EPaP
מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
•
ויראליות היא חלומו של כל איש פרסום.
מהלכי פרסום נועזים ומוזרים מתוכננים מידי יום,
מתוך תקווה שיצליחו לתפוס קשב,
להיות משותפים שוב ושוב ולגרוף צפיות ותגובות.
לפני כשנה כתבתי על הארוחה של קייל:
בדיחה של איש פשוט, שהפכה למהלך ויראלי
והצטרפה לקמפיין שהכניס מילונים לחברות שהשתתפו בו.
גם הפעם, מהלך נועז, מצחיק ומעניין
שמערב את אחד המותגים הרציניים בעולם: מוזיאון טייט לאמנות מודרנית בלונדון.
****
קריקטורה הוא כינוי של אמן צעיר בן 24
המפרסם את היצירות שלו, שנראות כמו גרפיטי , באתר וברשתות החברתיות.
יש לו סגנון מאוד ספציפי וצבעים איתם הוא מרבה להשתמש.
קהל היעד שלו הם צעירים עשירים שרוצים את האמנות המשוגעת שלו
על גבי חפצים מוזרים כמו על תיקי מותג יקרים, נעליים נדירות ועוד.
לאחרונה הוא אפילו צבע מכונית ספורט.
המהלך האחרון שלו היה מפתיע, מצחיק וויראלי
נחשפתי אליו בחמישי האחרון, ממש כמה שעות לאחר שהעלה את הסרטונים.
לקריקטורה הצעיר יש משהו נגד אמנות מודרנית,
הוא טוען שבימינו, כל דבר יכול להיחשב אמנות מודרנית, ואין פרמטרים לבחינה.
אז הוא החליט לעשות מעשה.
(הסרטון המלא באנגלית, מצורף)
"אמנות מודרנית היא שטויות"
פותח קריקטורה את הסרטון, שערוך בצורת דקומונטרי ריגול.
הוא יושב בסטודיו שלו, מבט למצלמה ומספר:
"ואני אוכיח את זה. אתלה ציור חסר משמעות
באחת מגלריות האמנות הגדולות בעולם".
"גלריית טייט מודרן היא הגלריה הגדולה ביורת בבריטניה, (שם הוא חי)
ואני שונא את זה.
תנו לי להיות ברור: אני לא שונא את האמנות, או את הגלריה.
אני שונא שהם לא יכולים לקבל את שיש דברים שהם חסרי משמעות".
הוא מתאר תוך כדי צילומים שלו מטייל ברחבי הגלריה.
"מה יקרה אם אתלה ציור על הקיר שלהם,
שלמעשה מצהיר שהוא ללא משמעות"
(בכותרת הציור מופיע כיתוב: אין לזה שום משמעות)
"כדי להכניס את הציור לגלריה אני אצטרך להשתמש בטכניקות ברמת טכנולוגיה צבאית"
הוא מפריח בדיחה בקול רציני.
"עם פירצת אבטחה, הצלחתי למצוא בית חדש ליצירה חסרת המשמעות שלי"
שומעים אותו מסביר על רקע של סרטונים שלו הולך בגלריה עם שקית אפורה גדולה.
"ואז ראיתי את זה, המקום המושלם.
הושטתי יד לשקית, שום דבר לא יכול לעצור אותי..."
"ואז, מאבטחת נכנסה. היא נכנסה כשאני מחזיקה את הציור ביד"
המוזיקה הופכת ללחוצה יותר, שומעים דפיקות לב...
"ובאותו הרגע... היא החליטה להסתכל דרך החלון.
לא הייתה לי ברירה אלא לפעול עכשיו.
האדם שלצידי גרם לה להסתובב בחזרה
ולא התכוונתי לבקש ממנו פעמיים".
"לקרוע ולהדביק" הוא מתאר את הפעולה שעשה.
"לא יותר מידי זמן אחרי שהידיים שלו היו בכיס המעיל בחזרה,
המאבטחת הסתובבה.
היא הסתכלה עלי, ואז על הציור ואז בחזרה אלי".
והלכה.
היא לא שמה לב.
כמובן שהיא לא.
כי הציור הוא כמו כל אחד השאר הציורים כאן:
חסר משמעות".
ליד הציור הוא תלה הסבר של האמן
כמו שיש בכל יצירת אומנות שמכבדת את עצמה.
בהסבר הוא כתב במפורש את דעתו - לא לכל דבר צריך להיות משמעות.
תפסיקו לנתח את הצבעים ואת הטקסטורה.
וחתם בזה ש "זה אירוני, את הציור חסר המשמעות הזה יכול להיות הכי בעל משמעות כאן".
כמו כל יצירה שנתלית בגלריה - קריקטורה הראה
אנשים עומדים ומתבוננים ביצירה שלו.
מנסים להבין את המשמעות הנסתרת מאחוריה.
מצלמים, מצטלמים.
ואפילו דנים עליה
קריקטורה עלה את הסרטונים בטיקטוק ובאינסטגרם שלו.
הוא אפילו ערך אותם לכמה סרטונים שונים, שסיפרו את הסיפור בכל פעם מזווית מעט שונה
אך סיפרו את אותו הסיפור.
הסרטונים צברו מיליונים של צפיות
והמוני תגובות מאנשים שונים,
גם כאלו שכתבו במפורש שהם ילכו לגלריה כדי לבדוק האם הציור עוד שם.
מה עשו או הגיבו גלריית טייט?
כלום. שום דבר. נאדה.
בהתחלה חשבתי שאני הוזה, איזה מותג לא ישוש לקפוץ על הגל
ולענות, להגיב. לא משנה מה, העיקר להמשיך את השיח, להראות שהם בעניינים, להגיב לאנשים.
אבל אל. בגלריית טייט לא הגיבו לסרטונים בשום פלטפורמה שלהם (ובדקתי! ואפילו תייגתי אותם בסרטון!)
לא פייסבוק, אינסטרגם, טוויטר, טיקטוק.
ולא שתגידו שמאז הסרטון הם לא פרסמו שום פוסטים חדשים.
הם מפרסמים בכמויות שלא מביישות משרד פרסום.
בטוויטר בלבד הם מפרסמים מידי כמה שעות (!).
*
יתכן שזה מהלך מתוכנן,
הסרטונים של קריקטורה קצת מבלבלים בשביל לדעת מה הייתה האמת המוחלטת.
פעם נראה שהוא סחב את הציור בתוך שקית אפורה
בסרטון אחר נראה שהחביא אותו בתוך המעיל.
בפעם אחת הוא נראה ליד תצוגה חיה של פסל לבה
ופעם ליד מבנה עגול.
פעם אחת על הציור כתוב "אין לזה שום משמעות"
ובפעם השניה כתוב על הציור "זה לא שייך לכאן".
יתכן שהוא הסתובב שם יום שלם, הביא מספר עותקים ותלה אותם במספר מקומות
ויתכן שהכל היה מחושב, מהלך מתוכן ליצירת ויראליו ותפרסום לתערוכה.
בכולופן, כל הרעש קורה בסרטונים שלו ולא מתורגם הלאה למהלך.
אז, אם אתם הייתם מנהלי הסושיאל של גלריית טייט, מה הייתם עושים?
איל משתמשים בוויראליות הזו כדי לקדם את התערוכה ולמשוך יותר מבקרים?
מהלכי פרסום נועזים ומוזרים מתוכננים מידי יום,
מתוך תקווה שיצליחו לתפוס קשב,
להיות משותפים שוב ושוב ולגרוף צפיות ותגובות.
לפני כשנה כתבתי על הארוחה של קייל:
בדיחה של איש פשוט, שהפכה למהלך ויראלי
והצטרפה לקמפיין שהכניס מילונים לחברות שהשתתפו בו.
גם הפעם, מהלך נועז, מצחיק ומעניין
שמערב את אחד המותגים הרציניים בעולם: מוזיאון טייט לאמנות מודרנית בלונדון.
****
קריקטורה הוא כינוי של אמן צעיר בן 24
המפרסם את היצירות שלו, שנראות כמו גרפיטי , באתר וברשתות החברתיות.
יש לו סגנון מאוד ספציפי וצבעים איתם הוא מרבה להשתמש.
קהל היעד שלו הם צעירים עשירים שרוצים את האמנות המשוגעת שלו
על גבי חפצים מוזרים כמו על תיקי מותג יקרים, נעליים נדירות ועוד.
לאחרונה הוא אפילו צבע מכונית ספורט.
המהלך האחרון שלו היה מפתיע, מצחיק וויראלי
נחשפתי אליו בחמישי האחרון, ממש כמה שעות לאחר שהעלה את הסרטונים.
לקריקטורה הצעיר יש משהו נגד אמנות מודרנית,
הוא טוען שבימינו, כל דבר יכול להיחשב אמנות מודרנית, ואין פרמטרים לבחינה.
אז הוא החליט לעשות מעשה.
(הסרטון המלא באנגלית, מצורף)
"אמנות מודרנית היא שטויות"
פותח קריקטורה את הסרטון, שערוך בצורת דקומונטרי ריגול.
הוא יושב בסטודיו שלו, מבט למצלמה ומספר:
"ואני אוכיח את זה. אתלה ציור חסר משמעות
באחת מגלריות האמנות הגדולות בעולם".
"גלריית טייט מודרן היא הגלריה הגדולה ביורת בבריטניה, (שם הוא חי)
ואני שונא את זה.
תנו לי להיות ברור: אני לא שונא את האמנות, או את הגלריה.
אני שונא שהם לא יכולים לקבל את שיש דברים שהם חסרי משמעות".
הוא מתאר תוך כדי צילומים שלו מטייל ברחבי הגלריה.
"מה יקרה אם אתלה ציור על הקיר שלהם,
שלמעשה מצהיר שהוא ללא משמעות"
(בכותרת הציור מופיע כיתוב: אין לזה שום משמעות)
"כדי להכניס את הציור לגלריה אני אצטרך להשתמש בטכניקות ברמת טכנולוגיה צבאית"
הוא מפריח בדיחה בקול רציני.
"עם פירצת אבטחה, הצלחתי למצוא בית חדש ליצירה חסרת המשמעות שלי"
שומעים אותו מסביר על רקע של סרטונים שלו הולך בגלריה עם שקית אפורה גדולה.
"ואז ראיתי את זה, המקום המושלם.
הושטתי יד לשקית, שום דבר לא יכול לעצור אותי..."
"ואז, מאבטחת נכנסה. היא נכנסה כשאני מחזיקה את הציור ביד"
המוזיקה הופכת ללחוצה יותר, שומעים דפיקות לב...
"ובאותו הרגע... היא החליטה להסתכל דרך החלון.
לא הייתה לי ברירה אלא לפעול עכשיו.
האדם שלצידי גרם לה להסתובב בחזרה
ולא התכוונתי לבקש ממנו פעמיים".
"לקרוע ולהדביק" הוא מתאר את הפעולה שעשה.
"לא יותר מידי זמן אחרי שהידיים שלו היו בכיס המעיל בחזרה,
המאבטחת הסתובבה.
היא הסתכלה עלי, ואז על הציור ואז בחזרה אלי".
והלכה.
היא לא שמה לב.
כמובן שהיא לא.
כי הציור הוא כמו כל אחד השאר הציורים כאן:
חסר משמעות".
ליד הציור הוא תלה הסבר של האמן
כמו שיש בכל יצירת אומנות שמכבדת את עצמה.
בהסבר הוא כתב במפורש את דעתו - לא לכל דבר צריך להיות משמעות.
תפסיקו לנתח את הצבעים ואת הטקסטורה.
וחתם בזה ש "זה אירוני, את הציור חסר המשמעות הזה יכול להיות הכי בעל משמעות כאן".
כמו כל יצירה שנתלית בגלריה - קריקטורה הראה
אנשים עומדים ומתבוננים ביצירה שלו.
מנסים להבין את המשמעות הנסתרת מאחוריה.
מצלמים, מצטלמים.
ואפילו דנים עליה
קריקטורה עלה את הסרטונים בטיקטוק ובאינסטגרם שלו.
הוא אפילו ערך אותם לכמה סרטונים שונים, שסיפרו את הסיפור בכל פעם מזווית מעט שונה
אך סיפרו את אותו הסיפור.
הסרטונים צברו מיליונים של צפיות
והמוני תגובות מאנשים שונים,
גם כאלו שכתבו במפורש שהם ילכו לגלריה כדי לבדוק האם הציור עוד שם.
מה עשו או הגיבו גלריית טייט?
כלום. שום דבר. נאדה.
בהתחלה חשבתי שאני הוזה, איזה מותג לא ישוש לקפוץ על הגל
ולענות, להגיב. לא משנה מה, העיקר להמשיך את השיח, להראות שהם בעניינים, להגיב לאנשים.
אבל אל. בגלריית טייט לא הגיבו לסרטונים בשום פלטפורמה שלהם (ובדקתי! ואפילו תייגתי אותם בסרטון!)
לא פייסבוק, אינסטרגם, טוויטר, טיקטוק.
ולא שתגידו שמאז הסרטון הם לא פרסמו שום פוסטים חדשים.
הם מפרסמים בכמויות שלא מביישות משרד פרסום.
בטוויטר בלבד הם מפרסמים מידי כמה שעות (!).
*
יתכן שזה מהלך מתוכנן,
הסרטונים של קריקטורה קצת מבלבלים בשביל לדעת מה הייתה האמת המוחלטת.
פעם נראה שהוא סחב את הציור בתוך שקית אפורה
בסרטון אחר נראה שהחביא אותו בתוך המעיל.
בפעם אחת הוא נראה ליד תצוגה חיה של פסל לבה
ופעם ליד מבנה עגול.
פעם אחת על הציור כתוב "אין לזה שום משמעות"
ובפעם השניה כתוב על הציור "זה לא שייך לכאן".
יתכן שהוא הסתובב שם יום שלם, הביא מספר עותקים ותלה אותם במספר מקומות
ויתכן שהכל היה מחושב, מהלך מתוכן ליצירת ויראליו ותפרסום לתערוכה.
בכולופן, כל הרעש קורה בסרטונים שלו ולא מתורגם הלאה למהלך.
אז, אם אתם הייתם מנהלי הסושיאל של גלריית טייט, מה הייתם עושים?
איל משתמשים בוויראליות הזו כדי לקדם את התערוכה ולמשוך יותר מבקרים?