איך לכתוב בצורה שתעזור לכן לשווק את העסק נכון?

הילה פ.

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
איך לכתוב בצורה שתעזור לכן לשווק את העסק נכון?

שלום חברות!

כתיבה שיווקית חשובה מאד לעסק שלנו. כל מאמר, פוסט או אפילו מייל ללקוח, הם המראה של העסק. ככל שהטקסט יהיה נכון יותר מבחינה שיווקית, כך הוא יראה את העסק שלנו לטוב או למוטב. לכן חשוב ללמוד כיצד לכתוב נכון, בפוסט הזה אביא כמה טיפים שיעזרו לכן לשפר את מיומנות הכתיבה שלכן.

התחילו תמיד בחימום: כמו שלא ניתן להתעמל ללא פעולת חימום לגוף, ככה אל תתחילו אף פעם לכתוב ללא תרגיל חימום קצר לכתיבה. הנה דוגמא: שבו מול הדף (או המחשב) ושאלו את עצמכן כמה שאלות כלליות על עצמכן ועל העסק. למשל: איך הקמת את העסק? מדוע בחרת דווקא בתחום הזה? מה גורם לך סיפוק? וכד', לאחר מכן ענו לעצמכן על השאלות, לא משנה איך,בקצרה, באריכות, העיקר לכתוב.

כתבו ב"נקודות" (ראשי פרקים) ואח"כ השלימו את כל הטקסט: במקום לכתוב את כל המאמר במלואו, כתבו קודם כל את ראשי הפרקים שלו אלו הם הנושאים בהם יעסוק המאמר שלכן, ואח"כ חזרו לפתח כל נקודה לפסקה שלמה. זה גם מכניס הרבה סדר והגיון לתהליך.

אל תנסו "להשתיל" לטקסט מילים מסובכות מידי: אחת הטעויות שהרבה אנשים עושים (אם תרשו לי: החמורה ביותר) היא ההבדלה בין שפת דיבור לכתיבה. זה יוצר תחושה מוזרה אצל הקורא, כמין סוג כלאיים כזה שמזיק יותר מאשר מועיל. פשוט תכתבו מהבטן! ככה ממש כמו שזה נשמע! זה עדיף על כל הצטעצעות לשון כלשהיא. (אופסה, הבנתם מה שאמרתי עכשיו?)

קבלו השראה: קראו טקסטים או כתבות בעיתונות של כותבים מנוסים, מרגישים לבד מי עושה את זה נכון. חפשו מישהוא שאתם מתחברים לכתיבה שלו, הסגנון שלו מושך אתכן ונסו לבדוק: למה הכתיבה הזאת מעניינת אותי? האם התוכן? סגנון הכתיבה? משפטים ארוכים ובעלי משמעות או כתיבה קצרה ותמציתית? הקיצר, ככל שתקראו יותר, תכתבו יותר טוב.

קחו את הכתיבה בקלות: הכי חשוב, אל תשבו לכתוב כי חייב, כי צריך, כולם כותבים או כי מישהוא נושף לכם בעורף. קחו את הכתיבה בקלות ואל תתרגשו מחסמים שבודאי יצוצו. תנו לזמן לעשות את שלו, אם לא היום, אז מחר, עשו הפסקה, צאו לאוויר הצח (למי שיש) ותחזרו לכתוב כשתרגישו בשלים לכך. הכל יהיה יותר טוב אחר כך, מבטיחה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  22  פעמים

לוח מודעות

למעלה