מידע איך מגדירים את זה: מנגינה או זיוף?

דבשיה

עיצוב צעיר ומוזיקה אקשניסטית:)
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
שאלה שקופצת לי הרבה פעמים לאחר התנסות בתחום.
יש מורים (גברים) (וגם בנות, פחות נפוץ)
שמלמדים ילדים ואחרי חודשים מגלים שהילד על אותו מקום במוזיקה!
מנגן אולי דו רה מי קצת אקורדים. כמו שאומרים דוד מלך ישראל........
למה?????
אתה מורה?
אתה אחראי?
אנשים משלמים ממיטב כספם על השיעור הזה. ואתה מזלזל!!!


כמה תיאורים מאנשים שחוו את זה:
"המורה כל השיעור אומר לי ללחוץ על דו"
"הוא יוצא מהשיעור מספר פעמים ומדבר בטלפון"
"המורה נותן לי דף לנגן, אומר לי יפה יפה וגומר את השיעור"
"נכנס לשיעור מאוחר, מנגן לעצמו איזה שיר ואז מתפנה אלי...

האם אני כשיר ללמד כמה שעות ילדים בישיבה - בלי תזוזות, טלפונים, צילומים ובינתיים כוס קפה או הפסקה (והילד מחכה בכיתה)??
מכירים את המשפטים האלו?
 

יחזקאל בן יצחק

משתמש רשום
מוזיקה ונגינה
ביקורת חריפה ממש.....

כמה מורים/מורות אתם מכירים??
האם עשיתם סקר מקיף על זה, האם אכן זו תופעה נפוצה, עד כדי יכולת לקבוע שאצל מורות זה פחות נפוץ ממורים?

אני הייתי אצל כמה מורים שהיו מעולים, יש יותר ויש פחות אבל בגדול היו מקצועים וממוקדים (בלי לחשבן כל שניה האם הוא לגמרי איתי, אני מדבר בגדול על כל זמן השיעור)
 

דבשיה

עיצוב צעיר ומוזיקה אקשניסטית:)
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
חשוב לי להדגיש!
זה לא ביקורת, זה דיון.

וכן, אני מכירה עשרות מורות ומורים...
 

דג הכסף

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מורים מקצועיים לנגינה (שעברו הכשרה טובה) יודעים ללמד טוב ולהיות אחראיים לזמני השיעור וכבוד התלמיד.
לא נתקלתי במורים טובים ואיכותיים שיוצאים באמצע/עונים לטלפונים או לא מקדמים את הילד סתם.
ואם למדת או שלחת את הילד לכזה מורה אפשר פשוט לשטוח בפניו או בפני מנהליו את הטענות, (יש הבדל בין חוסר התקדמות שיתכן ותלוי בסיבות מוצדקות לבין מריחת וגזילת זמן וחוסר כבוד ואחריות לשיעור).


ככל הנראה התיאור מתייחס לכאלה שלמדו לנגן בערך 3 שנים והחליטו שהם מספיק טובים ללמד הלאה, זו תופעה נפוצה במגזר החרדי ופשוט צריך להימנע מללכת ללמוד אצל כאלה אנשים (אלא אם כן חשוב לך יותר זול מאיכות)
 

אריקליד

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לגבי התקדמות הילדים,צריך לזכור שרוב הילדים שמגיעים ללמוד מוזיקה במגזר שלנו זה כי האמא רצתה
או כי ראו את החבר מנגן ורצו גם, עפ"י רוב אין מוכנות להשקעה מצד הילדים באימונים ובלמידה.
לגבי מורים שמבריזים וכל המתואר כאן זה דברים שקיימים , ונכון ,זה לא מוצדק, אבל מצד שני קחו בחשבון הורים יקרים, שמהעבר השני יושב מורה שמלמד ברצף כמה שעות ומותר לו לקום לאיזה קפה וסיגריה, וכמובן הוא ישלים את זה אח"כ...
 

הלוחשת לתווים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
לגבי מורים שמבריזים וכל המתואר כאן זה דברים שקיימים , ונכון ,זה לא מוצדק, אבל מצד שני קחו בחשבון הורים יקרים, שמהעבר השני יושב מורה שמלמד ברצף כמה שעות ומותר לו לקום לאיזה קפה וסיגריה, וכמובן הוא ישלים את זה אח"כ...
שיעשו הפסקות.
זה בשום פנים ואופן לא אמור להגיע על חשבון הילדים!
ככל הנראה התיאור מתייחס לכאלה שלמדו לנגן בערך 3 שנים והחליטו שהם מספיק טובים ללמד הלאה, זו תופעה נפוצה במגזר החרדי ופשוט צריך להימנע מללכת ללמוד אצל כאלה אנשים (אלא אם כן חשוב לך יותר זול מאיכות)
זה לא קשור לזלזול בשיעור.
יש מורים/ות אולי לא מקצועיים במיוחד, אבל מנהלים שיעור.
לא מזלזלים בתלמיד, זה לא קשור למקצועיות של המורה.
ואני רוצה לומר שבציבור החרדי המקצועיות לא כל כך חשובה לילד, כמו ההנאה מהשיעור.
כי ממילא הוא לא הולך לעשות מזה מקצוע או משהו רציני 90% מהפעמים.
אז אם היה לי אפשרות למורה אכפתי ורציני, ולא כל כך מקצועי, ועומת מורה מזלזל ומקצועי- בשביל ההנאה של הילד הייתי שולחת למקצועי פחות.
כמובן שאם אני שולחת כדי שיעשה מזה מקצוע- אני אלך גם על מקצועיות וגם על רצינות בתפקיד.

אישית אני מכירה הרבה מורים ומורות, עוד לא נתקלתי בתופעה חריפה כל כך.
 

הקלידן המאסטרו

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
פשוט צריך למצוא את המורה הנכון...
אני למדתי אצל מורה ממש טוב,
שמעבר לזה שהוא לימד אותי המון,
קרה הרבה שפתאום השיעור נמשך הרבה מעבר לזמן וכמובן שזה היה על חשבונו.
פשוט צריך למצוא את המורה הנכון...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה