אפשר להקיש?? לא בדלת!

חולדי 2

משתמש רשום
הִקִּישוּ בדלת = נ.ק.ש לש' נקישה.
האם קיים גם שורש ק.ו.ש???


ואם לא מהיכן הביטוי "הקישו מעניין לעניין" באישה שורש מדובר במקרה כזה? או שזה טעות בכלל?
 

חולדי 2

משתמש רשום
תודה לכל הרוצים לעזור!
מצאתי השנייה תשובה חלקית:

הפועל הקיש (מעניין לעניין) והפועל הקיף (בכל משמעיו) נוהגים אך ורק על דרך פ"נ: הִקִּישׁ, הִקִּיף

מעניין אבל איך נקישה בדלת והקשה מעניין לעניין אותו ניקוד ושורש "הקישו". לא?
 

בראש מילה

משתמש סופר מקצוען
לענ"ד יש בשורש הזה משמעות של קשר או קרבה - בין עניין לעניין, או בין היד לדלת להשמעת הנקישה.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י בראש מילה;1067294:
לענ"ד יש בשורש הזה משמעות של קשר או קרבה - בין עניין לעניין, או בין היד לדלת להשמעת הנקישה.
לדעתי זה דומה גם לנ.ש.ק שזה עניין של חיבור
 

בנימין41

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אכן המושג "היקש" התלמודי, שפירושו ללמוד דבר מדבר הסמוך לו לדוגמא "אין משיבין על ההיקש", הוא משורש נ.ק.ש. המתחלף מ נ.ש.ק.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה