בקשה אני אשמח למספרי טלפון של שיעורים בחינוך הילדים

יוסף וייס

משתמש חדש
למי יש מספרים שאפשר לשמוע שם שיעורים בחינוך הילדים להורים
תודה רבה
 

Excel

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בקול הלשון
הרב יחיאל יעקובזון
מספר ישיר: 073-2951023

הרב זמיר כהן
073-2951339


הרב נחום דיאמנט
מספר ישיר: 073-2951543 חינוך ילדים בשלוחה 2
 
מומלץ מאוד ,יש שמה שיעור שלפני שתלכו לכל מכון ,כדאי שקודם כל תשמעו אותו :

(הוא מלמד איך לתקשר אם ילדים והבני בית...)
הרב ישראל טומאן : 03-7443636

(אם תרצו באמצע לנתק ,ולהמשיך לשמוע את ההמשך בהמשך ,אז בשיחה הבאה ,תקישו 0 ! )

יש פה משהוא שראיתי באחד האשכולות ,ומשם הקשבתי לו :

שווה ממש מאוד לקרא את זה ! ,ייתן לכם תועלת משתלמת ,ומעשית לכל החיים !
אני מורה כ-6 שנים בת''ת ,ובתחילת דרכי שמעתי את השיעורים של המחנך הרב משה קלצקין בטל' (היום המספ' של הקו הזה לא פעיל ...) ,אבל קיבלתי משם תובנה ,שבזכותה ממש כייף לי כל יום להגיע לכיתה ,ולפגוש את התלמידים מחדש ,ומה שהוא סיפר ,אותי זה ממש עניין לנסות את זה גם אצלי ,תנסו ,ותהיו מופתעים מהתוצאות ! ,ממש שווה ! ,בקיצור , מה שהוא סיפר ,זה שהוא מפקח שבוחן תלמידים אחת לשבועיים ,ואתם הרי יודעים ,כמה ילדים בכלל לא אוהבים את זה ,ובזמנינו ,פשוט היינו שמים ביום של המבחן של המפקח ,את המודד חום בכיריים ,כדי להראות להורים שלנו שיש לנו חום גבוה ,כדי שח''ו לא נגיע ... ,ואצלו ,לא תאמינו ! ,פשוט ,אפי' ילדים ששכבו בביה''ח ,היו מבקשים מאבא שלהם ,שהם רוצים להשתחרר מהבית חולים ! ,כדי להשתתף במבחן שלו ! ,ואיך ,אתם בטח שואלים ?! ... ,אז תשמעו מה הוא עשה : כשהיה מגיע ה-5 דק' האחרונות לפני סיום המבחן ,לפני שהיה צריך לצאת ,פשוט היה פונה אליהם ,ברצינות ,ואז היה שואל אותם בחצי אכזבה ,ובחצי חיוך אוהב ,''וואי מה נעשה ,עוד מעט אתם הולכים הביתה ,ואח''כ אתם לא תהיו איתי ,אני מאוד אוהב אותכם ,ילדים יקרים שלי ... ,ואני רוצה מאוד להיות איתכם ,ואתם תהיו מאוד חסרים לי ,ואני לא יראה אותכם ... ,ממש חבל ,זה יהיה לי ממש מאוד קשה ,אני לא יודע ,איך אני יסתדר עם זה ... ,מה אני יעשה בלעדיכם ... ,יש לכם אולי רעיון בשבילי'' ? ... ,ולא תאמינו ! ,אתם קודם כל ,מבינים ,איזה כיף זה לשמוע ,כאלה ,מילים נעימות ... ,מאת המחנך שלכם בעצמו ,שאיליו העיניים נשואות אליו במשך כל היום הלימודים ... ,ותנסו קודם כל להיזכר ,כמה ציפיתם ,בתור ילדים שיהיה איזה אולי מישהוא מבוגר אחד שאחראי עליכם שיגיד לכם כאלה דיבורים ,ושתרגישו בעיניו כחשובים ... ,ואתם מבינים לבד ,כמה זה מחבר ,ומשפיע לטובה ,כאלה מילים נעימות ... ,כי כל ילד מחכה לזה מאוד ,ופשוט אין לו לא אבא ,ולא רב בכיתה ,שיגיד לו את זה ... ,והם (הילדים) מרוב שהם אהבו אותו ,פשוט היו מחזירים לו תשובות ,ברצינות !!! ,הם ממש התחברו אליו וניסו בכל דרך ,לפתור את הבעיה הזו והם ענו בפשטות ,ובתמימות :''אז נמשיך להישאר כאן'' ! ... ,ואז הוא היה מחזיר להם תשובה בשאלה : ''רגע ,אבל צריך גם לעדכן את אמא ,היא בטח דואגת ...'' ,אז כמובן ,אמרו :''אין בעיה ,אז נתקשר אל אמא ,ונבקש ממנה רשות להישאר'' ,ואז הוא הוא ענה להם בשאלה : ''ואיך נישן ,אין לנו כאן ,מיטות'' ? ,אז מיד מבלי לחשוב ,הם המשיכו לענות לו ברצינות : ''אז נביא את המיטה מהבית ...'' ,ואז הוא ענה להם שוב בשאלה : ''אבל מה נעשה ,לא יהיה לנו ,מקום בכיתה ,לכל המיטות של הילדים'' ? ... ,וכך אח''כ הם הציעו לו שיעברו לישון באיזה בית של איזשהוא ילד ,ואח''כ זה כמובן ,גם לא התאפשר ... ,ואז הגיע הצעה שכולם יביאו ,את המיטות לאולם ... ,וכל הויכוח הזה ,התנהל ברצינות !!! ,שתבינו איך הם התחברו אליו ... והכל ברצינות !!! ,ובסופו של מעשה ... ,הוא החזיר להם אחרי הויכוח המדהים הזה תשובה סופית : '' טוב אז תראו ,מה נעשה ,אנחנו רואים שזה בסוף לא מתאפשר ... ,למרות שאני רוצה ממש מאוד מאוד ,מה לעשות ,יש לי עוד כיתות שרוצים שאני ייכנס גם אליהם ,ועוד חוץ מיזה ,יש לי גם את הילדים שלי ,ואת אשתי ,שגם הם מחכים לי בבית אז לכן ,מה שאני יעשה ,זה ,שבכל עת ,שיהיה לי הזדמנות ,מתי שאני יוכל ,אז אני יבוא כמה שיותר ,וכמה שאוכל ... ,כי אני מאוד נהנה איתכם ,ואני מאוד אוהב אותכם ! ,ואני רוצה תמיד מאוד מאוד שיהיה לכם הכי טוב ,ושתהיו הכי שמחים ,כמה שיותר ,וזה העונג והשמחה שלי ... ,ואם ח''ו יהיה איזה ילד שיבכה ,או שיהיה בצער ,זה ממש יהיה כואב לי ,ואני מאוד רוצה שיהיה לו רק הכי טוב ,לכן ,בגלל שאני מאוד רוצה לעזור לו ,אז אני ירצה מאוד שהוא יבוא תמיד ויספר לי ,כי אני רוצה לדאוג לו שיהיה לו הכי שמח ,והכי מאושר ,כי אני מאוד אוהב אותכם ,ואני רוצה שכולכם ,תמיד תהיו הכי שמחים ! ,ושתדעו ,שבשבילכם תמיד ,יהיה לי ,דלת פתוחה בשבילכם ! ,ואני תמיד מחכה לכם ... ,ותמיד אשמח לעזור לכם ...,ולמה ? ,כי אני אוהב אותכם ,ורוצה שיהיה לכם ,הכי טוב !'' ... ,שתבינו מה זה ,כמה משפיע ,כאלו דיבורים ,ומניסיון שלי כך עם ילדים מתחילת שנה ,בר''ה כל בוקר שאני נכנס ,הם פשוט רצים לחבק אותי ... ! ,ואתם מבינים בטח ,איזה כייף זה ,להיכנס ככה לכיתה ,וככה להתחיל את היום ,כי מישהוא שמתנהג עם ילדים עם רגש ואהבה ,הם מחזירים לו בכפל ,כפליים ,והם ממש אוהבים אותו ,והם ישתדלו להיות התלמידים הכי טובים שלו ,שתמיד ירצו להשביע את רצונו ,כי הם מתנהגים אליו ,חוץ מכבוד של רב ,אלא כמו אל חבר שלהם ,משתפים אותו בהכל ,ותמיד רוצים אך ורק לעזור לו ...(וכמובן ,גם לא שוכח להגיד להם שהוא אוהב אותם ,וגם אם תתחילו את זה ממחר ,וייתכן שאולי תופתעו שאולי יהיה ילדים שאולי יגידו לכם ,''לא נכון ! ,אתם מגעילים ,ואתה סתם שקרן ,ואתה בכלל לא אוהב אותי '' ! ... ,אל תופתעו ! ,הם רק בודקים מה קרה לכם פתאום ,הם בודקים שזה נכון ... ,ואל תבהלו ,תחזירו להם מייד בשאלה ברצינות ,ובחצי פרצוף דואג ,ואוהב :''אוי ויי ... ,למה אתה חושב כך ? ,ממש ,כואב לי ,שלא ידעת את זה עד היום ,חבל מאוד ! ,אני מאוד חשוב לי ואני רוצה שתדע שאני ממש אוהב אותך ,ואני רוצה תמיד שיהיה לך רק הכי טוב ,והכי שמח ,כי אני מאוד אוהב אותך ! ,ואם ח''ו אתה מרגיש עצוב ,זה ממש כואב לי ,ואני מאוד חשוב לי שתספר לי ,את זה מייד ,כי אני רוצה לדאוג לך שתהיה רק הכי שמח ,והכי מאושר ! ,כי אני ממש מאוד אוהב אותך ! '' ... ) והדבר הזה ,גם מדבר אל הורים ,המלצתי גם ,לעשות כך לממלאי מקום בכיתות ,ותופתעו מהתוצאות ! ,הילדים אח''כ אמרו למחנך הממלא מקום החדש שלהם :''שהם רוצים שרק הוא יהיה המחנך הקבוע שלהם ,במקום הרב שלהם ... ''(אז שימו לב ,שלא ח''ו נוריד להם בהשפעה של הירא''ש מהמחנך שלהם ,ותגידו להם שהמחנך שלהם ,לא יכל כרגע להיות איתם ,כי הוא מאוד דואג להם ,ובגלל זה הוא לא יכל ... ,וזה רב שבטח ,כנראה מאוד אוהב אותכם'' ... = ומילים כאלו שרב אחר מדבר עם התלמידים מאוד משפיעים ,שהם יותר יעריכו אותו ,כשזה נעשה ע''י רב אחר ...) ,ומי שרוצה הייתי ממליץ מאוד לקרא בעיון רב את הספרים שלו ,כל מחנך אחר שהמלצתי לו ,ממש כולם מאוד נהנו מהספרים שלו ,שם הספ' שלו :''תלמידי כבני'' ,או של הורים זה ''ביני לבני'' ,ההמלצות שלו בתוך הספר לגבי ענישה זה : להמעיט בחומרת העונש ,ורק אחרי שהזהרנו 3 פעמים ולא הייתה ברירה אז מתחילים עם עונש קטן ,כמו לדוגמא ,קודם כל סופר עד 10 :ROFLMAO:,ברוב הפעמים ,אצל ילדים אם מתחילים לספור ,אז הם מייד מקשיבים ,ומפסיקים ... ,ואם לא ,אז מתחיל לרשום על הלוח רק את האות הראשונה של השם שלו :) ,ואם ממשיך וכו' ... ,וכו' ... עד שאולי כתבתי את כל השם שלו על הלוח ''כעונש'' ... ,אז הוא גם מקבל עם תחילת העונש ,שכבר התחלתי לרשום אותו ,שאני אומר לו שיש לו אופציה שאם אני יראה שהוא מתנהג יפה ,אז אמחק ,את שמו ,ולא יקבל עונש ... :LOL:, ואם בסוף נשאר כעונש ,להישאר בהפסקה ,אז מחכה שיעבור ,חצי דקה ,דקה ... ,ואז קורא לו ,שואל אותו ,אם יודע את סיבת הענישה (יש פעמים שהילדים ,אפי' אין להם מושג למה נענשו ... ,ואז מהעונש שהענישו אותם ,לא הרווחנו כלום ... ,כי הילדים לא הבינו מה הם עשו ... ובגלל זה אפי' יכול להיות שיהיה סיכוי שהם ימשיכו ,עם מה שאנחנו לא רוצים שיעשו ... ,כי אין להם מושג ,והם לא חושבים שזה בעיה ,והם סתם יענשו עוד ,וזה גם יגדיל את הבעיה שנצטרך להגדיל את העונש ,יותר ויותר ,כי נהיה מתוסכלים ... שהם עדיין ימשיכו עם זה = אז בשביל זה ,שואלים אותו ,אם רוצה שאנחנו נזכיר לו למה ,כי רק בתנאי שהוא יודע למה נענש ,ועל זה ,הוא יעשה תשובה ,אז רק אח''כ הוא יוכל לצאת מהעונש ... ,כי יידע על מה לעשות תשובה ... וכך לתקן ,את מה שעשה ... )ורק אחרי שאומר לנו שיפסיק עם זה ,אז מחייכים לו מייד ,ומחזירים לו את אהבה מחדש ,ואומרים לו :''כל הכבוד ,עכשיו אתה כבר ילד צדיק ! ,ילד טוב ! 'שעשה תשובה ,ורק מתנהג טוב !'' ,ואם יום אח''כ זה המשיך ,אז מתייעצים איתו אחרי העונש ,ומסבירים לו :''הבטחת לנו שתפסיק עם זה ,וחבל מאוד ,אתה ילד מאוד טוב ! ,ילד צדיק ! ,שתמיד רוצה להתנהג הכי טוב ! ,שלא מתאים לו להתנהג ככה ,חבל מאוד !!! ,אני מאוד אוהב אותך ,וממש קשה לי ,וממש כואב לי ,להעניש אותך ,למה אתה גורם לי לזה ,אני לא רוצה לא להעניש ולא לצעוק ,למה אתה גורם לי את זה ... (וכמובן ,לא אומרים את זה בצעקות ,אלא בנעימות וחיוך ,עם פרצוף אוהב ,ומקרב ... ,כי מבלעדי זה הם אפי' לא יסתכלו עלינו ,והכל יצא מהאוזן השניה ,ולא יועיל כלום ,וזה רק ירחיק ...) ,חבל ! ,אני מאוד אוהב אותך ,ואני רואה שזה מאוד קשה לך לקבל עונשים לא נעימים (אני משקף אותו = מזדהה עם רגשותיו) ,ואני רוצה שמאוד תהנה ,ושתוכל לשחק עם החברים ,ושלא תענש ,כי אני לא אוהב את זה ... ,אני ממש אוהב אותך ,ורוצה שיהיה לך ,רק את הכי טוב ! ,ואח''כ שואלים אותו ומתייעצים איתו ,אם יש לו עצה ,מה נעשה ,כדי לעזור לו להפסיק עם זה ,ואם אין לו רעיון ,אז מביאים לו מבחר רעיונות של מעשים טובים ,כמו תסדר את כל הכיסאות ,תלביש לילד הזה את המעיל שלו ... ,תרים 10 ליכלוכים (זה זכות ! ,זה כמו ביהמ''ק מעט ,ואתה זוכה לעשות את העבודה שלא ערבי ,ולא ישראל היו זוכים לזה אלא ,אך ורק הכהנים היו עושים את זה ,לנקות לנו ... ),וכך מעשה טוב ,גורר המשך של מעשה טוב ,וגם נותן לו סיפוק וכך אם תתנהגו כך ,גם הילדים יאהבו אותכם מאוד מאוד עוד יותר ,וכמובן הכל ,אני מתכוון שהכל תעשו איתם עם גבולות ,עד גבול שמותר להיות איתם נחמד ,ושהם לא מגזימים ... ,וטוב מאוד שתמעיטו בעונשים כי הקונפליקטים האלו ביניכם ,מרחיקים מאוד ,ככל שהגיל שלהם יותר גודל ... ,וזה ממש חשוב מאוד כי בלי זה לא בטוח שיקבלו ממכם ,אם לא יאהבו אותכם ח''ו וגם כדי שכך תוכלו כמחנכים לזכות בקניין העצום הזה שתוכלו לקבל עליו נצח נצחים ,אם הם יתחברו יותר אליכם ,ותוכלו כך מאוד להשפיע עליהם ירא''ש ,שזה עולם הבא ,ענק בשבילכם ... ,על כל ילד שאתם זוכים להכניס לו תורה וירא''ש

יש פה עוד איזה קו מדהים מאוד ,שאני חושב שאם הייתי שומע אותו לפני הקורס של המכון למורים ,פשוט לא הייתי הולך לשם ,כי כל כך מדהים ,איך שהוא מדריך שם ,איך לתקשר עם הבני בית ,ועם אחרים ,וזה ממש כל מילה שלו נכונה ,ומחנכים שיצאו מהקורס שלו ,פשוט אמרו שהכל השתנה להם מאוד לטובה ,וממש השתלם להם לשמוע את ההדרכות שלו ...

יש שם איזה שיעור אחד מעשי מאוד ,מדהים ומיוחד ,וממש ,כדאי לשמוע כל מילה שלו ,(אני לא הייתי בקורסים שלו של הרב ישראל טאומן ,שהוא מעביר בקורסים בכל רחבי המרכז = אבל היה אצלו אלפים ,וכל בוגרי הקורס שלו נהנו ,ואפשר שכשאתם אין לכם כח ,ואתם חייבים לנתק את השיעור הזה שהוא במשך 3 שעות ,אז שתדעו ,שבכל פעם שתתקשרו מחדש ,אם תקישו 0 ,אז אתם תחזרו ,לאיפה שאחזתם בדיוק לפנ''כ)

03-7443636

ועוד תגובה שלו :


לא יצאתי עם דברים ברורים מהתגובה,
האם זה שיעור איך מתחנפים לילדים ומגדלים אותם להיות אנשים בלי גב ובטחון?
או פרסומת סמויה לרב ישראל טאומן שליט''א?
א. אף פעם לא הייתי בקורסים שלו ,ואני לא יודע גם איך הוא בכלל נראה ,וגם הוא גובה מחירים יקרים לקורסים שלו ,ואני לא תלמיד שלו בכלל ,אלא רק נהנתי מהחוכמה ,של התובנות שלו ,שהם באמת ראויים להערכה ,שמעתי ממנו דברים שכמעט ואני לא שמעתי מאף אחד ... ,וגם ממליץ לך מאוד ,לקבל את התובנות גם של המחנך הרב משה קלצקין שליט''א ... ,אני חושב שממש תהנה גם לשמוע אותו ! ...
תקרא עד הסוף ,משתלם לך מאוד ,ואם תנהג ,ע''פ זה ,כמה שתוכל ,ותתן לו דוגמא אישית של התנהגות לילד הקטן ,ותנסה להרגיש ,מה הוא מרגיש ,ותתייחס אליו ,כאל כמו בנאדם עם רגשות כאילו הוא מבוגר ,ותראה ,שהילד גם יתייחס אליך ככה ,גם בכבוד ,והוא יחזיר אליך בכפל כפליים הכרת הטוב ,ותמיד ינסה להשביע את רצונך ,כי הילדים הקטנים ,(לפחות עד גיל 6 !)לא עושים שום דבר בכוונה ! ,ואם נדמה לך שכן ,הייתי ממליץ לך ,לבדוק ברוגע ובנעימות עם פנים שלוות (לפני שאתה כועס - כי בלי זה הוא לא יגיב ... רק מהפחד ,ויש גם סיכוי שאולי תגרום לו מהפחד לשקר ! שה''י ! ),כל מקרה שהילד לא התנהג טוב ,וממש אתה תופתע מהתוצאות ,ומבירור לבירור ,אתה לא תאמין למשמע אוזניך ,תמיד הרבה פעמים כשאני רואה שמענישים ילדים ,מבלי לבדוק בדיוק מה קרה ,ומבלי לברר ... ,אלא מייד קבעו עובדה ,הילד היה ממש מתוסכל ! ,א. כי לא נתנו לו להוציא מהלב ,את מה שהוא עבר ... ,ב. וגם הוא הרגיש שהענישו אותו סתם ... ,לחינם ... , - כי אף פעם בד''כ ילד טוב ,לא עושה משהוא לחינם ,צריך לבדוק את הסיבות שגרמו לכך :א. אולי לא ידע שאסור ,ועשה זאת בתמימות ,כי אף אחד לא אמר לו שאסור לעשות כך ... ,ב. או שלא הזהרנו טוב מספ' ... ,יש להם לב טוב מאוד ,והם רק רוצים לעזור ,ולפעמים אנחנו מבלי משים לב ... ,גורמים להם להתנהג לא טוב ... ,וזה בכלל ,לא קשור אליהם ... , ג. לפעמים יש מורים ,שמשתמשים בביטויים מזעזעים ,ואומרים לילד משפטים כאלו :''אתה ילד רע !'' ... ,''גולם'' ! ... ,''רשע'' ... ,''גנב'' ... ,''חצוף'' ... ,וכו' ... וכו' ... ,ועוד ממש הרבה ביטויים מזעזעים ... ,מה אמר ע''ז הרב שטיינמן ... ,מה הם חושבים לעצמם ? ... ,מה הם רוצים שיצא מהילד ? ... ,הילד תמיד לוקח את האשמה אליו ,ואח''כ מרוב פעמים שאומרים לו שהוא ילד בעייתי ,ושמפריע ,ושלא ייצא ממנו כלום ... - הוא בסוף מאמין לזה ,שה''י ! ... ,ובסוף ככה הוא נהיה ... ,כי כך לימדו אותו ... ,וזה המבוגרים שהתנהגו אליו ,בחוסר רגש ,הם גרמו לזה ... ,ומיזה הם נהיו נחותים ,ובעלי ביטחון עצמי נמוך ,עם דימוי שלילי לכל החיים ,ופשוט קברו אותם מילולית ,והרסו להם את כל החיים ,ומיזה נהיה הבעיה של הנושרים ... , - כי המבוגרים האחראיים שהם היו בשליטתם ,דרשו כבוד לעצמם ... ,

והנה תגובה 1 שקיבלתי ממשהוא במייל :

וואי מאוד מרגש להתחבר בשיטה הזו לילדים דרך מקורית ואמיתית הלוואי שכל המחנכים והמחנכות היו משתמשים בטיפים האלה לומדים ומיישמים בשטח
😐

אגב .. לא ידעתי שאתה מחנך אז בהצלחה והרבה סבלנות עם התלמידים .
ברכה והצלחה

💫


ועוד תגובה :

ילד צריך וחייב אהבה כבוד הערכה ואימון אבל בנוסף בצורה בלתי מתפשרת גבולות ברורים חזקים ויציבים, ושני הדברים מחוייבי המציאות ואי אפשר בלי שני המרכיבים גם יחד.
כבר כתבתי ע''כ בתגובה הראשונה :
וכמובן הכל ,אני מתכוון שהכל תעשו איתם עם גבולות ,עד גבול שמותר להיות איתם נחמד ,ושהם לא מגזימים ... ,וטוב מאוד שתמעיטו בעונשים כי הקונפליקטים האלו ביניכם ,מרחיקים מאוד ,ככל שהגיל שלהם יותר גודל ...
:cry: למזלי (או למזלם) אני לא מכיר מלמדים כאלו,
אבל לאנשים האלו יש תמיד מקצוע נוסף בכיס, מוכר בטטות בשוק הסיטונאי, אנשים כאלו לא ראויים לכתר של מלמד בישראל!!
לצערי אני הייתי ממלא מקום ב-16 ת''ת ,ובאחד מן הת''ת ,יום אחד הגיעה משטרה ,והייתה בהלה מאוד גדולה בחיידר ,ואף אחד לא הבין מה קרה ,כולם היו המומים ,ומזועזעים ,וחשבו שבטח כנראה ,קרה משהוא ,והשוטרים נכנסו בין כל הכיתות ,ושתחשוב איזה סיטואציה לא נעימה ... ,הם ביקשו מכל מלמד ,כולל מהמפקח עד העוזרים והגננות ,שכולם יציגו תעודות זהות ,ולכל אחד הם עשו צילום תעודת זהות ,ובסוף התברר מהמנהל שבגלל הרב'ה בכיתה מכינה ,הגיעו השוטרים ,היה איזה שכן חילוני ,לת''ת ששמע צעקות מזעזעות ומחרידות בכל הכח ,על ילדים קטנים בני 4,5, והוא הלשין למשטרה ,ולכן היא הגיע ,לחקירת אזהרה לכל המלמדים ןהסייעים האחרים ששתקו ,ופיחדו לדווח ... ,אני הייתי בכיתה שלו אישית ,ביחד עם גיסי ,ואפי' גיסי אמר לי שהוא לא היה רוצה שהילדים שלו יתחנכו אצלו ... ,הוא חוץ מהביטויים המזעזעים שלו כלפי הילדים ,הוא גם היה תופס את הילדים הקטנים ,והיה מנער אותם בכל הגוף ,בצורה מזעזעת ,כי מה לעשות אסור הרי להרביץ ... ,ולא היה עובר כמעט יום שלא היה מעניש ילדים בחדר סגור למשך שעות ,או שאומר להם תניחו את הראש בשולחן ,למשך שעות ,ללא הגזמה ! ,וגם מנע מהם אוכל של הצהרון ,או לעמוד במשך שעות עם פנים לקיר ,על רגל אחת ... ,ועוד כל מיני רעיונות יצירתיים ,היו לו כל פעם ,כדי להעניש ילדים הכל היה מפחיד איתו ,הוא היה קפדן ,באופן יוצא מן הכלל ,גם כלפי מלמדים אחרים ... ,ומה שיצא שמרוב שהוא היה כזה ממש קשוח ,הילדים האלו אח''כ לא הקשיבו ,למלמדים אחרים ,כולל ל-2 העוזרים שהיו לו ... ,כי הם היו לעומתו רכים מידי ... ,והם רק היו יכולים לאיים שיספרו לרב הכעסן ... ,ואני אומר לך שאותו אחד היה מלמד חסידי בן 40 ! ,עם 20 שנות ניסיון ! ... ,לא היה מה לדבר איתו ,איך להשתפר ,איך לחנך בלי הקשיחות הזו ,הוא היה אומר ,מה אני כבר עם ניסיון של 20 שנה ,ואני לא צריך את ה''מכון למורים'' ,ואני לא צריך שאף אחד יגיד לי במה להשתפר ,ובמה אני טועה ... ,וגם היום כשאני בת''ת אחר שאני כבר נמצא בו שנתיים ,הגיע אלינו השנה מלמד עם ניסיון של 7 שנים ,אבל אנחנו ממש מזועזעים ממנו ,כל יום מגיע עליו למפקח טלפ' מההורים ,אפשר להרגיש את האוירה האמתנית בכיתה ,מכל אחד שרק דורך בכיתה ,הילדים כ''כ מפחדים ,ומיד הם קופאים על מקומותיהם ... ,והיום אותו רב'ה במכינה ,ביקש ממני לעזור לו עם יצירות לכיתתו ,אני בתומי חשבתי שאהנה אצלו ,מהאוירה הנחמדה עם הילדים ,אבל בקושי הייתי ,וממה שחזו עיניי ,ממש הזדזעתי ,ומיד לקחתי את היצירות למקום אחר ,כי כ''כ כאב לי ,שלא הרגשתי שאני מסוגל ,להמשיך לראות את זה ,ממש כאב לי הלב ... ,הוא פתאום התחיל לתת פקודות ,והיה שם איזה ילד תמים בן 4 שלא זכר איפה המקום שלו הקבוע ,והוא ישב לילד אחר במקומו ,ואז הילד שהיה המקום שלו ,עמד ,והוא מבלי לברר ,ומבלי לבדוק מה ,קורה ,ומבלי לשאול ... ,מייד בחמת זעם ,הוא הוציא עליו את העצבים ... ,ותפס אותו בידו ,ומבלי רגש התחיל למשוך אותו ,ובצעקות הוא הלחיץ אותו שזהו ,הוא לוקח אותו לגנון ... ,וכדי שיותר ירגיש ,הוציא לו גם את התיק שלו עם המעיל ,וגם לקח את המגירה שלו ,וגם אירגן לו שקית ,מול כל עיני חביריו ,עם מוצץ וטיטולים ,ואמר לו שיותר הוא לא חוזר ...,והוא הולך להיות בגן ,עם מוצץ וטיטולים ... ,וכל זאת כשהילד ממש בוכה בכיות .... ,ובסוף כשעמדו לפני הכניסה לגנון ,אז הוא שאל את הילד : אתה רוצה להיות בגנון? ,אז הילד ענה לו ש''כן'' ,וכך הוא לא ידע מה לעשות ,והוא המשיך לשאול אותו שוב ושוב ,והילד אומר לו כל פעם על השאלה ''כן'' ,לא רצה באמת להמשיך אצלו ... ,ואז אח''כ בירר ושאל אותו למה עמד ? ,ואז הילד ענה לו את הסיבה ,ועכשיו הרב'ה הזה היה ממש מתוסכל ,ועכשיו את כל המחזה הזה ,הוא עשה בחמת זעם לילד הקטן התמים בן ה-4 ... ,ומה היה המקרה שכבר גרם לי שלא יכלתי להישאר ... שהוא נכנס ,ונתן פקודה להיות צמודים עם הכיסאןת ,לשולחן ,והיה ילד שהכסא שלו בלט כלפי החוצה ... ,והוא מבלי לחשוב פעמיים ,הוא משך לו את כל הכסא ,באמצע שהוא יושב ,והילד התהפך כולו אחורה על הראש ! ... ,וגרם לו לקבל מכה שהרעש של ה''בום'' נשמע בכל הכיתה ... והוא המשיך את השיעור כרגיל ! .... ולא בודק את שלום הילד הקטן והמסכן שצורח וכולו בסערת רגשות ...,ולזה כבר הרגשתי שהלב שלי לא מסוגל לעמוד בכזה כאב ,של כזו צורה אכזרית ,שכך הוא התנהג כלפי ילדים ,ואז שאלתי את העוזר הקבוע שלו ,איך הוא מצליח ,להיות בכיתה כזו ,והוא אומר לי ,ומשכנע אותי ,לך דחוף אל המפקח ,ותספר לו ... ,הוא אומר לי שהוא בלי סוף דיווח עליו ,והמפקח גם ביקש ממנו שכל מקרה שהוא רואה ,הוא רוצה שהוא ידווח ,שיהיה לו מידע מה קרה ,עם ההורים שואלים ... ,וככה מבלי רצוני ,אני אחד שבד''כ לא מדווח ,אבל הוא (העוזר) ליווה אותי ,והוא אומר לי שבמקרה וקורה משהוא ,גם אני יושב בכלא ,כי אם היה סייעים אחרים שראו ,והם שתקו ,גם הם נענשים ... ,שתבין ,באיזה מציאות ,לצערינו ,אנחנו עומדים ,לדאבונינו ...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

למעלה