כ"ה טבת תשע"ט
02 ינואר 2019
רשות המסים שלחה בחודש האחרון, לקראת עונת תיאומי המס, לכ-260,000 איש אישורים אוטומטיים לתיאומי מס לשנת 2019 ובכך חסכה מהם את הצורך לערוך בעצמם תיאום מס חדש לשנת המס 2019. מהלך זה הוא במסגרת מדיניותו של מנהל רשות המסים, ערן יעקב, לשפר את השירות הניתן לציבור תוך צמצום הביורוקרטיה, הנגשת שירותים ומתן אפשרות לכלל הציבור למיצוי זכויות במס.
האישורים האוטומטיים נשלחים לעומדים בקריטריונים, שהמרכזי שבהם הוא שלא חלו שינויים בגובה ההכנסות שלהם בשנים האחרונות, ועדיין כל מי שקיבל את האישור האוטומטי לשנת 2019, אך האישור אינו משקף את הכנסתו או מצבו האישי בשל שינויים שחלו בשנה החולפת לדוגמה: התרחבות המשפחה, שינוי מעסיק וכו' יכול לערוך תיאום מס עדכני באמצעות היישום האינטרנטי לעריכת תיאום מס (מתאים להקלות מסוימות) או באמצעות מערכת פנייה למשרדים לבקשת תיאום מס או להגיע פיזית למשרדי הרשות.
• ביום חמישי, ה-3.1.19 תיפתח האפשרות לערוך תיאום מס באינטרנט ובאמצעות מערכת הפנייה למשרדים לבקשת תיאום מס. מדובר בשתי חלופות אותן מעמידה הרשות לטובת הציבור, שמאפשרות להם לערוך תיאום מס מבלי לעמוד בתורים ומבלי לצאת מהבית. באותו היום, הרשות תשיק באתר האינטרנט שלה דף ייעודי בנושא, בו ירוכז כל המידע הרלוונטי לתיאום מס. והיום, תיפתח האפשרות לערוך תיאום מס במשרדים.
• ביום ראשון, ה-6.1.19 תשיק הרשות קמפיין באינטרנט וברדיו, שמטרתו לעודד אנשים לערוך תיאום מס באמצעות החלופות המקוונות מבלי לעמוד בתורים, שבתקופה זו של השנה הם ארוכים במיוחד. כמו-כן, הרשות תציב במשרדי הרשות עובדים שיסייעו וילמדו אנשים לערוך תיאום מס באמצעות אתר האינטרנט של הרשות.