עזרה אנא שימו לב, חשש לחילול ד'!!!

מצב
הנושא נעול.

בדוח

משתמש מקצוען
אתמול נסעתי ברכבת האחרונה בערב. היא היתה עמוסה ברמה שגם ילדים שרצו לזוז לא יכלו.
כולם חוץ מכמה חילונים ממודיעין. לא כל כך ילדים. בחורים בני 14.
אין לכם מושג איך קנאתי בהם ש'מותר להם'...
אף אחד יסתכל עליהם כמייצגי החילוניים. הם פשוט היו הם.

גם אני ככה. אני רק אני. מותר לי להיות טבעי.
אני מספיק טוב גם בטבעי. באמת...

זה לא סותר התחשבות ושימת לב. אבל לא התבטלות מול כל אדם שונה.
 

רחלי85

משתמש מקצוען
התגובה שלך-פשוש מדגישה את כל מה שעובר כאן באופן לא מודע- ההבדלים המהותיים בין המגזרים. חילוני ממוצע לא יבין איך את פוחדת /נגעלת מכלב בדיוק כמו שהרבה אנשים שכתבו כאן לא מבינים מה הבעיה שילדים עליזים משתובבים(לפעמים מידי;)) ברכבת או אוטובוס. אורח החיים שלנו שונה ממש. ומה שלנו מובן ואנושי, יכול להתפרש אצל האחר כלא מתורבת/מבחיל.
 

שרה.ב

מעצבת גרפית
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
התגובה שלך מדגישה את כל מה שעובר כאן באופן לא מודע- ההבדלים המהותיים בין המגזרים. חילוני ממוצע לא יבין איך את פוחדת /נגעלת מכלב בדיוק כמו שהרבה אנשים שכתבו כאן לא מבינים מה הבעיה שילדים עליזים משתובבים(לפעמים מידי;)) ברכבת או אוטובוס. אורח החיים שלנו שונה ממש. ומה שלנו מובן ואנושי, יכול להתפרש אצל האחר כלא מתורבת/מבחיל.
אולי אני אלרגית לפרוות?
 

לורנס

משתמש מקצוען
תוך כדי הדפדוף באשכול נזכרתי באפיזודה מתוך סרטון ילדים ישן (noddy) שבו רואים כמה ילדים מתעללים ומעליבים ילד אחר תוך כדי ארוחת בוקר או משהו. כשהאמא רואה אותם היא מעירה להם - ילדים, לאכול בנימוס!!
שום התייחסות לצער הזולת, מידות טובות וכו'. רק חוסר נימוס. חינוך לתפארת.
אבא שלי תמיד אומר בשם אחד הרבנים, לא זוכרת איזה, נימוס זה מידה שהגויים המציאו.
זה לא יהודי כלל. זה לא כתוב בשום מקום בתורה.
וסליחה את מי שזה מרגיז, הנאצים היו הכי נימוסיים ותראו איזה מפלצות יצאו מהם.
 

לורנס

משתמש מקצוען
צר לי שלא קראתי הכל.
לי כאבא לעשרה יש המון מחשבות על הנושא.

אצל הראשונים שלי הייתי מיד בלחץ מסויים שיתנהגו יפה ברכבת וכד'.
כמובן שחינכתי לנקיון ונימוס בסיסי, בלי קשר לחילונים. וב''ה שעלתה בידי. אני מדבר כעת רק על התנהגות הילדים. לא על ניקיון.

דבר ראשון, יש הבדל גדול בין סוגי ילדים. זה לא רק רצון טוב או איכפתיות של הורים.
יש ילדים רגועים יחסית בטבעם שבקלות מעסיקים אותם. לא חכמה שהורים לילדים כאלו ידונו הורים לילדים מסוג אחר.
ילדי כולם עם קשב וריכוז כמו אבא שלהם... יש לזה את היופי של זה במקום הנכון. ויש לזה את ההתמודדות היומיומית.
ואף על פי כן, גם לי מותר לנסוע ברכבת...!

אני עושה מאמץ רב שנוכל להעסיק אותם, ולפעמים הולך ולפעמים לא. פתאום צצים מריבות וד'.
פעם הייתי בלחץ ומעניש והופך את העולם. אחרי כמה ילדים והיכרות עם הרבה חילונים, נרגע לי.
הפרעת קשב איננה מבדילה בין דתיים וחילוניים. כיום אני לא מתנצל אפילו לא בליבי פנימה, על קצת בלגן ברכבת.
אני עדיין עושה מאמץ, ובכל אופן לא מוכן להתנצל אם לא. גם לחרדים יש ילדים קצת 'שמחים'. גם חרדים ממהרים. וגם חרדים הם בני אדם.

לכלוך לעולם לא אשאיר אחרי. אבל אם יש רעש סביר, זו תחבורה ציבורית. לא רק אטרקציה. אלא תחבורה ציבורית. ומי שקשה לו שיקנה רכב.

עשיתי המון עבודה פנימית להגיע לרוגע הפנימי הזה. כך גם בבית הכנסת. אם ילדי לפעמים קצת עליזים, פעם הייתי מתרה ומנסה לעצור אותם בכל הכח. עד שהבנתי שקהילה חייבת להיות יכולה להכיל את כל הגוונים. כן. גם את ילדי הקשב שמזיזים את הסטנדר..., וגם את ה'חיוב' המגמגם או החוצניק שמזייף.
מאז, אני עושה מה שאני יכול, אבל רגוע מבפנים.

אתמול ביציאה מפארק הכט היה עומס אדיר בתחנה לאוטובוס לכיוון הרכבת. לקח מעל חמש דקות עד שכולם עלו והתארגנו עם קיפול עגלות, והיה איזה חילוני שצעק. פעם הייתי מתכווץ. היום זה אפילו לא גירד לי. פשוט באמת התחלתי להאמין שמותר לי להיות בעולם. כן. מותר לי. אני משתמש בתחבורה הציבורית (ואפילו ברכבלית, רח''ל, איזה חילול ה'. יש עומס בגלל החרדים. נכון. אז מה). הוא צעק עלי אם 'אנחנו' לא מתביישים. בחיוך עניתי לו 'לא'. והערתי לו עם חיוך גדול שחבל על הכעס שלו, הוא לא בריא ללב.

כיום אני לא פראייר. ואין מצב היום שאסכים שיצעקו עלי. רק על דבר שאני אשם בו והוא באמת לא בסדר. אז אקבל בשמחה ובהכנעה כל גערה.

יש כאן עוד נושא. כשדיברתי לא מזמן עם איזה שמאלן מעניין, אמרתי לו 'אתם'. הוא מיד תיקן ואמר לי תאמר 'אתה'. אני לא חלק מקבוצה. לא מייצג אף אחד. דבר עלי.
וואוו, מה שזה עשה לי. אני אמנם כן חלק מקבוצה. אבל לא אסכים לעולם שמישהו יפנה אלי ויצעק עלי או יבוא אלי בטענות על 'כולם'. אני תמיד מחייך ואמר 'דבר אלי- עלי. לא על כולם. אל תהיה חשוך שמכליל' כפשוטו. וזה עובד!

אמשיך אחר כך. הארכתי מספיק.
אלף לייקים!!!!!!!!!
 

שימיגם

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
כמי שנוסעת מלא ברכבת לא לאטרקציות אלא כתחבורה ציבורית, לא זה לא טבעי ולא חמוד
אני לא אמורה לחזור אחרי יום עבודה מתיש ולא להצליח לנוח ברכבת כי הילדים במצב טבעי וחמוד
הם במקום ציבורי!
א, בין הזמנים זה בין הזמנים, לא כל השנה מסתובבים ילדים חרדיים ברכבת
ב, רכבת לא נועדה כדי לנוח, יש לך כסא לשבת, מזגן, שולחן? - כל השאר זה בונוס.
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
מעניין דווקא שילדים
פחות מתקבלים בהבנה על ידי ההמון החילוני

מה שאין כן אצל גויי הארצות
ילדים ובפרט תינוקות
שמתקבלים הרבה יותר בהבנה על ידי הסובבים
וזה ניכר בטיסות וכד' שמציעים עזרה לטפל בתינוקים וילדים ומרגיעים אותם כשהם בוכים
ויכולים לקנות להם דברים ומשחקים ולעזור בכל הניתן
יתכן קצת לקשר את זה עם שנאת החרדים ולא עם חילול ה'
זה מאוד מקובל ללכת עם ילדים ותינוקות ולטפל בהם ומי שלא מתאים לו או שמקנא זה הבעיה שלו
 

בחיפוש

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אבא שלי תמיד אומר בשם אחד הרבנים, לא זוכרת איזה, נימוס זה מידה שהגויים המציאו.
זה לא יהודי כלל. זה לא כתוב בשום מקום בתורה.
וסליחה את מי שזה מרגיז, הנאצים היו הכי נימוסיים ותראו איזה מפלצות יצאו מהם.
ואהבת את ה' אלהיך שיהא שם שמים מתאהב על ידך שיהא קורא ושונה ומשמש ת"ח ויהא משאו ומתנו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אשרי אביו שלמדו תורה אשרי רבו שלמדו תורה אוי להם לבריות שלא למדו תורה פלוני שלמדו‏ תורה ראו כמה נאים דרכיו כמה מתוקנים מעשיו עליו הכתוב אומר (ישעיהו מט, ג) ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר אבל מי שקורא ושונה ומשמש ת"ח ואין משאו ומתנו באמונה ואין דבורו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אוי לו לפלוני שלמד תורה אוי לו לאביו שלמדו תורה אוי לו לרבו שלמדו תורה פלוני שלמד תורה ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו ועליו הכתוב אומר (יחזקאל לו, כ) באמור להם עם ה' אלה ומארצו יצאו וכו'(יומא פו: )

אגב, 3 נקודות שעלו באשכול:

1. ישנה התנהגות נורמלית של ילדים אבל הרבה פעמים רואים אצל הילדים התנהגות נרכשת של דחיפות וחוצפה לכל מי ששונה וזה הם רואים אצל אבא שלהם...

2. אומרים מה אתה מכליל? במקרה פגשת חרדי וכדו'. לצערי ישנם מגזרים שאצלם דחיפות והתנהגות חייתית זו תרבות , זה חלק מ"צורת האדם (או יותר נכון צורת "חיות הקודש") שלהם". ואמר לי אברך שהשתייך בעברו למגזר מסויים שעדיין טבוע בו האינסטינקט שכל פעם שמחלקים משהו וכדו' הוא דוחף....

3. דיברו על התיפייפות ושאין צורך להצדיק את עצמנו וכו' לדעתי יש משהו בסיסי שמאחד את כל החרדים שאם מישהו מאיתנו מתנהג בצורה זוועתית ישנה הרגשה של: "מה הבריות אומרות עליו אוי לו לפלוני שלמד תורה אוי לו לאביו שלמדו תורה אוי לו לרבו שלמדו תורה פלוני שלמד תורה ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו".
ומכיון שגם אני לומד תורה ואני יודע למה היא מחנכת אז מאוד מציק לי..
לא אני המצאתי את זה...
 
נערך לאחרונה ב:

יאנקאלע

משתמש מקצוען
ואהבת את ה' אלהיך שיהא שם שמים מתאהב על ידך שיהא קורא ושונה ומשמש ת"ח ויהא משאו ומתנו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אשרי אביו שלמדו תורה אשרי רבו שלמדו תורה אוי להם לבריות שלא למדו תורה פלוני שלמדו‏ תורה ראו כמה נאים דרכיו כמה מתוקנים מעשיו עליו הכתוב אומר (ישעיהו מט, ג) ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר אבל מי שקורא ושונה ומשמש ת"ח ואין משאו ומתנו באמונה ואין דבורו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אוי לו לפלוני שלמד תורה אוי לו לאביו שלמדו תורה אוי לו לרבו שלמדו תורה פלוני שלמד תורה ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו ועליו הכתוב אומר (יחזקאל לו, כ) באמור להם עם ה' אלה ומארצו יצאו וכו'(יומא פו: )

אגב, 3 נקודות שעלו באשכול:

1. ישנה התנהגות נורמלית של ילדים אבל הרבה פעמים רואים אצל הילדים התנהגות נרכשת של דחיפות וחוצפה לכל מי ששונה וזה הם רואים אצל אבא שלהם...

2. אומרים מה אתה מכליל? במקרה פגשת חרדי וכדו'. לצערי ישנם מגזרים שאצלם דחיפות והתנהגות חייתית זו תרבות , זה חלק מ"צורת האדם (או יותר נכון צורת "חיות הקודש") שלהם". ואמר לי אברך שהשתייך בעברו למגזר מסויים שעדיין טבוע בו האינסטינקט שכל פעם שמחלקים משהו וכדו' הוא דוחף....

3. דיברו על התיפייפות ושאין צורך להצדיק את עצמנו וכו' לדעתי יש משהו בסיסי שמאחד את כל החרדים שאם מישהו מאיתנו מתנהג בצורה זוועתית ישנה הרגשה של: "מה הבריות אומרות עליו אוי לו לפלוני שלמד תורה אוי לו לאביו שלמדו תורה אוי לו לרבו שלמדו תורה פלוני שלמד תורה ראו כמה מקולקלין מעשיו וכמה מכוערין דרכיו".
ומכיון שגם אני לומד תורה ואני יודע למה היא מחנכת אז מאוד מציק לי..
לא אני המצאתי את זה...
סיכום יפה
אבל עדיין נותרה השאלה מה היא התנהגות רגילה של ילדים שלגביה אין שאלה כלל של חילול ה'
ובזה יש כאן הרבה ויכוחים לגבי כל מעשה האם הוא נורמלי או חריג ולא חינוכי
וגם מה עושים עם אנשים נרגנים/מקנאים/שונאים שכל מה שתעשה או לא יאמרו מיד "אתם החרדים"!!!
 

בחיפוש

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
סיכום יפה
אבל עדיין נותרה השאלה מה היא התנהגות רגילה של ילדים שלגביה אין שאלה כלל של חילול ה'
ובזה יש כאן הרבה ויכוחים לגבי כל מעשה האם הוא נורמלי או חריג ולא חינוכי
וגם מה עושים עם אנשים נרגנים/מקנאים/שונאים שכל מה שתעשה או לא יאמרו מיד "אתם החרדים"!!!
לא הבעתי דעה לגבי חילול ה' לא לגבי מהי התנהגות נורמלית ולא לגבי מה יאמרו אלא להדגיש שהרבה או רוב המקרים הם לא התנהגות טבעית של ילדים (שגם אותה צריך ללמוד לרסן אבל לא דיברתי ע"ז כרגע) אלא תרבות של חייתיות וחוסר ד"א בסיסי וזה לצערי "שיטה" בחלק לא מבוטל בתתי המגזרים שלנו... וכאן ודאי שייך מה הבריות אומרות עליו אוי לרבו וכו'

אבל לא רק קשור ליחס שלנו עם המגזר הכללי אלא גם לי בתור בן אדם זה מפריע מאוד,
למה כשאני יושב בקידוש אני צריך לראות את שכני לספסל (שבתור אדם הוא מאוד חמים ונחמד) מלקק בקולניות את אצבעות ידיו ואח"כ נובר בערמת הרוגעלעך ונוגע בכולם עד שמוצא את מבוקשו העסיסי...
ולמה כשמישהו רוצה לעבור, במקום לבקש בעדינות "אפשר לעבור?" אני אמור לקבל דחיפה שבנס אינני נופל על הרצפה (ולא, לא מדובר בילד שובב אלא במבוגרים בני 70 שהדרך שלהם להסביר לך שהם רוצים לעבור זה ע"י מרפקים ואגרופים).
זה לא "מקרה" זו תת תרבות שמחנכים על בירכיה דורות ישרים מבורכים...
 
נערך לאחרונה ב:

יאנקאלע

משתמש מקצוען
לא הבעתי דעה לגבי חילול ה' לא לגבי מהי התנהגות נורמלית ולא לגבי מה יאמרו אלא להדגיש שהרבה או רוב המקרים הם לא התנהגות טבעית של ילדים (שגם אותה צריך ללמוד לרסן אבל לא דיברתי ע"ז כרגע) אלא תרבות של חייתיות וחוסר ד"א בסיסי וזה לצערי "שיטה" בחלק לא מבוטל בתתי המגזרים שלנו... וכאן ודאי שייך מה הבריות אומרות עליו אוי לרבו וכו'
אבל לא רק קשור ליחס שלנו עם המגזר הכללי אלא גם לי בתור בן אדם זה מפריע מאוד (עוד דוגמא: למה כשאני יושב בקידוש אני צריך לראות את שכני לספסל (שבתור אדם הוא מאוד חמים ונחמד) מלקק בקולניות את אצבעות ידיו ואח"כ נובר בערמת הרוגעלעך ונוגע בכולם עד שמוצא את מבוקשו העסיסי... זה לא "מקרה" זו תת תרבות שמחנכים על בירכיה דורות ישרים מבורכים...)
אתה מביע דעה
1) שברוב המקרים זה לא טבעי
2) שצריך לרסן התנהגות טבעית
3) כולם לא מתנהגים באנושיות
4) צריך להתחיל לחנך את כולם לפי הנורמות של...
הדוגמה שהבאת צודקת שזה "מקרה" של אדם שלא התנהג באנושיות. וזה עדיין לא מלמד שכל הציבור לא אנושי לדעתי זה כן "מקרה" אא"כ שבקהילתך המצב שונה
 

בחיפוש

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אתה מביע דעה
1) שברוב המקרים זה לא טבעי
2) שצריך לרסן התנהגות טבעית
3) כולם לא מתנהגים באנושיות
4) צריך להתחיל לחנך את כולם לפי הנורמות של...
אולי לא הובנתי נכון אז חוזר שוב:
1. ישנה התנהגות טבעית של ילד שמשתובב ומקפץ וזה עובר עם הגיל וישנה התנהגות שאני רואה במגזרים מסוימים מקטן ועד גדול אז זו אינה התנהגות ילדותית טבעית אלא תת תרבות חייתית...

2.לא הבעתי דעה מתי ואיך וכמה צריך לרסן אותה (אני משער שגם אתה מסכים שישנם מקרים שצריך לרסן...).

3. אינני יודע מי זה ה"כולם" שלך, אני מתכוון למגזרים מסויימים שאם תבוא איתם במגע קרוב תראה שזו התרבות הרגילה שם, זו עובדה, לא דעה. (כמובן שתמיד ישנם עדיני נפש שלא מתנהגים כך אך אני מדבר על אחוזים ופרופורציות).

4. לא בא לקבוע נורמות לאף אחד אך משער שישנם נורמות ש90% מבני האדם על פני האדמה יסכימו שחריגה מהם מטרידה, מגעילה ודוחה את הזולת. (כבר מוזכר בגמ' כמה איסורים בתחום הזה של להגעיל את השני למרות שודאי יכול לבוא איזה חוכעם ולטעון: מי החליט שזו הנורמה?)..

הדוגמה שהבאת צודקת שזה "מקרה" של אדם שלא התנהג באנושיות. וזה עדיין לא מלמד שכל הציבור לא אנושי לדעתי זה כן "מקרה" אא"כ שבקהילתך המצב שונה
מניין לך שזה מקרה? אני אומר לך שבמגזרים מסויימים (אינני נמנה עליהם אך מתפלל איתם לפעמים בשבת) זו נורמה, זה מקובל, המושג מזלג זה משהו שהמציאו הגרמנים הנאצים (אפרופו אחד הניקים כאן..)...
 

טאלי

משתמש מקצוען
אני עובדת במקום חילוני לחלוטין
אין שום הבדל בין המשחקי הילדים החרדיים שתיארת לבין הילדים החילוניים,וגרוע מזאת
יש בעבודתי קייטנה-זעזוע!! ואף לא ילד חרדי אחד!
להם זה לא חילול ה',כי מהם אנחנו מסירים כל אחריות כמובן,הם לא קיבלו את התורה כמונו
ילדים שרצים לי במשרד 8 שעות?? בלי שליטה בגרוש, מרעישים וטורקים דלתות, משחקים בקולי קולות בטלפון,והם אפילו לא חרדיים שאפשר לומר להם שששש חילול ה!כמה עצוב
אני שמחה שאנחנו לא נאורים כמוהם,ושיעקמו את האף כמה שהם רוצים,
שכל אחד יתעסק בצלחת שלו,
ולפעמים נדמה כי כל אחד מרגיש שגריר מינימום, תהיה טוב לעצמך ולא בשביל מישהו שלא שם עליך ומתנהג גרוע ממך,ולפעמים אתה אפילו לא מעניין אותו (מסתבר שלא כולם מסתכלים עלינו בזכוכית מגדלת)
 

loving music

משתמש מקצוען
למה, באגסי נמכר רק לחרדים?...
פלא שלא התרעם על הדרת חילונים...
הם לא קונים באגסי הם קונים אוסם.

נראה לי שיש כאלה שלא מבינים מה הולך ברכבות ולכן הם חושבים שיש פה שנאה עצמית וכו'
בפסח נסעתי ברכבת
והיה פשוט מזעזע
אני לא רוצה לפרט
אבל לא מדובר רק בלדבר בקול או לעבור מקרון לקרון
אלא בקייטנה שיצאה מכלל שליטה ממש
עם חור בראש לכל מי שהיה באזור
וההורים אפילו לא היו באותו קרון
תודה רבה לפותח האשכול ומקווה שהורים יגלו יותר אחריות.
ולא חייבים לומר תמיד גם דעה הפוכה
מותר לפעמים לקבל ביקורת ולהשתפר...
יש כאן כאלו שדווקא כן מבינים מה הולך ברכבות וחשבו אחרת. לנסוע בפסח פעם אחת זה לא מדגם מייצג, הנוסעים הקבועים הם המדד האמיתי...

אבא שלי תמיד אומר בשם אחד הרבנים, לא זוכרת איזה, נימוס זה מידה שהגויים המציאו.
זה לא יהודי כלל. זה לא כתוב בשום מקום בתורה.
וסליחה את מי שזה מרגיז, הנאצים היו הכי נימוסיים ותראו איזה מפלצות יצאו מהם.
לא יהודי להציק לאנשים שמ-ג-ע-י-ל אותם שמישהו מלקק אצבעות במהלך האכילה. (אם אינני טועה מפורש בקיצוש"ע שאסור לעשות מעשים שמאוסים בעיני אחרים)



ובאופן כללי לגבי הדיון - אני נוסעת קבועה ברכבות, והמחשבות שלי עוד לפני שהועלה כאן הדיון היו - המשפחות החילוניות מתנהגות בחופשיות רבה כמו שמתאים להן ולילדיהן, תופסים מקומות, אוכלים, מדברים וצוחקים, בעוד החרדים מסתובבים בתחושת התנצלות מתמדת ובזהירות מופלגת מחילול השם. (מסכימה עם האמירה שיש הבדלים בענין הזה בין תתי המגזרים אצלנו.)
 

loving music

משתמש מקצוען
אם כבר מעלים את הנושא -
פליזזזזזזזזזזזזזז
מי שלא רגיש לזה לא מדמיין בכלל איזה סבל נורא זה גורם למי שרגיש
מסטיקים, חטיפים, תפוחים, גמבות, במבה,
תאכלו, תיהנו, אבל תפתחו את הפה שלכם בשביל להכניס את האוכל ותסגרו חזרה. כשלועסים הפה אמור להיות סגור.
רעש של לעיסות בשביל רגישים זה פשוט עינוי לא יתואר.
בבקשה. אף אחד לא רוצה להיות האדם שהתעלל במישהו חסר אונים, נכון?
@אש קודש! @יענקל בעל עגלה
זה לא מצחיק.
 

יאנקאלע

משתמש מקצוען
3. אינני יודע מי זה ה"כולם" שלך, אני מתכוון למגזרים מסויימים שאם תבוא איתם במגע קרוב תראה שזו התרבות הרגילה שם, זו עובדה, לא דעה. (כמובן שתמיד ישנם עדיני נפש שלא מתנהגים כך אך אני מדבר על אחוזים ופרופורציות).

4. לא בא לקבוע נורמות לאף אחד אך משער שישנם נורמות ש90% מבני האדם על פני האדמה יסכימו שחריגה מהם מטרידה, מגעילה ודוחה את הזולת. (כבר מוזכר בגמ' כמה איסורים בתחום הזה של להגעיל את השני למרות שודאי יכול לבוא איזה חוכעם ולטעון: מי החליט שזו הנורמה?)..

מניין לך שזה מקרה? אני אומר לך שבמגזרים מסויימים (אינני נמנה עליהם אך מתפלל איתם לפעמים בשבת) זו נורמה, זה מקובל, המושג מזלג זה משהו שהמציאו הגרמנים הנאצים (אפרופו אחד הניקים כאן..)...
כולם התכוונתי למבוגרים חוץ מילדים
בעניין הנורמות אתה צודק ב 100%

ובנושא האחרון היה נשמע מדבריך שאתה מכיר זאת מקרוב אז אתה מגלה שזה היכרות לא ישירה נו נו
אז או שיותר לא תדרוך שם
או שתסכים לפחות שלגבי אנשים אלו הנורמות שונות
דווקא א' מהם אמר לי שזה בשיטה תשאל אותם ותבין
מזלג מוזכר בערוך שזה כלי שיוונים (או מישהו דומה) אוכלים איתו בשר
וזה לא רק מזלג גם למרק יש להם כפיות אישיות וצלחת משותפת וזה לדעתי רחוק מהנורמה כמה קילומטר יותר מהמזלג
 

E. O. M.

משתמש פעיל
תסלחו לי כולם על מה שאני הולך לכתוב, אבל זה יושב לי על הלב:
אנשים שמחפשים להיראות יפים, אינם עושים בכך קידוש השם,
אין שום מצווה להיות מנומסים.
(למרות שאסור להגעיל או להפריע לאף אחד).
וכן ילדים מרעישים (חרדים וחילונים).
האנשים המנומסים נמצאים בגרמניה!
 

יוסלה גולם

משתמש מקצוען
אבא שלי תמיד אומר בשם אחד הרבנים, לא זוכרת איזה, נימוס זה מידה שהגויים המציאו.
זה לא יהודי כלל. זה לא כתוב בשום מקום בתורה.
וסליחה את מי שזה מרגיז, הנאצים היו הכי נימוסיים ותראו איזה מפלצות יצאו מהם.
ה'נימוס' אכן המציאו הגויים, ולא סתם גויים, אלא האומה הכי שפילה והכי בזוייה, שהתבררה לאחר מכן, שהכלבים והקופים הם מילארדי פעמים יותר מנומסים מהם. ימח שמם וזכרם.

אבל יש דבר אחד, בשום אופן אל תקרא לזה נימוס, אתה יכול לקרוא לזה דרך ארץ, ויש את זה הרבה בחז"ל, הרבה הלכות בעניינים כאלו, איך לאכול, לא להסתכל בצלחת של חבירו, לא להסתכל בבית של חבירו, וכו'
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה