א. אף פעם לא הייתי בקורסים שלו ,ואני לא יודע גם איך הוא בכלל נראה ,וגם הוא גובה מחירים יקרים לקורסים שלו ,ואני לא תלמיד שלו בכלל ,אלא רק נהנתי מהחוכמה ,של התובנות שלו ,שהם באמת ראויים להערכה ,שמעתי ממנו דברים שכמעט ואני לא שמעתי מאף אחד ... ,וגם ממליץ לך מאוד ,לקבל את התובנות גם של המחנך הרב משה קלצקין שליט''א ... ,אני חושב שממש תהנה גם לשמוע אותו ! ...לא יצאתי עם דברים ברורים מהתגובה,
האם זה שיעור איך מתחנפים לילדים ומגדלים אותם להיות אנשים בלי גב ובטחון?
או פרסומת סמויה לרב ישראל טאומן שליט''א?
כבר כתבתי ע''כ בתגובה הראשונה :ילד צריך וחייב אהבה כבוד הערכה ואימון אבל בנוסף בצורה בלתי מתפשרת גבולות ברורים חזקים ויציבים, ושני הדברים מחוייבי המציאות ואי אפשר בלי שני המרכיבים גם יחד.
וכמובן הכל ,אני מתכוון שהכל תעשו איתם עם גבולות ,עד גבול שמותר להיות איתם נחמד ,ושהם לא מגזימים ... ,וטוב מאוד שתמעיטו בעונשים כי הקונפליקטים האלו ביניכם ,מרחיקים מאוד ,ככל שהגיל שלהם יותר גודל ...
לצערי אני הייתי ממלא מקום ב-16 ת''ת ,ובאחד מן הת''ת ,יום אחד הגיעה משטרה ,והייתה בהלה מאוד גדולה בחיידר ,ואף אחד לא הבין מה קרה ,כולם היו המומים ,ומזועזעים ,וחשבו שבטח כנראה ,קרה משהוא ,והשוטרים נכנסו בין כל הכיתות ,ושתחשוב איזה סיטואציה לא נעימה ... ,הם ביקשו מכל מלמד ,כולל מהמפקח עד העוזרים והגננות ,שכולם יציגו תעודות זהות ,ולכל אחד הם עשו צילום תעודת זהות ,ובסוף התברר מהמנהל שבגלל הרב'ה בכיתה מכינה ,הגיעו השוטרים ,היה איזה שכן חילוני ,לת''ת ששמע צעקות מזעזעות ומחרידות בכל הכח ,על ילדים קטנים בני 4,5, והוא הלשין למשטרה ,ולכן היא הגיע ,לחקירת אזהרה לכל המלמדים ןהסייעים האחרים ששתקו ,ופיחדו לדווח ... ,אני הייתי בכיתה שלו אישית ,ביחד עם גיסי ,ואפי' גיסי אמר לי שהוא לא היה רוצה שהילדים שלו יתחנכו אצלו ... ,הוא חוץ מהביטויים המזעזעים שלו כלפי הילדים ,הוא גם היה תופס את הילדים הקטנים ,והיה מנער אותם בכל הגוף ,בצורה מזעזעת ,כי מה לעשות אסור הרי להרביץ ... ,ולא היה עובר כמעט יום שלא היה מעניש ילדים בחדר סגור למשך שעות ,או שאומר להם תניחו את הראש בשולחן ,למשך שעות ,ללא הגזמה ! ,וגם מנע מהם אוכל של הצהרון ,או לעמוד במשך שעות עם פנים לקיר ,על רגל אחת ... ,ועוד כל מיני רעיונות יצירתיים ,היו לו כל פעם ,כדי להעניש ילדים הכל היה מפחיד איתו ,הוא היה קפדן ,באופן יוצא מן הכלל ,גם כלפי מלמדים אחרים ... ,ומה שיצא שמרוב שהוא היה כזה ממש קשוח ,הילדים האלו אח''כ לא הקשיבו ,למלמדים אחרים ,כולל ל-2 העוזרים שהיו לו ... ,כי הם היו לעומתו רכים מידי ... ,והם רק היו יכולים לאיים שיספרו לרב הכעסן ... ,ואני אומר לך שאותו אחד היה מלמד חסידי בן 40 ! ,עם 20 שנות ניסיון ! ... ,לא היה מה לדבר איתו ,איך להשתפר ,איך לחנך בלי הקשיחות הזו ,הוא היה אומר ,מה אני כבר עם ניסיון של 20 שנה ,ואני לא צריך את ה''מכון למורים'' ,ואני לא צריך שאף אחד יגיד לי במה להשתפר ,ובמה אני טועה ... ,וגם היום כשאני בת''ת אחר שאני כבר נמצא בו שנתיים ,הגיע אלינו השנה מלמד עם ניסיון של 7 שנים ,אבל אנחנו ממש מזועזעים ממנו ,כל יום מגיע עליו למפקח טלפ' מההורים ,אפשר להרגיש את האוירה האמתנית בכיתה ,מכל אחד שרק דורך בכיתה ,הילדים כ''כ מפחדים ,ומיד הם קופאים על מקומותיהם ... ,והיום אותו רב'ה במכינה ,ביקש ממני לעזור לו עם יצירות לכיתתו ,אני בתומי חשבתי שאהנה אצלו ,מהאוירה הנחמדה עם הילדים ,אבל בקושי הייתי ,וממה שחזו עיניי ,ממש הזדזעתי ,ומיד לקחתי את היצירות למקום אחר ,כי כ''כ כאב לי ,שלא הרגשתי שאני מסוגל ,להמשיך לראות את זה ,ממש כאב לי הלב ... ,הוא פתאום התחיל לתת פקודות ,והיה שם איזה ילד תמים בן 4 שלא זכר איפה המקום שלו הקבוע ,והוא ישב לילד אחר במקומו ,ואז הילד שהיה המקום שלו ,עמד ,והוא מבלי לברר ,ומבלי לבדוק מה ,קורה ,ומבלי לשאול ... ,מייד בחמת זעם ,הוא הוציא עליו את העצבים ... ,ותפס אותו בידו ,ומבלי רגש התחיל למשוך אותו ,ובצעקות הוא הלחיץ אותו שזהו ,הוא לוקח אותו לגנון ... ,וכדי שיותר ירגיש ,הוציא לו גם את התיק שלו עם המעיל ,וגם לקח את המגירה שלו ,וגם אירגן לו שקית ,מול כל עיני חביריו ,עם מוצץ וטיטולים ,ואמר לו שיותר הוא לא חוזר ...,והוא הולך להיות בגן ,עם מוצץ וטיטולים ... ,וכל זאת כשהילד ממש בוכה בכיות .... ,ובסוף כשעמדו לפני הכניסה לגנון ,אז הוא שאל את הילד : אתה רוצה להיות בגנון? ,אז הילד ענה לו ש''כן'' ,וכך הוא לא ידע מה לעשות ,והוא המשיך לשאול אותו שוב ושוב ,והילד אומר לו כל פעם על השאלה ''כן'' ,לא רצה באמת להמשיך אצלו ... ,ואז אח''כ בירר ושאל אותו למה עמד ? ,ואז הילד ענה לו את הסיבה ,ועכשיו הרב'ה הזה היה ממש מתוסכל ,ועכשיו את כל המחזה הזה ,הוא עשה בחמת זעם לילד הקטן התמים בן ה-4 ... ,ומה היה המקרה שכבר גרם לי שלא יכלתי להישאר ... שהוא נכנס ,ונתן פקודה להיות צמודים עם הכיסאןת ,לשולחן ,והיה ילד שהכסא שלו בלט כלפי החוצה ... ,והוא מבלי לחשוב פעמיים ,הוא משך לו את כל הכסא ,באמצע שהוא יושב ,והילד התהפך כולו אחורה על הראש ! ... ,וגרם לו לקבל מכה שהרעש של ה''בום'' נשמע בכל הכיתה ... והוא המשיך את השיעור כרגיל ! .... ולא בודק את שלום הילד הקטן והמסכן שצורח וכולו בסערת רגשות ...,ולזה כבר הרגשתי שהלב שלי לא מסוגל לעמוד בכזה כאב ,של כזו צורה אכזרית ,שכך הוא התנהג כלפי ילדים ,ואז שאלתי את העוזר הקבוע שלו ,איך הוא מצליח ,להיות בכיתה כזו ,והוא אומר לי ,ומשכנע אותי ,לך דחוף אל המפקח ,ותספר לו ... ,הוא אומר לי שהוא בלי סוף דיווח עליו ,והמפקח גם ביקש ממנו שכל מקרה שהוא רואה ,הוא רוצה שהוא ידווח ,שיהיה לו מידע מה קרה ,עם ההורים שואלים ... ,וככה מבלי רצוני ,אני אחד שבד''כ לא מדווח ,אבל הוא (העוזר) ליווה אותי ,והוא אומר לי שבמקרה וקורה משהוא ,גם אני יושב בכלא ,כי אם היה סייעים אחרים שראו ,והם שתקו ,גם הם נענשים ... ,שתבין ,באיזה מציאות ,לצערינו ,אנחנו עומדים ,לדאבונינו ...למזלי (או למזלם) אני לא מכיר מלמדים כאלו,
אבל לאנשים האלו יש תמיד מקצוע נוסף בכיס, מוכר בטטות בשוק הסיטונאי, אנשים כאלו לא ראויים לכתר של מלמד בישראל!!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיון
פתיחת מסלול:
התכנית המקצועית להכשרת אדריכלי פנים ומעצבים
לעבוד בתחום האדריכלות תוך שנתיים בלבד! וללמוד תכנים בלעדיים שיתנו לך יתרון ענק וביקוש גדול בשוק!
מסלול לגברים
27.06
כ"א סיון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
30.07
כ"ד תמוז
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
9.09
ו' אלול
פתיחה חגיגית:
קורס פרסום וקופי+
איך מפיקים קפמיינים לחברות הכי גדולות בשוק? איך בונים אסטרטגיה מדוייקת? מהו המסר? כתיבה שיווקית, קופי ויצירתיות, ואפילו כתיבה לסושיאל ולדיגיטל!
עם תכני AI
תהילים פרק כז
א לְדָוִד יְהוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא יְהוָה מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד:ב בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ:ג אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ:ד אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת יְהוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית יְהוָה כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם יְהוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ:ה כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי:ו וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה לַיהוָה:ז שְׁמַע יְהוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי:ח לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ יְהוָה אֲבַקֵּשׁ:ט אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל תִּטְּשֵׁנִי וְאַל תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי:י כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהוָה יַאַסְפֵנִי:יא הוֹרֵנִי יְהוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי:יב אַל תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ בִי עֵדֵי שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס:יג לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב יְהוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים:יד קַוֵּה אֶל יְהוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל יְהוָה: