איננה-במלרע! משנה את המשמעות?

גידל

משתמש פעיל
ְִ
למה כמעט בלתי אפשרי? אם אפשר להגות הִנְנִי במלרע, מדוע א"א גם 'איננה' במלרע?

תוספת הנו"ן אינה באה להורות על נקבה - הה"א (איננה) שבסוף מורה על נקבה. הרי אפשר לומר יראנו (=יראה אותו), בתוספת נו"ן, וגם יראהו (=יראה אותו) בה"א ובתוספת וא"ו, יבקשנו (=יבקש אותו) וכן יבקשהו. ההבדל בין זכר לנקבה הוא התוספת שבסוף המלה - וא"ו או ה"א (איננו או איננה). ואגב, גם 'אינו' ו'אינה' הן צורות נכונות, בלי תוספת הנו"ן.
יש אפשרות לכתוב ל' עתיד יראה אותה, חוץ מיראנה?
 

סערצע

משתמש מקצוען
כך קראתי לצערי השבוע
כיון שכך הי' מפורש ב'תיקון' (מלבד עדותך כי אין לך 'חוש' בזה). באופן טבעי - אין סיכוי שמישהו 'יפול' בזה.
כמובן הבנתי כי המדובר אודות הנ'. אין בכך ספק.

למה כמעט בלתי אפשרי? אם אפשר להגות הִנְנִי במלרע, מדוע א"א גם 'איננה' במלרע?
ניסית לבצע זאת?
 

גידל

משתמש פעיל
באופן טבעי - אין סיכוי שמישהו 'יפול' בזה.
אכן כן. בהתחלה זה יצא לי מלעיל, ורק לאחר ששמתי לב שהתביר בנו"ן השנייה, קראתי את זה במלרע כמה שזה נשמע מוזר לטעמך, בכל אופן בבית כנסת אף אחד לא אמר לי כלום, לאחר התפילה עיינתי בחומש הרגיל וראיתי שהתביר בנו"ן הראשונה וכך זה מוטעם בכל החומשים למיניהם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה