בכל מקרה, בדמיוני: אבנים רבועות, בית חד קומתי, בית ועל גביו עליה כתוב כל כך הרבה פעמים שכנראה לכל בית היתה עליה על גביו, לא תמיד הכניסה היתה מבחוץ אלא היו עליות שהכניסה היתה מבפנים והדייר היה מבקש רשות להכנס (כך מבואר בבבא בתרא)
קירות עבים (רואים בחלונות עומק גדול בגלל הקיר העבה), עובי הקירות לא מבואר לגמרי רק בבבא בתרא כתוב שקיר גויל עביו ששה טפחים וקיר לבנים עביו שלושה טפחים (די קרוב לעובי קיר חצוני בן זמנינו שהוא לפחות 20 ס"מ)
חלונות עץ (למי היה להשקיע זכוכית...) לא ברור מהו חלון עץ, להכניס אויר היה חלון חשוף לגמרי ללא איטום בגודל ארבעה טפחים כמבואר באהלות, והיה גם חורים בסמוך לתקרה כדי שיהיה אור. גם בקירות היו אי אלו חורים לשמירת חפצים כמו מדפים, חלק חורים נוצרו מבניה באבנים לא מסותתות וחלק חורר בעל הבית בכוונה לפי צרכיו.
רצפת עפר תיחוח, מוזכר בגמרא שבמחוזא היה הכל מרוצף, ריצוף היה מאוד מקובל גם אז.
ורהיטים כבדים מאד.לא מוזכר משקל הרהיטים אבל היו מיטות וארונות (המכונות מגדלים)
רפת דיר ולול מאחורי הבית, הרפת והדיר היו לפני הבית (בארץ ישראל לא היו דירים רק רפתות) אחורי הבית היה מקום ריק ולא שימושי להשלכת חפצים אין חפץ בהם והיה נקרא "מוקצה"
תנור חרס שקוע בקיר, תנור חרס לא שקוע בקיר אלא מונח בריצפה לפעמים עם טיט לפעמים בלי, בדרך כלל צמוד לקיר, לעיתים יוצאת ממנו ארובה דרך חור בקיר כלפי חוץ, התנור הוא עגול של חרס בגדלים שונים לצרכים שונים עם פתח מלמטה להכנסת חומרי בעירה ולפעמים פתח מהצד להכנסת פת (תלוי באזורים שונים) ומקום שפיתת קדירה ממעל, לפעמים התנור היה בצורת חרוט. תנור היה יכול להיות גבוה מאוד או נמוך הכל לפי הצורך. כל זה מבואר בכלים ואהלות
ופעמון גדול לדלת אני לא זוכר פעמון לדלת אבל בריח עץ ענק הנועל את הדלת מבפנים ודאי היה כמבואר בשבת ובכלים ובאהלות. (כזה עם ציור אריה...) עם פלסתר עליו כתוב: אבא ישן....
בכל מקרה, נשמח לדעת איך בסוף זה היה נראה...