ב"ה כמורה לנגינה באורגן (שיעורים פרטיים) עד היום לימדתי גילאים גדולים יותר, בחורים וילדים, הכי קטן מהם היה בן 7. לאחרונה הגיעו אלי 3 ילדים, 2 בני שש ועוד אחד בן חמש, ועוד לא יצא לי להתמודד עם הגילאים האלו .. ומי שמכיר יודע כמה קריטי בשנים האלו ההבדל בין גיל 5 לגיל 7..
בכללי אצל ילדים קטנים אני מעדיף ללמד מתוך חוברת תוים ולא משמיעה, כי ראיתי שבגילאים קטנים עדיין קשה להבין את הרעיון הכללי של נגינה משמיעה (מרגיש כמו לאלף תוכי שחוזר על מה שאתה מראה לו אבל אחרי 10 דקות שוכח) , ולעומת זאת בחוברת תוים הילד יותר ממוקד בתרגילים שבחוברת
הבעיה היא שזה נכון יותר לגילאי7-9, ילד בן 5-6 עדיין בקושי קורא, והרבה יותר מורכב להתחיל להסביר לו את כל הכללים - מה זה תו של רבע ומה זה חצי, ושהילד יקרא וינגן תוך כדי.. אבל משמיעה זה עוד יותר גרוע הילד לא מבין מימינו ומשמאלו, אולי אם אני ישב עם כל אחד 12 שעות כל יום משהו יזוז אבל לא נראה לי..
עצות? רעיונות? אשמח לשמוע ממכם!
בכללי אצל ילדים קטנים אני מעדיף ללמד מתוך חוברת תוים ולא משמיעה, כי ראיתי שבגילאים קטנים עדיין קשה להבין את הרעיון הכללי של נגינה משמיעה (מרגיש כמו לאלף תוכי שחוזר על מה שאתה מראה לו אבל אחרי 10 דקות שוכח) , ולעומת זאת בחוברת תוים הילד יותר ממוקד בתרגילים שבחוברת
הבעיה היא שזה נכון יותר לגילאי7-9, ילד בן 5-6 עדיין בקושי קורא, והרבה יותר מורכב להתחיל להסביר לו את כל הכללים - מה זה תו של רבע ומה זה חצי, ושהילד יקרא וינגן תוך כדי.. אבל משמיעה זה עוד יותר גרוע הילד לא מבין מימינו ומשמאלו, אולי אם אני ישב עם כל אחד 12 שעות כל יום משהו יזוז אבל לא נראה לי..
עצות? רעיונות? אשמח לשמוע ממכם!