אפשר לנסות משהו קצת שונה?

האגריד -בוצי פוליקמן

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
משום מה, יש לי במהלך היום כמה פרקי זמן קצרים בהם מצוי אני במקום מסוים.
ובאותו המקום, מולי, על אדן השיש אני מבחין בבקבוק מלא בנוזל ולתומי אני מתחיל לקרוא את הוראות ההפעלה שעל הטיקט האחורי.
והמוח הלמדני המשתייף לקראת הסתערות על סוגיות הגמרא, להבדיל אלף אלפי הבדלות (מעניין כמה מוצשי"ם היו צריכים לעבור בכדי למלאות את כל מכסת ה'הבדלות' הללו), מתחיל לנסות ולהבין את עומקם של דברים.
הביטו בעצמכן/ם והיווכחו בעומק העניין:
תמונה1.jpg

במילים פשוטות: מדובר בחומר שנקרא "טייגר". מה תפקידו? אינני יודע. משום מה תפקיד החומר כתוב אך ורק בשפה הערבית.

הלאה. לאחר שהיצרן פירט לנו את מרכיבי החומר, הוא עובר לבאר את הוראות השימוש. וכאן מגיעה ההפתעה הגדולה. הוראות השימוש כתובות באופן הפונה אך ורק למגזר הנשי.
או במילים אחרות, הנשים תפקידן לנקות את האסלות. גברים כנראה עסוקים בעבודות קצת יותר מכובדות.
ראו בעצמכן/ם:

תמונה2.jpg

שמתן לב? "שיפכי"! "נקי"!

ווייטער. מה קורה כאשר נעבאך נוצר מגע בעיניים ואת זקוקה לעזרה ראשונה, תכף ומיד המשיכי לקרוא את ההוראות:

תמונה3.jpg


אופס. כאן חלה תמורה. לפתע ההוראות פונות אל הזכר: "שטוף" מיד במים, "פנה" לייעוץ רפואי.
ומה עם עיניה של הרבנית ממעלה הבקבוק? הרי היא זו שמנקה - לפי טענתם כמובן, וא"כ עיניה הן אלו שחלילה עלולות להיפגע מן החומר?!

ואז אתה ממשיך לחשוב מה הפשט עד שנופל לך האסימון.
הרי כאשר נוצר מגע של החומר עם העיניים, אוטומטית הן נעצמות באינסטינקטיביות,
ואם כן איך את יכולה לקרוא את הכתוב מה לעשות בשעת מצוקה?
אלא על כרחך שבעוד עינייך עצומות לפתי את הבקבוק ורוצי אל בעלך המשרדה בכדי שיוכל להורות לך מה לעשות.

קיצע'ר הדרת נשים מן השורה הראשונה.

וד"ל ודו"ק ואשכ"ח ואכמ"ל
 

מוישה

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
ניכר מהעיצוב שמדובר בתווית ישנה (גם אם הוסיפו לה פריטים חדשים במשך הדורות...), מה שמשייך את ההוראות לנורמה העתיקה בה לא התביישו לומר שהמטבח וניקוי הבית שייכים לאשה.
הנה סלוגן נפלא מהעיתונות בשנות החמישים:
upload_2019-9-4_0-14-59.png
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מה עם עיניה של הרבנית ממעלה הבקבוק? הרי היא זו שמנקה - לפי טענתם כמובן, וא"כ עיניה הן אלו שחלילה עלולות להיפגע מן החומר?!
נראה לי פרשנות קצת אחרת.
הרבניות שמנקות יודעות איך להיזהר. הן מנוסות, למדו את העניין כבר מזמן.
הגברים שרוצים להתנסות בעבודה המענגת, עלולים להיפגע, ולכן האזהרות מיועדות להם.
 

רותי רפפורט

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוצ"שים...
גרשיים כותבים אות אחת לפני האות האחרונה, זה נכון, אבל ברגע שמרבים את הר"ת עצמו, מקום הגרשיים לא זז. כמו: ח"כיות (לאיזון ההדרה...), ת"תים, וכו'.
אגב, מקריאת לא מעט קטעים כעת, שהיו כתובים מעולה ומנוסחים היטב, חזרה טעות על עצמה אצל כותבים רבים. לאו דווקא בקטע זה:
יהיה. יעשה. יביא.
רבותי, אהיה. אעשה. אביא.
וזה תמיד מוזר לי, איך אנשים שכותבים כל כך יפה וברהיטות, יש להם תסביך לא ברור עם מדבר עתיד...
לעניין הטייגר, דווקא לא אכנס לתחום ההדרה, אלא לזה:
מה תפקידו? אינני יודע. משום מה תפקיד החומר כתוב אך ורק בשפה הערבית.
חשבתי שמן הסתם אפשר להכין ממנו מטעני חבלה תוצרת בית...
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קטו

א לֹא לָנוּ יי לֹא לָנוּ כִּי לְשִׁמְךָ תֵּן כָּבוֹד עַל חַסְדְּךָ עַל אֲמִתֶּךָ:ב לָמָּה יֹאמְרוּ הַגּוֹיִם אַיֵּה נָא אֱלֹהֵיהֶם:ג וֵאלֹהֵינוּ בַשָּׁמָיִם כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ עָשָׂה:ד עֲצַבֵּיהֶם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:ה פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ:ו אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יִשְׁמָעוּ אַף לָהֶם וְלֹא יְרִיחוּן:ז יְדֵיהֶם וְלֹא יְמִישׁוּן רַגְלֵיהֶם וְלֹא יְהַלֵּכוּ לֹא יֶהְגּוּ בִּגְרוֹנָם:ח כְּמוֹהֶם יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם כֹּל אֲשֶׁר בֹּטֵחַ בָּהֶם:ט יִשְׂרָאֵל בְּטַח בַּיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:י בֵּית אַהֲרֹן בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יא יִרְאֵי יי בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יב יי זְכָרָנוּ יְבָרֵךְ יְבָרֵךְ אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל יְבָרֵךְ אֶת בֵּית אַהֲרֹן:יג יְבָרֵךְ יִרְאֵי יי הַקְּטַנִּים עִם הַגְּדֹלִים:יד יֹסֵף יי עֲלֵיכֶם עֲלֵיכֶם וְעַל בְּנֵיכֶם:טו בְּרוּכִים אַתֶּם לַיי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:טז הַשָּׁמַיִם שָׁמַיִם לַיי וְהָאָרֶץ נָתַן לִבְנֵי אָדָם:יז לֹא הַמֵּתִים יְהַלְלוּ יָהּ וְלֹא כָּל יֹרְדֵי דוּמָה:יח וַאֲנַחְנוּ נְבָרֵךְ יָהּ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה