): עוד ישבו זקנים וזקנות ברחובת ירושלים ואיש משענתו בידו מרב ימים. וכתיב בתריה: (שם) ורחבות העיר ימלאו ילדים וילדות משחקים ברחבתיה. אמר הקדוש ברוך הוא: הרי לי שני עדים אלו, ואם קיימים דברי אוריה יהיו קיימין דברי זכריה. ואם יבטלו דברי אוריה יבטלו דברי זכריה. ושמחתי שנתקיימו דברי אוריה. ולבסוף דברי זכריה עתידין להתקיים, ובלשון הזה אמרו לו:
עקיבא נחמתנו, תתנחם ברגלי מבשר.
כִּי אַתָּה ה' בָּאֵשׁ הִצַּתָּהּ. וּבָאֵשׁ אַתָּה עָתִיד לִבְנוֹתָהּ. |
בנחמת ציון תנוחמו מפוני העוטף/ א. כהן
שובי ה
שלומית עוד ישבו זקנים וזקנות ב
שובה
ותאמר ציון אספני אליך ה', ריחם על
רוחמה
הוסר המצור מ
בני-נצרים אין אזיקים ל
זיקים
יושיט
יד מרדכי יד ל
אבשלום לשלום ולרעות
וקראת ישועה ל
ישע ואיש על משענתו ב
תושיה
מעוז צור ישועתי על
עמיעוז ועל עם
אוהד
תקומה ל
מבטחים, ונס יגון ואנחה ל
סעד
קומי אורי כי בא אורך
אור הנר שיר דברי
אורות
מבקיעים ב
סופה,
עניה סוערה במחול
אופקים חדשים כזוהר הרקיע זורחים ב
צוחר
ששון ושמחה ישיגו ב
כיסופים, זמירות ב
זמרת
שוש אשיש עם
רעים האהובים, ב
איבים גילה
שוקדה ה
מגן כי ה' שב לשמור בגבוליך
אנכי מנחמכם,
מפלסים נתיב העשרה דרכיך
רני עקרה, צאי במחול
בארי עם מרים בתופים
ברחובות
עין השלושה ילד עם פתן משחקים
נחמו נחמו בבשורות טובות ב
עין הבשור
ב
נווה המדבר יזרום ה
נחל עוז יצמח
יבול
יבנה הַבַּיִת
גֵּבִים ואֲרָזִים ב
שדרות ב
בני נצרים
דקל הניב תמריו ו
ארז ישגה ב
חוות השקמים
גפן פורי'ה פורחת ב
כרמיה של
פרי גן
ב
שדה דוד הנצו ניצנים וגם ב
שדה ניצן
גבר-עם ב
כפר עזה לא ישמע עוד חמס
חידשו ימיהם כקדם
עלומים כעלם
ברור חיל
תלמי יוסף חרושים ו
תלמי אליהו זרועים
כפר מימון קצרו ברינה,
ניר-עם נירו
נירים
ניר יצחק יספרו ל
דורות, על ניסי
שדי אברהם
יתקע ה
יתד בשעריך ותהילה בחוצות
יכיני
כל
נתיבותיך בנועם, ירוצו ב
חולית לא ייעפו
ה' עוז לעמו יתן ב
ניר-עוז, ה' יברך ב
כרם-שלום