אספר לך סיפור טרי...

רבה

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
אספר לך סיפור טרי... השבוע הרי ההילולא של סידנא קדישא בבא סאלי.. נכנסתי פעם לאיזה ביהכנ"ס שהיה שם ההילולא, התיישבתי מול איזה מסורתי... כולו מבושם עם קוצים עם טאבלט ענק ביד ימין וכוס עראק ביד שמאל... ותוך כדי הוא שר בדבקות לכבוד הקדוש ריבי.......
ואני יושב מולו עם הפלאפון הפשוט שלי... הוא הסתכל עלי... צחק ואמר לי... מה זה המוזיאון הזה?? די... תתקדם... מה נשארת לי תקוע כמו לפני עשר שנים...??
אמרתי לו: יא'חביבי... תגיד לי: כמה שנים אתה כבר מגיע פה להילולא של הבבא סאלי?? הוא עונה לי עם יד על הלב: מאז שאני ילד!!! היום הזה הוא קודש אצלנו!!! התאריך הזה שמור בלוח זמנים!!! כל שנה!! כל שנה אני פה!! אמרתי לו:
שתהיה לי בריא... כבר עשרים שנה אתה תקוע באותו מקום!!! תבין: הרי הבבא סאלי... חוץ מלהיפטר ביום הזה... נדמה לי שהוא עשה עוד כמה דברים בחיים...
אבל אתה?? אתה תקוע כבר 20 שנה רק בפרט הזה שהצדיק נפטר ביום הזה וא"כ צריך להגיע עם נרות וחמסות וקולולולו... כבר 20 שנה!!!! כל שנה מחדש אתה מגיע לפה!!! עם אותה פוזה בדיוק!! עם אותם נרות... עם אותו ערק.. עם אותם חמסות... ושום דבר נוסף לא זז אצלך... אין שום התקדמות רוחנית במשנתו של סידנא קדישא הבבא סאלי זיע"א שאתה יכול להציג לראווה ביום הזה... איזה אדם תקוע שאתה! איזה פרמיטיבי! תפתח ראש... די... תשתדרג... תגוון... לא נמאס לך??
כל שנה אותו דבר??? משהו מתורתו של הבבא סאלי למדת? מדרכו??
אז כן... הוא השתדרג... כל שנה הוא מגיע עם מכשיר יותר משודרג...
אז זהו זה!!! שכל אחד בוחר לעצמו איפה הוא בוחר להישאר תקוע ופרמיטיבי!!!
ואיפה הוא בוחר להשתדרג!!! יש אחד שבוחר להשתדרג בתחום של החבילות נופש בחו"ל... אבל המושגים שלו ביסודות האמונה מחומש בראשית נשארו פרמיטיביים בדיוק איך שהוא עזב אותם בגיל שש... ויש אחד שבחר לשדרג את היקף ההבנה שלו בתורה והוא נשאר פרמיטיבי בכל מה ששייך לטיולים... ספות... ויטרינות... וכדו'...

אנחנו נוטים לחשוב שהעולם מתחלק לשני סוגים... יש את האנשים הפרמיטיביים! ויש את האנשים העדכניים! וזו טעות מוחלטת!!! כי יש יסוד: כל אחד מאיתנו פרמיטיבי ותקוע בתכנים שלא מעניינים אותו! וכל אחד מעודכן ומשודרג בתכנים שכן מעניינים אותו! ומי יקבע מה יהיו התכנים??? אני!!! רק אני!!!!!!
אני אחרוץ את גורלי איפה יהיה המקום של הבן החכם והסקרן שבי שכל הזמן רוצה לדהור קדימה ולהתקדם... וגם אני הוא זה שאקבע איפה יהיה הבן התקוע והפרמיטיבי והשאינו יודע לשאול שבי... שכולו אדישות ולא מעניין אותו כלום... תן לי לחיות את החיים שלי ודי...
לא יעזור לי כלום!!! התכונה הזו של הבן שאינו יודע לשאול נמצא בי!!! והיא תמיד תהיה לי!!! ותמיד ישארו לי שטחים פרמיטיביים בחיים בין ארצה בין לא ארצה... כל מה שנותר לי זה רק לבחור איפה אני רוצה שתתבטא הפרימטיביות שלי... וכאן המגרש משחקים שלנו!!!! נטו שלנו!!!!!

לא נותר לנו אלא לעשות ליל הסדר!!! ולהושיב ולמקם את ארבעת הבנים שבנו כל אחד במקומו הוא... ולזהות איפה הם מתערבבים...


תודה לאז נדברו.
 

היסמין יר

משתמש מקצוען
עריכה והפקת סרטים
מסר אדיר במיוחד ,אהבתי את ההשקפה הבריאה הזאת.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
סיפור יפה
כתיבה יפה
עוןמס רב בסימני קריאה ו3 נקודות
כמו חומוס עיראקי- מתובל מידי.
 

66666664

משתמש רשום
לא כתבת ת'תגובה האדם ההוא, לא נראה לי שהיא הייתה משהו...
 

דג מלוח

מעמד בתג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י איש שמח;1970526:
סיפור יפה
כתיבה יפה
עוןמס רב בסימני קריאה ו3 נקודות
כמו חומוס עיראקי- מתובל מידי.


העומס הזה הוא סגנון כתיבה מיוחד ל'אז נדברו', והוא אהוב במיוחד על קוראי העלון שרגילים אליו כבר הרבה שנים (וגם לאותיות הקטנות הצפופות בכתב יד...)

אין על המוח הקודח של 'אז נדברו' שמוציא כל שבוע (!!!) עלון גדוש במאמרים מרתקים, שלוקחים את החיים ומנתחים אותם, וחודרים לשטחים הכי נסתרים בנפש האדם.
 

sara100

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י דג מלוח;1993081:
העומס הזה הוא סגנון כתיבה מיוחד ל'אז נדברו', והוא אהוב במיוחד על קוראי העלון שרגילים אליו כבר הרבה שנים (וגם לאותיות הקטנות הצפופות בכתב יד...)

אין על המוח הקודח של 'אז נדברו' שמוציא כל שבוע (!!!) עלון גדוש במאמרים מרתקים, שלוקחים את החיים ומנתחים אותם, וחודרים לשטחים הכי נסתרים בנפש האדם.

איך אפשר להצטרף לעלון?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה