מאמרים איך לתמחר פרוקטים?!

drvvv

משתמש פעיל
D I G I T A L
מכיוון שמדי פעם עולה כאן שוב השאלות הקבועות בסגנון לקוח ביקש ממני *** כמה לומר לו?

אני מצרף כאן כמה מאמרים בעניין, אומנם זה קצת (הרבה) ארוך אבל זה שווה בהחלט קריאה!

אשמח לשמוע את שיטת התמחור שלכם, ואת דעותיכם על השיטה האידאלית.
 

drvvv

משתמש פעיל
D I G I T A L
כמה זה עולה לנו?

על ידי ברק ב תמחור אתרים בתאריך 11 מאי, 2009

אני רוצה להעלות לדיון את נושא העלויות, בצורה ישירה ולא מתחכמת: אם אני בעל עסק - כמה עולה לי להרים לאויר אתר אינטרנט ואם אני מעצב+מפתח - כמה נכון לדרוש עבור את אינטרנט.
כדי למקד את הדיון, כמובן שיש צורך באפיון, בבנייה הגיונית של הצעת מחיר, ולבסוף בסך הכל המחיר, מה הוא כולל ומה הוא לא כולל.
אשמח לתגובתכם (נטולת אינטרס עד כמה שניתן) הכנה. כולי תקווה שדיון זה יעזור לכולנו בקבלת החלטות…ונכון - יש צורך לבדוק מי עומד מאחרי כל מחיר שעולה כאן, למשל - אם אני חברה ותיקה שמאחוריהעשרות ואולי אפילו מאות אתרים, או שאני מעצב מתחיל המעוניין בכמה שיותר אתרים "אמיתיים" כדי לאסוף לקוחות ולקבל נסיון. או שאני חברה החזקה בפתרונות פיתוח מול סטודיו לעיצוב שהצד החזק שלו הוא במיתוג וחשיבה על קונספט…
ומצד הלקוח - האם אני עסק ותיק המעונייין בנוכחות מרשימה ומבוססת על הרשת או שאני אדריכל מתחיל שזה עתה סיימתי פרוייקט אחד או שתיים ואני מאוד מעוניין שיכירו את עבודתי והמטרה העומדת לעניי הוא אתר מסוג "כרטיס ביקור" אותו אכניס לכל פורטל או דיון אפשרי (כמו זה)…
מן הסתם שהתקציבים של השניים המוצגים למעלה שונה בתכלית, אך המטרה, אפשר להגיד די דומה - להגיע למודעות כמה שיותר.
צעד ראשון - אפיון האתר

אני אאפיין כאן אתר כלשהו לצורך דוגמא, לאחר שנמצא את התבנית המתאימה נוכל ליצור מספר אפיונים שונים ולתמחר אותם.
חשוב לי להדגיש - שכל הכתוב כאן הוא דעתי ודרך הפעולה האישית שלי, קחו מזה מה שתרצו.
תיאור המקרה:
יושב מולי אדריכל, מנהל צוות של 4 עובדים, משרד הפועל כ 7 שנים, מאחוריו כ 30 פרוייקטים, מחולקים ל 2 קטגוריות: בתים פרטיים ופרוייקטים מסחריים, כל פרוייקט צולם ע"י צלם מקצועי. לכל פרוייקט יוצגו כ 10 תמונות לכל היותר, טקסט קצר המתאר באופן ענייני את הפרוייקט (מיקום גיאוגרפי, שטח, סגנון אדריכלי…) מעבר לעמודי הפרוייקטים ישנם עמודי תדמית: אודות המשרד, ה"אני מאמין", פרסומים שכתבו עלינו, ו…צור קשר.
אני נוטה לשרטט יחד עם הלקוח את תרשים הזרימה של האתר כדי שנראה את התמונה הכללית ונוכל לדון עליה:
(… - תפריט משנה)
עמוד הבית
אודות המשרד
…פרופיל המשרד
…הצוות
…רשימת לקוחות
אני מאמין
פרוייקטים
…בתים פרטיים (20 פרוייקטים - גלריית תמונות +טקסט קצר + תוכנית ב PDF)
…פרוייקטים מסחריים (10 פרוייקטים - גלריית תמונות + טקסט קצר)
פרסומים
צור קשר
מטרת האתר:

כפי שכבר ציינתי, לדעתי, לכל האתרים המטרה די דומה - להגיע למודעות רחבה ככל הניתן, באתרים עסקיים (מה שנקרה "למטרות רווח") - המטרה די ברורה - להביא לרווח. נקודה. אתרים אישיים, בלוגים ושכאלו - להביא לכמה שיותר צופים. לפעמים יושב מולי לקוח שהמטרה שלו ברורה, לו ולי, והוא ממש רוצה להביא המון המון רווח, אבל בתהליך החשיבה שלו הוא מאבד את המיקוד במטרה - לפעמים הלקוח חושב שהמטרה שלו היא ליצור את האתר הכי יפה, או הכי מעניין, או הכי מגניב, "האתר הכי מדהים שעיצבת עד היום" אני מצוטט. הגיע הזמן לומר זאת - ליצור את הכי מדהים ולהביא רווחים לבעל האתר - אלו שתי מטרות שונות לחלוטין !!!!
נחזור לאדריכל שיושב מולי, הגדרנו את המטרה יחד (חשוב לשאול את הלקוח שאלות ולהוביל אותו לתשובות הנכונות - כך הוא מרגיש שהוא תורם לדיון…) "המטרה של" אומר הלקוח "שמי שיושב לפני פרוייקט בניית ביתו יכנס לאינטרנט ויגיע לאתר שלי, יכיר את הפרוייקטים וסגנון העבודה שלי ואם הוא מתחבר לזה שירים טלפון ויקבע פגישה" הוא מסיים בהבעת שביעות רצון וחדור מטרה.
אבל רגע…זה ממשיך - "אני רוצה שיוכל להכנס לכל פרוייקט בצלצול פעמון בדלת וירטואלית, לערוך סיור בתוך הבתים, לפתוח את המקרר הוירטואלי ולהוריד את המיים בשירותים בעודו שומע את ששון מפלי הניאגרה במלא הדרם"…והוא כולו אדום מאושר, ברור נו - לא כל יום יוצא לאמן כמו אדריכל להעלות מצגת וירטואלית עם יכולות חשיפה אדירה, זו בהחלט הזדמנות להגשים כל חלום…
פה תפקידי, להחזיר ללקוח את הפוקוס, ולהסביר לו במילים פשוטות, שקהל היעד - האדם בבית שאמור להכנס כרגע להרפתקאת בניית ביתו, הוא מבולבל ומבוהל ומעוניין להתמקד בארבע חמש אדריכלים שיפגוש, ושיקחו אותו לסיור אמיתי - לא וירטואלי בבתים שתכננו, ושם אם הוא ממש יצטרך הוא יתפנה ויוריד את המיים…
בקיצור ידידיי - גימיקים טובים לפעמים לכסות על איכות פחות טובה ומאוד יעילים בהסחת הדעת. אני מסביר ללקוח - בוא ניצור לצופה תשתית נוחה לראות כמה שיותר פרוייקטים שלך באופן ידידותי (איזו מילה חביבה…) ומובנה, כדי שאם הוא יתחבר לסגנון הוא ירים את הטלפון (או יכתוב את האימייל) והעסקה תוכל להתקדם הלאה.
לפעמים, תוך הצגת החזון האורקולי של הלקוח, הוא מציג רשימה של אתרים שמאוד אהב, אתם בטח כבר יודעים מה המשותף לכל האתרים האלו - פלש. כולם אתרי פלאש של משרדי אדריכלים גדולים ומוכרים בעולם, שבהחלט יוצרים חווית צפייה מקורית אם כי לא תמיד ידידותית, אבל אכן מרשימה.
אז עם הגדרת המטרה, מעלה הלקוח את השאלה - פלאש או לא פלאש. ומן הסתם דיון זה רלוונטי מאוד לתמחור הפרוייקט, אליו אני שואף בסופו של דבר.
אני שואל את הלקוח מה נתיבי השיווק שלו, היום, ושאיפותיו לעתיד. אז היום לאחר 7 שנות פעילות הוא מקבל הרבה פניות מפה לאוזן - אנשים שכבר תכנן את ביתם ממליצים עליו לאחרים וכך הלאה. כמו כן הוא מקבל הרבה פניות לאחר פרסום של אחד מבתיו בעיתון כלשהו, כמו בניין ודיור למשל. הוא היה רוצה שהאדם בבית יכול להקליד מספר מילות חיפוש ולהגיע גם לאתר שלו, כלומר מנועי חיפוש הם במפורש מקור דרכו הלקוח מעוניין לקבל יותר פרוייקטים.
אני מדגיש את זה כך כיוון שיכול להיות לקוח שאתר האינטרנט שלו הוא אינו מקור ליצירת קשרים עסקיים חדשים, אלא חיזוק של קשרים קיימים, פגשתי באדריכל שגובה מחירים מאוד גבוהים עבור תכנון בית, הוא עובד בעיקר עם העשירון העליון והוא לחלוטין לא מצפה שהלקוח שלו יגיע ממנגנון חיפוש גוגל זה או אחר, הלקוח שלו יכנס לאתר רק לאחר שכבר קבע את הפגישה (או שזו הסתיימה) וירצה להכיר את סגנון עבודותיו…ללקוח כזה הייתי ממליץ על פלאש ללא חשש. לא סוד הוא שלפלאש מגבלה מול אתרי HTML כאלו ואחרים מול מנגנוני החיפוש (ויש שמועה שזה עומד להשתנות…) אבל טקסטים הכתובים באתרי פלאש הם כתמונה לכל דבר, ומנועי החיפוש לא "סופרים" אותם…מכיוון שהאדריכל שלנו פה מעוניין בקידום אתרו במנוע חיפוש (קידום טבעי ולא ממומן בתקציב גדול) נבחר פה בפיתוח האתר ב HTML. אין בעיה כמובן לשלב קטעי פלאש בתוך אתר הכתוב ב html, כמו גלריית תמונות עבור כל פרוייקט, אבל האתר בבסיסו נשאר HTML.
עברית או אנגלית? או גם וגם?

באיזו שפה יהיה האתר? ללא ספק יש לזה השלכה על המחיר, עלות אתר בשפה אחת שונה מעלות אתר בשתי שפות, במיוחד במקרה של עברית ואנגלית, שהן הפוכות זו לזו.
הבחירה בשפת האתר לעיתים נובעת משיקולי תדמית, יש איזו הנחה שאתר באנגלית מצטייר כיוקרתי יותר, מן הסתם כבין-לאומי. ויכול להיות שאתר באנגלית ישרת את התדמית של הלקוח. אבל צריך לבדוק היטב את הנושא, במיוחד מול קהל היעד, כדי שלא לפספס את המטרה. ללא ספק אתר שנותן שירותים גם לחו"ל יהיה באנגלית אך אתר שהקהל שלו הוא במפוש ישראלי, כדאי שיציג את תכניו בעברית. חשוב לדבר בשפה של הלקוחות שלך בכל תחום בתהליך…
למקרה שלנו - אני מאפיין אתר מסוג זה לאדריכל, או לאומן מסוג אחר, כאתרי גלריה: אתרים שרוב התוכן שלהם מבוסס על צילומים. באתרי גלריה אלו אין ממש חשיבות לשפה כדי שהמסר יעבור לצופה. יכול להיות שמספיק לתרגם רק את עמודי הפרופיל אבל את הפרוייקטים ואתר התפריט הראשי להשאיר באנגלית…או בעברית…אבל אין צורך להרים שני אתרים מקבילים.
בקיצור - האתר שלנו יהיה רק באנגלית.
מערכת ניהול תוכן - צריך או לא צריך (נכון למקרה זה)?

שאלה חשוב, אם לא החשובה מכולן בתהליך האפיון. ובעלת השלכה ישירה על מחיר הפרוייקט. השאלה הראשונה שאני שואל את הלקוח שלי - מה תכיפות העדכונים שלו? אתר שהעדכונים שבו הם אחת לשבוע, מחוייב במערכת ניהול זו או אחרת, אך אתר שהשינוי בו הוא אחת לחצי שנה או אחת לשלשה חודשים, קצת מיותרת המערכת, לא? ישלח הלקוח את הפרוייקט החדש שהוא ירצה להעלות לאתר באימייל - את הצילומים + הטקסט ואנו נעלה את הפרוייקט לאתר לפע שעות עבודה, כמה זמן לוקח להעלות פרוייקט לאתר ? שעה עד שעתיים לכל היותר.
לפעמים ללקוח את את המשאבים לנהל תוכן באתר - זמן וכח אדם. הלקוח רוצה להתמקד בעבודתו בה הוא מתמחה ואין ברצונו להתחיל עם ניהול תוכן, במיוחד אם הוא צריך לבצע את זה אחת לכמה חודשים. כי גם אם לימדנו אותו איך עושים את זה אז מה הסיכוי שהוא יזכור את זה בעוד כמה חודשים שהוא בסך הכל רצה לשנות את הצילום של איזה פרוייקט שהוא הכניס בעבר? "תעשה לעצמך חיים קלים" אני ממליץ ללקוח, שלח אלינו ואנו נטפל בעדכונים.
כל שכן, באתרים המבוססים על מערכת ניהול תוכן, כמעצב, אני צריך כל הזמן להתחשב ביכולות של הלקוח לעדכן את מה שאני יוצר, ואז למעשה התוצאה תלויה ביכולות הלקוח ולא ביכולות שלי….
מאוד יהיה נכון בהמשך, לאפיין ולתמחר אתר המבוסס על מערכת ניהול תוכן. אנו עובדים עם כמה מערכות ניהול תוכן והיום מתמחים בהקמת מערכות מבוססות וורדפרס לצורך ניהול אתרים לכל דבר (לא רק בלוגים).
לסיכום האפיון, יש לנו:

1. תרשים זרימה של האתר
2. האתר יהיה אתר סטטי (ללא מערכת ניהול תוכן) (להבדיל מדינאמי - מקושר לדטה בייס ולעדכון תוכן)
3. האתר בשפה האנגלית עם פרופיל מתורגם לעברית
4, האתר מבוסס HTML ולא פלאש
אם יש לכם מה להוסיף לשלב האפיון המתאים לפרופיל שלנו - אנא השלימו לנו את התמונה.
רגע לפני ההצעה…
כאשר מגיע לקוח מכל סוג לפרוייקט של עיצוב אתר אינטרנט אני בודק אם יש לו או לחברה מיתוג קיים. האם יש להם לוגו או שפה גראפית קיימת שבה הם עושים שימוש בפרסום קודם. אם יש - זו לבטח נקודת אחיזה ראשונה וחשובה להתחיל בה את מלאכת העיצוב ואם אין אז אני מציע את שירותינו גם בעיצוב תדמית כוללת או לפחות - לוגו.
כמה אני גובה על עיצוב לוגו או תדמית - את זה תוכלו לראות כאן
צעד שני - הצעת המחיר

  1. הצעת המחיר תכלול הקדמה קצרה: "לאחר פגישתנו (או שיחתנו) ברצוני להציג לפניך את הצעת המחיר לעיצוב והקמת אתר אינטרנט"
  2. מבנה האתר - לפה אני מצרף את תרשים הזרימה שבניתי יחד עם הלקוח
  3. גיבוש הקונספט הגראפי לאתר
  4. בתהליך זה אנו מעצבים לפחות 2 סקיצות לעמודי בית ומציגים אותם ללקוח, הלקוח יכול לבחור את אחד הכיוונים ועליו נבצע שינויים גראפיים עד שנגיע לתוצאה הסופית לשביעות רצונו של הלקוח. חשוב לתאר בכמה מילים את התהליך הראשוני הזה כי הוא למעשה החלק המרכזי שלוקח הרבה זמן וזו גםאבן הדרך הראשונה בה הלקוח מקבל תוצרים מאיתנו ובה אנו נבדקים.פה עולות מספר שאלות שאשמח לדעתכם:
    מה קורה אם הלקוח לא מרוצה משני הכיוונים שהצגנו לו? (לפעמים נעצב סקיצה שלישית, לפעמים נבקש שירכוש סקיצה נוספת בתשלום)
    כמה ימי עבודה אמור לקחת שלב זה - מרגע אישור ההצעה ועד להצגת הסקיצות? (לנו לוקח 10 ימי עבודה)
    מה העלות של חלק זה? (אנו מתמחרים אותו סביב 4000 ש"ח)
    חשוב בסיום תהליך זה לקבל אישור סופי באימייל מהלקוח על הסקיצה הנבחרת.
  5. עיצוב תבניות פנימיות באתר
    בחלק זה אנו ממשיכים את הקו הגראפי שהלקוח בחר ומציגים לו את התבניות השונות בתוך האתר. חשובה ההבחנה - תבנית אינה עמוד. אנו לא צריכים כרגע לעצב כל עמוד ועמוד אלה רק את סוגי העמודים - במקרה שלנו יש לנו תבנית אחת שהיא תבנית תוכן רגילה ותבנית שניה והיא לעמודי הפרוייקט. יש כאלה שיספרו גם את תבנית עמוד רשימת הפרוייקטים כתבנית שלישית…
    אנו מתמחרים כל תבנית סביב ה 800 - 1000 ש"ח
  6. הפיכת התבניות ל html.
    שלב זה מקדים כל סוג של פיתוח, אם האתר סטטי - ללא מערכת ניהול תוכן, וגם אם האתר דינאמי - כולל מערכת ניהול תוכן.
    פה חשוב לציין כי האתר נבנה בקוד תיקני - בסטנדרטים, ונתמך בדפדפנים המוכרים וברזולוציות העקריות. וכל דבר אחר שיהלל את איכות הקוד שלכם - אבל בשפה שהלקוח יבין…
    כתיבת עמוד הבית יכולה להגיע אצלנו ל 1000 ש"ח (תלוי מורכבות הקוד, ושילובי ה ג'אוה סריפט…) כתיבת html לתבנית פנימית יכולה להיות סביב ה 600 ש"ח
  7. הכנסת כל התוכן של האתר לפי המבנה המוצע
    ללקוח אין מה לעשות עם שניים שלשה תבניות, וגם במקרה הזה לא סיפקנו לו מערכת ניהול תוכן, לכן עלינו לתפור את האתר כולו, לקבל מהלקוח את כל החומר לכל הפרוייקטים - את כל התמונות והטקסטים, לעשות קצת עבודת פוטושופ - להקטין את התמונות לרזולוציה המתאימה, ולהשתמש באותן התבניות שיצרנו בסעיף הקודם ליצירת כל דפי האתר. אצלנו, גם במקרה שהלקוח כן מקבל מערכת לניהול תוכן תמיד מספקים לו את האתר במלואו - מעלים את כל התוכן הראשוני למערכת כדי שהמוצר שיצא מהסטודיו שלנו יהיה גמור, בדוק ונצור. מכאן זה בידיים של הלקוח אם הוא רוצה לערוך, לשנות או למחוק תכנים. כאן צריך לחשב שעות עבודה - כמה זמן יקח להרים את כל האתר, אני מעריך כ 30 פרוייקטים - לפי תרשים הזרימה - עד 10 שעות עבודה, אנו מתמחרים שעת עבודה ב 280 ש"ח, הגענו ל 2800 ש"ח
שלב סופי - סה"כ, מה כולל ומה לא

זהו חברים, עושים אחד ועוד אחד - מה היה לנו:
  1. גיבוש קונספט גראפי - 4000 ש"ח
  2. עיצוב תבניות פנימיות (במקרה שלנו פה יש 2) - 1500 ש"ח
  3. כתיבת html לעמוד הבית + 2 תבניות - 2000 ש"ח
  4. הכנסת התוכן - 2800 ש"ח
סה"כ: 10300 ש"ח - אתר שלם וגמור מוכן לעליה לשרת.
דעתכם? אני מתאים לתקציב של האדריכל שלנו?
המחיר אינו כולל:

  1. מע"מ
  2. קידום האתר - אנו מעבירים את הלקוח בשלב שהאתר עלה לאויר לחברות קידום נבחרות שאנו עובדים מולם, אך אין אנו מקדמים את האתר עבורו.
  3. רכישת זכויות יוצרים עבור שימוש בצילומים (במקרה שלנו הלקוח מצלם את הפרוייקטים שלו ואין צורך בתגבור הצילומים ממאגרי תמונות, אבל אם עולה צורך כזה חשוב שהלקוח ידע זה תשלום זה הוא נפרד מהמחיר שלנו)
  4. קופירייטינג - תכנים כתובים - הלקוח מספק - או שוב אנו יכולים להפנות אותם לאנשי תוכן שאנו עובדים מולם.
  5. רכישת דומיין ואירוח - שלא יהיו הפתעות, יש והיו לקוחות שחשבו שזה חלק מהמחיר. אנו מטפלים להם בכל הרישומים אבל את רכישת הדומיין הם מבצעים באתרים שנועדו לכך, והדומיין הוא בבעלותם בלבד, וחשבון אירוח הם פותחים בשרתים המתאימים לכך, ישירות מול הספקים.
לוחות זמנים:

  1. להגשת הסקיצות לקונספט - כפי שציינתי לוקח 10 ימים
  2. עיצוב תבניות פנימיות - עוד כ 7
  3. המרה ל Html - עוד כ 7
  4. הכנסת כל התוכן על פי מבנה האתר - כ 10 עד 15 יום.
אני סיימתי, מקווה שיעלה פה דיון אמיתי על מחירים (כן כן - כולל מספרים) וכדאיות.
שיהיה לכם שבוע טוב,
ברק

<!--Begin Comments Templates--><!-- You can start editing here. -->
המקור: http://www.tween.co.il/index.php/2009/05/11/test1/
 

drvvv

משתמש פעיל
D I G I T A L
אז איך מתמחרים פרויייקט?

&#1488;&#1495;&#1491; &#1492;&#1491;&#1489;&#1512;&#1497;&#1501; &#1513;&#1500;&#1502;&#1491;&#1514;&#1497; &#1489;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1492;&#1488;&#1495;&#1512;&#1493;&#1504;&#1492; &#1513;&#1500;&#1497; &#1492;&#1493;&#1488; &#1500;&#1514;&#1502;&#1495;&#1512; &#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496;&#1497;&#1501;, &#1488;&#1508;&#1497;&#1500;&#1493; &#1506;&#1513;&#1497;&#1514;&#1497; &#1488;&#1514; &#1494;&#1492; &#1500;&#1488; &#1502;&#1506;&#1496;.
&#1500;&#1488;&#1495;&#1512;&#1493;&#1504;&#1492; &#1488;&#1504;&#1497; &#1512;&#1493;&#1488;&#1492; &#1506;&#1491; &#1499;&#1502;&#1492; &#1492;&#1497;&#1491;&#1506; &#1492;&#1494;&#1492; &#1495;&#1513;&#1493;&#1489; &#1493;&#1506;&#1511;&#1512;&#1493;&#1504;&#1497; &#1499;&#1513;&#1506;&#1493;&#1513;&#1497;&#1501; &#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496;&#1497;&#1501; &#1513;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501;, &#1493;&#1488;&#1495;&#1512;&#1497; &#1513;&#1506;&#1494;&#1512;&#1514;&#1497; &#1500;&#1495;&#1489;&#1512;&#1492; &#1500;&#1514;&#1502;&#1495;&#1512; &#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496; &#1500;&#1488; &#1502;&#1494;&#1502;&#1503; &#1492;&#1495;&#1500;&#1496;&#1514;&#1497; &#1511;&#1510;&#1514; &#1500;&#1508;&#1512;&#1493;&#1513; &#1488;&#1514; &#1506;&#1509; &#1492;&#1492;&#1495;&#1500;&#1496;&#1493;&#1514; &#1490;&#1501; &#1499;&#1488;&#1503; &#1489;&#1489;&#1500;&#1493;&#1490;.
  1. &#1492;&#1513;&#1500;&#1489; &#1492;&#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1503; &#1492;&#1493;&#1488; &#1500;&#1502;&#1506;&#1513;&#1492; &#1500;&#1492;&#1495;&#1500;&#1497;&#1496; &#1499;&#1502;&#1492; &#1488;&#1514;&#1501; &#1512;&#1493;&#1510;&#1497;&#1501; &#1500;&#1492;&#1512;&#1493;&#1497;&#1495; &#1500;&#1513;&#1506;&#1514; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; (&#1504;&#1499;&#1493;&#1503;, &#1494;&#1492; &#1500;&#1488; &#1499;&#1494;&#1492; &#1508;&#1513;&#1493;&#1496;, &#1488;&#1489;&#1500; &#1510;&#1512;&#1497;&#1498; &#1500;&#1492;&#1495;&#1500;&#1497;&#1496;).
  2. &#1492;&#1513;&#1500;&#1489; &#1492;&#1489;&#1488; &#1488;&#1495;&#1512;&#1497;&#1493; &#1492;&#1493;&#1488; &#1500;&#1489;&#1510;&#1506; &#1492;&#1506;&#1512;&#1499;&#1514; &#1502;&#1488;&#1502;&#1509; &#1506;&#1500; &#1492;&#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496; &#1506;&#1510;&#1502;&#1493; &#8211; &#1499;&#1502;&#1492; &#1494;&#1502;&#1503; &#1500;&#1491;&#1506;&#1514;&#1504;&#1493; &#1492;&#1493;&#1488; &#1500;&#1493;&#1511;&#1495;.
  3. &#1500;&#1493;&#1511;&#1495;&#1497;&#1501; &#1512;&#1497;&#1505;&#1511;, &#1499;&#1514;&#1500;&#1493;&#1514; &#1489;&#1512;&#1502;&#1514; &#1492;&#1505;&#1497;&#1489;&#1493;&#1499;&#1497;&#1493;&#1514; &#1513;&#1500; &#1492;&#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496; &#8211; &#1500;&#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496; &#1500;&#1488; &#1504;&#1493;&#1512;&#1488; &#1502;&#1505;&#1493;&#1489;&#1498; 20&#37; &#1494;&#1492; &#1488;&#1495;&#1500;&#1492;. &#1500;&#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496; &#1502;&#1505;&#1493;&#1489;&#1498;, &#1494;&#1492; &#1497;&#1499;&#1493;&#1500; &#1500;&#1492;&#1490;&#1497;&#1506; &#1490;&#1501; &#1500;-35%.
  4. &#1492;&#1514;&#1502;&#1495;&#1493;&#1512; &#1492;&#1505;&#1493;&#1508;&#1497; &#1492;&#1493;&#1488;: &#1499;&#1502;&#1493;&#1514; &#1513;&#1506;&#1493;&#1514; * &#1512;&#1497;&#1505;&#1511; * &#1513;&#1499;&#1512; &#1500;&#1513;&#1506;&#1492;
  5. &#1502;&#1506;&#1490;&#1500;&#1497;&#1501; &#1488;&#1514; &#1492;&#1514;&#1493;&#1510;&#1488;&#1492; &#1492;&#1505;&#1493;&#1508;&#1497;&#1514; &#1500;&#1502;&#1506;&#1500;&#1492; &#1488;&#1493; &#1500;&#1502;&#1496;&#1492;, &#1514;&#1500;&#1493;&#1497; &#1489;&#1500;&#1511;&#1493;&#1495;, &#1489;&#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496; &#1493;&#1489;&#1499;&#1500; &#1508;&#1512;&#1502;&#1496;&#1512; &#1488;&#1495;&#1512; &#1499;&#1496;&#1493;&#1489; &#1489;&#1506;&#1497;&#1504;&#1497;&#1499;&#1501;.
&#1491;&#1493;&#1490;&#1502;&#1492; &#1502;&#1492;&#1497;&#1512;&#1492;: &#1513;&#1497; &#1508;&#1493;&#1504;&#1492; &#1488;&#1500;&#1497;&#1499;&#1501;, &#1492;&#1493;&#1488; &#1512;&#1493;&#1510;&#1492; &#1488;&#1514;&#1512; &#1493;&#1493;&#1512;&#1491;&#1508;&#1512;&#1505; &#1489;&#1514;&#1493;&#1512; &#1502;&#1514;&#1504;&#1492; &#1500;&#1488;&#1497;&#1502;&#1493; &#1500;&#1497;&#1493;&#1501; &#1492;&#1492;&#1493;&#1500;&#1491;&#1514; 70 &#1513;&#1500;&#1492;. &#1492;&#1493;&#1488; &#1497;&#1513;&#1489; &#1493;&#1506;&#1497;&#1510;&#1489; &#1514;&#1489;&#1504;&#1497;&#1514; &#1489;&#1506;&#1510;&#1502;&#1493;, &#1493;&#1500;&#1502;&#1506;&#1513;&#1492; &#1512;&#1493;&#1510;&#1492; &#1500;&#1506;&#1513;&#1493;&#1514; &#1500;&#1492; &#1513;&#1501; &#1505;&#1508;&#1512; &#1494;&#1499;&#1512;&#1493;&#1504;&#1493;&#1514; &#1513;&#1499;&#1493;&#1500;&#1500; &#1496;&#1511;&#1505;&#1496;&#1497;&#1501; &#1513;&#1500; &#1492;&#1497;&#1500;&#1491;&#1497;&#1501; &#1493;&#1492;&#1504;&#1499;&#1491;&#1497;&#1501; &#1506;&#1501; &#1514;&#1502;&#1493;&#1504;&#1493;&#1514;. &#1492;&#1493;&#1488; &#1512;&#1493;&#1510;&#1492; &#1490;&#1501; &#1495;&#1500;&#1511; &#1502;&#1492;&#1488;&#1514;&#1512; &#1513;&#1497;&#1492;&#1497;&#1492; &#8220;&#1489;&#1500;&#1493;&#1490;&#8221; &#1499;&#1491;&#1497; &#1513;&#1488;&#1497;&#1502;&#1493; &#1488;&#1493;&#1500;&#1497; &#1514;&#1513;&#1514;&#1502;&#1513; &#1489;&#1493; &#1489;&#1506;&#1514;&#1497;&#1491; &#1499;&#1491;&#1497; &#1500;&#1514;&#1506;&#1491; &#1491;&#1489;&#1512;&#1497;&#1501; &#1500;&#1491;&#1493;&#1512;&#1493;&#1514; &#1492;&#1489;&#1488;&#1497;&#1501;, &#1506;&#1489;&#1493;&#1512; &#1492;&#1489;&#1500;&#1493;&#1490; &#1497;&#1513; &#1500;&#1493; &#1506;&#1497;&#1510;&#1493;&#1489; &#1488;&#1495;&#1512;.
&#1514;&#1502;&#1495;&#1493;&#1512; &#1492;&#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496;:
  1. &#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1500;&#1513;&#1506;&#1492;, &#1489;&#1493;&#1488;&#1493; &#1504;&#1504;&#1497;&#1495; &#1513;&#1488;&#1504;&#1495;&#1504;&#1493; &#1490;&#1493;&#1489;&#1497;&#1501; 570 &#1508;&#1512;&#1500;&#1497;&#1504;&#1497;&#1501; &#1500;&#1513;&#1506;&#1514; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; (&#1499;&#1503;, &#1488;&#1504;&#1495;&#1504;&#1493; &#1502;&#1511;&#1489;&#1500;&#1497;&#1501; &#1514;&#1513;&#1500;&#1493;&#1501; &#1489;&#1513;&#1493;&#1511;&#1493;&#1500;&#1491; &#1488;&#1497;&#1499;&#1493;&#1514;&#1497;, &#1502;&#1492; &#1512;&#1506; ?)
  2. &#1492;&#1506;&#1512;&#1499;&#1514; &#1502;&#1488;&#1502;&#1509;: &#1497;&#1513; &#1500;&#1504;&#1493; &#1499;&#1488;&#1503; &#1500;&#1502;&#1506;&#1513;&#1492; 3 &#1514;&#1514;&#1497; &#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496;&#1497;&#1501; &#8211; &#1492;&#1514;&#1511;&#1504;&#1514; &#1489;&#1500;&#1493;&#1490; &#1493;&#1497;&#1510;&#1497;&#1512;&#1514; 2 &#1514;&#1489;&#1504;&#1497;&#1493;&#1514; &#1502;&#1506;&#1497;&#1510;&#1493;&#1489;&#1497;&#1501; &#1499;&#1493;&#1500;&#1500; &#1497;&#1499;&#1493;&#1500;&#1514; &#8220;&#1500;&#1492;&#1495;&#1500;&#1497;&#1507;&#8221; &#1506;&#1497;&#1510;&#1493;&#1489; &#1489;&#1492;&#1514;&#1488;&#1501; &#1500;&#1502;&#1497;&#1511;&#1493;&#1501; &#1489;&#1488;&#1514;&#1512; (&#1489;&#1492;&#1504;&#1495;&#1492; &#1513;&#1488;&#1514; &#1492;&#8221;&#1489;&#1500;&#1493;&#1490;&#8221; &#1504;&#1502;&#1502;&#1513; &#1489;&#1506;&#1494;&#1512;&#1514; &#1511;&#1496;&#1490;&#1493;&#1512;&#1497;&#1492; &#1489;&#1488;&#1514;&#1512;). &#1492;&#1514;&#1511;&#1504;&#1492; &#1513;&#1500; &#1489;&#1500;&#1493;&#1490; &#1493;&#1493;&#1512;&#1491;&#1508;&#1512;&#1505; &#1500;&#1493;&#1511;&#1495;&#1514; &#1500;&#1504;&#1493; (&#1504;&#1504;&#1497;&#1495;) X &#1491;&#1511;&#1493;&#1514;, &#1492;&#1512;&#1502;&#1514; &#1492;&#1514;&#1489;&#1504;&#1497;&#1514; &#1500;&#1488;&#1514;&#1512; &#1506;&#1510;&#1502;&#1493; 7 &#1513;&#1506;&#1493;&#1514; &#1493;&#1492;&#1512;&#1502;&#1514; &#1492;&#1514;&#1489;&#1504;&#1497;&#1514; &#1500;&#8221;&#1489;&#1500;&#1493;&#1490;&#8221; &#1506;&#1493;&#1491; 4 &#1513;&#1506;&#1493;&#1514;. &#1505;&#1492;&#8221;&#1499; &#1497;&#1513; &#1500;&#1504;&#1493; &#1508;&#1492; 11 &#1513;&#1506;&#1493;&#1514; &#1493;-X &#1491;&#1511;&#1493;&#1514;.
  3. &#1512;&#1497;&#1505;&#1511;, &#1504;&#1504;&#1497;&#1495; &#1513;&#1492;&#1514;&#1489;&#1504;&#1497;&#1493;&#1514; &#1513;&#1500;&#1504;&#1493; &#1500;&#1488; &#1502;&#1505;&#1493;&#1489;&#1499;&#1493;&#1514; &#1489;&#1502;&#1497;&#1493;&#1495;&#1491;, &#1488;&#1494; &#1488;&#1504;&#1495;&#1504;&#1493; &#1502;&#1491;&#1489;&#1512;&#1497;&#1501; &#1506;&#1500; 20% &#1512;&#1497;&#1505;&#1511;, &#1493;&#1506;&#1500; &#1499;&#1503; &#1488;&#1504;&#1495;&#1504;&#1493; &#1499;&#1512;&#1490;&#1506; &#1489;&#1511;&#1510;&#1514; &#1508;&#1495;&#1493;&#1514; &#1502;-13 &#1513;&#1506;&#1493;&#1514;.
  4. &#1500;&#1502;&#1506;&#1513;&#1492; &#1492;&#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1513;&#1500;&#1504;&#1493; &#1492;&#1493;&#1488; 570*12.7 (&#1504;&#1504;&#1497;&#1495;) = 7239 &#1508;&#1512;&#1500;&#1497;&#1504;&#1497;&#1501;
  5. &#1499;&#1488;&#1503; &#1502;&#1490;&#1497;&#1506; &#1492;&#1513;&#1500;&#1489; &#1513;&#1500; &#1492;&#1489;&#1504;&#1514; &#1492;&#1500;&#1511;&#1493;&#1495;, &#1502;&#1497; &#1492;&#1493;&#1488;, &#1499;&#1502;&#1492; &#1492;&#1493;&#1488; &#1497;&#1499;&#1493;&#1500; &#1500;&#1513;&#1500;&#1501; &#1493;&#1499;&#1502;&#1492; &#1492;&#1493;&#1488; &#1489;&#1488;&#1502;&#1514; &#1502;&#1506;&#1512;&#1497;&#1498; &#1513;&#1493;&#1511;&#1493;&#1500;&#1491; &#1496;&#1493;&#1489;
    icon_smile.gif
    &#1489;&#1504;&#1493;&#1505;&#1507; &#1504;&#1513;&#1488;&#1500;&#1514; &#1492;&#1513;&#1488;&#1500;&#1492; &#1502;&#1492; &#1492;&#1506;&#1512;&#1498; &#1513;&#1500; &#1492;&#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496; &#1506;&#1489;&#1493;&#1512;&#1504;&#1493; &#8211; &#1492;&#1488;&#1501; &#1492;&#1493;&#1488; &#1495;&#1497;&#1493;&#1504;&#1497; &#1500;&#1514;&#1497;&#1511; &#1492;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1493;&#1514; &#1513;&#1500;&#1504;&#1493;, &#1492;&#1488;&#1501; &#1492;&#1493;&#1488; &#1502;&#1506;&#1504;&#1497;&#1497;&#1503;\&#1502;&#1488;&#1514;&#1490;&#1512;\&#1504;&#1495;&#1502;&#1491; &#1500;&#1504;&#1493;? &#1492;&#1488;&#1501; &#1492;&#1493;&#1488; &#1513;&#1493;&#1504;&#1492; &#1502;&#1502;&#1492; &#1513;&#1506;&#1513;&#1497;&#1504;&#1493; &#1506;&#1491; &#1499;&#1492; ? &#1492;&#1514;&#1513;&#1493;&#1489;&#1492; &#1500;&#1499;&#1500; &#1492;&#1513;&#1488;&#1500;&#1493;&#1514; &#1492;&#1488;&#1500;&#1493; &#1488;&#1493;&#1502;&#1512;&#1514; &#1492;&#1488;&#1501; &#1504;&#1506;&#1490;&#1500; &#1488;&#1514; &#1492;&#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1500;&#1502;&#1496;&#1492; &#1488;&#1493; &#1500;&#1502;&#1506;&#1500;&#1492; &#1493;&#1492;&#1488;&#1501; &#1504;&#1497;&#1514;&#1503; &#1500;&#1513;&#1497; &#1492;&#1504;&#1495;&#1492; (&#1502;&#1499;&#1500; &#1505;&#1497;&#1489;&#1492; &#1513;&#1492;&#1497;&#1488;). &#1513;&#1497; &#1492;&#1493;&#1488; &#1489;&#1495;&#1493;&#1512; &#1496;&#1493;&#1489;, &#1504;&#1495;&#1502;&#1491; &#1493;&#1492;&#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496; &#1513;&#1500;&#1493; &#1502;&#1495;&#1502;&#1501; &#1500;&#1504;&#1493; &#1488;&#1514; &#1492;&#1500;&#1489;,&#1492;&#1493;&#1488; &#1490;&#1501; &#1492;&#1514;&#1497;&#1497;&#1495;&#1505; &#1488;&#1500;&#1497;&#1504;&#1493; &#1497;&#1508;&#1492;, &#1493;&#1488;&#1512;&#1490;&#1503; &#1500;&#1506;&#1510;&#1502;&#1493; &#1492;&#1504;&#1495;&#1492; &#8211; &#1499;&#1500;&#1493;&#1502;&#1512; &#1506;&#1497;&#1490;&#1493;&#1500; &#1499;&#1500;&#1508;&#1497; &#1502;&#1496;&#1492;. &#1492;&#1510;&#1506;&#1514; &#1492;&#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1513;&#1513;&#1497; &#1497;&#1511;&#1489;&#1500; &#1492;&#1497;&#1488; 7000 &#1508;&#1512;&#1500;&#1497;&#1504;&#1497;&#1501; &#1500;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492;.
&#1492;&#1502;&#1511;&#1493;&#1512;: http://www.dakars.info/tutorials/howto-price-a-project/
 

drvvv

משתמש פעיל
D I G I T A L
כמה שווה השעה שלכם

&#1504;&#1499;&#1514;&#1489; &#1506;"&#1497; ~&#1504;&#1497;&#1510;&#1503;~ &#1489; 6/08/09

&#1492;&#1495;&#1500;&#1511; &#1492;&#1499;&#1497; &#1511;&#1500; &#1489;&#1500;&#1492;&#1508;&#1493;&#1498; &#1500;&#1506;&#1510;&#1502;&#1488;&#1497; &#1492;&#1497;&#1492; &#1500;&#1489;&#1495;&#1493;&#1512; &#1499;&#1497;&#1493;&#1493;&#1503;. &#1492;&#1497;&#1497;&#1514;&#1497; &#1510;&#1512;&#1497;&#1498; &#1500;&#1512;&#1488;&#1493;&#1514; &#1502;&#1492; &#1488;&#1504;&#1497; &#1497;&#1493;&#1491;&#1506; &#1500;&#1506;&#1513;&#1493;&#1514; &#1493;&#1500;&#1500;&#1499;&#1514; &#1500;&#1513;&#1501;. &#1492;&#1489;&#1506;&#1497;&#1492;, &#1499;&#1508;&#1497; &#1513;&#1499;&#1500; &#1506;&#1510;&#1502;&#1488;&#1497; &#1500;&#1493;&#1502;&#1491; &#1502;&#1492;&#1512; &#1502;&#1488;&#1493;&#1491;, &#1496;&#1502;&#1493;&#1504;&#1492; &#1489;&#1506;&#1493;&#1489;&#1491;&#1492; &#1513;&#1502;&#1492;&#1512; &#1502;&#1488;&#1493;&#1491; &#1488;&#1514;&#1492; &#1492;&#1493;&#1508;&#1498; &#1490;&#1501; &#1500;&#1488;&#1497;&#1513; &#1492;&#1513;&#1497;&#1493;&#1493;&#1511;, &#1492;&#1502;&#1499;&#1497;&#1512;&#1493;&#1514;, &#1493;&#1499;&#1502;&#1493;&#1489;&#1503; &#1512;&#1493;&#1488;&#1492; &#1492;&#1495;&#1513;&#1489;&#1493;&#1503; &#1513;&#1500;&#1498; &#1506;&#1510;&#1502;&#1498;. &#1493;&#1488;&#1499;&#1503;, &#1492;&#1500;&#1511;&#1493;&#1495;&#1493;&#1514; &#1492;&#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501; &#1489;&#1488;&#1502;&#1514; &#1494;&#1499;&#1493; &#1500;&#1511;&#1489;&#1500; &#1492;&#1510;&#1506;&#1493;&#1514; &#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1502;&#1490;&#1493;&#1495;&#1499;&#1493;&#1514; &#1500;&#1492;&#1495;&#1512;&#1497;&#1491; &#1488;&#1493; &#1500;&#1495;&#1497;&#1500;&#1493;&#1508;&#1497;&#1503; &#1494;&#1499;&#1493; &#1500;&#1513;&#1502;&#1493;&#1506; &#1488;&#1493;&#1514;&#1497; &#1502;&#1514;&#1508;&#1514;&#1500; &#1489;&#1494;&#1502;&#1503; &#1489;&#1511;&#1513;&#1514; &#1492;&#1510;&#1506;&#1514; &#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1512;&#1488;&#1513;&#1493;&#1504;&#1497;&#1514;.
&#1500;&#1488;&#1495;&#1512;&#1493;&#1504;&#1492; &#1497;&#1510;&#1488; &#1500;&#1497; &#1500;&#1511;&#1512;&#1493;&#1488; &#1513;&#1504;&#1497; &#1502;&#1488;&#1502;&#1512;&#1497;&#1501; &#1492;&#1504;&#1493;&#1490;&#1506;&#1497;&#1501; &#1500;&#1514;&#1502;&#1495;&#1493;&#1512; &#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496;&#1497;&#1501;, &#1512;&#1488;&#1513;&#1497;&#1514; &#1488;&#1514; &#1513;&#1500; &#1489;&#1512;&#1511; &#1513;&#1495;&#1513;&#1507; &#1499;&#1497;&#1510;&#1491; &#1492;&#1505;&#1496;&#1493;&#1491;&#1497;&#1493; &#1513;&#1500;&#1493; &#1502;&#1514;&#1502;&#1495;&#1512; &#1488;&#1514; &#1492;&#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496;&#1497;&#1501; &#1493;&#1500;&#1488;&#1495;&#1512; &#1502;&#1499;&#1503; &#1488;&#1514; &#1513;&#1500; &#1495;&#1504;&#1497;&#1514; &#1513;&#1504;&#1511;&#1489;&#1492; &#1489;&#1513;&#1499;&#1512; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1502;&#1489;&#1493;&#1505;&#1505; &#1508;&#1512;&#1500;&#1497;&#1504;&#1497;&#1501;. &#1492;&#1502;&#1513;&#1493;&#1514;&#1507; &#1500;&#1513;&#1504;&#1497; &#1492;&#1502;&#1488;&#1502;&#1512;&#1497;&#1501; &#1492;&#1497;&#1492; &#1496;&#1502;&#1493;&#1503; &#1489;&#1506;&#1493;&#1489;&#1491;&#1492; &#1513;&#1513;&#1504;&#1497;&#1492;&#1501; &#1497;&#1510;&#1488;&#1493; &#1502;&#1504;&#1511;&#1493;&#1491;&#1514; &#1492;&#1489;&#1505;&#1497;&#1505; &#1513;&#1500; &#8211; &#1497;&#1513; &#1500;&#1504;&#1493; &#1514;&#1506;&#1512;&#1497;&#1507; &#1513;&#1506;&#1492; &#1493;&#1502;&#1499;&#1488;&#1503; &#1497;&#1490;&#1494;&#1512;&#1493; &#1506;&#1500;&#1493;&#1497;&#1493;&#1514; &#1492;&#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496;&#1497;&#1501;.
&#1488;&#1494; &#1488;&#1497;&#1498; &#1502;&#1495;&#1513;&#1489;&#1497;&#1501;?
&#1500;&#1492;&#1490;&#1497;&#1491; &#1513;&#1508;&#1497;&#1510;&#1495;&#1514;&#1497; &#1488;&#1514; &#1513;&#1497;&#1496;&#1514; &#1492;&#1495;&#1497;&#1513;&#1493;&#1489; &#1500;&#1514;&#1502;&#1495;&#1493;&#1512; &#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496;&#1497;&#1501; &#1497;&#1492;&#1497;&#1492; &#1497;&#1493;&#1502;&#1512;&#1504;&#1497; &#1500;&#1502;&#1491;&#1497; &#1502;&#1510;&#1497;&#1491;&#1497;, &#1488;&#1489;&#1500; &#1489;&#1502;&#1513;&#1498; &#1492;&#1494;&#1502;&#1503; &#1502;&#1510;&#1488;&#1514;&#1497; &#1488;&#1514; &#1506;&#1510;&#1502;&#1497; &#1502;&#1490;&#1491;&#1497;&#1512; &#1488;&#1514; &#1492;&#1511;&#1493;&#1493;&#1497;&#1501; &#1492;&#1489;&#1505;&#1497;&#1505;&#1497;&#1497;&#1501; &#1513;&#1488;&#1508;&#1513;&#1512;&#1493; &#1500;&#1497; &#1500;&#1490;&#1489;&#1513; &#1514;&#1506;&#1512;&#1497;&#1507; &#1513;&#1506;&#1492; &#1512;&#1500;&#1493;&#1493;&#1504;&#1496;&#1497; &#1506;&#1489;&#1493;&#1512;&#1497;. &#1499;&#1502;&#1493;&#1489;&#1503; &#1513;&#1492;&#1514;&#1506;&#1512;&#1497;&#1507; &#1492;&#1494;&#1492; &#1500;&#1488; &#1497;&#1514;&#1488;&#1497;&#1501; &#1500;&#1505;&#1496;&#1493;&#1491;&#1497;&#1493; &#1490;&#1491;&#1493;&#1500; &#1488;&#1493; &#1488;&#1508;&#1497;&#1500;&#1493; &#1500;&#1505;&#1496;&#1493;&#1491;&#1497;&#1493; &#1511;&#1496;&#1503;, &#1488;&#1489;&#1500; &#1488;&#1504;&#1497; &#1502;&#1504;&#1497;&#1495; &#1513;&#1512;&#1493;&#1489; &#1492;&#1506;&#1510;&#1502;&#1488;&#1497;&#1497;&#1501; &#1513;&#1506;&#1493;&#1489;&#1491;&#1497;&#1501; &#1500;&#1489;&#1491; &#1497;&#1502;&#1510;&#1488;&#1493; &#1488;&#1493;&#1514;&#1493; &#1502;&#1514;&#1488;&#1497;&#1501; &#1500;&#1506;&#1510;&#1502;&#1501;.
1. &#1502;&#1510;&#1488; &#1488;&#1514; &#1496;&#1493;&#1493;&#1495; &#1492;&#1502;&#1495;&#1497;&#1512;&#1497;&#1501; &#1492;&#1504;&#1492;&#1493;&#1490; &#1489;&#1513;&#1493;&#1511;.
&#1502;&#1514;&#1495;&#1511;&#1497;&#1512; &#1511;&#1510;&#1512; &#1513;&#1506;&#1513;&#1497;&#1514;&#1497;, &#1506;&#1500;&#1492; &#1499;&#1497; &#1506;&#1500;&#1493;&#1514; &#1513;&#1506;&#1514; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1513;&#1500; &#1502;&#1514;&#1499;&#1504;&#1514; &#1504;&#1506;&#1492; &#1505;&#1489;&#1497;&#1489; &#1492; 40$ (+-5$) &#1500;&#1513;&#1506;&#1514; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492;. &#1500;&#1504;&#1511;&#1493;&#1489; &#1489;&#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1504;&#1502;&#1493;&#1498; &#1502;&#1513;&#1502;&#1506;&#1493;&#1514;&#1497;&#1514; &#1506;&#1500;&#1493;&#1500; &#1500;&#1492;&#1512;&#1495;&#1497;&#1511; &#1502;&#1502;&#1498; &#1502;&#1506;&#1505;&#1497;&#1511;&#1497;&#1501; &#1508;&#1493;&#1496;&#1504;&#1510;&#1497;&#1488;&#1500;&#1497;&#1501; &#1513;&#1499;&#1503; &#1492;&#1506;&#1505;&#1511; &#1497;&#1512;&#1488;&#1492; &#1500;&#1492;&#1501; "&#1495;&#1513;&#1493;&#1491;" &#1493;&#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1490;&#1489;&#1493;&#1492; &#1502;&#1513;&#1502;&#1506;&#1493;&#1514;&#1497;&#1514; &#1497;&#1512;&#1495;&#1497;&#1511; &#1502;&#1506;&#1505;&#1497;&#1511;&#1497;&#1501; &#1513;&#1497;&#1495;&#1508;&#1513;&#1493; &#1502;&#1497;&#1513;&#1492;&#1493; &#1513;&#1497;&#1506;&#1513;&#1492; &#1488;&#1514; &#1492;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1492;&#1494;&#1493; &#1489;&#1494;&#1493;&#1500;.
2. &#1492;&#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1513;&#1500;&#1498; &#1492;&#1493;&#1488; &#1508;&#1493;&#1504;&#1511;&#1510;&#1497;&#1492; &#1513;&#1500; &#1492;&#1494;&#1502;&#1503; &#1513;&#1500;&#1498;
&#1499;&#1499;&#1500; &#1513;&#1506;&#1493;&#1502;&#1505; &#1492;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1513;&#1500;&#1498; &#1492;&#1493;&#1488; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1490;&#1489;&#1493;&#1492;, &#1499;&#1498; &#1502;&#1496;&#1508;&#1505; &#1490;&#1501; &#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1513;&#1506;&#1514; &#1492;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1513;&#1500;&#1498;. &#1502;&#1514;&#1499;&#1504;&#1514; &#1513;&#1488;&#1497;&#1503; &#1500;&#1493; &#1502;&#1492; &#1500;&#1506;&#1513;&#1493;&#1514; &#1500;&#1488; &#1497;&#1499;&#1493;&#1500; &#1500;&#1492;&#1512;&#1513;&#1493;&#1514; &#1500;&#1506;&#1510;&#1502;&#1493; &#1500;&#1488;&#1489;&#1491; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1489;&#1490;&#1500;&#1500; &#1513;&#1492;&#1493;&#1488; &#1504;&#1511;&#1489; &#1489;&#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1497;&#1511;&#1512; &#1512;&#1511; &#1499;&#1497; &#1492;&#1493;&#1488; &#1495;&#1493;&#1513;&#1489; &#1513;"&#1502;&#1490;&#1497;&#1506; &#1500;&#1493;". &#1500;&#1506;&#1493;&#1502;&#1514;&#1493;, &#1502;&#1514;&#1499;&#1504;&#1514; &#1513;&#1492;&#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496;&#1497;&#1501; &#1494;&#1493;&#1512;&#1502;&#1497;&#1501; &#1488;&#1510;&#1500;&#1493; &#1489;&#1511;&#1510;&#1489; &#1512;&#1510;&#1497;&#1504;&#1497; &#1493;&#1502;&#1502;&#1500;&#1488;&#1497;&#1501; &#1499;&#1500; &#1491;&#1511;&#1492; &#1508;&#1504;&#1493;&#1497;&#1492; &#1513;&#1500;&#1493; &#1497;&#1499;&#1493;&#1500; &#1500;&#1492;&#1512;&#1513;&#1493;&#1514; &#1500;&#1506;&#1510;&#1502;&#1493; &#1500;&#1492;&#1511;&#1508;&#1497;&#1509; &#1488;&#1514; &#1492;&#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#8211; &#1508;&#1506;&#1493;&#1500;&#1492; &#1513;&#1514;&#1513;&#1488;&#1497;&#1512; &#1488;&#1510;&#1500;&#1493; &#1488;&#1514; &#1492;&#1500;&#1511;&#1493;&#1495;&#1493;&#1514; &#1492;&#1512;&#1510;&#1497;&#1504;&#1497;&#1497;&#1501; &#1493;&#1492;&#1502;&#1513;&#1500;&#1502;&#1497;&#1501; &#1493;&#1514;&#1505;&#1504;&#1503; &#1488;&#1514; &#1512;&#1493;&#1489; &#1492;&#1500;&#1511;&#1493;&#1495;&#1493;&#1514; &#1513;&#1502;&#1495;&#1508;&#1513;&#1497;&#1501; &#1488;&#1497;&#1498; &#1500;&#1511;&#1489;&#1500; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1489;&#1492;&#1512;&#1489;&#1492; &#1508;&#1495;&#1493;&#1514;.
3. &#1492;&#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1513;&#1500;&#1498; &#1492;&#1493;&#1488; &#1508;&#1493;&#1504;&#1511;&#1510;&#1497;&#1492; &#1513;&#1500; &#1512;&#1502;&#1514; &#1492;&#1495;&#1497;&#1497;&#1501; &#1513;&#1500;&#1498;.
&#1493;&#1499;&#1488;&#1503;, &#1488;&#1504;&#1495;&#1504;&#1493; &#1502;&#1490;&#1497;&#1506;&#1497;&#1501; &#1500;&#1495;&#1497;&#1513;&#1493;&#1489;&#1497;&#1501; &#1492;&#1512;&#1510;&#1497;&#1504;&#1497;&#1497;&#1501;, &#1493;&#1488;&#1504;&#1497; &#1502;&#1502;&#1500;&#1497;&#1509; &#1500;&#1506;&#1513;&#1493;&#1514; &#1488;&#1493;&#1514;&#1501; &#1489;&#1506;&#1494;&#1512;&#1514; &#1490;&#1497;&#1500;&#1497;&#1493;&#1503; &#1488;&#1511;&#1505;&#1500; &#1499;&#1491;&#1497; &#1500;&#1511;&#1489;&#1500; &#1514;&#1502;&#1495;&#1493;&#1512; &#1491;&#1497;&#1504;&#1502;&#1497; &#1499;&#1498; &#1513;&#1499;&#1500; &#1513;&#1497;&#1504;&#1493;&#1497; &#1513;&#1500; &#1508;&#1512;&#1496; &#1492;&#1499;&#1497; &#1511;&#1496;&#1503; &#1497;&#1506;&#1491;&#1499;&#1503; &#1497;&#1513;&#1497;&#1512;&#1493;&#1514; &#1488;&#1514; &#1492;&#1514;&#1502;&#1495;&#1493;&#1512;. &#1513;&#1499;&#1512; &#1492;&#1491;&#1497;&#1512;&#1492; &#1511;&#1508;&#1509;? &#1506;&#1489;&#1512;&#1514;&#1501; &#1502;&#1488;&#1493;&#1496;&#1493; &#1500;&#1488;&#1493;&#1508;&#1504;&#1493;&#1506; &#1493;&#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1492;&#1491;&#1500;&#1511; &#1510;&#1504;&#1495;&#1493;? &#1488;&#1497;&#1503; &#1513;&#1493;&#1501; &#1489;&#1506;&#1497;&#1492;, &#1512;&#1511; &#1500;&#1506;&#1491;&#1499;&#1503; &#1488;&#1514; &#1492;&#1504;&#1514;&#1493;&#1503; &#1493;&#1500;&#1511;&#1489;&#1500; &#1514;&#1502;&#1495;&#1493;&#1512; &#1495;&#1491;&#1513;.
&#1499;&#1500;&#1499;&#1500;&#1504;&#1497;&#1501; &#1504;&#1493;&#1496;&#1497;&#1501; &#1500;&#1492;&#1508;&#1512;&#1497;&#1491; &#1489;&#1497;&#1503; "&#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1511;&#1489;&#1493;&#1506;&#1493;&#1514;" (&#1513;&#1499;&#1512; &#1491;&#1497;&#1512;&#1492; &#1492;&#1493;&#1488; &#1494;&#1492;&#1492; &#1499;&#1500; &#1495;&#1493;&#1491;&#1513; &#1493;&#1488;&#1512;&#1504;&#1493;&#1504;&#1492; &#1492;&#1497;&#1488; &#1505;&#1499;&#1493;&#1501; &#1513;&#1504;&#1514;&#1497; &#1511;&#1489;&#1493;&#1506;) &#1500;&#1489;&#1497;&#1503; "&#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1502;&#1513;&#1514;&#1504;&#1493;&#1514;" (&#1499;&#1500; &#1495;&#1493;&#1491;&#1513; &#1488;&#1504;&#1495;&#1504;&#1493; &#1502;&#1513;&#1500;&#1502;&#1497;&#1501; &#1505;&#1499;&#1493;&#1501; &#1488;&#1495;&#1512; &#1506;&#1500; &#1491;&#1500;&#1511;) &#1488;&#1508;&#1513;&#1512; &#1500;&#1489;&#1510;&#1506; &#1495;&#1497;&#1513;&#1493;&#1489; &#1513;&#1499;&#1494;&#1492;, &#1488;&#1493; &#1500;&#1495;&#1497;&#1500;&#1493;&#1508;&#1497;&#1503; &#1508;&#1513;&#1493;&#1496; &#1500;&#1495;&#1513;&#1489; &#1506;&#1502;&#1493;&#1491;&#1492; &#1513;&#1504;&#1514;&#1497;&#1514; &#1493;&#1500;&#1497;&#1497;&#1510;&#1512; &#1488;&#1497;&#1494;&#1513;&#1492;&#1493; &#1502;&#1502;&#1493;&#1510;&#1506; &#1513;&#1504;&#1514;&#1497; &#1513;&#1500; &#1492;&#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1492;&#1502;&#1513;&#1514;&#1504;&#1493;&#1514;. &#1506;&#1501; &#1495;&#1489;&#1512;&#1514; &#1495;&#1513;&#1502;&#1500; &#1500;&#1502;&#1513;&#1500; &#1494;&#1492; &#1511;&#1500; &#1513;&#1499;&#1503; &#1492;&#1501; &#1502;&#1508;&#1512;&#1496;&#1497;&#1501; &#1488;&#1514; &#1492;&#1502;&#1497;&#1491;&#1506; &#1492;&#1494;&#1492; &#1489;&#1495;&#1513;&#1489;&#1493;&#1504;&#1497;&#1514;, &#1493;&#1489;&#1499;&#1500; &#1502;&#1511;&#1512;&#1492;, &#1499;&#1500; &#1506;&#1493;&#1505;&#1511; &#1502;&#1493;&#1512;&#1513;&#1492; &#1488;&#1502;&#1493;&#1512; &#1500;&#1504;&#1492;&#1500; &#1512;&#1497;&#1513;&#1493;&#1501; &#1502;&#1491;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511; &#1513;&#1500; &#1499;&#1500; &#1492;&#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1513;&#1500;&#1493; &#1499;&#1498; &#1513;&#1492;&#1502;&#1497;&#1491;&#1506; &#1492;&#1494;&#1492; &#1488;&#1502;&#1493;&#1512; &#1500;&#1492;&#1497;&#1493;&#1514; &#1494;&#1502;&#1497;&#1503; &#1506;&#1489;&#1493;&#1512;&#1499;&#1501;.
&#1502;&#1493;&#1510;&#1488;&#1497;&#1501; &#1488;&#1514; &#1499;&#1500; &#1492;&#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1492;&#1513;&#1504;&#1514;&#1497;&#1493;&#1514; &#1492;&#1511;&#1489;&#1493;&#1506;&#1493;&#1514; &#1493;&#1505;&#1493;&#1499;&#1502;&#1497;&#1501; &#1488;&#1493;&#1514;&#1503;, &#1488;&#1504;&#1495;&#1504;&#1493; &#1505;&#1493;&#1508;&#1512;&#1497;&#1501; &#1508;&#1492; &#1491;&#1489;&#1512;&#1497;&#1501; &#1499;&#1490;&#1493;&#1503;: &#1513;&#1499;&#1512; &#1491;&#1497;&#1512;&#1492;, &#1488;&#1512;&#1504;&#1493;&#1504;&#1492;, &#1495;&#1513;&#1502;&#1500;, &#1502;&#1497;&#1501;, &#1491;&#1500;&#1511;, &#1495;&#1504;&#1497;&#1493;&#1503;, &#1489;&#1497;&#1496;&#1493;&#1495;&#1497;&#1501;, &#1502;&#1513;&#1499;&#1504;&#1514;&#1488;, &#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1502;&#1496;&#1508;&#1500;&#1514; / &#1490;&#1503;, &#1490;&#1494; &#1493;&#1499;&#1500; &#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1492; &#1488;&#1495;&#1512;&#1514; &#1513;&#1495;&#1493;&#1494;&#1512;&#1514; &#1488;&#1510;&#1500;&#1499;&#1501; &#1502;&#1491;&#1497; &#1495;&#1493;&#1491;&#1513; &#1489;&#1495;&#1493;&#1491;&#1513;&#1493;. &#1504;&#1499;&#1493;&#1503; &#1513;&#1495;&#1500;&#1511; &#1502;&#1492;&#1491;&#1489;&#1512;&#1497;&#1501; &#1492;&#1500;&#1500;&#1493; &#1488;&#1497;&#1504;&#1501; &#1502;&#1493;&#1499;&#1512;&#1497;&#1501; &#1500;&#1510;&#1512;&#1499;&#1497; &#1502;&#1505; &#1492;&#1499;&#1504;&#1505;&#1492;, &#1488;&#1489;&#1500; &#1488;&#1500;&#1493; &#1506;&#1491;&#1497;&#1497;&#1503; &#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1493;&#1500;&#1499;&#1503; &#1506;&#1491;&#1497;&#1497;&#1503; &#1495;&#1513;&#1493;&#1489; &#1500;&#1511;&#1495;&#1514; &#1488;&#1493;&#1514;&#1503; &#1489;&#1495;&#1513;&#1489;&#1493;&#1503;.
<TABLE><TBODY><TR class=tableTitle><TD>&#1505;&#1506;&#1497;&#1507;</TD><TD>&#1502;&#1495;&#1497;&#1512;</TD></TR><TR><TD>&#1488;&#1512;&#1504;&#1493;&#1504;&#1492;</TD><TD>6000</TD></TR><TR><TD>&#1513;&#1499;&#1512; &#1491;&#1497;&#1512;&#1492;</TD><TD>24000</TD></TR><TR><TD>&#1502;&#1497;&#1501;</TD><TD>1200</TD></TR><TR><TD>&#1495;&#1513;&#1502;&#1500;</TD><TD>5000</TD></TR><TR><TD>&#1489;&#1497;&#1496;&#1493;&#1495;&#1497;&#1501;</TD><TD>5000</TD></TR><TR><TD>&#1491;&#1500;&#1511;</TD><TD>12000</TD></TR><TR><TD>&#1488;&#1493;&#1499;&#1500;</TD><TD>20000</TD></TR><TR class=tableTitle><TD>&#1505;&#1492;"&#1499;</TD><TD>73200</TD></TR></TBODY></TABLE>&#1492;&#1513;&#1500;&#1489; &#1492;&#1489;&#1488; &#1492;&#1493;&#1488; &#1500;&#1492;&#1495;&#1500;&#1497;&#1496; &#1499;&#1502;&#1492; &#1488;&#1504;&#1495;&#1504;&#1493; &#1512;&#1493;&#1510;&#1497;&#1501; &#1500;&#1492;&#1499;&#1504;&#1497;&#1505; &#1489;&#1513;&#1504;&#1492; &#1493;&#1488;&#1497;&#1508;&#1492; &#1489;&#1491;&#1497;&#1493;&#1511; &#1488;&#1504;&#1495;&#1504;&#1493; &#1512;&#1493;&#1510;&#1497;&#1501; &#1500;&#1502;&#1511;&#1501; &#1488;&#1514; &#1492;&#1505;&#1499;&#1493;&#1501; &#1492;&#1494;&#1492;. &#1513;&#1499;&#1497;&#1512; &#1513;&#1502;&#1511;&#1489;&#1500; 100 &#1488;&#1500;&#1507; &#1513;"&#1495; &#1489;&#1513;&#1504;&#1492; &#1502;&#1511;&#1489;&#1500; &#1488;&#1493;&#1514;&#1503; &#1500;&#1508;&#1504;&#1497; &#1499;&#1500; &#1492;&#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1513;&#1500;&#1493;, &#1506;&#1510;&#1502;&#1488;&#1497; &#1500;&#1506;&#1493;&#1502;&#1514; &#1494;&#1488;&#1514; &#1497;&#1499;&#1493;&#1500; &#1500;&#1492;&#1495;&#1500;&#1497;&#1496; &#1513;&#1492;&#1493;&#1488; &#1512;&#1493;&#1510;&#1492; 100 &#1488;&#1500;&#1507; &#1500;&#1508;&#1504;&#1497; &#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1488;&#1493; 100 &#1488;&#1500;&#1507; &#1488;&#1495;&#1512;&#1497; &#1492;&#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#8211; &#1489;&#1492;&#1514;&#1495;&#1513;&#1489; &#1489;&#1512;&#1502;&#1514; &#1492;&#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1502;&#1492;&#1505;&#1506;&#1497;&#1507; &#1492;&#1511;&#1493;&#1491;&#1501; &#1514;&#1492;&#1497;&#1492; &#1508;&#1492; &#1492;&#1513;&#1508;&#1506;&#1492; &#1502;&#1492;&#1493;&#1514;&#1497;&#1514; &#1506;&#1500; &#1514;&#1502;&#1495;&#1493;&#1512; &#1492;&#1513;&#1506;&#1492;.
&#1488;&#1501; &#1489;&#1495;&#1512;&#1514;&#1501; &#1513;&#1494;&#1492; &#1497;&#1492;&#1497;&#1492; &#1492;&#1505;&#1499;&#1493;&#1501; &#1488;&#1495;&#1512;&#1497; &#1492;&#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1510;&#1512;&#1497;&#1498; &#1500;&#1492;&#1493;&#1505;&#1497;&#1507; &#1490;&#1501; &#1488;&#1514; &#1506;&#1500;&#1493;&#1497;&#1493;&#1514; &#1492;&#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1499;&#1491;&#1497; &#1500;&#1511;&#1489;&#1500; &#1505;&#1499;&#1493;&#1501; &#1500;&#1508;&#1504;&#1497;. &#1497;&#1513; &#1508;&#1492; &#1492;&#1489;&#1491;&#1500; &#1502;&#1513;&#1502;&#1506;&#1493;&#1514;&#1497;, &#1488;&#1501; &#1502;&#1491;&#1493;&#1489;&#1512; &#1489; 100 &#1488;&#1500;&#1507; &#1500;&#1508;&#1504;&#1497; &#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1492;&#1512;&#1497; &#1513;&#1488;&#1514;&#1501; &#1504;&#1513;&#1488;&#1512;&#1497;&#1501; &#1506;&#1501; &#1512;&#1493;&#1493;&#1495; &#1513;&#1504;&#1514;&#1497; (&#1500;&#1508;&#1497; &#1492;&#1491;&#1493;&#1490;&#1502;&#1488; &#1492;&#1502;&#1505;&#1508;&#1512;&#1497;&#1514;) &#1513;&#1500; &#1511;&#1510;&#1514; &#1508;&#1495;&#1493;&#1514; &#1502; 27 &#1488;&#1500;&#1507;. &#1500;&#1506;&#1493;&#1502;&#1514; &#1494;&#1488;&#1514; &#1488;&#1501; &#1512;&#1493;&#1510;&#1497;&#1501; &#1512;&#1493;&#1493;&#1495; &#1513;&#1504;&#1514;&#1497; &#1513;&#1500; 100 &#1488;&#1500;&#1507; &#1513;&#1511;&#1500;, &#1494;&#1492; &#1488;&#1493;&#1502;&#1512; &#1513;&#1510;&#1512;&#1497;&#1498; &#1492;&#1499;&#1504;&#1505;&#1493;&#1514; &#1513;&#1504;&#1514;&#1497;&#1493;&#1514; &#1513;&#1500; &#1499; 170 &#1488;&#1500;&#1507; &#1513;&#1511;&#1500;. (&#1488;&#1493; &#1489;&#1495;&#1497;&#1513;&#1493;&#1489; &#1495;&#1493;&#1491;&#1513;&#1497; &#1502;&#1506;&#1493;&#1490;&#1500; - 8000 &#1513;&#1511;&#1500; &#1489;&#1495;&#1493;&#1491;&#1513; &#1502;&#1493;&#1500; 14 &#1488;&#1500;&#1507; &#1513;&#1511;&#1500; &#1489;&#1495;&#1493;&#1491;&#1513;)
&#1492;&#1513;&#1500;&#1489; &#1492;&#1489;&#1488; &#1497;&#1492;&#1497;&#1492; &#1500;&#1495;&#1513;&#1489; &#1499;&#1502;&#1492; &#1513;&#1506;&#1493;&#1514; &#1488;&#1504;&#1495;&#1504;&#1493; &#1506;&#1493;&#1489;&#1491;&#1497;&#1501; &#1489;&#1508;&#1493;&#1506;&#1500; &#1489;&#1495;&#1493;&#1491;&#1513;. &#1492;&#1495;&#1497;&#1513;&#1493;&#1489; &#1492;&#1489;&#1505;&#1497;&#1505;&#1497; &#1492;&#1493;&#1488; 5 &#1497;&#1502;&#1497; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1489;&#1513;&#1489;&#1493;&#1506; &#1506;&#1501; 8 &#1513;&#1506;&#1493;&#1514; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1489;&#1497;&#1493;&#1501; &#1493;&#1502;&#1490;&#1497;&#1506;&#1497;&#1501; &#1508;&#1492; &#1489;&#1511;&#1500;&#1493;&#1514; &#1488;&#1500; 160 &#1513;&#1506;&#1493;&#1514; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1489;&#1495;&#1493;&#1491;&#1513;. &#1489;&#1508;&#1493;&#1506;&#1500; &#1494;&#1492; &#1512;&#1495;&#1493;&#1511; &#1502;&#1494;&#1492; &#1513;&#1499;&#1503; &#1495;&#1500;&#1511; &#1502;&#1492;&#1494;&#1502;&#1503; &#1513;&#1500;&#1499;&#1501; &#1497;&#1493;&#1511;&#1491;&#1513; &#1500;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1493;&#1514; &#1513;&#1497;&#1493;&#1493;&#1511;, &#1504;&#1505;&#1497;&#1506;&#1493;&#1514;, &#1508;&#1490;&#1497;&#1513;&#1493;&#1514; &#1506;&#1501; &#1500;&#1511;&#1493;&#1495;&#1493;&#1514; &#1493;&#1499;&#1491;&#1493;&#1502;&#1492;. &#1502;&#1514;&#1493;&#1498; &#1495;&#1502;&#1497;&#1513;&#1492; &#1497;&#1502;&#1497; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1489;&#1513;&#1489;&#1493;&#1506;, &#1488;&#1504;&#1497; &#1506;&#1493;&#1489;&#1491; &#1506;&#1500; &#1511;&#1493;&#1491; &#1489;&#1508;&#1493;&#1506;&#1500; 3 &#1497;&#1502;&#1497;&#1501; &#8211; &#1492;&#1493;&#1493;&#1492; &#1488;&#1493;&#1502;&#1512; &#1499; 96 &#1513;&#1506;&#1493;&#1514; &#1495;&#1493;&#1491;&#1513;&#1497;&#1493;&#1514;.
&#1504;&#1495;&#1500;&#1511; &#1488;&#1514; &#1492;&#1505;&#1499;&#1493;&#1501; &#1492;&#1512;&#1510;&#1493;&#1497; &#1500;&#1508;&#1504;&#1497; &#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1489; 12 &#1499;&#1491;&#1497; &#1500;&#1511;&#1489;&#1500; &#1513;&#1499;&#1512; &#1495;&#1493;&#1491;&#1513;&#1497; &#1512;&#1510;&#1493;&#1497; &#1493;&#1488;&#1495;&#1512; &#1499;&#1498; &#1504;&#1495;&#1500;&#1511; &#1488;&#1514; &#1492;&#1505;&#1499;&#1493;&#1501; &#1492;&#1494;&#1492; &#1489;&#1502;&#1505;&#1508;&#1512; &#1513;&#1506;&#1493;&#1514; &#1492;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1492;&#1513;&#1489;&#1493;&#1506;&#1497;&#1493;&#1514; &#1499;&#1491;&#1497; &#1500;&#1511;&#1489;&#1500; &#1488;&#1514; &#1492;&#1506;&#1500;&#1493;&#1514; &#1513;&#1506;&#1492; &#1513;&#1500;&#1504;&#1493;. &#1506;&#1499;&#1513;&#1497;&#1493; &#1504;&#1493;&#1514;&#1512; &#1512;&#1511; &#1500;&#1492;&#1506;&#1502;&#1497;&#1491; &#1488;&#1493;&#1514;&#1492; &#1489;&#1502;&#1489;&#1495;&#1503; &#1492;&#1512;&#1510;&#1493;&#1497;&#1504;&#1488;&#1500;&#1497;&#1493;&#1514; &#8211; &#1492;&#1488;&#1501; &#1492;&#1497;&#1488; &#1489;&#1514;&#1495;&#1493;&#1501; &#1492;&#1502;&#1511;&#1493;&#1489;&#1500; &#1500;&#1513;&#1506;&#1514; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1489;&#1514;&#1495;&#1493;&#1501; &#1513;&#1500;&#1499;&#1501;?
<TABLE><TBODY><TR class=tableTitle><TD>&#1505;&#1506;&#1497;&#1507;</TD><TD>&#1502;&#1495;&#1497;&#1512;</TD></TR><TR><TD>&#1512;&#1493;&#1493;&#1495; &#1512;&#1510;&#1493;&#1497;</TD><TD>100,000</TD></TR><TR><TD>&#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514;</TD><TD>72,000</TD></TR><TR><TD>&#1492;&#1499;&#1504;&#1505;&#1492; &#1512;&#1510;&#1493;&#1497;&#1492;</TD><TD>172,000</TD></TR><TR><TD>&#1492;&#1499;&#1504;&#1505;&#1492; &#1495;&#1493;&#1491;&#1513;&#1497;&#1514;</TD><TD>14,333</TD></TR><TR><TD>&#1513;&#1506;&#1493;&#1514; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1495;&#1493;&#1491;&#1513;&#1497;&#1493;&#1514;</TD><TD>96</TD></TR><TR class=tableTitle><TD>&#1506;&#1500;&#1493;&#1514; &#1513;&#1506;&#1492;</TD><TD>146.31</TD></TR><TR class=tableTitle><TD>&#1506;&#1500;&#1493;&#1514; &#1513;&#1506;&#1492; &#1491;&#1493;&#1500;&#1512;&#1497;&#1514;</TD><TD>38.28</TD></TR></TBODY></TABLE>&#1499;&#1508;&#1497; &#1513;&#1504;&#1497;&#1514;&#1503; &#1500;&#1512;&#1488;&#1493;&#1514;, &#1492;&#1495;&#1497;&#1513;&#1493;&#1489; &#1513;&#1500;&#1497; &#1506;&#1493;&#1502;&#1491; &#1499;&#1512;&#1490;&#1506; &#1506;&#1500; 38$ &#1500;&#1513;&#1506;&#1514; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1499;&#1498; &#1513;&#1489;&#1514;&#1508;&#1493;&#1511;&#1492; &#1502;&#1511;&#1505;&#1497;&#1502;&#1500;&#1497;&#1514; &#1488;&#1493;&#1499;&#1500; &#1500;&#1492;&#1499;&#1504;&#1497;&#1505; &#1488;&#1514; &#1492;&#1505;&#1499;&#1493;&#1501; &#1513;&#1512;&#1510;&#1497;&#1514;&#1497;. &#1489;&#1492;&#1514;&#1495;&#1513;&#1489; &#1489;&#1499;&#1498; &#1513;&#1492;&#1502;&#1511;&#1493;&#1489;&#1500; &#1504;&#1506; &#1489;&#1505;&#1489;&#1497;&#1489;&#1493;&#1514; 40$ &#1488;&#1508;&#1513;&#1512; &#1500;&#1492;&#1490;&#1497;&#1491; &#1506;&#1500; &#1492;&#1495;&#1497;&#1513;&#1493;&#1489; &#1513;&#1500;&#1497; &#1513;&#1492;&#1493;&#1488; &#1512;&#1510;&#1497;&#1493;&#1504;&#1500;&#1497; &#1500;&#1502;&#1491;&#1497;. &#1499;&#1500; &#1494;&#1502;&#1503; &#1513;&#1492;&#1495;&#1497;&#1513;&#1493;&#1489; &#1504;&#1493;&#1508;&#1500; &#1489;&#1514;&#1495;&#1493;&#1501; &#1492;&#1502;&#1511;&#1493;&#1489;&#1500;, &#1497;&#1513; &#1500;&#1499;&#1501; &#1488;&#1508;&#1513;&#1512;&#1493;&#1497;&#1493;&#1514; &#1502;&#1513;&#1495;&#1511;. &#1514;&#1493;&#1499;&#1500;&#1493; &#1500;&#1514;&#1514; &#1492;&#1504;&#1495;&#1493;&#1514; &#1500;&#1500;&#1511;&#1493;&#1495;&#1493;&#1514; &#1500;&#1495;&#1493;&#1510;&#1497;&#1501; &#1488;&#1493; &#1500;&#1492;&#1511;&#1508;&#1497;&#1509; &#1488;&#1514; &#1492;&#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1500;&#1500;&#1511;&#1493;&#1495;&#1493;&#1514; &#1506;&#1513;&#1497;&#1512;&#1497;&#1501;. &#1488;&#1501; &#1500;&#1506;&#1493;&#1502;&#1514; &#1494;&#1488;&#1514; &#1488;&#1514;&#1501; &#1497;&#1511;&#1512;&#1497;&#1501; &#1489;&#1510;&#1493;&#1512;&#1492; &#1502;&#1513;&#1502;&#1506;&#1493;&#1514;&#1497;&#1514; &#1502;&#1492;&#1502;&#1511;&#1493;&#1489;&#1500; &#1489;&#1514;&#1495;&#1493;&#1501;, &#1497;&#1514;&#1499;&#1503; &#1493;&#1499;&#1491;&#1488;&#1497; &#1500;&#1489;&#1491;&#1493;&#1511; &#1488;&#1514; &#1492;&#1514;&#1502;&#1495;&#1493;&#1512; &#1513;&#1500;&#1499;&#1501; &#1502;&#1495;&#1491;&#1513;, &#1489;&#1497;&#1504;&#1504;&#1493;, &#1488;&#1501; &#1488;&#1514;&#1501; &#1511;&#1493;&#1512;&#1488;&#1497;&#1501; &#1488;&#1514; &#1492;&#1502;&#1491;&#1512;&#1497;&#1498; &#1492;&#1494;&#1492; &#1499;&#1491;&#1497; &#1500;&#1492;&#1489;&#1497;&#1503; &#1499;&#1497;&#1510;&#1491; &#1500;&#1514;&#1502;&#1495;&#1512; &#1488;&#1514; &#1506;&#1510;&#1502;&#1499;&#1501;, &#1488;&#1514;&#1501; &#1506;&#1491;&#1497;&#1497;&#1503; &#1512;&#1495;&#1493;&#1511;&#1497;&#1501; &#1502;&#1500;&#1492;&#1512;&#1513;&#1493;&#1514; &#1500;&#1506;&#1510;&#1502;&#1499;&#1501; &#1500;&#1490;&#1489;&#1493;&#1514; &#1505;&#1499;&#1493;&#1501; &#1502;&#1493;&#1508;&#1511;&#1506;. &#1500;&#1510;&#1493;&#1512;&#1498; &#1492;&#1506;&#1497;&#1504;&#1497;&#1497;&#1503; &#1506;&#1510;&#1502;&#1488;&#1497; &#1502;&#1514;&#1495;&#1497;&#1500; &#1513;&#1502;&#1490;&#1497;&#1506; &#1500;&#1514;&#1502;&#1495;&#1493;&#1512;&#1497;&#1501; &#1513;&#1500; 50-60 &#1491;&#1493;&#1500;&#1512; &#1500;&#1513;&#1506;&#1514; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1491;&#1497; &#1497;&#1493;&#1512;&#1492; &#1500;&#1506;&#1510;&#1502;&#1493; &#1489;&#1512;&#1490;&#1500;.
4.&#1495;&#1497;&#1513;&#1493;&#1489; &#1502;&#1500;&#1502;&#1496;&#1492; &#1500;&#1502;&#1506;&#1500;&#1492;
&#1488;&#1495;&#1512;&#1497; &#1513;&#1490;&#1497;&#1500;&#1497;&#1504;&#1493; &#1488;&#1514; &#1492;&#1514;&#1506;&#1512;&#1497;&#1507; &#1492;&#1512;&#1510;&#1493;&#1497; &#1500;&#1513;&#1506;&#1492;, &#1492;&#1490;&#1497;&#1506; &#1492;&#1494;&#1502;&#1503; &#1500;&#1489;&#1491;&#1493;&#1511; &#1488;&#1514; &#1492;&#1490;&#1489;&#1493;&#1500;&#1493;&#1514; &#1513;&#1500;&#1504;&#1493;, &#1488;&#1493; &#1489;&#1502;&#1497;&#1500;&#1497;&#1501; &#1488;&#1495;&#1512;&#1493;&#1514;, &#1499;&#1502;&#1492; &#1488;&#1504;&#1495;&#1504;&#1493; &#1497;&#1499;&#1493;&#1500;&#1497;&#1501; &#1500;&#1495;&#1514;&#1493;&#1498; &#1489;&#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1493;&#1506;&#1491;&#1497;&#1497;&#1503; &#1500;&#1510;&#1488;&#1514; &#1512;&#1493;&#1493;&#1495;&#1497;&#1497;&#1501;. &#1492;&#1505;&#1506;&#1497;&#1507; &#1492;&#1494;&#1492; &#1492;&#1493;&#1488; &#1511;&#1500; &#1489;&#1502;&#1497;&#1493;&#1495;&#1491; &#1513;&#1499;&#1503; &#1492;&#1493;&#1488; &#1502;&#1499;&#1508;&#1500;&#1492; &#1513;&#1500; &#1502;&#1505;&#1508;&#1512; &#1492;&#1513;&#1506;&#1493;&#1514; &#1492;&#1495;&#1493;&#1491;&#1513;&#1497;&#1493;&#1514; &#1489;&#1514;&#1506;&#1512;&#1497;&#1507; &#1492;&#1495;&#1491;&#1513; &#1493;&#1489;&#1502;&#1505;&#1508;&#1512; &#1492;&#1495;&#1493;&#1491;&#1513;&#1497;&#1501;. &#1499;&#1500; &#1494;&#1502;&#1503; &#1513;&#1492;&#1514;&#1493;&#1510;&#1488;&#1492; &#1492;&#1505;&#1493;&#1508;&#1497;&#1514; &#1513;&#1500;&#1499;&#1501; &#1492;&#1497;&#1488; &#1495;&#1497;&#1493;&#1489;&#1497;&#1514; &#1488;&#1514;&#1501; &#1504;&#1502;&#1510;&#1488;&#1497;&#1501; &#1489;&#1512;&#1493;&#1493;&#1495; &#1488;&#1489;&#1500; &#1490;&#1501; &#1514;&#1493;&#1510;&#1488;&#1492; &#1513;&#1500;&#1497;&#1500;&#1497;&#1514; &#1492;&#1497;&#1488; &#1500;&#1488; &#1489;&#1492;&#1499;&#1512;&#1495; &#1514;&#1493;&#1510;&#1488;&#1492; &#1512;&#1506;&#1492;. &#1499;&#1502;&#1493;&#1489;&#1503; &#1513;&#1488;&#1501; &#1497;&#1493;&#1510;&#1488; &#1506;&#1512;&#1498; &#1513;&#1500;&#1497;&#1500;&#1497; &#1513;&#1500; 50 &#1488;&#1500;&#1507; &#1513;&#1511;&#1500; &#1488;&#1504;&#1495;&#1504;&#1493; &#1489;&#1489;&#1506;&#1497;&#1492; &#1488;&#1489;&#1500; &#1488;&#1500;&#1508;&#1497;&#1497;&#1492; &#1488;&#1493; &#1513;&#1514;&#1497;&#1497;&#1501; &#1513;&#1500;&#1497;&#1500;&#1497;&#1493;&#1514; &#1506;&#1491;&#1497;&#1497;&#1503; &#1500;&#1488; &#1488;&#1493;&#1502;&#1512;&#1493;&#1514; &#1488;&#1493;&#1489;&#1512;&#1491;&#1512;&#1488;&#1508;&#1496; &#1489;&#1489;&#1504;&#1511;, &#1489;&#1505;&#1493;&#1508;&#1493; &#1513;&#1500; &#1491;&#1489;&#1512;, &#1492;&#1495;&#1497;&#1513;&#1493;&#1489; &#1492;&#1494;&#1492; &#1504;&#1493;&#1506;&#1491; &#1500;&#1492;&#1510;&#1497;&#1490; &#1488;&#1514; &#1492;&#1490;&#1489;&#1493;&#1500; &#1492;&#1514;&#1495;&#1514;&#1493;&#1503; &#1513;&#1494;&#1492;&#1493; &#1492;&#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1492;&#1505;&#1493;&#1508;&#1497; &#1513;&#1502;&#1514;&#1495;&#1514;&#1497;&#1493; &#1500;&#1488; &#1504;&#1505;&#1499;&#1497;&#1501; &#1500;&#1512;&#1491;&#1514; &#1493;&#1500;&#1488; &#1492;&#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1492;&#1511;&#1489;&#1493;&#1506; &#1489;&#1493; &#1488;&#1504;&#1495;&#1504;&#1493; &#1502;&#1514;&#1499;&#1493;&#1493;&#1504;&#1497;&#1501; &#1500;&#1506;&#1489;&#1493;&#1491;. &#1500;&#1499;&#1503;, &#1499;&#1500; &#1494;&#1502;&#1503; &#1513;&#1492;&#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1500;&#1513;&#1506;&#1492; &#1490;&#1489;&#1493;&#1492; &#1502;&#1505;&#1508;&#1497;&#1511; &#1488;&#1497;&#1503; &#1502;&#1492; &#1500;&#1491;&#1488;&#1493;&#1490; &#1489;&#1511;&#1496;&#1506; &#1492;&#1494;&#1492;.
&#1502;&#1505;&#1508;&#1512; &#1492;&#1506;&#1512;&#1493;&#1514;
&#1502;&#1514;&#1493;&#1498; &#1512;&#1510;&#1493;&#1503; &#1500;&#1508;&#1513;&#1496; &#1488;&#1514; &#1492;&#1495;&#1497;&#1513;&#1493;&#1489;&#1497;&#1501; &#1499;&#1499;&#1500; &#1492;&#1488;&#1508;&#1513;&#1512; &#1492;&#1514;&#1506;&#1500;&#1502;&#1514;&#1497; &#1508;&#1492; &#1489;&#1490;&#1505;&#1493;&#1514; &#1502;&#1504;&#1493;&#1513;&#1488;&#1497;&#1501; &#1499;&#1502;&#1493; &#1514;&#1513;&#1500;&#1493;&#1502;&#1497;&#1501; &#1500;&#1502;&#1506;"&#1502;, &#1489;&#1497;&#1496;&#1493;&#1495; &#1500;&#1488;&#1493;&#1502;&#1497; &#1493;&#1502;&#1505; &#1492;&#1499;&#1504;&#1505;&#1492;, &#1500;&#1488; &#1504;&#1499;&#1504;&#1505;&#1514;&#1497; &#1508;&#1492; &#1500;&#1506;&#1504;&#1497;&#1497;&#1503; &#1513;&#1500; &#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1502;&#1493;&#1499;&#1512;&#1493;&#1514; &#1493;&#1492;&#1514;&#1495;&#1513;&#1489;&#1504;&#1493;&#1514; &#1502;&#1493;&#1500; &#1512;&#1513;&#1493;&#1497;&#1493;&#1514; &#1492;&#1502;&#1505;. &#1489;&#1505;&#1493;&#1508;&#1493; &#1513;&#1500; &#1491;&#1489;&#1512; &#1488;&#1497;&#1503; &#1499;&#1502;&#1493; &#1512;&#1493;&#1488;&#1492; &#1495;&#1513;&#1489;&#1493;&#1503; &#1496;&#1493;&#1489; &#1499;&#1491;&#1497; &#1500;&#1505;&#1491;&#1512; &#1500;&#1499;&#1501; &#1488;&#1514; &#1492;&#1502;&#1505;&#1508;&#1512;&#1497;&#1501; &#1489;&#1510;&#1493;&#1512;&#1492; &#1504;&#1499;&#1493;&#1504;&#1492; &#1493;&#1502;&#1491;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1514; &#1493;&#1500;&#1514;&#1514; &#1500;&#1499;&#1501; &#1488;&#1508;&#1513;&#1512;&#1493;&#1514; &#1495;&#1497;&#1491;&#1493;&#1491; &#1512;&#1489;&#1492; &#1497;&#1493;&#1514;&#1512; &#1500;&#1492;&#1506;&#1512;&#1499;&#1514; &#1492;&#1502;&#1495;&#1497;&#1512;. &#1490;&#1501; &#1492;&#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1492;&#1511;&#1489;&#1493;&#1506;&#1493;&#1514; &#1499;&#1493;&#1500;&#1500;&#1493;&#1514; &#1512;&#1511; &#1512;&#1513;&#1497;&#1502;&#1492; &#1502;&#1491;&#1490;&#1502;&#1497;&#1514; &#1513;&#1500; &#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514;, &#1500;&#1488; &#1512;&#1513;&#1493;&#1502;&#1497;&#1501; &#1513;&#1501; &#1492;&#1493;&#1510;&#1488;&#1493;&#1514; &#1505;&#1500;&#1493;&#1500;&#1512;, &#1505;&#1508;&#1511;&#1497;&#1514; &#1488;&#1497;&#1504;&#1496;&#1512;&#1504;&#1496;, &#1492;&#1493;&#1496; / &#1497;&#1505;, &#1510;&#1497;&#1493;&#1491; &#1511;&#1489;&#1493;&#1506;, &#1510;&#1497;&#1493;&#1491; &#1502;&#1513;&#1512;&#1491;&#1497; &#1493;&#1506;&#1493;&#1491; &#1513;&#1500;&#1500; &#1505;&#1506;&#1497;&#1508;&#1497;&#1501; &#1513;&#1499;&#1488;&#1502;&#1493;&#1512; &#1512;&#1493;&#1488;&#1492; &#1495;&#1513;&#1489;&#1493;&#1503; &#1496;&#1493;&#1489; &#1497;&#1491;&#1506; &#1500;&#1492;&#1508;&#1493;&#1498; &#1488;&#1493;&#1514;&#1501; &#1488;&#1495;&#1512; &#1499;&#1498; &#1500;&#1513;&#1511;&#1500;&#1497;&#1501;. &#1489;&#1506;&#1493;&#1500;&#1501; &#1513;&#1500; &#1492;&#1499;&#1500;&#1499;&#1500;&#1492; &#1497;&#1513; &#1513;&#1500;&#1500; &#1496;&#1489;&#1500;&#1488;&#1493;&#1514; &#1493;&#1504;&#1493;&#1505;&#1495;&#1488;&#1493;&#1514; - &#1491;&#1493;"&#1495; &#1512;&#1493;&#1493;&#1495; &#1493;&#1492;&#1508;&#1505;&#1491;, &#1495;&#1497;&#1513;&#1493;&#1489;&#1497; &#1506;&#1504;"&#1504;, &#1504;&#1511;&#1493;&#1491;&#1493;&#1514; &#1488;&#1497;&#1494;&#1493;&#1503; &#1493;&#1506;&#1493;&#1491; &#1513;&#1500;&#1500; &#1502;&#1493;&#1513;&#1490;&#1497;&#1501; &#1513;&#1500;&#1510;&#1506;&#1512;&#1497; &#1490;&#1501; &#1488;&#1495;&#1512;&#1497; &#1495;&#1510;&#1497; &#1513;&#1504;&#1492; &#1499;&#1506;&#1510;&#1502;&#1488;&#1497; &#1506;&#1491;&#1497;&#1497;&#1503; &#1500;&#1488; &#1492;&#1510;&#1500;&#1495;&#1514;&#1497; &#1500;&#1492;&#1489;&#1497;&#1503; &#1488;&#1493;&#1514;&#1501; &#1500;&#1495;&#1500;&#1493;&#1496;&#1497;&#1503;.
&#1493;&#1492;&#1492;&#1506;&#1512;&#1492; &#1492;&#1495;&#1513;&#1493;&#1489;&#1492; &#1502;&#1499;&#1500;, &#1513;&#1491;&#1497; &#1495;&#1493;&#1494;&#1512;&#1514; &#1500;&#1505;&#1506;&#1497;&#1507; 2, &#1500;&#1492;&#1490;&#1497;&#1491; &#1488;&#1504;&#1497; &#1506;&#1510;&#1502;&#1488;&#1497;, &#1500;&#1508;&#1514;&#1493;&#1495; &#1514;&#1497;&#1511; &#1489;&#1512;&#1513;&#1493;&#1497;&#1493;&#1514;, &#1500;&#1511;&#1489;&#1493;&#1506; &#1502;&#1495;&#1497;&#1512; &#1500;&#1513;&#1506;&#1492; &#1493;&#1500;&#1491;&#1506;&#1514; &#1500;&#1514;&#1502;&#1495;&#1512; &#1508;&#1512;&#1493;&#1497;&#1497;&#1511;&#1496; &#1494;&#1492; &#1497;&#1493;&#1508;&#1497; &#1493;&#1494;&#1492; &#1502;&#1510;&#1493;&#1497;&#1497;&#1503;, &#1512;&#1511; &#1513;&#1494;&#1492; &#1506;&#1491;&#1497;&#1497;&#1503; &#1500;&#1488; &#1492;&#1493;&#1508;&#1498; &#1494;&#1502;&#1503; &#1500;&#1499;&#1505;&#1507;. &#1488;&#1500; &#1514;&#1514;&#1489;&#1497;&#1513;&#1493; &#1500;&#1495;&#1514;&#1493;&#1498; &#1489;&#1502;&#1495;&#1497;&#1512;&#1497;&#1501; &#1513;&#1500;&#1499;&#1501;, &#1506;&#1491;&#1497;&#1507; &#1500;&#1511;&#1489;&#1500; &#1506;&#1489;&#1493;&#1491;&#1492; &#1489; 2000 &#1513;&#1511;&#1500; &#1502;&#1488;&#1513;&#1512; &#1500;&#1492;&#1514;&#1506;&#1511;&#1513; &#1506;&#1500; 2500 &#1493;&#1500;&#1492;&#1508;&#1505;&#1497;&#1491; &#1488;&#1493;&#1514;&#1492;. &#1488;&#1504;&#1497; &#1500;&#1488; &#1488;&#1493;&#1502;&#1512; &#1513;&#1510;&#1512;&#1497;&#1498; &#1500;&#1492;&#1508;&#1505;&#1497;&#1491; &#1508;&#1492; &#1488;&#1514; &#1492;&#1502;&#1499;&#1504;&#1505;&#1497;&#1497;&#1501;, &#1488;&#1489;&#1500; &#1512;&#1493;&#1489; &#1492;&#1506;&#1510;&#1502;&#1488;&#1497;&#1497;&#1501; &#1497;&#1490;&#1500;&#1493; &#1513;&#1489;&#1491;&#1497;&#1493;&#1511; &#1499;&#1502;&#1493; &#1489;&#1506;&#1493;&#1500;&#1501; &#1492;&#1513;&#1499;&#1497;&#1512;&#1497;&#1501;, &#1490;&#1501; &#1508;&#1492; &#1500;&#1493;&#1511;&#1495; &#1494;&#1502;&#1503; &#1500;&#1489;&#1504;&#1493;&#1514; &#1488;&#1514; &#1506;&#1510;&#1502;&#1498;.

&#1492;&#1502;&#1511;&#1493;&#1512;: http://n2b.org/archives/1329
 

drvvv

משתמש פעיל
D I G I T A L
תגובה בפורום אחר

מאת roy yariv

טיפ קטן שקיבלתי בקורס ליזמות עיסקית .

תתקשר למתחרה(קטן) ותשאל כמה הוא לוקח עבור השרות ואחר כך תתקשר למתחרה גדול ותראה כמה הוא לוקח.

תגדיר את המתחרה הראשון בסקאלה-1 ואת השני כ-10 ונסה להעריך היכן אתה בסקלה.
ולמרות שצריך בשביל זה הרבה אורך רוח ,תן אופציות תשלום טובות יותר מהמתחרים (תשלומים,שותף++ חייב עלפי $$ כשהוא בירידה) .
והכי חשוב לתת תמורה מלאה למחיר הגון.

גם הלקוח שלך יברר מול מתחרים , תן לו לעשות את שיקול הדעת.
בהצלחה
 

drvvv

משתמש פעיל
D I G I T A L
איך לתמחר את עצמי

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 border=0><TBODY><TR><TD>איך לתמחר את עצמי

חנה בית הלחמי, 27/07/2006

</TD></TR></TBODY></TABLE>
על שלושה דברים התמחיר עומד: הערכה עצמית, שיווק עצמי והתמודדות מתמדת עם השדים הפנימיים ששוכנים בנו, כתוצאה מאלפי שנות תרבות. כל אלו מתבטאים, בשורה התחתונה, בכסף. בתפיסת ה"אני" שלנו, אנחנו מתקשים לחשוב (ובעיקר מתקשות...) שסולם הערכים שלנו, הכישורים שלנו שעסקנו שנים בטיפוחם, הכישרונות שלנו שקבלנו מתנה בהולדתנו, המעבר שלנו ממקום עבודה אחד למשנו, שרות החובה שלנו בצבא ועוד &#8211; נמדדים בחור שבגרוש.
ושם אנחנו נעצרים (ובעיקר נעצרות...). התופעה מזכירה פחד במה, או להבדיל, הלם קרב &#8211; שם אנחנו קופאים על מקומנו (ובעיקר קופאות...) ולא מסוגלים להמשיך הלאה את התקתוק הנמרץ על כפתורי המחשבון.
הנה כמה מפתחות חשובים שיסייעו לנו לעבור את החסם ולתמחר את עצמנו כערכינו, ויותר מכך &#8211; לנהל מו"מ על מנת להשיג עבור מי שאנחנו את המחיר הכי גבוה;
שלב ההכנה, או "מסד הנתונים לגיליון התמחיר"
הערכה עצמית
אצל רבים מהמבוגרים שאני פוגשת כיועצת וכמאמנת, קיים פער גדול בין מי שהם חושבים שהם, לבין מי שהם באמת. בהערכה העצמית שלנו, אנחנו תופסים את עצמנו על פי מה שהורגלנו לחשוב על עצמנו בילדותנו ובנערותנו. לפני שאנחנו פונים לשדרוג ההערכה העצמית שלנו, כדאי לגשר על הפער הזה, כלומר &#8211; לרכוש כלים להערכה עצמית ריאלית, על פי מי שאנחנו היום, כבסיס לשיפורים נוספים בעתיד. על מנת לעשות זאת אני מציעה לחדד את העיפרון, לפתוח מחברת ולרשום את כל הדברים הטובים שבנו, למשל: מהן 5 התכונות הטובות שלנו בעיני עצמנו, מהם (לפחות) 5 הדברים הטובים שחושבים עלינו סובבינו בבית ובעבודה (שווה אפילו "לראיין" אותם), מהן 5 ההצלחות שלנו בשנתיים האחרונות ומהן התכונות שגרמו לנו להצליח, וכולי. מתוך הרשימות הללו תעלה תמונה של אדם &#8211; גבר או אשה &#8211; בעלי יכולות שניתן להגדיר. ומה שניתן להגדיר אותו (או "לשיים" &#8211; לתת לו שם), הוא גם נתון שניתן להפיק ממנו תועלת. מה שניתן להפיק ממנו תועלת, יש לו ערך כלכלי.
שיווק עצמי
כשאנו באים לשווק את עצמנו, אנחנו נתקלים בדרך כלל במעצור פנימי שקשור לערכים גבוהים כמו צניעות וענווה. על הצניעות, אמר פעם פרופ' ישעיהו ליבוביץ': "מגרעות רבות נתן לי הקב"ה, צניעות איננה אחת מהן". לגבי ענווה, אחת מפרשנויותיה ההלכתיות היא "הכרה בערך עצמי". חשוב שנזכור שעם צניעות וענווה לא קונים במכולת, ועל מנת להתפרנס בכבוד ולבסס לעצמנו מעמד מקצועי &#8211; על א/נשים לדעת מה אנחנו יודעים ויודעות לעשות וכמה טוב אנחנו עושים את זה. ואם לא נספר &#8211; לא ידעו.
השיווק העצמי הוא ה-מפתח להצלחה בחיים. ההבדל בין שני עובדים כישרוניים שרק אחד מהם מקודם בהתמדה, הוא יכולת השיווק העצמי של העובדים. ההבדל בין פרויקט בינוני שמקבל מימון לפרויקט מצוין שנדחה, הוא ביכולת השיווק העצמי של מי שמקדמים את הפרויקט. שיווק עצמי מורכב מהכרה בערך עצמי, מהיכולת להגדיר ולשיים את מעלותי ואת מעלות הנושא אותו אני מקדמת, ומהיכולת שלי להקים סביבי רשת קשרים תומכת ולגייס א/נשים נוספים לטובתי או לטובת הרעיון. על מנת לשווק את עצמי, עלי לתרגל. על מנת לתרגל, צריך משמעת. צריך להתגייס לנושא ולהחליט שהשבוע (למשל) אני מתרגלת בכל שיחה אמירה כלשהי על היתרון היחסי שלי. באמתבכל שיחה &#8211; למשל במשרד &#8211; "אני נהנית מיתרון בולט של מי שגדלה במשפחה מרובת ילדים ורועשת &#8211; הרעש מפריעה לכם לעבוד ואני היחידה לכן שסיימה את המצגת בזמן". או בקיוסק בבריכה: "איזה נכס היו עבורי שנות המלצרות כסטודנטית, שבזכותן אני האמא היחידה שיכולה לסחוב את כל הצלחות עם הצ'יפס בנגלה אחת".
באותה מידה, אפשר להחליט על "שבוע היחצ"נות האישית" בו תשרבבו לניירות, מסמכים ושיחות את ה"לוגו" שלכם (שם, הערה על זכויות יוצרים, חתימה מפורטת באימייל שכוללת את כל התארים והתפקידים שלכם וכולי), ועוד.
התמחיר
אחרי שברור לנו מי אנחנו באמת, היום, ולאחר שלמדנו כיצד להציג את מה שאנחנו שווים ושוות, הגיע הזמן להצמיד לכל אלו תג מחיר.
  • <LI dir=rtl style="TEXT-ALIGN: justify">חזון: איך אנחנו רוצים ורוצות לחיות? חשוב שנשאל את עצמנו את השאלה הזו, על מנת לקבוע יעדי השתכרות שיסייעו לנו ברבות הימים להשיג את איכות ורמת החיים המועדפים עלינו. במילים אחרות, שווה לקבוע חזון מפורט של תמונת חיינו העתידית, כדי שנוכל לכוון את החלטותינו ואת המו"מ הכלכלי שלנו כך, שנוכל להגיע אליה. תמונת החיים אינה בערכים כספיים, אולם כדאי לתרגם אותה, לאחר כתיבת החזון, לסכומים הנדרשים לקיום איכות החיים המבוקשת. <LI dir=rtl style="TEXT-ALIGN: justify">מה אני שווה בשוק: מה השכר הנהוג והמקובל בתחום העיסוק שלנו? ממה הוא מורכב? לנשים אני מציעה לדלג באלגנטיות על שכר נשים בתחום ולהתעניין בשכר גברים בעיקר. הפרשי השכר במשק עומדים על כ- 30% לרעת נשים וחלק (בלבד) מהסיבה היא, שנשים מבקשות את מה שהן חושבות שמגיע להן, כלומר מבקשות פחות. <LI dir=rtl style="TEXT-ALIGN: justify">שכר שעה: מהו שכר שעה המקובל בתחום, איך הוא בהשוואה לחזון שיצרנו ומה עלי לעשות כדי לגשר על הפער, אם יש כזה. המעבר לחישוב על פי שעה מסייע במכירת שירותים בחלקיות משרה, כפרילאנס ואפילו על מנת לבחון מדי פעם, לאחר ששקענו בשעות נוספות או בפרויקט "שואב" &#8211; האם הרווחנו או הפסדנו, במונחים עסקיים. <LI dir=rtl style="TEXT-ALIGN: justify">לעצמאים ועצמאיות : מה השכר הכולל שיאפשר לי לחיות בכבוד? סכום זה, לאחר שהוספנו לו מרווח בטחון של 10-30%, הופך להיות היעד הראשוני שלנו. אז יש לשאול את עצמנו כמה שעות בחודש אני רוצה לעבוד, לחלק את הסכום הכולל בשעות העבודה הרצויות ולהגיע למחיר שעה אותו עלי לבקש תמורת שרותי.
  • עלויות + רווח: התמחיר הקלאסי מורכב מעלות ורווח. אין שום סיבה שכשאנחנו מתמחרים ומתמחרות את עצמנו, נשתמש בעיקרון שונה משל כל "מוצר" אחר... לשם כך עלינו לבחון את שווי עבודתנו (כפי שתואר להלן) ומעליו לקבוע את תוספת היתרון היחסי שלנו, שמורכב מניסיון, מאופי, ממיקום, מניידות, ממומחיות ייחודית, מתכונות עסקיות רלוונטיות (שירותיות, הכרות תרבותית עם שוקי היעד, שפת אם) וממוניטין. אם למשל השכר הממוצע לתפקידים מקבילים הינו 10,000 &#8362;, אולם בניגוד לאחרים עבדתי שנים בשוק היעד המרכזי של החברה, מכירה את התרבות העסקית והשפה טוב מאחרים ויש לי אפילו קשרים במקום, הרי שתוספת של 30% מעל לגמול זמן עבודתי, בעבור יתרונותיי היחסיים, הינה תוספת לגיטימית - ובתנאי שעסקתי במהלך המו"מ בשיווק עצמי של היתרון היחסי שלי!
לסיום, אני רוצה להזכיר לכולנו את הקלישאה הישנה האומרת ש"מה שלא עולה כסף, לא שווה כסף". לצערנו, בחברה העסקית-קפיטליסטית שאנו חיים וחיות בה, הכסף הוא מדד מרכזי וחשוב לאיכות, למעמד ולשווי כולל. לכן, חשוב שנכיר בו כאלמנט חברתי, הכרה שתקל עלינו לפרוץ את חסמי החינוך והתרבות, על מנת לתמחר את עצמנו כערכנו ולהסיע בתמחור הזה על מנת לבסס לעצמנו עמדה ומעמד, שהם תמיד הבסיס לשדרוג נוסף במעמדנו. בואו נשים מאחור את הקשיים לפרוט את כל מי שאנחנו לשקלים &#8211; כי מה שחשוב יותר הוא ההזדמנות לפריצת דרך, הטמונה בכך שנעריך את עצמנו כערכנו ונדרוש על כך את הגמול ההולם!

הכותבת היא יועצת שיווק ואסטרטגיה ומאמנת מנהלים וצוותים ותיקה בארץ ובחו"ל, עורכת האתר www.hbh.co.il
© הטקסט מוגן בזכויות יוצרים.

המקור: http://www.e-mago.co.il/articles/100.htm
(בתקווה שזה מספיק בשביל להגן על זכויותיה)
 

מבינים

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
&#1499;&#1513;&#1493;&#1490;&#1500;&#1513;&#1497;&#1501; &#1491;&#1512;&#1498; &#1512;&#1497;&#1502;&#1493;&#1503; &#1489;&#1502;&#1505;&#1500;&#1493;&#1500;&#1497; &#1488;&#1514;&#1512;&#1493;&#1490;, &#1500;&#1488; &#1512;&#1493;&#1488;&#1497;&#1501; &#1488;&#1514; &#1492;&#1496;&#1493;&#1508;&#1505;.
&#1512;&#1488;&#1497;&#1514;&#1497; &#1513;&#1488;&#1514;&#1492; &#1492;&#1502;&#1514;&#1499;&#1504;&#1514; &#1513;&#1500; &#1494;&#1492;, &#1488;&#1493;&#1500;&#1497; &#1514;&#1505;&#1491;&#1512; &#1488;&#1514; &#1494;&#1492;?
 

מבינים

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
&#1505;&#1493;&#1491;&#1512;!
&#1499;&#1500; &#1492;&#1499;&#1489;&#1493;&#1491;!
 

Shia

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
D I G I T A L
&#1488;&#1499;&#1503; &#1491;&#1512; &#1493;&#1493;, &#1499;&#1489;&#1512; &#1491;&#1497;&#1489;&#1512;&#1514;&#1497; &#1506;&#1501; "&#1504;&#1514;&#1497;&#1489;" &#1513;&#1497;&#1508;&#1514;&#1495;&#1493; &#1500;&#1498; &#1488;&#1514; &#1492;&#1488;&#1514;&#1512;, &#1488;&#1489;&#1500; &#1500;&#1510;&#1506;&#1512;&#1497; &#1489;&#1488;&#1514;&#1512;&#1493;&#1490; &#1506;&#1491;&#1497;&#1497;&#1503; &#1495;&#1505;&#1493;&#1501;.

&#1502;&#1506;&#1504;&#1497;&#1497;&#1503; &#1502;&#1492; &#1497;&#1513; &#1500;&#1492;&#1501; &#1504;&#1490;&#1491;&#1498;, &#1493;&#1488;&#1497;&#1498; &#1494;&#1492; &#1513;&#1492;&#1488;&#1514;&#1512; &#1513;&#1500;&#1497; &#1500;&#1491;&#1493;&#1490;&#1502;&#1492;, &#1508;&#1514;&#1493;&#1495; &#1502;&#1500;&#1499;&#1514;&#1495;&#1497;&#1500;&#1492;...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  9  פעמים

לוח מודעות

למעלה